1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505706 inlägg · 4102 ämnen

Modo - Vita Hästen 7/10

« · 1765941 · » Till forumet

Sv: Modo - Vita Hästen 7/10
J F K: Tänkte när han sköt,
'Ingen fara, Bjurö står upp, kan inte vara någon lucka där...'
Kommentera

J F K:

Bjurö har ju varit bra i början, men alla tavlor har satt sig i huvudet på honom. När vi inte har en vettig backup som kan gå in och ta 2-3 matcher från honom när han slarvar ja då blir det såhär.

In med mini-werner nu som center i första istället för Byron.
Kommentera

J F K: Håller inte med. Nog är det en spearing från honom.
Kommentera

Robin Ztorken L:

Snälla, riv kontraktet med nr 37. Jag kör hem honom själv.
Kommentera

Edblom kommer nog inte få tillbaka synen i sitt öga😢 Han ser bara lite konturer...
Kommentera

Hälge: Det som är märkligt är att linjedomaren ska döma för det större straffet om han ser det. Dvs, om en linjedomare ser en femma ska han blåsa direkt. Det ska alltså aldrig finnas ett tillfälle där man tar den i efterhand. Det är en helt annan sak med en tvåa, för det får inte en linjedomare blåsa för eller ens påtala om inte huvuddomare frågar.
Dvs, egentligen ska man bara kunna ta en femma i efterhand vid skada och det är inte en skada.
Kommentera

Robin Ztorken L: VH har haft pucken men tycker vi hållit dom utanför rätt bra. Känns som att vi spelade en tråkig defensiv med väntan på misstag på Hästen.
Dock styper taktiken lite då Byron tar en dum jävla spearing (vare sig det får tas via jumbon eller inte så är det ett klubb blad i mellangärdet. Dumt nå jävulskt) och en målvakt som inte vet vart stolpen är tydligen.
Att Bjurö släppt 4 likadana mål på 3 matcher är verkligen inte bra.
Och som sagt ingen kan ju byta av honom och låta han fundera på sitt spel och förbättra det...
Kommentera

Randy Marsh: jag hjälper gärna till med körningen. Han är från Skåne, så det är långt..
Kommentera

hockey_21: källa?
Kommentera

hockey_21: Det kan ju dock bli bättre med lite tid. Men ja helt perfekt lär det aldrig bli. Men får han så han kan uppfatta något med det trasiga ögat så är det ju inte omöjligt att han kan spela igen.
Dock sekundärt det nu. Hoppas främst han kan leva ett normalt liv till att börja med iaf.
Kommentera

J F K: Ja, det är möjligt. Jag kommenterade bara det att du tyckte att det var en slashing och en filmning.
Kommentera

Hälge: Jag tror det var meningen som en slashing, men den verkade ta under byxan.
Oavsett finns det ingen tillfälle egentligen en femma ska tas så sent om inte spelaren är skadad. Slarvigt av ritchie, men jag tror att domarna tittade på jumbotronen eller möjligen rent av chansade.
Kommentera

Nucky: Hans pappas syster
Kommentera

hockey_21: Hästen borde fokusera på vinkelskott från förlängda istället för att ha skymning framför mål.
Kommentera

J F K: Ok. Nu börjar andra perioden och det måste nog till en bättring om det ska bli poäng ikväll.
Kommentera

Modano: Jag skriver att ritchie borde fått en tvåa eller två plus tio. Du hävdar att jag skriver att modospelarna aldrig gör ett fel.
Redan där bevisade du att du ljuger eller inte har en aning om vad du läser.
Kommentera

WarEvryPractice: är detta samma lag som vi spelade mot löven med?
Kommentera

J F K: Ja, man ju undra. Känns helt annorlunda. PP är väl det som kan rädda oss.

Annars är det jobbigt att Hästen spelar med Mattias Kalin och Rowley. Man tänker ju bara på Mattias Karlin och Rauli Raitanen.

Det känns som att Raitanen och Tommy Kiviaho var MoDos första importerade breddspelare. Före dem var utlänningarna klasspelare (Hostak, Timo, Horava, Arbelius, Narvanmaa, Tuohimaa, Hjerpe). Med undantag för Ari Salo då.

Nåja, Molins pass var vackert.
Kommentera

J F K: Lite sämre nu. Karlkvists läge var ju riktigt bra.
Jakobsson slår två korkade passningar i samma anfall. Spela smartare och med din skridskoåkning bör du inte passa för mycket i mittzon.
Kommentera

J F K: vad har Björklund för skada? missat 4 matcher i rad nu.
Kommentera

dempa: läste att han var med på träningarna nu. Vi behöver honom.

Inte i den hör matchen för då verkar alla loja och ointresserade, men när laget ät taggat...
Kommentera

J F K: Hur ser det ut idag?, varken ser eller hör matchen.
Kommentera

Gavelo: som mot ssk, men sämre försvarsspel och mot ett bättre lag. Vi är glada över att bara ligga under med ett mål, även om det som vanligt var en rejäl tavla.
Kommentera

J F K: Alla mål räknas.. eller inte den här.
Kommentera

hk: modospelaren påverkar över huvudtaget inte målvakten
Direkt fel att döma bort det. Katastrofalt.

Men experten Modano kan det där nog bättre än mig och Harald.
Kommentera

J F K: Usch då, ännu en tavla..
Kommentera

J F K: ja det där var direkt felaktigt. av domaren.
Kommentera

J F K:

Det är sjukt, det där precis denna typ av situation där man skulle kunna använda den regeln. Kändes som ett skolboksexempel på när man får stå i målgården.

Var det huvuddomaren som tog bort det utan att ringa eller ringde han?
Kommentera

dempa: Solklart att det skulle dömas bort.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Inte enligt regelboken, men du brukar inte bry dig om banaliteter som fakta när du trollar.
Kommentera

Rytter: Mycket oflyt i denna match:

- Hästen gör mål i slutsekunden av första
- Byron får matchstraff för att han petar lite på motståndaren.
- Jakobsson skrinnar iväg i god stil och gör ett kämparmål. Men blir bortdömt!

Visst var det Heier som frispelade Karlqvist med 3 min kvar? Svagt att inte få den på mål av Karlqvist.
Kommentera

Rytter: Man blir bara förbannad när man ser reprisen. Det är solklart mål. Det är inte den minsta tvekan om att målvakten överhuvudtaget inte påverkas av spelaren i målgården.
För några år sedan skulle man dömt bort det, men reglerna är ändrade sedan dess. (även om inte kräket har en aning om det).
Kommentera

J F K: Modospelaren har ju närkontakt med målvakten och då ska det ju blåsas i det läget och inte bli mål. Men visst man har ju sett liknande situationer bli mål men jag kände direkt att det kommer att underkännas.
Kommentera

J F K: Ursäkta en okunnig, men har dom videokoll i AS?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Då borde ju domaren blåst redan vid närkontakten. Nu gjorde han det två sekunder senare EFTER hopslaget.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, vad kul att du är ensam om det. Harald, Helber och alla som kan hockey tycker tvärtom..
Kommentera

J F K: Domarna?
Kommentera

Huge: Jag tror att man använder situationsrummet även i allsvenskan. Dock är det tveksamt hur mycket de får bedöma. Tidigare fick de bara konstatera om en spelare var i målgården eller inte. De fick inte bedöma om denne störde målvakten. Det skulle förklara det annars helt obegripliga beslutet nyss.
Kommentera

Carl Lejonkräk: För att påstå att du inte är ute efter att provocera är du fan världsmästare på att lägga sådär smygigt spydiga kommentarer som rätt så uppenbart mot vad alla Modoiter känner. (Rätt eller fel).

Du har en del att göra innan du får bort till trollstämpel. :-)
Kommentera

J F K: Som jag tolkar situationen så kör modospelaren in i målvakten som tappar pucken som sedan så småningom går in i mål.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Rundqvist står 2dm på sidan om målvakten. Hur menar du att de har närkontakt?
Kommentera

Huge: Med enda faktan som en twitter konversation jag nyss såg är det en lokal måldomare tydligen som jag då antar kollar på video och inte bara gissar. :-)
Eller ja nu undrar man ju ;-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: kan du använda ögonen och titta nästa gång och inte bara tolka situationen?
Rundqvist är långt ifrån målvakten när denne skulle rädda.

Jag var tveksam till målet i Umeå där jag tyckte att domarna kunde dömt bort det,men här tycker jag att det är oerhört solklart mål.
Kommentera

J F K: Skit samma, nu släpper vi det.
Kommentera

Carl Lejonkräk: "Vi" syftar du på ni som håller på Brynäs då?
Kommentera

J F K:
Känns ändå som vi skall vara nöjda med 1 mål bakåt hittills, har iofs bara sett en perre. Men vi kommer inte "upp" riktigt.
Kommentera

Tarasov:
Haha så gör de mål;)
Kommentera

Monno: Karla din poängmaskin!!
Förstod nog inte hur viktig den förlängningen var inför säsongen...
Kommentera

Monno:Karla är stekhet
Kommentera

HC Vita Hästen - MODO Hockey 1-1
Kommentera

« · 1765941 · »