Bad_Brett: Nej, nu hittat man. Märkligt att vi haft spelet i 40 av 50 minuter, men ändå lyckas man hitta lika många utvisningar på oss. Det är jätteskickligt.
Idbyn: Grundström, Kempe, Nylander, Timander, Svartvadet, Norlinder, Sandin, Ullmark, A.Forsberg, Timashov m.fl....listan blir bara längre ju fler som köper "Icing-Oves Sparkling Winning Water".
Bad_Brett Enligt min sambo så har har vi gjort det 1ggr..
Ja vi är fruktansvärt lätta att trycka fast i våran zon, därför får vi nästan aldrig pucken under kontroll. Tog 3 minuter innan vi fick pucken under kontroll i mittzonen och kan sätta en i tom kasse.
Modo-Målet: Bra kemi med Tanner i första, kommer bli jättebra. Jelisejevs såg mycket bättre ut med Karlsson och Aagaard så jag tror vi har våra kedjor.
Ja starkt att komma tillbaka till spelet från första efter AIK fått momentum där i slutet av andra.
-Vi har grym statistik hemma -Ej förlorat två i rad efter 50 matcher, det är sjukt starkt -Viktigast av allt, vi har andraplatsen helt i egna händer nu -Tanner passar bra i första -Vi får ut mer av Jelisejevs i andra där han blir mer delaktig
Positiv inför slutspelet även om det är detaljer att slipa på, speciellt ödmjukheten och skärpan i försvaret.
Modo-Målet: Tycker första linan är tillbaka, Tanner gjorde det bra, och han lär bli bättre. Mannberg gjorde sin bästa match, han var grym i alla delar av spelet. Letten verkar passa bättre in i andra, hade endel fina lägen och framspelningar.
Rytter: Fördelen är att vi har backar som vet vad som gäller för att gå upp. Styf och Norén kan backa upp. Ser bra ut inför grissäsongen. Vi får spela med rejäl fart så att Rahimi eller BIK inte hinner knätackla...Torp lirar väl mest gitarr nu va?
Jag hann inte se hela matchen i kväll, Hur var vår vårt nyförvärv? Gav han järnet i kväll, eller gled han fortfarande omkring och försökte hitta ut ur sin vilsenhet?
Fortfarande måttligt imponerad över hans ”glöd” över att få vara med och spela i MoDo hockey
{7639}: Han visar nog respekt för nytt lag och ny liga. När han är varm så kommer han lyfta andra- och tredjekedjan med sin kompetens. Kul att se MacM igen...
{9682}: Upplever att han verkar väldigt blyg. Kan nog vara så att det är mycket nytt och ka ske inte har något gigantiskt grund självförtroende. Då är det nog bra han får hänga med Aagard och EJK som boosta upp han lite å få honom bekvämare.
Blir varm i hjärtat när jag ser Modo ta med andra små knattar från lag i Öviks omnejd. Så fint gjort, och helt rätt tänkt. Finns nog ingen klubb i Sverige just nu som har så bra kontakt mellan ledningen och sina fans.
Härligt lugn McM är med pucken. Tittar upp och söker hela tiden sina kamrater. Kommer bli gjuten i 1:a.
Jelly bättre idag. Sällan ledande men blixtrar till när han har pucken. Ganska exakt som han beskrevs i KHL med andra ord.
Nucky: Ja, var lite stressad innan match, höll på att bränna vid maten, men såg man inte lite Järveds-tröjor mitt i allt? Oerhört vackert när killar o tjejer från' småklubbarna' syns, det är alla plantskolor som bygger svensk hockey
puffe: Skönt att se MoDos tredje perre. Höjde spelet isf att falla tillbaka och försöka stänga matchen som man sett tidigare. Kanske det är bättre att bara leda med ett mål än 3?🙂