Kul debatt. Påminner om när jag skulle förklara när man lade in en lätt delikat lyftning/instick till en annan spelare typ inne i slottet, men inte kunde komma på ordet för det. Jag visste att det var insekt, men trots att hela gänget höll på hela kvällen med olika förslag, för de andra visste också vad man brukar kalla det, så lyckades vi inte hitta rätt insekt. Det blev bara sämre och sämre förlag ju mer vi malde på med våra hjärnor. Ja, nog hade vi några under västen och fler blev det under kvällen.
När jag vaknade nästa morgon så visste jag vilken insekt det var.
Gavelo: ”En annan punkt som vi kommer att jobba hårt med är att alla måste hålla sig till grunderna för vad som ska göras. Kraven kommer att öka och håller man sig inte till det vi kommit överens om så kommer speltiden att förändras radikalt.” - Karlin
Samma säsong skickade spelaren som motsvarat förväntningarna sämst en indianare rakt i gapet i egenzon som ledde till mål i baken, i den avgörande kvalmatchen.
Gusse: Modo krigar på bra I första. Inga frågetecken vad gäller arbetsinsatsen. Men jag ser en tydlig skillnad mellan lagen. Kalmar ser ut att ha en helt annan grundtrygghet i spelet där alla vet vad dom ska göra och står rätt i princip varje situation. Modo är mycket vilda västern med individuella prestationer som Kelleher.
NuMo: ja tyvärr har vi haft fart som tagit slut för att spelaren med pucken lägger passet endera på skridskor eller bakom den som kommer med fart. Att vi fortfarande är 10a i PP ligan eller vad de sa är också ett bevis på dåliga pass (även om det också saknas fart o kreativitet).
Men trots allt negativt uppräknat så är det långt bättre än några av våra nyligen spelade matcher. Ska spelet faktiskt sätta sig tillslut?
Bössa 68: Haha! Nog har du rätt. Men fel. Jag är far till en femåring och en treåring. Och gudarna skall veta i alla hamnar runt omkring. Ja, det skall vara båthamnen i älven.
Barnen har väldigt lite med min ålder att göra- ;)
Jag har ju inte blivit dement ännu, så jag kommer fortfarande ihåg hur man gör.
Men å andra sidan. Jag var bara åtta år när jag blev värvad till moderator när HS startades. Man tyckte jag var moderatorernas Mozart, eller vad de sa.
Hägglundsmaffian: Haha, ja det var också en variant. Sjukt snyggt. Vi har fått dålig utdelning på våra farligheter, tycker vi variera snygga varianter med enkla puck mot mål och trafik.
modomille: Är det någon som vet eller förstår varför Norén alltid slår så onödiga passningar på 3 meter som sätter stopp i spelet och spelar fast medspelarna ?! Jävla otyg det där.
modomille: Precis när du skickade det här började MoDo släppa på sin gameplan i vanlig ordning, och spelarna gör nu lite vad de vill hej vilt.
Vad synd, för håller med dig att vi för en gångs skull verkade vilja fortsätta på det vi gjort matchen innan. Hålla oss mer till en plan och vara noggranna.