1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505647 inlägg · 4102 ämnen

MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

« · 517205 Till forumet

MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Inför match
MODO Hockey - Färjestad
Kempehallen 2005-03-08, kl 19:00

Kent Forsberg: Nu har vi laddat om

2-1 till MODO Hockey i kvartsfinal ett, 6-2 till Färjestad i den andra. 1-1 i matcher med andra ord och vill man skoja till det kan man säga att det nu handlar om bäst av fem.
- Det var 46 olyckliga sekunder som förstörde festen för oss i Karlstad senast, konstaterar Kent Forsberg. Vi fick annars matchen dit vi ville.

- Nu gäller det för oss att vi kommer igen snabbt, tillbaka till spelet i första matchen och halva matchen på bortaplan. Jag har goda förhoppningar om att så ska ske.

Varför klappade ni igenom?
- Det finns inget enkelt svar på det, säger Kent. Men det verkade som om vi pustade ut och tänkte på tillfället att få spela fem mot fyra en lång tid. Nu blev det i stället paj av allt.

Tillfälligheter, eller?
- Visst är det så, men det har faktiskt hänt oss något liknande en gång tidigare i vinter, nämligen borta mot Djurgården. Då släppte vi in 0-3 på 88 sekunder.

Betyder hemmaplan mer än vi tror?
- Enormt mycket i alla fall. Inte minst är det så för domarna också. Det såg vi i första kvarten, detsamma i den andra. Då var det Färjestad som gynnades.

Vad säger du om fortsättningen?
- Spelar vi bara som vi ska göra har vi stora chanser. Jag är i alla fall fylld med tillförsikt, men har hela tiden sagt att det här blir en lång matchserie.

Skadesidan?
- Utökades med Tobias Enström i söndags. Han ådrog sig en kraftig hjärnskakning och blir borta i uppemot tio dagar. Pierre Hedin som gjorde årsdebut såg bra ut och där har vi ett sparkapital.

Laget i övrigt?
- Oscar Hedman går in som ny sjunde back, i övrigt samma trupp, men vi funderar på en del förändringar. Det avgör vi efter värmningen matchdagen.
Noterbart om laget

Skadade och ur spel: Lars Jansson (knä), Peter Forsberg (handled), Tobias Enström (hjärnskakning).

Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski)

Backar:
3 Mattias Timander,
24 Adrian Aucoin

7 Jesper Damgaard,
73 Frantisek Kaberle

5 Hans Jonsson,
33 Pierre Hedin

8 Oscar Hedman.

Forwards:
13 Mattias Weinhandl,
39 Per Svartvadet,
19 Markus Näslund

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
15 Andreas Salomonsson

27 Alexander Steen,
40 Magnus Gästrin,
58 Dan Hinote

26 Mattias Wennerberg,
4 Jan Öberg,
18 Peter Öberg

17 Fredrik Warg.
Kommentera

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005
Frisco: Tuppfäktningen har börjat. Jag ser fram emot en spännande tvekamp i möra. Må bästa lag vinna.
Vi är störst, starkast och vackrast.

PS Jag förutsätter att ni alla i Ö-vik håller med :-)
Kommentera

Svanru: Förstod väl att även du skulle inse att vi är störst, starkast och framförallt vackrast.

Intressant drabbning imorgon, på sätt och vis är vi tillbaka till status quo, så må det bästa ickelilagula laget vinna!

Kommentera

Paddan: Hahaha Det är så skönt nu när sola går ner i Götet, himlen är så vackert lila o gul.
Ang matchen tror jag att den är helt avgörande för MoDo vinst=chansen finns, förlust=vrööl tufft.
Tyvärr har jag inte möjligheten att åka till er och titta men jag råder er att göra som gamle Tage sa Huke er göbber o kärringer nu ladder vi (han) om.
Snälla pöjkar i lila och gult kommer upp till er med ett vargagrin och klubban i högsta huj för att träna simhopp.
Ha det
dags att gå till donka för att värma upp inför morgondagen
Kommentera

Svanru: Hehe, jo att det finns de som är bra på svanhopp *host* Christian Berglund *host* är det ingen tvekan om, även om det givetvis finns fina skådespelare även i vårt läger.
Det som förefaller omöjligt att förstå är hur vi ska lyckas vinna minst en bortamatch för att gå vidare, då vi bara vunnit fem på hela säsongen. Men slutspelet är tid för mirakel, har jag hört, det visar väl om inte annat gårdagens 46 sekunder. 

Då säger jag som Martin Luther King sade: I have a dream...that in 2004-2005 MoDo Hockey will receive the Le Mat trophy.

Rena rama Nostradamus...

Kommentera

Inför matchen imorgon har jag här en bild på en gammal Gunnar Johanssonwannabie.
www.frisco.se/hs/ljfbk.jpg
Kommentera

Frisco: Vafaan, en lila MoDo-tröja. Nänä, sånt tolereras inte...
Kommentera

Paddan: Möcket tjusig fast han är för långhårig för min smak.
Du har väl inte måhända någon bild på gårdagens värmländska mirakel studdsboll iklädd vår vackra mundering
Kommentera

Svanru: Har tyvärr inte sett någon bild på Leif Strömberg i FBK-matchtröja. Hmm...undrar om man kan tillverka en perpetuum mobile ifall man visar videoupptagningar med Sedinarna för herr Strömberg, fast någon gång måste han väl sluta studsa av ilska...
Kommentera

Paddan: Hahaha Strömberg var ganska lugn igår jag tänkte mer på en av våra stora suporters Mr Gold S Holm
Kommentera

Förr var dte Gävlefiskare som kom till Övik. Sen var det Brynässpelare. Numera är det bara Gävledomare.

Kuben mina damer och herrar.
Kommentera

Frisco:

Thomas Andersson med hjälp från Anders Karlberg och Leo som brukar Ta kula.

Kommentera

Psykkriget mellan Salo och Souray fortsätter. Nu är det Salo som slår tillbaka. Skönast i artiklen är väl följande:

"Färjestad ska peppra puckar mot dig ännu mera i fortsättningen sägs det?
- Härligt i så fall. Hoppas de matar Souray med puckar, skotten från honom är inte så svåra, säger Salo."

Kommentera

Poffa: Tycker Salo var lite patetiskt faktiskt i ett uttalande:

- Är jag dålig så är det väl just det man kan säga om honom, säger Salo.

Kunde han inte komma på nått bättre?
Kommentera

Poffa: Kul uttalanden. De verkar som om Souray är allvarlig i sina uttalanden. Sicken pajas.
Kommentera

Frisco: Sandlådekriget to be continued...
Kommentera

mok: Här har vi i alla fall något Salo har jävligt rätt i:

"- Jag har ju sett killen spela i Nordamerika och så mycket kan jag säga att han inte uppträder där som han gör här. Sanningen är att det vågar han inte."

Det gäller även för fler transatlanter, det kan spela hur vårdslöst som helst mot europeiska spelare, men varandra visar det en jävla respekt. De vet väl vad som väntar om de skadar en NHL-kollega.
-----------------------------------------------------------------------------

Föreläsning om EU, sedan mot Templet och den första av tre raka MoDosegrar ->
Kommentera

Lumber Jack: Ja det där har han ju däremot helt rätt i. Dom försöker kaxa sej emdans dom kan,
Kommentera

Dream Team: Jepp. Sandlådekrig från vissa, ironi från andra, humor från den tredje och små sandlådeinlägg från Aftonbladets tävlingsgosse.

Kul med slutspel. Nästan lika kul som seriematcherna.
Kommentera

Lumber Jack: Vad konstigt att Souray inte vågar i NHL, hehe, och jag som trodde det var tvärtom...
Kommentera

Dawidovski:

Vågar NHL inte i Souray?

Kommentera

Poffa: Hahaha, fasiken va kul om Souray skulle göra mål ikväll:) med tanke på Salos uttalande!
Kommentera

Poffa: Lustigkurre!
ok, för dom som INTE läst de tidigare inläggen om salos uttalanden:
"Här har vi i alla fall något Salo har jävligt rätt i:

"- Jag har ju sett killen spela i Nordamerika och så mycket kan jag säga att han inte uppträder där som han gör här. Sanningen är att det vågar han inte."

Det gäller även för fler transatlanter, det kan spela hur vårdslöst som helst mot europeiska spelare, men varandra visar det en jävla respekt. De vet väl vad som väntar om de skadar en NHL-kollega"

Vad jag menade var att, det nog inte är så konstigt att Souray inte vågar i NHL! Det är mer förståeligt att Souray vågar ge sig på Salo i Svenska ES.
Kommentera

Dawidovski:

Han är med andra ord den fegaste sortens människa. Bra, då har vi rett ut det.

Kommentera

Poffa: Det är väl klart att Sheldon tar chansen när salo bjöd in honom till en fight! stämningen var väldigt infekterad i första matchen, det tror jag att du kan hålla med om också? det blir lätt sådana grejer, även om målvaktsfighter inte hör till vanligheterna!
Souray är absolut inte feg!

Bara bra att Salo psykar Sheldon, då får han mycket tändvätska som han kan lägga på spelet, och framförallt, det jätteskott som Salo kommer att släppa förbi sig av Sourays klubba!

Allvarligt, Tommy kan inte ha nån större erfarenhet av psykningar, när han säger att, Souray knappt kan slå en passning rätt! *asg* kom salo inte på nåt bättre än det! fast när salo sa att Sheldons skott var lätta att ta, så var ju den ganska bra!
Kommentera

Dawidovski: Fick nyss höra att Souray, Kåberg och Berglund beslutat sig för att inte spela ikväll. De vill hedra sin egen helgdag, internationella kvinnodagen...
Kommentera

Dawidovski:

En person som är tuff och ful då han vet att han kan hantera det men som glider undan och gömmer sig bakom andra då det hettar till med sådana som också kan ta för sig, den personen är den ultimata fegisen.

Ungefär som hustrumisshandlare...

Kommentera

Paddan: så sant så
Kommentera

Poffa: Well, man kan ju knappast påstå att Souray glider undan när det hettar till! sen att du jämför han med hustrumisshandlare är ju bara pinsamt...
Kommentera

Dawidovski:

Läs vad jag skriver. I NHL glider han undan medans han här i ES vet att han inte riskerar att få en flåbuse efter sig och då törs han stå upp. Sedan jämför jag just det beteendet med en hustrumisshandlare. En sådan slår nämligen då han vet att han inte riskerar stryk själv, men är from som ett lamm då det finns risk för slagsmål med andra män som kan stå upp mot honom.

Kommentera

Poffa: Jag tvivlar på att Souray är en hustrumisshandlare!
visst är det som du säger, att det är tuffare i NHL, att ge sig på målvakterna!
här finns ju nästan ingen som kan slåss för sin målvakt.
Kommentera

Dawidovski:

Anser du att jag säger att Souray är en hustrumisshandlare så tycker jag vi lägger ner den här diskussion, för det kommer aldrig falla ner något mynt i Wisla Krakow.

Kommentera

Poffa: Det här var ju klockrent sagt av Skägget i alla fall.

"Vill inte ner i sandlådan
FBK:s stjärnback Sheldon Souray kallar ju Tommy Salo för Modos stora svaghet. Din kommentar?
– Färjestad gnäller hit och Färjestad gnäller dit. Jag förstår inte vad de håller på med. Vi vill inte kliva ner i den där sandlådan. Den är redan så full av Färjestadspelare. Och där låter vi dem vara i fred."
Kommentera

NuMo:

Ja, det stämmer ju dessutom.

Hem -> Familjemiddag -> Templet.

Kommentera

Frisco: Humorn i det hela är att du verkar ta det jag skrev personligt..
Kommentera

Dream Team: Nu har du fått någonting om örnnäbben. Kan väl inte ta saker personligt när det bara står på en skärm.
Kommentera

Frisco:  Souray-Salo 1-0
Kommentera

Dawidovski: OJ!! .. vem gjorde mål ?!?!

"Poffa: Hahaha, fasiken va kul om Souray skulle göra mål ikväll:) med tanke på Salos uttalande! "
Kommentera

2-4. Nu laddar vi för match 4.

In med Jansson!
Kommentera

gå nu för fan in och slå ut Färjestad.
Snälla, avsluta säsongen för Gnällspiken Jönsson och dom andra i hans syjunta.
Kommentera

Frisco:

Varför agerar inte Kent annorlunda i tredje perioden? Vid ställningen 1-4, varför chansar man inte med att ta ut Salo? Vid ställningen 2-4, varför tar man inte TO och lyfter Salo. Målskillnad spelar ingen roll i slutspel...

Kommentera

Frisco: Oddsen på att #21 spelar i nästa match tror jag sjönk drastisk efter detta.

Markus Näslund måste skämmas när/om han tittar sina medspelare i ögonen efter denna match.
En till som borde skämmas är Kent (& Co) över hur man kan bänka såna som faktiskt vill spela (2*Öberg, Warg, Wennerberg mfl) över Markus som bara åker omkring. Ledartrion måste våga matcha (heta) spelare och vaska runt i kedjorna när nån spelare inte gör sitt JOBB.
Pierre som inte har matchtempo borde bänkats idag. Damgaard och Aucoin kunde dubblerat utan problem. Se på Chara som spelar minst varannat byte.

Kommentera

Poffa:

" I NHL glider han undan medans han här i ES vet att han inte riskerar att få en flåbuse efter sig och då törs han stå upp."

Jag antar att du sett många matcher med Sheldon i NHL eftersom du så säkert vet att han gör det. Eller använder du Salo som är mitt i en pajkastning som referens? Själv tycker jag Souray stått upp väldigt bra i de matcher jag sett från NHL...
Kommentera

HasseBasse:

Jag har inte missat speciellt många matcher från NHL på C+, nej.

Kommentera

En sak som jag funderar på är varför inte fler väljer utvisning istället för straff oftare. Idag vore det väl ett ypperligt tillfälle för Modo att ta utvisning på Chara och få ytterligare tid i spel 5 mot 3, dessutom med både Chara och Nordström på bänken. Borde vara bättre odds att göra mål då än på straff.

Någon som vet hur många mål som görs på straff procentuellt?
Kommentera

Poffa:

Ok. Jag kan inte påstå att jag sett de flesta, men tycker du verkligen att Souray "viker ner sig" i NHL?
Kommentera

Poffa: Apropå Kent.
Fredde och Melinder gick runt & peppade grabbarna efter 1-3-målet. Kent stod med ett ben på bänken och såg lite ut som "tänkaren". Då går Fredde emot honom och säger (enligt mina läppläsar kunskaper) "Vi måste göra nånting för f-n". Kent reagerade knappt och fortsatte stå modell för Auguste Rodin...

Kommentera

HasseBasse:

Inte viker ner sig, men glider undan och tar inte fighterna och spelar fult som han gör i ES. Anledningen är att han vet att han här kan göra det utan att bli attackerad, skulle han göra det i NHL skulle han få sig en omgång så han landade i nästa vecka.

Kommentera

Poffa: Det enda positiva jag kan komma på med kvällens match det är att det nu bara är två matcher kvar på Kents kontrakt.  
Kommentera

Paddan, Salle, Poffa: Nu är ni nog och leker lite i Färjestads sandlåda.
Kommentera

Frisco: För egen del letar jag efter John Blunds sandsäck, men den hittar jag inte...
Kommentera

« · 517205