Svanru: Förstod väl att även du skulle inse att vi är störst, starkast och framförallt vackrast.
Intressant drabbning imorgon, på sätt och vis är vi tillbaka till status quo, så må det bästa ickelilagula laget vinna!
Svanru: Hehe, jo att det finns de som är bra på svanhopp *host* Christian Berglund *host* är det ingen tvekan om, även om det givetvis finns fina skådespelare även i vårt läger.
Det som förefaller omöjligt att förstå är hur vi ska lyckas vinna minst en bortamatch för att gå vidare, då vi bara vunnit fem på hela säsongen. Men slutspelet är tid för mirakel, har jag hört, det visar väl om inte annat gårdagens 46 sekunder.
Då säger jag som Martin Luther King sade: I have a dream...that in 2004-2005 MoDo Hockey will receive the Le Mat trophy.
Rena rama Nostradamus...
Frisco:
Thomas Andersson med hjälp från Anders Karlberg och Leo som brukar Ta kula.
Psykkriget mellan Salo och Souray fortsätter. Nu är det Salo som slår tillbaka. Skönast i artiklen är väl följande:
"Färjestad ska peppra puckar mot dig ännu mera i fortsättningen sägs det?
- Härligt i så fall. Hoppas de matar Souray med puckar, skotten från honom är inte så svåra, säger Salo."
Dawidovski:
Han är med andra ord den fegaste sortens människa. Bra, då har vi rett ut det.
Dawidovski:
En person som är tuff och ful då han vet att han kan hantera det men som glider undan och gömmer sig bakom andra då det hettar till med sådana som också kan ta för sig, den personen är den ultimata fegisen.
Ungefär som hustrumisshandlare...
Dawidovski:
Läs vad jag skriver. I NHL glider han undan medans han här i ES vet att han inte riskerar att få en flåbuse efter sig och då törs han stå upp. Sedan jämför jag just det beteendet med en hustrumisshandlare. En sådan slår nämligen då han vet att han inte riskerar stryk själv, men är from som ett lamm då det finns risk för slagsmål med andra män som kan stå upp mot honom.
Dawidovski:
Anser du att jag säger att Souray är en hustrumisshandlare så tycker jag vi lägger ner den här diskussion, för det kommer aldrig falla ner något mynt i Wisla Krakow.
NuMo:
Ja, det stämmer ju dessutom.
Hem -> Familjemiddag -> Templet.
Frisco:
Varför agerar inte Kent annorlunda i tredje perioden? Vid ställningen 1-4, varför chansar man inte med att ta ut Salo? Vid ställningen 2-4, varför tar man inte TO och lyfter Salo. Målskillnad spelar ingen roll i slutspel...
Frisco: Oddsen på att #21 spelar i nästa match tror jag sjönk drastisk efter detta.
Markus Näslund måste skämmas när/om han tittar sina medspelare i ögonen efter denna match.
En till som borde skämmas är Kent (& Co) över hur man kan bänka såna som faktiskt vill spela (2*Öberg, Warg, Wennerberg mfl) över Markus som bara åker omkring. Ledartrion måste våga matcha (heta) spelare och vaska runt i kedjorna när nån spelare inte gör sitt JOBB.
Pierre som inte har matchtempo borde bänkats idag. Damgaard och Aucoin kunde dubblerat utan problem. Se på Chara som spelar minst varannat byte.
HasseBasse:
Jag har inte missat speciellt många matcher från NHL på C+, nej.
Poffa: Apropå Kent.
Fredde och Melinder gick runt & peppade grabbarna efter 1-3-målet. Kent stod med ett ben på bänken och såg lite ut som "tänkaren". Då går Fredde emot honom och säger (enligt mina läppläsar kunskaper) "Vi måste göra nånting för f-n". Kent reagerade knappt och fortsatte stå modell för Auguste Rodin...
HasseBasse:
Inte viker ner sig, men glider undan och tar inte fighterna och spelar fult som han gör i ES. Anledningen är att han vet att han här kan göra det utan att bli attackerad, skulle han göra det i NHL skulle han få sig en omgång så han landade i nästa vecka.
MODO Hockey - Färjestad
Kempehallen 2005-03-08, kl 19:00
Kent Forsberg: Nu har vi laddat om
2-1 till MODO Hockey i kvartsfinal ett, 6-2 till Färjestad i den andra. 1-1 i matcher med andra ord och vill man skoja till det kan man säga att det nu handlar om bäst av fem.
- Det var 46 olyckliga sekunder som förstörde festen för oss i Karlstad senast, konstaterar Kent Forsberg. Vi fick annars matchen dit vi ville.
- Nu gäller det för oss att vi kommer igen snabbt, tillbaka till spelet i första matchen och halva matchen på bortaplan. Jag har goda förhoppningar om att så ska ske.
Varför klappade ni igenom?
- Det finns inget enkelt svar på det, säger Kent. Men det verkade som om vi pustade ut och tänkte på tillfället att få spela fem mot fyra en lång tid. Nu blev det i stället paj av allt.
Tillfälligheter, eller?
- Visst är det så, men det har faktiskt hänt oss något liknande en gång tidigare i vinter, nämligen borta mot Djurgården. Då släppte vi in 0-3 på 88 sekunder.
Betyder hemmaplan mer än vi tror?
- Enormt mycket i alla fall. Inte minst är det så för domarna också. Det såg vi i första kvarten, detsamma i den andra. Då var det Färjestad som gynnades.
Vad säger du om fortsättningen?
- Spelar vi bara som vi ska göra har vi stora chanser. Jag är i alla fall fylld med tillförsikt, men har hela tiden sagt att det här blir en lång matchserie.
Skadesidan?
- Utökades med Tobias Enström i söndags. Han ådrog sig en kraftig hjärnskakning och blir borta i uppemot tio dagar. Pierre Hedin som gjorde årsdebut såg bra ut och där har vi ett sparkapital.
Laget i övrigt?
- Oscar Hedman går in som ny sjunde back, i övrigt samma trupp, men vi funderar på en del förändringar. Det avgör vi efter värmningen matchdagen.
Noterbart om laget
Skadade och ur spel: Lars Jansson (knä), Peter Forsberg (handled), Tobias Enström (hjärnskakning).
Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski)
Backar:
3 Mattias Timander,
24 Adrian Aucoin
7 Jesper Damgaard,
73 Frantisek Kaberle
5 Hans Jonsson,
33 Pierre Hedin
8 Oscar Hedman.
Forwards: