1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 495795 inlägg · 4177 ämnen
« · 271144 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Två och en halv krona
Robert P: Jag såg knappt han spela men han står uppsatt som CE (av mig tolkat som center) i Tre Kronors trupp.

Sen att Weinhandl inte SPELAR med en bruten tå är ok. Snacket var om varför en del spelare inte ens bli AKTUELLA (tillfrågade). Sen om spelaren går och blir skadad så är det väl inget mer med det.

poffa: Visst. Mångas bedömning är att Hardy är värdelös. Men han bestämmer vilka som är värdelösast. Tänk på att målet är en glad hockey, inte vinst, det är bara en bonus.

poffa:

För att vara center spelar han onekligen väldigt lite centralt och tar jäkligt få tekninar.

Visst är det märkligt att Sundström inte spelar VM. Men att Weinhandl inte spelar med sin brutna tå kan jag förstå, till skillnad från vissa.

NuMountain:

ENligt mig är det tvärtom. Det är Hardy som är värdelös. Framgångarna med Tre Kronor under hans ledning har då jag inte märkt.

poffa: Det kan jag. Hardy har bedömt att Sundström är värdelös.

Robert P:

Han är upptagen i laget som center enligt swehockey. Men inte ens du kan väl förstå varför man ratar Sundström?

MartinS:

Men jag undrar vad det spelar för roll hur många centrar i Elitserien som är bättre än Mikael Holmqvist, när han inte spelar center i varesig TPS eller landslaget?

Niklas Sundström har ju inte så mkt med den saken att göra.

Robert P:

Som du vet så kan Sundström spela center med bravur! ;)

poffa:

Hur många centrar som är bättre än Holmqvist spelar väl ingen roll när han spelar ytter?

Sahlander:

Visst f**n är man en sopa om man som landslagscoach inte kan se att spelare som Nylander, Sundström, Dackell och Weinhandl är bra mycket bättre än Rudslätt, Holmqvist och Rönnqvist.

Nä, skriv livstidskontrakt med Hardy, NU!

Lumber Jack: Jag tycker inte att Hardy är en sopa. Däremot är hans spelsätt det som det är fel på. Nu skyller han på spelsystemet när han tar ut en "sämre" spelare det är därför så många Djurgårdare har fått spela i BlåGult de senaste åren.

Sen håller jag med om att det är snudd på tjänstefel att ta ut en sån som Johansson för ex Sundström. Sen undrar man ju varför Weinhandl, Dackell mfl inte ens verkar aktuella.

Lumber Jack:

Efter att ha läst artikeln i Aftonbladet och om det är sant det som står så undrar jag om Hårde Hardy har någon som helst koll på ishockey?

Anser att Sundström inte platsar då de har bättre spelare på den platsen. Inte för att jag är tvärsäker men vilka centrar spelade man med i matchenra mot Finland. Trötte Jönsson, Michael "helt yr i bollen" Holmqvist, Johan Davidsson (den ende som varit något att ha) och Mathias Johansson.

Jönsson har inte gjort någon glad de senaste landskamperna eller i SM-finalen, Michael Holmqvist spelar i finska ligan och är enligt mig sämre än många elitserie-centrar och hur mycket har Mathias Johansson uträttat i Pittsburgh? Efter en koll på ESPN visar det att han gjorde 15 poäng på 58 matcher, spelade -14.

Ähh, jag upprepar det jag sagt tidigare. Hoppas detta blir ett riktigt praktfiasko, Sverige åker ur tidigt och folket i uppror stormat Svenska Hockeyförbundet för att avsätta den där pajasen som står i båset.

MartinS:

Hardy är en sopa, det är vi alla överens om. Sparka gubben och tillsätt någon som begriper sig på hockey och inte tror att det är synonymt med Juvrgårn. Det kommer att bli ett pinsamt VM om nu inte Toronto, Colorado och Vancouver misslyckas och att de stora svenska stjärnorna som därmed blir tillgängliga blir tillfrågade. Men kanske inte ens Foppa platsar i Hardys sjunkbombshockey.

Sv: Hedin till jokerit
ModoAnte: Nu se det lite tungt ut.Börja värva modo!!

finne85: Se länk.

I aftonbladet står det att han, Pierre Hedin är 186 cm och 93 kg tung. Det kan väl inte stämma? minns att han var runt 178 cm och 75 kg... ??
eller har jag fel?

gandi:
Kan de vara en öppning för martin

Hedin till jokerit
Hedin verkar klar för jokerit

Hardy har visst beslutat att dissa Sunny helt och hållet, jävligt underligt om man tänker på att en spelare som Mathias Johansson platsar? Visst han har haft en tuff säsong men han har lyft sig på slutet och dom landskamper han har varit med i har han definivt spelat bra. Platsar man i OS så ska man spela VM... Dessutom, tänk om Foppa och Näslund åker ut! JVM någon? :P

Sv: Nattens NHL
Jäpp, det här är hockey som det skall vara (dvs laget man håller på vinner...:-). Men som Christer Björkman så vist sjöng, imorgon är en annan dag.... eller ikväll blir det kanske snarare. God natt.

Då var nattens övningar över...

Toronto - Philadelphia 2-1
Minnesota - Colorado 3-2

Avgörande matcher imorgon... Och 2 sänds på C+, efter varann.

Hur skall man orka. Man är ju för gammal för detta, NOT.
Dessutom så lär dom klippa in lite från Van-StL osså...

Det blir att kolhydrat ladda och dricka mycket vätska.

Nu är det dags att vila för det lär ju inte bli nån imorgon...

poffa:

Toronto vinner i andra övertidsperioden efter mål av Travis Green.

Natten mellan tisdag och onsdag blir inte nådig. Tre helt avgörande matcher spelas och minst två av dessa visas av C+ Zap. Man börjar lite lätt med Philadelphia - Toronto klockan 01.00 svensk tid för att sedan klockan 04.00 visa Colorado mot Minnesota. Förmodligen kommer man även att klippa in matchen mellan Vancouver och St Louis dessutom.

Vilken natt det har vatt. Och vilken natt det blir i morgon. Bäst man går och lägger sig så man orkar med morgonnattens hockeymangling. Goder natt.

Punkk:

Foote är foot-skadad enligt kommentatorerna.

poffa:

Toronto - Philadelphia 1-1 i väntan på period fem.

Minnesota - Colorado 3-2 Segerskytt: Richard Park.

Både Vancouver och Colorado spelar sina sjunde matcher i morgon natt svensk tid. Enligt C+ kommer man visa Colorados match klockan 04.00. Vinner Toronto i nattens match kommer man att visa den sjunde matchen i den serien innan Colorado - Minnesota. En hockeynatt som inte går av för hackor.

Åter till C+ och period 5.

Bra stämning i Minnesota, ungefär som i Globen..NOT!!!!!
Verkar som Foppa blev utbuad när han fick pucken.
Vad har hänt med Foote?

Nu får Cechmanek lugna ner sig och sluta idioträdda, så är jag nöjd.

poffa:

Toronto - Philadelphia 1-1 i slutet av period fyra.

Minnesota - Colorado 2-2 "We're going to OVERTIME!!"

2-0 Gaborik
2-1 Sakic (Forsberg)
2-2 DeVries (Forsberg)

Sahlander:

Toronto - Philadelphia 1-1 i början av period fyra.

Minnesota - Colorado 1-0 med 10 minuter kvar av tredje.

Toronto-Philadelphia 1-1 efter 2 perioder.
Tor: Reichel
Phi: Roenick

Minnesota - Colorado 0-0 5 min in i 2:a.

willysson:

Den har börjat. 01.30 var starten.

Sahlander: ja man får det, när börjar den svensk tid???

willysson: Man hoppades att dom skulle visa Min-Col i pauserna men ICKE... Man får hålla till godo med webradion

poffa: Synd det... vill ju se den andra matchen jag,,

willysson:

De visar Tor-Phi på C+ Zap.

willysson: Robert Reichel... 1-0

Sahlander: Visar dom Colorado inatt??? Vilken av canalerna isåfall???

Aben: Jodu... Nog dyker man upp när det vankas nattmatch...

Aben:

Jadå, jag har ätit frukost...:)

Aben:
Og der kom Sahlander...jeg tænkte det nok :)

poffa:

"Själv har jag vänt på dygnet så jag är i princip redo för middag...:)"...hehe....har du fået morgenmad?

poffa:
Sahlander mangler vel bare nu af "natteravnene"....

Aben:

Själv har jag vänt på dygnet så jag är i princip redo för middag...:)

poffa:
Så får jeg nok besvær med at holde mig vågen....kæmper lidt en desperat kamp med kaffe for at holde mig oppe lige nu faktisk

Punkk:
Hvis ikke Detroit navde patenteret navnet "Hockeytown", så skulle det vel være Minnesota, der skulle kaldes det

Punkk: Antropov med idag!!

Aben: Vinna två borta och ingen hemma skulle vara tungt om man vore Wild-supporter. Det laget verkar ha bra publik i en hockeytokig stad, synd bara att laget är lite för anonyma och tråkiga.

Aben:

Skulle inte förvåna mig om Tor-Phi går till OT. Flera OT-perioder till och med.

Punkk: Jeg er ganske sikker på Colorado-sejr....Sakic skal nok sætte et par kasser...jeg er ganske overbevist om det faktisk...TOR-PHI er en langt mere åben affære...ALT kan ske..tør ikke spå den kamp

Punkk:

Toronto och Colorado, tror jag.

poffa: Just det, zappen. Då kanske det inte blir några klipp ändå!?

Vad tror ni nattens matcher? två hemmasegrar? Col brukar ju vilja spela sju matcher...

Punkk:

Tilläggas bör att det är på C+ Zap som matchen/matcherna visas.

« · 271144 · »