1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496355 inlägg · 4177 ämnen
« · 275774 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Friscos Bildgåta 007
Paddan: Sebastians läsk smakar mumma. En Friscovintervecka i Österrike för x antal år sen gick aktierna upp i denne mans firma upp.

NuMountain:

Fanken också! Så det var DU som hade varit i Prag!

Portello: Piteå är också fel (vilken överraskning) trots att jag såg Ronny Eriksson på Lasarettsgatan idag.

Frisco: Ujujuj, får otäcka flashbacks till en midsommarafton för ett antal år sedan. Då drog jag verkligen mitt Stroh till stacken.

Frisco: Prag är ett av de få ställen jag varit i. Jag har alltsedan dess längtat tillbaks. Jag rekommenderar varmt Prag när vi har lågvår i Mellersta Norrland.

Frisco: Då säger jag Piteå istället.Brukar alltid fungera.

Frisco:

Jag hade glömt var du hade varit, så jag drog till med något. Som Portello, fast mer precist...

knaskamilla: Jag har tyvärr aldrig varit i Prag. Var på väg dit år 2000 men det blev inte så tyvärr.

Paddan: Jag har en flaska 60% Sebastian Stroh, Klagenfurt i hyllan. Mums.

Frisco:

Prag.

Portello: Man kan inte säga ett helt land. Det är att gardera för mycket. Säger nån Världen kan de inte vinna=)
England är i alla fall rätt så fel.

Frisco: Det kanske de gör, har inte reflekterat så mycket över det hela.Ajdå, så det var fel med rom. Jamen då får jag väl fortsätta med cola istället.

Portello:

Isf är England mycket mindre än vad jag trodde att det var.

Frisco: England?

Paddan: Roma trodde jag korna i Bäpa gjorde. ROM är fel.

Frisco: Hmm...få se, tror inte det kan vara taget i Bjästa så då säger jag någonstans i Italien. Kan väl inte vara Rom igen?

Frisco: Bilden då?

Friscos Bildgåta 007
Vad många inlägg det skrivs här nuförtiden. Var det så här nån ville ha?

Jag har tagit bilden med min Konica. Var?

Sv: Nattens NHL 27-28/4
Domi: Åkte ut mot Carolina i första omgång.

poffa: Vad hände med New Jersey ifjol?

Punkk:

Ingen aning. Den delen av det hela togs aldrig upp. Man menade att man nu hade visat att man hade ett bra lag som kunde ta sig långt men att det var tveksamt om man kunde ta sig hela vägen. Och chansen att knyta till sig en bra målvakt har väl aldrig varit större med tanke på att alla de stora lagen slogs ut tidigt i årets slutspel.

Bara som lite kuriosa, vet ni utan att tjuvkika hur många lag av de som är kvar nu som var kvar vid samma tidpunkt ifjol? Ett. Ett enda Ett! Det är Ottawa.

poffa: Intressant, frågan är om dom har råd med en sån som Belfour? Jag har fått för mig att Canucks tycker att Cloutier är det bästa de kan få för en låg lön.

Hirsch
Har ni hört något om vilken klubbar som är intreserade av denna målvakten?

Rögle vet jag är intreserade men det borde ju finnas fler..

poffa:

Nattens båda matcher är slut. Båda slutade med bortaseger och därmed är båda serierna lika på 1.

Philly slog Ottawa borta med 2-0. Resultatet var inte rättvist men Philly hade den bästa målvakten i Cechmanek.

Vancouver förlorade med 3-2 utan MODO-poäng, däremot ett svenskt mål av Mattias Öhlund. Bland de bästa på banan i Vancouver var bröderna Sedin. Dessutom missade domaren ett straffslag då en Minnesota-spelare blockerade pucken med handen i eget målområde med mindre än en minut kvar. Efter slutsignalen blev det lite gruff och eventuellt kommer det bli avstängningar.

poffa:

En bit in i andra så är ställningen mellan Canucks och Wild fortfarande 0-0. Canucks har det mesta av spelet men får inte till det riktigt.

Kommentatorerna anser att kedjan med bröderna Sedin och Trent Klatt är den bästa kedjan på isen idag och de är det med en "farmmile". Ingen aning vad det är och hur den skiljer sig från en vanlig mile. De säger också att när man väntat på att den svensk som skulle stiga fram och ta tagit i det här (Näslund) har misslyckats så har två andra spelare från Näslunds moderklubb "Jarved from Ornskoldsvik" gjort det med den äran. Roligt att Järved och Örnsköldsvik får så fint beröm av kanadensiska kommentatorer.

Nu gjorde dock Minnesota 1-0 genom mål av Marian Gaborik.

Sv: Hockey-VM
Ville bara skicka med en länk till ESPN:s artikel om Danmarks vinst över USA.

Två fd MODO-iter nämns där med stor respekt. Peter Hirsch och Kim Staal ansågs vara de två bästa på banan.

Efter USA:s förlust mot Schweiz så kommer nu USA att få spela för att stanna kvar i A-VM. Pinsamt är väl bara förnamnet.

Nattens NHL 27-28/4
Har nu suttit och sett två perioder av Ottawa och Philadelphia. Ställningen är 1-0 till Philly men frågan är om man kan kalla det rättvist? Jag tycker inte det.

Viktigare för MODO-istisk del är att tre av våra produkter senare i natt ställs på isen när Vancouver möter Minnesota i match 2.

Jag tog upp Sedinarna på Canucks officiella chat och de flesta tyckte att de hade kommit igång denna säsong. Inför säsongen var många besvikna på deras insatser men att de hade skärpt till sig i år. Vissa ansåg dock att man borde byta bort dem mot en bra målvakt och en duktig forward.

Tydligen vill de flesta fansen se en ny målvakt i Vancouvers mål till nästa säsong. Ett alternativ som sas till mig var att man skulle försöka få Ed Belfour från Toronto. Han gjorde ju bort sig rejält i sista matchen mot Philly och lär väl inte sitta sådär tvärsäkert i Toronto.

Sov gott alla....

zZ z z Z z z z zZ zzz

poffa:
Andra perioden var dålig. 9-6 i skott till Sverige.
Sista perioden däremot dominerade Sverige stort. 15-2 i skott säger det mesta. Vitryssarna hakade och slog icing och verkade vara mer än nöjda med en pinne. Mycket rättvis Svensk seger.

Wewillwintoday:

Tack och bock.

poffa: Lika dålig som de två första perioderna. Bedrövlig, tråkig och krampaktig. Det enda som var bra i hela perioden var Mattias Norströms backskott och Jönssons retur. Belarus slog säkert 15 icingar.

Jag vill glömma den matchen, det enda positiva var att vi vann.

knaskamilla:

Kan någon hjälpsam recenesera sista perioden av Sverige-Belarus? Själv var jag på träning och såg bara de två första.

Sv: Foppa klar!!!!!!!
Jäklarns, vad Foppa var glad och pratsam i efter match-intervjun! Han verkar vara på g. Det känns bra inför framtiden.

Slovakien har 6-2 mot Ukraina efter två perioder. Förstafemman i Slovakien har gjort alla sex mål. Inga MoDopoäng där (än), således...

Sv: Gästboksnivå
Frisco:

Ungefär så jag känner det också. Om vi har en tråd här i MODO:s GB som handlar om de våra därborta så varför skall vi inte kunna krydda den med vettiga inlägg om NHL i allmänhet?

knaskamilla:
Jeg synes vi spillede ganske lige op med russerne, men i 7 minutter i 2. periode var vi væk....det var forskellen på de to mandskaber...Rusland havde som ventet et ekstra gear...men ellers synes jeg vi var godt med...

scim: Skriva och läsa inlägg om ModoNHLspelarna bland Nike89 och co:s inlägg i NHL-gästboken? Jag vill ha diciplinerad NHL-inlägg här och ingen annanstans.

poffa:

Visst, men om vi ska anamma tråddisciplinen så förstår jag inte varför vi inte kan anamma gästboksdisciplinen också. Skriver du dina NHL-notiser i NHL-gästboken så nås de nog av fler intresserade än vad de gör när du skriver här.

Frisco:

Jag tror också att Danmark redan nu är nöjda med VM. Han släppte bara in ett mål i första perioden, superdansken. Sedan släppte han in tre mål på ungefär lika många minuter i andra. Jag undrar förresten varför jag inte får några rapporter via SMS från Tammerfors idag?

knaskamilla: Eftersom Hirsch är Danmarks 3 bästa målvakter så borde Jensen vara nummer 4. Jag tror att Danmark redan nu är nöjda med VM.

poffa:

Det verkar som att jag inte tänkte på tidsskillnaden när jag sa att Danmarks match började sju... 6-1 till Ryssland, och Hirsch har lämnat målet till förmån för Jensen. Vad är han, Danmarks fjärde bästa målvakt?

poffa: VM, stor rink, fylla och knivar. Välkommen till Finland Foppa.
Nu kör vi över Vitryssland.

poffa: Tråddisciplin är det vikigaste, men kvaliteten i dem beror ju helt och hållet på skribenterna. Om Björn bestämmer sig för att skriva ett inlägg som tar femtio minuter att läsa igenom betyder ju inte att den har bättre kvalité än någon som skriver tre rader som berör. Forumets struktur är så att krönikor rinner iväg fortare än vad man kan önska. Det här är även det något som jag och scim diskuterat och tagit upp hos admin. Det är svårt att se någon enkel lösning på det, men vi (MoDoratorer) har bestämt oss för att välja ut "heta trådar" med viktiga diskussioner som vi länkar till i Inforutan. Fast det blir alltså vi som bestämmer vad som är värt att att få det epitetet. Vi ska försöka hålla oss aktuella och kräsna i det urvalet.

knaskamilla:

Håller med. Folk som Lumber Jack, NuMo, scim mfl hade jag knappast lärt känna om det inte var för HS. Dessa personer är jag numer mer eller mindre tjenis med. Hockey förbrödrar precis som du skriver och som sagt, jag tror nog att alla som är här är otroligt intresserade av hockey i allmänhet och MODO i synnerhet.

Wewillwintoday:

När jag registrerade mig på HS kände jag två personer av de som skriver här nu, de andra har jag lärt känna tack vare HS. Vissa "känner" jag enbart på nätet. Följdaktligen: alla känner inte alls varandra. Jag är dock glad att jag getts chansen att lära känna vissa personer bättre genom HS, än vad man lärde känna varandra på modohockey.se (genom sina hetsiga diskussioner).

För mig är charmen med HS blandningen av hockey och vardagssnack. Det är därför jag hänger här hela tiden. Jag är färdig med IRC sedan många år tillbaka. Det ger mig absolut ingenting. Alla som är här har ett gemensamt intresse som lockar oss hit. Hockeyn förbrödrar, eller nå't.

Jag svarar på seriösa inlägg om jag tycker att jag har något att svara. Jag ger mig inte in i diskussioner där jag inte vet vad jag pratar om. Eftersom jag och Björn (för att ta samma exempel som dig) har vitt skilda intressen när det gäller hockeyn har jag sällan något intresse av att svara på hans inlägg. Jag tycker definitivt att du ska göra det, dock. De är inte så lätta att missa.

Jag undrar verkligen vilka personer här som inte är ett dugg intresserade av att snacka hockey, förresten. Det verkar märkligt att regga sig på Hockeysnack då.

NuMountain:

Kan vi då inte enas om att vi försöker oss på en hårdare tråddisciplin och på så sätt kompromissar vi från båda håll?

Vill man då se vad som skrivits är det mycket enkelt att gå in under "visa trådar" och ta fram de viktiga inläggen från eget tycke och smak.

Punkk:

För min del lovar jag att hålla hockeyn inom hockeytrådarna.

Wewillwintoday: Tyvärr har vi inga störe möjligheter som moderatorer att städa bort en massa inlägg som vi anser felaktiga av vilken orsak det än må vara. Oväsentligt prat, seriösa debatter vars nivå går upp och ner, oneliners, Seriösa inlägg i fel tråd, fel tråd i serösa debatter, oseriösa trådar i rätt debatter osv. Listan på felaktigheter kan göras hur lång som helst och det är skribenterna i gästboken som sätter standarden. Att radera tio inlägg tar ungefär lika många minuter om man är effektiv. Det är ingen bra metod för rättning i leden.

Vi har ingen möjlighet att markera flera inlägg på en gång för att radera dem samtidigt. Jag har föreslagit det flera gånger hos Marcus, vår Över-Administratör i ADMINs gästbok. Det ska komma, frågan är bara när. Tills dess så är verktyget avstängningar och korrensondans via mejl för att tukta skribenterna.

Ska vi ha en sådan nivå så går det inte att göra en massa undantag och det kommer att bli stor irritation när vi plockar inlägg mer eller mindre godtyckligt, för så kommer det ofta att uppfattas, men allt är möjligt om vi vill ha det så. Jag och scim har diskuterat nivån i gästboken flitigt under tiden HS har funnits Och vi påpekar framförallt tråddisciplinen emellanåt.

Frisco:

Jag böjer huvudet för att visa aktning för ditt hockeykunnande och förståsigpåande.

Men personligen hade jag hellre sett Foppas namn i en laguppställning i nattens match mot Vancouver istället.

poffa: Bättre tråddisciplin låter som en bra lösning, men banne er om "skitsnacket" urartar och det börjar handla om hockey utan att ni starta ny tråd!!!

« · 275774 · »