1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496535 inlägg · 4178 ämnen
« · 283506 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dit svanske spriket!
scim:

Äh, nu ska vi inte vara så'na. Jag är jättebra på matte, om jag slipper tänka.

Det lika bra att vara född -84 som -80. Bara att utgå från 80 och lägga till 4. Eller varför inte 90 och dra av 6 år? 1932 vore mindre bra för de blir en mastodont uträkning utan dess like.

knaskamilla: Kul för dig att du vinner ibland.

knaskamilla:

Lättare att räkna om man är född på ett jämnt årtionde? Jag drar då slutsatsen att det du vann språkligt förlorade du istället matematiskt.

knaskamilla: Nä nu, vad är det jag hör...eller läser kanske det ska stå...skulle jag vara udda nu också.
Jag tycker allt det där låter som ett påhopp, jag. ;)

Sahlander:

Jo, men jag vinner ju mot folk födda -77. -80 är mer jämnt än -70, som ju börjar på en udda siffra... ;)

Great minds think alike...

knaskamilla: Om 80 är bra "språkligt sett" varför loosar du i Alfapet mot bla mig... Sen är väl 70 jämnt sist jag kolla.

knaskamilla: Hmm, på vilket sätt skulle de som är födda 1980 vara bättre språkligt sett än de som är födda något annat år?
Har du några belägg för ett sånt påstående?

Jäklar vad svårt det blev att räkna ut hur gammal man är. Fingrarna räcker ju inte till...

Alla:

Äh. Det är bäst att vara född -80. Jag tror att det är en väldigt bra årgång, språkligt sett. Dessutom är det lätt att räkna ut hur gammal man är om man är född på ett jämnt årtionde.

Sv: Sv: Mästarcupen 2003
70 Östman: Östman är kung i baren under Mästarcupen....vågar ni utmana honom ? ? ?

Sv: Mästarcupen 2003
Det var jag som van i baren!!!!

Sahlander: Eeh, förresten, "tillverkad" under 60-talet skrev du ju. Ja, det borde ju stämma ganska bra det.
Tar tydligen lång tid för en intorkad hjärna att tolka texter...

Sahlander: Nejdu, jag är av en annan åsikt. Väldigt tidigt 70-tal tycker jag passar bäst. Vad jag har förstått anses till exempel 1970 som en av de bästa årgångarna för bland annat portvin. Får väl hoppas att det gäller även för Bjästabor ;)

scim: Hur unga är ni egentligen... Man skall vara "tillverkad" under 60-talet... Paddan håller säkert med...

MartinS:

Ni har alla fel, det är -82 som gäller.

Frisco: Happ tack för den du... Annars är jag av den tanken att förfallet började efter 80...

Lumber Jack: Jag skrev fel. Jag menade de födda efter 77. Dvs 78, 79, 80 osv.

Frisco:

Alla vet vilken årgång som var den gyllene, de bara förtiger det.

poffa: Menar du att de födda 77 tex inte klarar av att spela Alfapet?

AM:

Efter att årgång 77 gick ur skolan så har det stadigt gått utför med den svenska skolan.

poffa: Lär dom sig inget i skolan nu för tiden? Vart är världen på väg........

Sv: Hasses krönika.
Lumber Jack:

Blir det som du säger att Jansson gör bra ifrån sig så är det lysande. Jag ser inte allt lika rosaskimrande men okej.

poffa:

Ett inte hade fallit bort där, alldeles riktigt. När det gäller Jansson kan du vara lugn, han kommer vara mer motiverad och bättre än någonsin. Poängen kommer att spruta in. Det ska bli kul.

Lumber Jack:

Men bäckman får ju INTE förtroendet. Eller var det det du menade men skrev tvärtom?

Jag håller med dig om Hardy men det har vi ju trots allt sagt i snart två år här på HS och vi försöker oss inte på att ha krönikor och verka duktiga för det. Vad jag menar är att han bara vänder kappan efter vinden och kommer med sina "visa ord" efter att alla andra sagt sitt.

Vad det gäller Jansson skall man ju trots allt kunna ha en debatt i frågan. Dessutom handlade det egentligen inte om Jansson. Det handlade om att han ansåg att de som klagade på Jansson skulle sluta gömma sig i buskarna. Då svarade jag honom med att jag till skillnad från i stort sett alla andra använder mitt fulla namn på modohockey.se och att jag även har min mailadress kopplat till det namnet.

Sedan kunde jag inte vara tyst utan bad även Hasse sluta gömma sig i buskarna. Det visade sig nämligen att han inte hade sin E-mailadress utsatt. Då bad han mig fråga min farsa om han ansåg att Hasse gömde sig i buskarna.

Jag skickade då ett mail till Hasse och tyckte att vi trots allt kunde föra en öppen dikussion utan att dra in andra, han svarade inte. Fegt är ordet.

Sedan vad jag tycker om Jansson står jag för. Jag skall ge honom en chans precis som alla andra men jag tänker INTE vara tyst om han ELLER någon annan spelar dåligt!

poffa:

Det jag syftar på är hans sågning av Hardy, det är bra att någon som är ett namn inom svensk hockeyjournalistik klankar ned på honom trots att det blev silver. Jag personligen förstår inte varför Bäckman, den ultimate cup-coachen, får förtroendet. Ska Hardy även få förtroende i World Cup får jag spatt och spader...

PS. Klagar man på Jansson ska man ha skit!

Dit svanske spriket!
Måste bara klippa in denna från modohockey.se. SKapligt skön svenska...

"Varför inte Modo försöker värver Ville Nieminen, han har spelar tillsammans Foppa. Om Foppa blir MoDo nu på höst, då perfekt ha Ville Nieminen också."

Per HApps:

Tyvärr bevisar ju det att allt det Hardy sagt varit felaktigt skulle man kunna säga. Hardy coachade fram till 5-1 för Finland. Sedan gav spelarna fan i vad han sa och körde sitt eget race. Det var därför som Sverige vände mot Finland, inte för att Hardy presenterade några genidrag i båset.

Hardy eller Big Ice Hockey skall bort, Eller kanske till och med båda. Men det har ju jag å andra sidan sagt i snart två år.

Sahlander:

"Även om han har enorm respekt för Mats Sundin m fl var det nästan patetiskt se ett par uppehåll där Sudden tog tag i allt, Hardy vandrade omkring i bakgrunden och inte var med i snacket."

Det är ju Hasse som är patetisk, se bara hur Handbollslandslaget hanterar en timeout. Bengan tar timeouten & spelarna bestämmer vad som skall göras. Om inte Hasse ser storheten i en coach som låter spelarna bestämma så är det bara att beklaga.

Lumber Jack: Bra och Bra??? Jag tycker mest han snackar sånt som "vi" pratat om i evigheter. Men vi kanske inte har högre krav på Hasse efter allt annat han skrivit...

Sen är jag skeptiskt till hans "övertygade" prat om hemvändare...
Det finns ju inte en chans att Svartvadet lirar i nån annat ES-lag än MoDo. Det var nog lite för många Lapin Kulta bakom ett sånt uttalande.

Lumber Jack:

Ähhh, han säger ju bara det alla andra har sagt i flera veckor. Sedan kryddar han det med lite spekulationer och vips så är det Hasses puckprat.

Jag tappade allt förtroende för Hasse då han i ett par krönikor i förrfjol förde någon typ av diskussion med mig och sedan då han insåg att jag verkligen ville diskutera saken med honom då bad han mig ta det via min farsa. Dummaste skit jag hört och när han inte ens brydde sig om att svara på mitt mail så sjönk han ännu mer i mina ögon.

Hasse är en föredetting som borde slutat ungefär samtidigt som en viss rullstol fick sina femton minuter i rampljuset.

Hasses krönika.
En bra krönika den här gången.

Det är nära nu för Samme!
Anaheim vann även nattens match, denna gång med 4-0 och leder därmed med 3-0 i matcher. Endast två gånger har ett lag vänt ett 3-0 underläge och den senaste gången detta hände var på sjuttiotalet.

Påhlsson hade en assist, spelade mycket bra och hade även en puck i mål. Påhlsson gled över blå och tog ett skott, ett hejdundrande slagskott som gick i mål, men tyvärr blåstes det av för offside.

Men det som ändå är mest uppseendeväckande med den här matchen vara att Jean-Sebastian "Jiggy" Giguere höll nollan i tredje raka slutspelsmatchen. Detta har endast hänt en gång förut i hela NHL:s historia.

Sv: Jäger till Timrå
westerlind:

Jag instämmer. Heja, heja.

knaskamilla: Just det, äntligen börjar det kännas som MoDos gb igen. Trivsamt. Heja Frisco och poffa.

Frisco & poffa:

Det märks att det inte är ngn modorator här och styr upp så att folk håller sig till trådarna...

poffa: Jag vet inte vad det handlar om. Jag bara frågar mig själv och andra, fast helst skulle jag vilja veta utan att fråga.

Z2

Frisco:

Ser upp till människor? Snickelidumsnack. Det hela handlar väl ändå inte om det?

poffa: Där ser man. Iblöand törs man fråga och ibland ser man upp till människor så mycket att man kan få tunghäfta.
Då har vi en olöslig situation. Ett problem som är olösligt är ju inget problem längre så. Ja godnatt.

zZ z Z zZ Z z z z z Zzzzzz

Frisco:

Det är hans ensak och det är dumt att lägga näsan i blöt.

poffa: Du skulle ha frågat!!:-)

Frisco:

Men jag har ju sagt det.

poffa: Men ibland vill man att folk ska säga saker utan att man ska behöva fråga.

Frisco:

Han var en vis man, Kenta.

poffa: Men det kanske är som Kenta sjöng i Melodifestivalen? -UTAN ATT FRÅGA FINNS INGEN CHANS ATT FÅ ETT SVAR.

Frisco:

Fråga?

poffa: Däremot tycker jag att en del andra ska tala om saker utan att man ska behöva fråga.

Frisco:

Det tycker jag var stiligt gjort av dig. Respekt!

poffa: Jag frågade inte honom jag känner för han representerar inte en förening där 4000 människor minst 25 ggr om året betalar hans och en massa andra människors lön och därför undrar en del saker.

Frisco:

Nä, det var jag som frågade det.

« · 283506 · »