1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496523 inlägg · 4178 ämnen
« · 284798 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Den enes död.....
Situationen för Björklöven verkar försämras dag för dag och nu talar uppgifter för att deras skuld är över 5 miljoner kronor. Den nya styrelsen hoppar för att slippa bli betalningsskyldiga. Ganska mycket pekar nu på KK för Björklöven från Umeå.

Vad tänker spelare som Sondell, KP, Hollström och Berglund nu? Om Löven går i KK blir man då löst från sitt kontrakt eller är man bunden att börja om med klubben i Div 3 eller vart det blir?

Om Löven skulle gå i KK skulle väl detta innebära att en friplats går till ÖSK? Då kanske man kan locka spelare som Gradin Öhman och Lara ännu en säsong.

Fortsättning följer...

Sv: Tva forsvinner och tva kommer
Wewillwintoday: Eftersom Eriksén inte nämnde att NJ skulle stanna så antar jag att han försvinner. Verkar som om MODO får en ganska ung backbesättning nästa säsong. Själv är jag dock inte övertygad om att Gary L är redo för J20 spel kommande säsong. Tänk på att Lill Strimma vinnaren från Sollefteå kommer och frågan är om han går direkt in i J20 laget.

Inte sedan Johan Agu har en första års B Junior varit ordinarie i J20.

Undra förresten hur det blir med målvaktssidan. Just nu har MODO sex målvakter och det är två för många.

Sv: Tva forsvinner och tva kommer
MartinSedin: Gött att Byhlin och Broman stannar. Det betyder väldigt mycket att de stannar som sistaårsjuniorer.
Fortfarande behövs väl dock ett par nyförvärv.

Rosenqvist lär väl stanna iaf, och sen tar man ju upp Hedman, Viklund, Lundsten och Hansson på backen.

Hur blir det med Nicklas Johansson, är det helt klart att han lämnar som sistårsjunior???

Sv: Läktarsång
ModoAnte: Verkligen. Bajen fortfarande obesegrade.

Sv: Sv: Mästarcupen 2003
peddan89: Mästarcupen 2003

Har kan ni boka boendet till Mästarcupen.
Här har ni lite nr.
Boende i Norrtälje fixar ni på 0176-18310 Carina Norlin.
Biljetterna fixar ni hos Swedevent: Vesa Remsu 0708-839117 eller 08-7223200

Frisco: Kul för han:)

poffa: 1-1 Kennedy i 71:a minuten.

Tva forsvinner och tva kommer
Det ar nu officiellt klart att Dahllof och Rahm forsvinner. Trolig ny klubb blir Djurgarden och da gor alltsa Richard precis som hans far gjorde en gang i tiden.

I samma veva meddelar MODO att Byhlin och Broman stannar och spelar juniorhockey under sin sista juniorsasong.

LUNDSTRÖM 6: hur får man biljetter till cupen!?

67Noden: Det blir som i fjol det dyker upp 3st MODOiter, dom hittar inte till Mästarcupen.

Men dom brukar inte bli Mästare.

MODO dom eviga tvåorna...

Sv: Påhlsson i Stanley Cup-final!!
Punkk:

Visst är det så att det finns en tendens att ge Conn till någon i vinnarlaget. Men det är ändå en präktig skandal om de inte kan se att den bäste spelaren i slutspelet, den som gjort absolut mest för sitt lag är Giguere.

poffa: Jo, Giguere har nog varit mer exceptionell än Brodeur, men det brukar vara en liten tendens att ge Conn smythe till nån i vinnarlaget i finalen. Men förhoppningsvis så blir inte Devils vinnarlaget i finalen.

Punkk:

Ja, även då! Det handlar om bästa spelare i slutspelet, inte i finalen. Brodeaur har inte ens varit i närheten av att matcha Giguere.

Endast om Giguere faller igenom totalt och släpper in fyra-fem mål per match nu i finalen så kan jag tänka om.

poffa:

"Allt annat än Giguere som vinnare av Conn Smythe är en präktig skandal"

Skandal även om devils vinner bucklan (god forbid, eller möjligtvis satan forbid), och Brodeur får conn smythe?

MartinSedin:

Allt annat än Giguere som vinnare av Conn Smythe är en präktig skandal.

Tomas Jonsson, Anders Kallur, Peter Forsberg, Anders Eriksson och nästa vecka Samuel Påhlsson? Oavsett hur det går i finalen så är jag övertygad om att Jean-Sebastien Giguere vinner Conn Smythe.

14 matcher och endast 20 mål insläptta och en räddningsprocent på 96% är inte fy skam.

Jag tror nog att man kunde ha fått mer än 30 gånger pengarna för Anaheim i final. Undra vad ett tips om att Anaheim som segrare skulle ge...

knaskamilla:

Nä, jag räknar nog kallt med att man kunde fått 30 gånger pengarna i alla fall.

poffa:

Det är kanske inte helt omöjligt att man skulle ha fått tillbaka några gånger pengarna om man hade satt en slant på det?

knaskamilla:

Ja, det är konstigt. Och som sagt, skulle vara intressanta att veta vad oddset var på Anaheim som finalister.

poffa:

Tänka sig att man trodde att han var på väg hem igen i vintras...

knaskamilla:

Ja, jätterealistiskt är ordet. Tror nog att Samme bevisat att han verkligen är en spelare att satsa på och om inte Anaheim vill behålla honom så tror jag att flertalet lag har fått upp ögonen på honom.

poffa:

Ah! Om Anaheim tar hem hela cupen, då kan ju Samme känna sig nöjd med vad han uträttat och flytta hem till MoDo sen. Det tycker jag låter jätterealistiskt.

Sv: MODO i NHL
poffa: Oj oj oj, som balsam för själen.

rådbjer:

Vill man veta mer kan man ju alltid kika in på den här sidan.

www.highlandpark.co.uk/index.html

knaskamilla: Man får ju betänka att det är den nya arenans namn vi snackar om, det är mycket viktigt att det blir rätt där :))

Finns för övrigt en lustig historia bakom Highland Park, det började med lönnbränningen, som allting annat.
Magnus Eunson, kyrkvaktmästare i Kirkwall, tyckte att han hade hittat ett säkert ställe för sin whisky, nämligen i kyrkans sakristia, men greps trots allt för illegal bränning.
År 1822 byggde Robert Borwick upp ett destilleri i Kirkwall, som fick namnet Highland Park o mannen som han anställde att leda företaget var John Robertson, den polis som 10 år tidigare hade anhållit Magnus Eunson för illegal destillering.

Nu fick du lite whisky historia så här på lördag fm. :))

knaskamilla: Ja, o whiskyn, minsta gemensamma nämnare!

knaskamilla:

Klart det är. Utan hockeyn skulle ju inte denna diskussion föras, eller hur? Sedan att man kryddar hockeyn med lite nektar kan ju aldrig vara fel.

rådbjer & poffa:

Hur var det nu igen, var det hockeyn som förbrödrade?

poffa: Sant sant, soulmate! :))

rådbjer:

Det där med 100 poäng av 100 möjliga visste jag inte, men det kanske är därför som det är min favorit? Endast det bästa är ju gott nog...:)

poffa: Visste inte att du hade samma förslag, då är vi 2!

24- årig. Hmmm, inte helt fel!

Visste du att Highland Park fick 100 p. av hundra möjliga i whisky testet i tidningen The Scotsman för några år sen?

Highland Park får det bli :))

Påhlsson i Stanley Cup-final!!
Anaheim vann även nattens match mot Minnesota, denna gång med 2-1 och är därmed klara för finalen. Undra om Påhlsson trodde detta i November?

Giguere fick inte slå rekordet för längsta hållna nollan i slutspelet men fick istället ett annat rekord. Han är första målvakt att släppa in bara ett mål på en hel matchserie. Tidigare rekordet låg på 2 insläppta mål. Hans GAA är imponerande (!!) 0,25 mål/match i denna serien.

Sv: Presskonferens kommande vecka eller inte
Lumber Jack:

Åh, vad jag önskar att jag nästa vecka kan säga:

"Bra jobbat MODO och Bengt Hedin. Välkommen hem Perra!"

Westlund hit, Skohorn eller vad han heter dit, detta blir i så fall årets värvning. Åtminstonde än så länge...

Sv: Presskonferens kommande vecka eller inte
poffa:

Nog verkar det kunna bli så nog. Trevligt värre i så fall.

knaskamilla:

Nu var det ju kanske inte Paddan och Sahlander som jag tvivlade så mycket på.

poffa:

Vadå, Sahlander vinner iaf i Alfapet lite oftare än dig...

Sahlander:

Hahaha. Du, Paddan och Lars J kompetenta? Tillåt mig hånflina.

Poffa:
Ang årgångar Jag, Paddan och Lars J, 3 kompetenta grabbar, är födda det riktiga året.

Paddan, Lumber Jack, rådbjer & poffa:
I whiskynamnsracet så bör väl Lombolohallen i Kiruna döpas om till Famous Grouse Arena (Kiruna betyder (snö)ripa på samiska)

Paddan:

Jag vet inget, så jag säger inget så har jag inget sagt.

poffa: Hur var det, skulle det komma något beslut om eventuella EU-pengar till arenabygget innan sommaren?
Vill ju veta när det är dags att varmköra symaskinen för att påbörja konstruktionen av Kånken Arena.

rådbjer:

Snor du mitt förslag till Highland Park? Helst så väljer jag en 24-årig.

Tja!

Vill bara säga: lycka till med säsongen som kommer!!!
Men...vinn inte mot Brynäs,snälla.

Brynäs IF var DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Förövrigt: Ni har RIKTIG hockeykultur i Ö-Vik,tack för sånt.

Lumber Jack: Macallan Super Arena, eller varför inte Highland Park bara?

Åsså gratis prover i periodpauserna!

Paddan:

Lord Calvert Palace.

poffa: Hmm, så Roy har tänkt att dumpa Siegfrid?
Förresten, är det för mycket att hoppas på med en Laphroaig Arena i Övik?
Om inte annat borde väl Sahlander få en Coca-Cola area på ståplats!

poffa:

Själv är jag verkligen intresserad av dom uppgifterna som han hänvisar till... Åh så skönt det skulle vara att se ett pressmeddelande inom dom närmsta dagarna med fyraårskontrakt på både Svarten o Salle...

Foppa känns däremot bara overkligt, nästan surrealistiskt...

MartinS:

Personligen tror jag att MODO redan gjort klart med Salle och Svarten. Foppa tror jag dock tar ett år till i NHL. Framför allt om Roy bestämmer sig för att köra ett sista år.

Nu tar man minsta lilla sak som skrivs som ett plus att addera till möjligheterna att det ska bli en spännande säsong. Thornéus i AB:

"Enligt uppgifter har Modo redan gjort klart med Andreas Salomonsson och Per Svartvadet och det finns en kille – i en lyxvilla i Örnsköldsvik – som funderar på sin hockeyframtid just nu. Han heter Peter Forsberg och är världens bäste ishockeyspelare."

Sv: Dit svanske spriket!
Alla:

Äh, det är jag och Samuel Påhlsson som är född det rätta året.

Sv: Dit svanske spriket!
knaskamilla:
jep, årgang 1980 er det bedste i hele Verden!!!!
"Miracle on Ice"
"The Empire strikes back"
"Blues Brothers"
-Who shot JR?
-Rubiks Terning (The Rubik cube)
-Gisele Bündchen bliver født!!!!
-Vincent LeCavalier
-Manny Malhotra (fedt navn!)

...blot et par ting der gør 1980 til et helt specielt år....

« · 284798 · »