1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496868 inlägg · 4178 ämnen
« · 287176 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kamillafestivalen
ModoAnte: Finns det någon som faktiskt tycker att bidraget var bra?

Portello: Turkiet vann rätt eller inte svårt att säga.

Portello:

Jag var nära på min Sverigetippning! Bara en placering ifrån vad jag hade tippat...

knaskamilla: Jaha. vem hade rätt?

Portello: Ryssland.

Portello:

Hmm. Jag törs inte gissa.

knaskamilla: Vem får den då?

Portello:

Jag är skeptisk, faktiskt.

knaskamilla: Ska vi gissa på att den svenska tolvan går till Norge?

knaskamilla: Jag kommer inte riktigt ihåg hur de lät, men ikväll hoppas jag du har rätt. Nu är det i varje fall snart klart. Skönt att NuMo, Lumber Jack med flera snart loggar in.

westerlind:

Mitt tips lyder: Nederländerna som vinnare.

knaskamilla: Slovenien, jag säger bara en sak - magiskt. Emellertid är jag övertygad om att de kommer att bli diskade. Finns ingen tvekan, hela bunten måste vara modoiter som smygspelat på Moliden sedan 1970.

Huga, vinner de så lovar jag att konvertera till MoDo.

knaskamilla: Absolut.

Hälge:

Sverige som skickar landets sexigaste kvinna för att tävla. Det borde väl räknas för något? Heja Sverige!

knaskamilla: Bra idé, synd att du inte meddelade dom om detta innan tävlingen.

Nu Sweden.

Portello:

England och deras kjolar, då? ;)

Hälge:

De kunde kanske ha fått några av Sveriges bidrag, de andra länderna, för de höll faktiskt ovanligt god kvalitet i den senaste melodifestivalen.

Nu vet jag inte om alla länder har en sån uttagning som vi har, men om dom har det, hur dåliga är inte dom bidragen, då ?

knaskamilla: Tycker att Turkiet ska vinna. Men Portugal,Lettland hade med snygga flickor. Det ska dom ha ett plus för :)

Hälge:

Jo, det var riktigt avancerade danssteg. Imponerande.

westerlind: Belgiens koreografi. Frän, den måste dom ha övat på länge.

westerlind:

Norge var en besvikelse. Han var mycket sötare i tidningen än på TV, och så borde han lära sig engelska innan han försöker sig på det. Heja Belgien!

knaskamilla: Det kan jag, men jag avstår. Av det jag sett hittills: Heja Norge.

westerlind:

Tja, Björn sitter väl och tittar på ett annat internetforum som vanligt nuförtiden. Poffa skulle väl på semester? De andra kan jag inte uttala mig om... ;)

knaskamilla: Märkligt det här - ikväll är varken poffa, NuMo, Frisco, Björn VII, mike66 eller Lumber Jack inloggade. Undrar vad de sitter och tittar på?

Hälge: Hahaha, jag misstänker att du har rätt. Lät som en nytolkning av Smaklösas "Traktorhjulen går runt runt runt" med smakfullt inlagda Black Sabbath-riff.

I och för sig, med någon annan än Björne på sång så hade det kunnat vara en het kandidat.

Hälge:

Vadå? Med det utseendet och den melodin? Klart att de vinner!

knaskamilla: Österrike vinner nog inte iaf. Tror jag.

westerlind:

Jag laddar genom att skära morötter i mindre bitar. Det borde räcka, tycker jag. Vinner? Tja, inte blir det då rätt låt!

knas:

Jaha, då är den igång igen - Melodifestivalen. Känns det bra? Har du laddat hårt? Vem vinner? Själv har jag kvällen räddad, jag har just sett "Karl för sin kilt" - ännu en av dessa underbara brittiska serier.

Sv: Grattis ståplatsare!
knaskamilla: Lite urval har vi faktiskt, ang Olle

65 Selander:

Nåja. Jag har hört rykten som säger att westerlind också har skrivit på för BIF. Det kan nog bli en...intressant kedja.

knaskamilla: hm...

Foppa på väg hem?
Starka rykten (Westerlind) säger att han redan har skrivit på för Brynäs i fem år tillsammans med Näslund!

Många står ju också helt enkelt för att det är roligare att stå. De få gånger de är tryck i kempis är iaf jag hellre på ståplats än sittplats. Tyvärr är det många gånger under grundserien stora hål på ståplats där man skulle kunna slå upp ett tält utan att störa nån.

LUNDSTRÖM 6:

Många av dom som har ståplats handlar inte heller speciellt mkt eftersom många av dom har köpt just ståplats eftersom dom inte har råd med sittplats.

Dom som har råd att köpa sittplats en hel säsong har med mycket stor säkerhet råd att köpa en korv i pausen också. Inte i Gavlerinken kanske iofs, eftersom korven där smakar apa, men i övriga arenor.

LUNDSTRÖM 6: "Där sitter dom som inte batalar sin biljett". På så sätt. Annars får åtminstone LHF rätt bra betalt av företagen och företagen bokar ofta plats i restaurangen.

Lulekickan: Äta i restaurangen?
Har ni plats för 5000st att äta på restaurangen?
Nä jag trodde nog det där sitter dom som inte betalar sin biljett.
Många av dom som sitter handlar inte ens en korv för dom inte har råd alla deras pengar går till biljetten , inget att lägga ner på souvenirer ex. fram för flera ståplattser.

65 Selander:

Jag har faktiskt haft en slips i min ägo i många år nu, men jag brukar inte använda den så ofta.

Följande anledningar finns till att jag införskaffat sittplats nu:

- MoDo planerade att bygga bort de bästa ståplatserna - IGEN!
- Jag får ont i ryggen av att stå en hel match, vilket jag kan stå ut med någorlunda de matcher då det inte är så trångt på ståplats, men att trängas på ståplats är inte roligt med min rygg.
- Mina vänner sitter på H Höger (det kan väl hända att jag har en och annan vän på ståplats också, iofs...).
- Han som hade platsen jag ska sitta på har flyttat till Stockholm, och hade jag inte tagit den nu hade någon annan hamnat mitt i H höger-gänget.
- Foppa är på väg hem - och när han kommer hem kommer det att vara en välsignelse att ha en sittplats.

LUNDSTRÖM 6: Det beror på vad man betalar för sin sittplats respektive ståplats. Sittplatsarna torde dessutom oftare äta i restaurangen och köpa mer i barerna då de flesta på ståplats brukar föredra det billigare alternativet hamburgare/varmkorv. Många på ståplats har heller inte uppnått handla-i-baren-ålder.

LUNDSTRÖM 6:

Nu har jag iofs jävligt dåligt med uppdaterad fakta tillgängligt. Men tre år gamla uppgifter ger vid handen:

Gavlerinken: Sittplats 5000, Ståplats 1000

Räkna ut var biljettintäkterna är störst. På 5000x160 spänn, eller på 1000x80 spänn.

Är väl bara nån enstaka arena i Sverige som har mer ståplats än sittplats och jag garanterar att det inte är någonstans där sittplatsbiljetterna inte genererar större inkomster än ståplatsbiljetterna.

Robert P: Det går 100 sittplatser på 250 ståplatser, var kommer det in mesta pengararna från 100 eller 250 st .
Man har kringintäkter som är större än biljettintäkter.

Nu tänker jag ta semester från HS. Men jag tar inte så lång semester. Jag är tillbaka på tisdag. Lagom till MODO:s presskonferens (Undra hur JK kommer tolka detta).

Ha en trevlig fortsättning på helgen och glöm inte bort era mammor i morgon.

10-4, 10-4, över och ut.

Robert P: Ställer mig till skaran som alltid vill se hockey på sittplats. Jag orkar inte med att stå. Ni får säga vad ni vill, men jag tycker det är värdelöst.

Det finns möjlighet att ställa sig upp från sittplats om man känner för det.

LUNDSTRÖM 6:

Om hockey ska ses stående och inte sittande är det märkligt att det finns fler sittplatser än ståplatser i alla elitseriearenor.

Och hade alla som går på hockey betalat för ståplats skulle elitserien bli ett rätt stort antal stjärnor mindre eftersom det är sittplatspubliken som bidrar med mest pengar i biljettintäkter.

poffa: Hm får väl checka med Bangolfaren Frisco!

kan inte förstå hur Bajen och Bangolf hör hemma med Frisco, får väl omvärdera han!

Forza MFF

65 Selander:

Att sitta på H Höger är 100 gånger bättre än den bästa klack som ögat skådat.

Lumber Jack:

Får man fråga vilken plats herrn har inskaffat?

knaskamilla: Har du skaffat slips också eftersom du går över till sittfläsk maffian?

säger som Erold i Robinson "skämmes ta me fan"

LUNDSTRÖM 6:

Äh. Du är säkert bara avundsjuk... ;)

scim:

Yesss! =)

knaskamilla:

Din kvinnliga intuition har givetvis helt rätt, min säng står här hemma.

knaskamilla:

Hockey ska man se stående.

Sitta kan du göra hemma.

« · 287176 · »