1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497069 inlägg · 4179 ämnen
« · 293207 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Zakke
knaskamilla:

Den utflyttade dansken stack till Bakersfield.

Albert Hall:

Det var en skåning som sa att han spelar i någon farmarliga. Jag har inte heller följt hans öde. Det är så smärtsamt att han lämnat oss, jag försöker låta bli att tänka på honom.

knaskamilla: Hur går det för snygg-Hirsch? Var ska han spela i vinter? Jag måste erkänna att jag inte följt hans öde närmare...

knaskamilla: Får göra det en annnan gång istället. Han lär nog stå någon hemmamatch jag är på.

Portello:

Det tycker jag att du borde göra, så att du kan ge oss rapporter kring hur han sköter sig.

knaskamilla: Skulle va om jag struntade i att jobba och åkte ner till skellefteå istället :)

Portello:

Äh, vad faen...detaljer! ;)

vf_liraren:

Haakana, Enström, Jansson.

knaskamilla: Nope. Jag jobbar. Dessutom går matchen i Skellefteå.

knaskamilla: vilka backar va det som va borta i går.. och kan dom betyda så mycket att ni piskas av SSK!!! SSK!! för f*n kom igen nu Modo är mkt bättre än ssk..

Portello:

Ska du dit och kolla?

Jocke Lindström går in...
... med Söderberg och Svartvadet mot FBK på lördag.

Gästrin bänkad, och fortfarande ingen back tillbaka. Den backlinjen håller inte med Haakana, Enström och Jansson skadade...

Nu får de tillfriskna fort som fanken. Sen måste jag ställa mig frågan till varför alltid MODO lyckas med sådana här bedrifter att ha så många spelare skadade. Är det fel upplägg i träningsprogrammet???

Zakke
Ikväll gör Zakke debut i Piteå. Och han lär få bekänna färg direkt. Motståndet står Skellefteå för.

Sv: Hasse J klar för MODO?
Jag fick ett sms när jag inte var hemma för ett par timmar sedan:
"Hasse K klar. Kung." Jätteglad blev jag då, och började genast leta på nätet efter källan. När jag inte hittade det bekräftat någonstans messade jag tillbaka och frågade, och då visade det sig att källan var att poffa hade läst i Expressen. Eller hur det nu var.

Nåväl. Hoppas, hoppas, hoppas...

knaskamilla: Tycker att man ska ta Expressens "nyhet" med en nypa salt, som vanligt...

Sv: Åkes pôjken
Frisco:

Käften.

Sv: Åkes pôjken
Lumber Jack: 4 minuter snabbare än oraklet Poffa med nyheten och samma länk. Fantastiskt var ordet.

scim:

Ja, vem vet. De kanske använder modohockey.se-forumet som källa...

Portello:

Ja, det var precis det jag menade. (Korkade luling! ;))

knaskamilla:

Vi får hoppas att detta nu inte är en groda av Expressen, för alla andra verkar referera till dom.

knaskamilla: Att Poffa SMS:ade och skrev samtidigt eller? ;)

Poffa:

Ah. Jobbigt med det här kommunikationssamhället vi lever i... Nåväl. Bara att hoppas att det är sant!

knaskamilla:

Japp. Eller så var det det att jag SMS:ade med ena handen och försökte sköta skrivandet med andra handen. Jag fick problem...

Poffa:

Ojoj, skriver du för långsamt, kanske? ;)

Poffa:

Text-tv:s version.

Hasse J klar för MODO?
Enligt massor av källor så är Hasse Jonsson klar för MODO och kommer att spela på tisdag hemma mot Malmö.

Länken leder till en artikel i Expressens nätupplaga.

Åkes pôjken
Kan detta stämma, vi får hoppas.

Sv: Matchtråd SSK - MODO
Nej nu ska man gå och och jobba.
[bild]hokej.point.sk/images/loga/sode.jpg[/bild]

Sv: Sydkraft Arena
Frisco:

Tycker trots allt att du inte kan släppa din gamla velodrom-aspekt på spektaklet, och själv släpper så släpper jag iaf aldrig tanken på Timell-effekter vid gör-det-själv-jobb och undviker därför ståplats i snickarglada ladan v 3.0. :-)

Hepp, hockeykväll och definitivt godnatt!

Sv: Falcon Rinksite efter omgång 1
Frisco:

Skit, jag visste att jag glömt något.

Sydkraft Arena
Har sett lite bilder på Sydkraft Arena. Snygg arena men snyggast är faktiskt Timrås nya ismaskin.

www.timraik.nu/ombyggnaden/bilder/Vecka39/IMG_7355.jpg

Dags att sova på Nygatan.

z zZ Z z z z z z z z z zZZZZ zZ zz

Falcon Rinksite efter omgång 1
Sportsnack

1 mike66 5 0 2 Timrå
2 Gurrani 5 0 2 Modo
3 linkan_71 4 0 2 Timrå
4 Nenne71 3 0 1 Modo
5 poffa 3 0 1 Modo
6 knaskamilla 3 0 1 Modo
7 Salle 00 3 0 1 Modo
8 Björn VII 3 0 1 Modo
9 Dream Team 3 0 1 Timrå
10 keken1 3 0 1 Modo
11 sorkenn 3 0 1 Djurgården
12 frisco 3 0 1 Modo

knas: "människor"

Frisco: Naturligtvis, du har rätt. Men då hade de haft lika många entusiastiska mäniskor som Kempehallen.

westerlind:

Hockeymerkantilism är en härlig konst, hoppas att ingen börjar komma med anklagelser om bristande samhällsansvar och plant-ryckeri.

Sen får man ju bara tacka och ta emot för de strafftullar (utb.-bidrag)som syndikatet hockeyförbundet sätter upp på våra missväxta pajsare.

Gonatt!

westerlind: Jag tror att Ulvön och Trysunda funnits även utan fiskare från Gävle. Öland och Gotland också.

Björn VII: Du glömde Timrå.

westerlind:

Du menar väl: utan Kiruna ingen klapp-klapp-hockey i Sverige?

Nog pratat för min del. Jag känner mig helt slut i huvudet vid det här laget.

Björn VII: Utan Gävle inget Ulvön eller Trysunda, det tror jag till och med du vet.

Dessutom, utan Gävle ingen klapp-klapp-hockey i Sverige.

westerlind:

Tack vare geflefiskarnas månghundraåriga utsugning och kolonialisering av den ångermanländska kusten ansågs den inhemska befolkningen vara av mindre värde och förbisågs vid dragningen av sådana nymodigheter som jernbanor.

De trodde visst att det var en transportsträcka, vars enda värde var en invasionsbrygga för ryssen, Ångermanland.

Nu geflar står resecentrumena och blänker i väntan på den nya guldåldern, enbart human- och hockeyspelande kapital saknas.

knaskamilla:
Ni MoDo supportrar är skyldiga att samla ihop min spelförlust på Unibet eftersom jag hade er som vinnare!

ps/Lyssna inte på Westerlind. Han har druckit för mycket Heineken i kväll.

westerlind: Linkping???

Har du börjat med barnslig Luleådialekt?

knas: "inträffade"

Poffa: Spännande - hur kan du uttala dig om det? De glansdagar jag kan erinra mig i ditt fall inträfade 1979 - då körde man väl fortfarande ånglok i Övik? Om inte ni snart kan engagera en ny Brynästränare blir det nog tyvärr inga fler SM-guld...

Egentligen, är det inte det här vi sysslar med hela tiden?
Skulle inte den här typen av konversationer, i standardiserat format, innebära en förbättring av våra receptiva och kommunikativa förmågor.

Jag stöder en permanent infantilisering av detta organ för underförstådda illbattingar.

NuMo: Ja, då vann man en argumentation med en Brynäsare då.

westerlind: Bläbläbläblä blää blää.

NuMo: Jaså, säger du det? Lika intressant som att få en matchanalys av en Linkping-supporter.

westerlind: Jätteskitdåliga faktiskt. Det finns studier på det.

Hej alla losers! Ville bara in och kolla läget men det verkar vara en sån hätsk stämning här så jag ger mig hemöver igen. Jag suger som faen medans pilleburken är full - finns säkert fler här som är full ikväll!

Heja Heja Heja Timrå...

« · 293207 · »