1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497057 inlägg · 4179 ämnen
« · 293846 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Enström klanen
Nu är TV-pucken igång igen. Ångermanland - Hälsingland står 5-2 i halvtid.

Kamera imorgon?
Tjenare alla glada MODOiter...
"Han på räcket" hära och jag tänkte kolla med er om någon på h-höger kan "plåta" lite imorgon på TIFOt...
Ni måste vara beredda kan jag säga med tanke på att vi kommer att kasta kvittorullar...
Ni kan också altenativt filma om ni har lust?
Vore guld om någon kunde fixa det imorgon?

MvH MODOMartin alias "Han på räcket"

Sv: Inför MoDo - Färjestad
Äh, nu blir det vila till man ska träffa den store Lorden imorgon eftermiddag. Z zZ z Z zz Z Z z Z z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

Lumber Jack:

Säkerhetsnät är bra, annars ramlar ungarna av och bryter armar och ben hela tiden när de studsar omkring.

westerlind:

Det närmaste kvalitetshockey jag skådat i Hjämtland var när jag cyklade förbi Dahléns kåk häromdan. Han hade två SUV:ar, en liten Jeep och en studsmatta med säkerhetsnät runt. Om man undantar de gånger MoDo ställt upp cupen ute i Brunflo vill säga.

westerlind: Jo, tyvärr tror jag det också är det bästa vi har presterat är typ en kvartsfinal. Inte allt för många talanger produceras i Jämtland.
Marcus Kristoffersson är väl den med bäst resultat på senare år.
Kommer ihåg storstjärnan Roos som det aldrig blev nåt av. Han flyttade hem till Östersund och spelade för ÖIK förra säsongen, men var riktigt dålig. Daniel Jonsson såg det ju ut som det skulle kunnat blivit nåt men blev less och drog hem till Strömsund. En annan var Petter Henning som lirar i Tingsryd i division 1, kan nog lira i Allsvenskan, faktiskt draftad
av New York Rangers.

AudibleGiraffe: Det är möjligt, jag vet bara att vi aldrig kommit längre än till "Pucken". I varje fall har aldrig jag haft lyckan att få se en tv-sändning med Jämtland/Härjedalen.

westerlind: Jämtland gick väl vidare till kvartsfinal när man hade Joukov?

westerlind: Äntligen får man se något roligt med hockey i Jamtland.

En av dom få intressanta sakerna med ett OS i Östersund/Åre vore ju att man måste få nytta av den ishall som skulle krävas och då tvinga fram mer samarbete mellan klubbarna och bättre satsning på hockeyn.

Sv: Zakke
Albert Hall: Jag tror att Zakke är Modos bästa målvakt för tillfället.

Zakke verkar ha gjort en mycket bra match ikväll. SAIK vann visserligen med 2-1 mot Piteåpå hemmaplan, men först efter förlängning. Skott 44-14 till SAIK...

Frisco:

Kommunistsamhället sätter onekligen sina mörka spår bland hockeykulturens stolta bärare, i så fall asså, då´ra.

Lumber Jack: Tyst. Det kan finnas Kempisvakter här som inte gillar varunummer 528.

Frisco:

Själv glider jag in med ett halvrör.

Inför MoDo - Färjestad
Vad tror ni? Är det bara att ställa in skridskorna?
[bild]www.saltlakecity.coolattractions.com/hockey.jpg[/bild]

Frisco: ...och Jämtland/Härjedalen utklassade Hälsingland med 4-0. 4-0? Ett historiskt ögonblick - när vann sist J/H en match i TV-pucken?

Två stjärnor har sett dagens ljus: Victor Vängman och Nikolaos Strantzalis som stänkte in två mål var.

Jämtland - Sveriges plantskola nr 1.

Frisco: Norrbotten - Ångermanland 2-2 slut.

Sv: Matchstarten på lördag!
jalla: Ber så mycket om ursäkt, orkar inte vara tokseriös jämt.

Martin S: Jag har ingen aning mer än att jag läst mig till att de kommer från Avesta.

Frisco: I Dalarna spelar två spelare med Lantz på ryggen. Vet du något mera om dessa? Tex om de har en far som heter Kent?

Självklart sitter jag och följer Ångermanlands öden och äventyr i årets TV Puck. Det börjar bli dags med en vinst igen, inte sedan 1994 har vi vunnit eller varit i final(har vi ens varit i semifinal sedan dess?).

Martin S: Det går att följa Västerbotten - Ångermanland på stats.swehockey.se/ Ledning just nu med 1-0 för Ångermanland (fast själv håller jag naturligtvis mest på Dalarna:-).

Frisco: Särskilt tråkigt med tanke på att finalspelet avgörs i Övik. Senast finalspelet avgjordes i Övik var Ångermanland storfavoriter med ett visst tvillingpar i laget men Ångermland åkte ut i kvartsfinalen om jag inte minns helt fel. Hade Ångermland vunnit det året(finalen spelades väl i Husum pga strejken?) så hade det varit den tredje raka..

Martin S: Torsk för Ångemanland. Norrbotten - Ångermanland 5 - 2. Tråkigt.

Enström klanen
Så var årets TV Puck igång. Thomas Enström finns i laget och precis som sina bröder är han en jätte med hela 165cm. Det verkar också som om bröderna Enström är på väg att bli MODOs svar på de berömda Sutter bröderna i NHL. Om nu Thomas kommer in på hockeygymnasiet nästa säsong blir det första gången som tre bröder har spelat för MODO J18 eller högre?

Jätten Jimmy Karlin 166cm finns också med i laget.

Sv: Hasse J klar för MODO?
knaskamilla: Va! O jag som grattat Poffa till högvinsten. Snabbt fånget snabbt förgånget.
Nu blir det ju inte lika kul att slå er :))

Sv: En ros-tråd
Björn VII:

All ros ska riktas till Frisco som gjort bannern ovan.

En ros-tråd
Måste bara få ge lite beröm till den anspråkslösa men tjusiga bannern som kommit upp här ovanför - ingen tröttsam "ändra-tillbaka-logon-nu!-politik" som vissa andra lag verkar fastna i då och då, och inget snyftande, bara en liten historisk touch som ju egentligen visar att vi trots all påstådd historielöshet har kommit ganska nära det som en gång var.

Min favorit då? Tja mitt hjärta liknar trots allt faktiskt bara ett av märkena.

Go'midda!

Sv: Hasse J klar för MODO?
Hörde att Pirro sa på radion att Hasse skulle bestämma sig innan slutet av nästa vecka.

Nenne: Surras mycket skit nu å..eller???

Poffa: Trodde att det var Bambi men jag kan ju ha fel, eller du kanske menar att "Werner" måste hinna lämna in bongen innan han kan koncentrera sig på att mala kaffe.

Sv: Falcon Rinksite efter omgång 1
Poffa: Man tackar för det - jag konverterades i smyg under sönderfallet av HS-muren ;)

Timrå IK är dom bästa - heja heja heja MoDo och Brynäs!

Roberth:

De är inte på isen, de är under isen.

Poffa:

Vita Hästen då??

Nenne:

Vaddå? Har du inte hört talas om "Legolas på hal is"? Den kända Disneyklassikern som man gråter till då Legolas mamma blir skjuten.

Poffa: Krock?? Har aldrig sett en travhäst på skridskor=P. Tacksam för det snabba svaret dock.

knaskamilla: Tack för att du har läget under kontroll, känner mig så dum om jag måste sitta och stirra på ismaskinen i 3 timmar.

Nenne:

Det beror på V75 och DD som går på Solänget. Man vill inte ha en krock dem emellan opch då har man skjutit på matchen. En engångsföreteelse.

Nenne:

Det är trav på Solänget imorgon, det är därför. Resten av lördagsmatcherna den här säsongen kan du nog gå dit lagom till tre...

Matchstarten på lördag!
Är det någon som känner till varför den ligger kl 18:00 och om det är nåt som kommer att fortsätta eller måste jag ha koll inför varje match så att jag inte står alldeles ensammen i kempehallen.

Inte visste jag att du var MODO:it, mike. Men naturligtvis är du välkommen in i gemenskapen.

mike: Lite synd att ni torskade igår..Men jag håller tummarna för er ändå..Härifrån kan det ju bara gå framåt..Lycka till MoDo

Frisco: Jag startar med att gå ut allt vad jag orkar - sedan tänker jag bara öka eftersom ;)

Frisco: Det är lite synd, inte för att jag tror att det skulle gå bättre men det kändes som om man hade en liten chans till nått rätt emellanåt.

Frisco:

Vad jobbigt. Då måste man alltså sätta allt på ETT försök? Det är ju omöjligt. Kanske lika bra att dra sig ur nu, innan man förlorat sin heder.

Nenne: Jag har inte sett nånting om några garderingar. De kanske har tagit bort frågorna pga diverse felaktigheter förra säsongen? Det var visst fel på 11 av 10 frågor. Flashspelet där man ger hockeyspelarna snus osv har jag heller inte sett till.

Albert Hall:

Det hjälper väl inte mig om han gör succé...

knaskamilla:

Emotionelllt befinner jag mig redan på Tegsslätten, med Volvo.
Bakersfield Condors var namnet, hockey deras spel.

knaskamilla:

Jag förstår verkligen att det smärtar, speciellt med tanke på den bild du hade på honom i din HS-presentation. Nåja, han gör säkert succé i farmen. (Inte TV-programmet alltså, även om kanske platsat bättre där?)

Frisco: Har dom tagit bort alla chanser att plocka extragarderingar eller är det jag som missat nåt?

« · 293846 · »