1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497630 inlägg · 4179 ämnen
« · 305340 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: DIF - MODO
Poffa:

De kanske kommer in och läser här snart?

Salle:

Kan någon berätta för ToveLove att Lehtinen uttalas med che-ljud?

3-0 till DIF genom Lintner...

Frisco: "Han ser rätt bra ut den där Thörnfelt...Berg... Gren. Thörn."

Påläst var ordet Bill.

Salle: Tack för det:-) Klarar mig bra utan menuer. Däremot inte utan bortamål i kalaskulan.

Frisco: :-))

Du vinner kvällens solidaritetspris för den insatsen

Frisco:

Som sagt, jag tror det är en hel del som inte funkar som det skall för tillfället.

Jag har däremot fått upp menyerna...:)

Poffa: Jag hade menyerna uppe men varför inte testa en uppdatering tänkte jag. Nu har jag de inte.

NuMo:

Jag får inte upp de menyerna heller.

Frisco:

Vad det gäller kommentatorerna kan jag bara säga en sak. PATETISKT!! Det är banne mig roligare att lyssna på en tryckluftsborr än att höra de där två mala på i dåtid.

Ännu mer patetiskt blir det då man läser intervjun med Tove (tjejen som kommenterar) på hockeyligan.se. Hon skriver att hon brukar vara påläst på lagen. Men hon kan ju inte ens Djurgårdens spelare. Nä, Love och Tove får allt skärpa sig ett par snäpp för att åtminstonde få en geting av fem möjliga. Fortsätter de så här så får de på sin höjd en lite fluga.

NuMo: Nej inga toppmenyer för mig heller...

NuMo: Nu ska jag ta mig en kopp paustea på rent cricketvis.

Frisco: Inte är de så jättebra, men trevliga.

Är det fler som inte får upp övre menyerna? Tjuvkika t.ex. Just nu har jag blivit tvungen att öppna den framen på en egen sida.

Modo verkar helst vilja ligga under med tre mål, alla vet ju hur svårt det är att leda med tre mål.

Helt ok kommentatorer. Däremot är 2-0 till Djurgår´n mycket sämre.

Hawerchuk: Ja, men vi får ju i alla fall veta att det blir mål. Tyvärr i fel mål.

Men haha det var bland det mest dåliga jag hört, släpper dom in vilka som helst till att bli kommentatorer...

Nu verkar det var att vara lite segt här på SpS.

MoDo checkar hårt och långt upp i banan, trots 1-3-1. De kanske inte spelar det ikväll. Kanske de spelar 1-1-2-1 eller 2-1-3 eller nått.

Frisco: Nu har jag skickat en fråga till radiopratarna så får vi se om de klarar av att svara på den. Jag antar att ni vet frågan..

DIF - MODO
Nu kör vi!!!

Sv: Hasse J med imorrn... :-))
Jag sänker mitt tips till 2-3 nu när Salle är borta.

Fan va tråkigt folk ska gå och bli skadade och missa en säker seger.

Hawerchuk:

Man undrar varför han avskyr MoDo - det borde ju vara ett favoritlag, så sällan som vi vunnit där nere på senare år!

Hawerchuk:

Lyckas inte ens bli det minsta lilla purken av vad han skriver, och det är väl det sämsta betyget han kan tänkas få - saknas något att hänga upp sig på när hans enda fokus är talangutveckling, något som vi redan rett ut till leda i inomnorrländska hockeyforum.

Men, men...att försöka bygga upp en långsiktig rivalitet mellan MoDo och DIF är väl ungefär lika givande som det var att bygga upp något mellan MoDo och MIF/BIF från vår sida. Det går liksom inte att underblåsa i det långa loppet när fulingarna finns 40-100 mil bort.

Men uppenbarligen verkar han ju behandla ett personligt supportertrauma i ganska öppen form iaf, och det är ju positivt. Det kan inte vara så att skribentens första minnen av matcher mot MoDo var från en semifinalserie 1994?

Salle: Tydligen hade Salle redan läst den där artikeln på Svenska Fans och blev så vettskrämd att han kände sig tvungen att stanna hemma. Salle är med andra ord skadad och ställer inte upp i kvällens match mot DIF i Globen.

Bara för sakens skull letade jag upp debuten.

Andreas Salomonsson MoDo Hockey 3/4 1998 Landsbanken/ Samvirke Cup, Oslo, Norge, Sverige- Finland

65Selander: ;-)

Salle: Tror du verkligen att det kommer 3500 MoDo'iter till Globen?

NuMo: Lycka till mad att "klämma upp Salle i sargen"... Sen lär han ju få skrika för att höras i ett öde globen... Det kommer max 4500p till matchen.

Hawerchuk: Läste det där. Synda att lågbegåvningsnivån var inkopplad när han (Mikael Nylander) skrev. Alla hockeykunniga vet ju om att Salles fantastiska slutspel som center med Modo gjorde honom till landslagsman samma säsong, inte det faktum att han flyttade till Stockholm.

Sv: TV
65Selander: Det blir till att spela in den matchen, för då jobbar jag. Man skulle ha storbilds-tv i bilen.

Mats GBG: Helt underbart att dom visar MODO-TIK....Det visar ju att Canal+ har klass påsina sändningar...

Tycker Hasse får äran att vara matchtråd.

Byn mot Djurgården ikv, hatmatch?

www.svenskafans.com/ishockey/dif/artikel.asp?id=3546

Tror vi tvålar dit dom med en riktig storseger i Modos ögon mätt, 2-4 slutar det.

NuMo: På torsdag så kan ni sitta hemma istället för att slösa pengar på en massa korv och läsk eftersom Canal+ sänder matchen :-))

Frisco: sänds inte på PPV (där sänds BIF-TIK och VF-LIF). Däremot sänds MoDo-TIK på C+ på torsdag.

Frisco: Nej.

TV
Sänds DIF - MODO på någon TV-kanal (jobb = ejtidtillattundersökasjälv)?

Sv: Strukturtråd!
Björn VII:

Läs: om det nu hade funnits några NHL-sändningar på 60- och 70-talen.

Strukturtråd!
Utan att bli allt för smörigt inställsam så måste jag bara säga att modohockey.se fungerar allt bättre vad det gäller textinnehållet, och mängden artiklar (finns ju också ett bra grundmaterial att ta av om det skulle sina, då i form av sveriges bästa matchprogram i elitserien).

Tänkte på Häggqvists senaste krönika om ungdomshockeyn och dess problem i Ångermanland som ett exempel, man vill ju bara grina om det skulle vara något unikt just för Ångermanland med detta, men jag tycker ändå att det fanns flera delar att dela upp krönikan i.

1) Att intresset hos ungdomar för fysiskt krävande lagidrotter minskat är väl knappast något som särskilt hårt drabbar Ångermanland?

2) Visst är det väl intressant om det skulle vara något som inte stämmer/har stämt så bra i de senaste åren av MoDos juniorverksamhet, och det är självklart också något som kommer att synas sönder och samman i en stad som Övik, men jag vet inte om det är så mycket som går att diskutera sig fram till och hitta ett givet fel/eller någon eventuell syndabock. Det handlar ju trots allt om inget mer än de sista åren av MoDos juniorverksamhet innan det ska stå (helst) färdiga elitseriespelar på isen - hur många människor är det som har något reellt ansvar att stå för här? Jag tror iaf att det viktigaste är att man har bra svar inom organisationen på om något var fel, att jag som supporter och bara allmänt intresserad av ångemanländsk hockey i stort blir utan svar får man kanske leva med...

3) Handlar det bara om ett ensidigt intresse från ungdomarnas sida gentemot sporten? Kan det inte också handla om att vuxenvärlden devalverar den hockey som finns runt husknuten?

*Hur ofta släpar en förälder idag med sig ungen till matcher med storheterna Järved och KB65?
*Hur går snacket om nivån på hockeyn under allsvenskan?
*Hur bevakar lokalpressen den lokala hockeyn på lägre nivå när två av bygdens söner kämpar om en MVP-titel i världens bästa liga? (Nej, jag vet ärligt talat inte eftersom jag inte kan läsa pappersvarianten av ÖA och TÅ).
*Vad blir sluteffekten för de här klubbarnas publik- och sponsorsintäkter?
* Vad händer med motivationen hos den kille som inte lyckades ta en plats i vare sig MoDo eller mitt och Uffes hypade division 1-lag?

Visst var det bättre förr, men det innebar också en högre grad av lokalpatriotism, och en benägenhet att stänga av Canal+ NHL-sändning på söndagskvällen och istället traska ner till det lokala laget och betala 40 kr.

Sv: ZZZ-tråd
Lumber Jack: Just det :-)

70 Rodrigues:

Precis, var kan man annars finna fejkad asfalt inne i hallen.

Hawerchuk: Gavlerinken är ju hockeyhallarnas hockeyhall :-))

Mats GBG: Några av dom arenorna ser riktigt mäktiga ut. Gillar den nybyggda i Prag. Kanske vore nåt för Ö-vik... =P

Mats GBG: Den nedre bilden från kempis ser ut som en av Friscos alster... Kan det vara så? Dags att copyrighta kanske :-)

Salle: Se länk för en hemsida om ishallar i Europa. Där finns hallar från i stort sett alla europeiska länder (inkl. Spanien!!). Gillar speciellt en hall i Holland med skridskobana runt rinken. Ser nästan ut som en fotbollsarena med löparbanor runt. :-)

Jag ger Lumber Jack rätt trots att det är en flygbild.
Det lilla tornet du snackar om kan du se på länkbilden bredvid det vita UFO:t Skydome..

unix.rulez.org/~calver/pictures/toronto.jpg

Salle: Ahhhhh... Äntligen som nån sa en gång.

Japp det är www.ballparks.com/ som var källan.

Cool sida.

Salle:

Ballparks by Munsey & Suppes va? Underbar sida som jag haft tankar att kopiera idén till. Vem vill inte kunna se den genomsnittliga beläggningen i BOB-hallen, säsongen 1996-97? Eller varför inte LN 91:s framtida expansionsplaner? :-)

Frisco: Nån Hockey-lada med liten rink på andra sidan vattnet.
Det "vita" ovanför arenan bör ju vara en järnvägsstation med tanke på Friscos mani för stålhjuliga fortskaffningsmedel.

En gissning med tanke på spårvidd och solvinkel...
Air Canada Center, Toronto.
Den borde se ut så här om man skulle gå ner på 250m höjd eller så...
www.sfo.com/~csuppes/NHL/TorontoMapleLeafs/newaerial.jpg"

Få se om min HTML funkar bara...

Frisco:

Det är bangården i Toronto sedd från CN-tower.

En ishockeyhall är nog i mitten :)

Deas: Det är väl lite skillnad på att spela riktig hockey och att spela på minirink kanske?

Z2

Frisco: Motorväg i mitten, tre stora parkeringar och några hus?
Eller ett kretskort? :)

« · 305340 · »