1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497592 inlägg · 4179 ämnen
« · 305396 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: DIF - MODO
knaskamilla:
¨
NR 22 är [k]någon[/k] av oss, det är den mörka hemligheten.

Poffa:

Det är ju Ajrån Mäjden, man kan höra Dickinson hur tydligt som helst.

knaskamilla: Skotten är 14-24 efter 2 perrar i Kulan.

knaskamilla:

Kvinnan på webbradion verkar hämta mycket "fakta" från modohockey.se verkar det som, hoppas hon inte hittat in på forumet.

Roberth: Inte är väl detta Maiden... Isåfall är det från nån lajvupptagning med en mobiltelefon eller nåt sånt...

Salle:

300 ggr bättre än ö-viks musikval....maiden NU,

scim:

Måtte de hitta Fredrik Bremberg snart så att störningarna som låter just nu försvinner.

scim:

Enligt kvinnan på webbradion så har väl MoDo och DIF ungerfär lika mycket. Jag har tolkat henne som att det borde stå ungefär 1-1.

scim:

Nu slog jag av webbradion, väck mig när matchen börjar, nästa alltså.

NuMo:

Enligt sportradion dominerar Modo spelet men enligt de värdelösa webbradiokommentatorerna så har de inget, vilket är sant?

Vad är det för skrän på webbradion föresten?

Lumber Jack: Powerplayspel verkar Modo mest spela av, oavsett åt vilket håll det är. Det som krävs är attityd. Fan det är ju gratisläge, det är bara att smiska in pucken i mål ju.

Nu när det är paus kan vi väl ha lite gissningstävling kring hur lång tid det tar innan:
a) Aliva får ordning på tippningstävlingen på modohockey.se,
b) Aliva ger upp tippningstävlingen på modohockey.se, och
c) NR22 visar sig här så att våra MoDoratorer får något att göra på dagarna.

NuMo: Vad i H-e kör dom för oljud...

Om man lyssnar så försöker nån sjunga bakom gittarrerna..
J-a garagedemo eller nåt

NuMo:

Butthead har ju fått sparken i år - Beavis måste hålla sig i skinnet inför det kvinnliga sällskapet.

NuMo:

DBT är en allvarlig form av en ganska så vanlig åkomma som man som IT-tekniker får lära sig ganska snabbt att stå ut med. Oftast brukar den enda lösningen vara "RTFM!". Men sällan hjälper det ändå.

Nu jäklar poppas det hår i webradion. Ör det Lumber Jack som valt musiken?

scim: Då kan vi äntligen börja stödja laget. Det kan de behöva. Kommer månne vändningen nu.

Frisco:

Tack mina vänner, jag satt ensam och isolerade uppe i Jämtland och svor ve och förbannelse över den totala bristen på powerplayspel.

Hårdrock så det diiiisssstttar nu.

Björn VII:

I'm in!

Poffa: Vad är det?

De tröstar oss modofans väldigt mycket i alla fall, kommentatorerna. Hade det varit Frölundas så hade det nog fnissat hela tiden.

NuMo:

Ah, they're in!

Frisco: Tala om det för alla på icq och Msn och mail och så........

Björn VII:

www.smisk.us/~marcus/index.php

Ska man använda.

Björn VII:

Jag loggade in för 90 minuter sedan utan problem. Det är snarare så att det handlar om DBT.

knaskamilla:

Inte scim heller, ingen kommer in som inte är inloggad 24h/dygn, tycks det.

knaskamilla: Har du märkt samma sak. Jag har förmedlat adressen i alla fall. Sen får vi se om det hjälper.

Poffa:

Jag skojade.

Salle:

Ja, nu när du säger det...

Förresten så verkar det som att LJ inte kommer in på SpS. Kan inte någon hjälpa stackar'n?

knaskamilla: Hirsch förstås...

knaskamilla:

Varför då? Och vilken?

Poffa: [färg=#FF0000]Jag är också glad att jag kan lyssna på hockey live[/färg]

Bra!!

NuMo:

Köp en målvakt!

NuMo: Modo är värdelösa. Helt värdelösa. Förstärk laget!

NuMo: FAAAAAN!!!

Frisco:

Duktiga? Hallå, farfar. Jag tror du lyssnar på en annan match.

Jag är också glad att jag kan lyssna på hockey live. Däremot är jag inte nöjd med de som kommenterar...

4-0 till DIF. Lintner...

Frisco: Du har fel. Jag gör ju hela tiden antydande klagomål på Modo.

Poffa: Jag tycker de är duktiga, speciellt honan. Jag är jätteglad att jag kan lyssna på hockey live.

Frisco:

Kan man gör annat? Du tar alltid de i försvar trots att de är värdelösa.

Frisco:

Man måste väl få ha kul! Förresten så verkar det som att hon kan mer hockey än honom. Fast jag har ju bara precis börjat lyssna, så vad vet väl jag...

knaskamilla:

Men hon har inte någon potential och det är ju viktigt...:)

Trenollunderlägeochnibaraklagarpåkommentatorerna. Skärp er.

NuMo: Någon som har adressen till tjuvkika?

Poffa:

Nåväl, jag skulle inte ha gjort det bättre själv...men fan vad roligt det är att klaga! ;) Hon verkar lite sympatisk, den där kvinnan i alla fall.

NuMo: Det visade sig att det mesta som kommentatorerna sa, vilket jag grundade mina antaganden på var felaktigt. Nu har Modo i alla fall spelat av sina numerära överlägen.

knaskamilla: Denna skulle man ha spelat in och använt som kursmaterial... I hur man ICKE skall vara i radio

knaskamilla:

Jag tror det. Men kan de inte sina egna spelare så kan man väl kanske inte begära att de skall klara av MODO:s spelare.

Dessutom blir de så upptagna med att se vad som händer att de glömer att prata långa stunder...

Hihihi. Vad roligt - de fick börja om BAKOM egen zon. Är det utanför sargen?

Poffa:

Hjälp. Är det min utrustning det är fel på, eller är ljudet VÄLDIGT brusigt? Sa han just "ljusan milo"?

Frisco: Jaha, då lyckades Werna få en 2+2. Det var ju precis vad som behövdes nu. Har man gett upp den här matchen redan? Jaha. man kompencerar med att fylla DIF-utvisningsbåset. Bra. Men Modo kan ju inte spela fem mot tre.

Frisco:

Får jag klaga på att de sa "här kommer två djurgårdare och två modare i en två mot två-händelse..." eller att de sa "43 minuter kvar av powerplayet för MODO"?

Frisco:

Men herregud, klart man ska kunna uttala finska namn som elitseriekommentator!

Poffa: Men ska du börja klaga på kommentatorernas uttal på Finska. Nästan värre än Knas.

« · 305396 · »