1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500632 inlägg · 4187 ämnen
« · 329905 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Brynäs - MODO
0-2, ny torsk på väg.

Sv: Vad säger han?
zigge: Hahaha, "westerlund", du är alltid lika rolig du.

Sv: MoDo - Linköping
Det är bara att gratulera till segern häromkvällen, det verkade inte vara något snack om saken som jag uppfattat det, så... grattis. Ska bli intressant att se vad ni kan hitta på mot Brynäs (som vi möter hemma på tisdag).

westerlund: Tror Du att för mycken segerskumpa o cigarrökande förstör sömnen? Nä man har ju sett Ånger sabba allt för sitt lag i kväll, ute på djupt vatten, fumlandes o tappa både 1 o annat, en försmak av vad som komma skall. Men Nisse, han är väl ändå inte i ES numer?

Vet Ni likheten o skillnaden mellan Skandias nye chef H-E Andersson o Jocke Lindström?
Rätt svar kommer i kväll, efter 3 poäng mot ett lag på väg ned, ekonomiskt o seriemässigt.
Gonatt!!

zigge: Jag har bara problem med Ö-viks-trafikanterna och deras ovett i trafiken. Du skulle ha sett mig dominera nere på ståkkhålms gator och torg. westerlind var mäkta imponerad vill jag lova, bara det att han har för mycket stolthet i griskroppen för att erkänna att jag född som en äkta "truck driver man" 24 meter lång, helst längre som nere i Australien där dom kopplar ihop sina "Road train." Faen, jag är född och uppvuxen på fel plats vid fel tidpunkt.

Nu; ZZZzzzZZZZZZZZzzzZZZzäta och ZZZzzzzZZZZamboni

zigge: MOAHAHAHA. Sov gott - det kommer du inte göra i morgon.

mike: Det förklarar dina stora problem me bilkörning...

zigge: Jag är född på nyårsafton. Men ja e sextisexa ja. Min kusin Anders är född på nyårsdagen och han är också sextisexa, fast igenkligen skiljer det ett helt år emellan oss. Vi har spelat i samma hockeylag en gång i tiden, dock inte 87/88:a laget utan det renodlade sextisexlaget.

Ps. Jag har bara en tumme och den sitter mitt uppepå handen.

Frisco:

From Frankfurt to Frisco I destroy all discos
I´m a real fucking DISCO DESTROYER.........

westerlind:

Två, med tanke på att det är finger och tumme, inte fingrar och tumme...

zigge: Jaså, är det sex?

knaskamilla: Om vi nu ändå ska klaga: Hur många lägeraktuella spelare är födda 87 samt 88?? Dvs har födelsedagen både på nyårsafton samt nyårsdagen? Dem kan man nog räkna upp på ena handens finger samt tumme.

knaskamilla:

Han dubbelpostade i alla fall inte...

knaskamilla: Nej men det vet man ju inte om man inte läst den.

Frisco: Det är troligen som för mig, hon är helt enkelt inte intresserad av MoDo.

Frisco:

Det är inte säkert, för det var inte bara vad den handlade om.

knaskamilla: Om man inte orkar läsa den korta texten innebär det nog mest att man inte är intresserad av tifo och supporterkultur. Eller?

Frisco:

Kanske. Fast hade den varit korrläst hade man kanske orkat läsa hela i stället för att skumläsa de sista tre styckena.

Salle och knaskamilla: Tjöööööööta.

Jag tycker att det var en bra krönika. Man förstår väl innehållet trots att det innehåller fel.

Citat Ulf Lundell: Jag skriver för att jag är så jävla bar på att skriva.

Sv: Knas, NuMo och scim - kom tillbaka!
Poffa: Hahaha, det känns bra redan nu, ett besök från Sollefteå är alltid trevligt. Det ska också bli riktigt kul att möta MoDo igen: Jag hoppas det blir lite spännande i varje fall.

PS. Jag tar mig alltid hem, men imorgon tänker jag f-ntame inte cykla.

Salle:

Hjälp. Jag tror att det hade hjälpt en aning om åtminstone Martin Palm hade läst igenom det han skrev innan han skickade iväg det...

F.ö.: låt någon korrekturläsa ALLT Hasse A skriver innan det trycks/läggs ut på nätet (när vi ändå är inne på ämnet).

westerlind: Känslor för Modo?? Förbannade Judas, du kan gå i morgon :-)

westerlind:

Jaja, westerlind. Vi får väl se vilka som är älgkalvarna i morgondagens match.

Lova mig en sak bara. Ta det lite easy med pausbesöken vid den norrländska faran. Vi vill ju inte att du skall behöva "cykla" hem från Gävle till Sthlm.

Vad säger han?
Just nu känner jag mig lite dum i huvudet och en aning dyslexisk dessutom har jag fått en släng av "mellanstadielärare i svenska"...
Jag har nämligen precis läst Martin "MoDoMartin" Palms krönika på MoDoHockey.se.

Vad skriver karln? Får absolut inget sammanhang av det han plitat ner. Han ställer en massa frågor men svarar inte på nån tror jag. Sen har vi ju grammatiken Låt nån korrläsa hans krönikor innan den läggs ut. Det är ju banne mig bedrövligt.

kärran: Hahaha, det var ett j-la tjat om MoDo.

Visst har jag lite känslor för er, det har jag ju berättat. Men det är på samma sätt som när jag ser en liten söt älgkalv som inte heller kan försvara sig.

Välkommen till hockeyns huvudstad i morgon, vi ska ge er ett varmt mottagande.

kärran:

Om det skulle föra tur med sig att du inte är i publiken så borde de ju isf vinna alla bortamatcher. Nej, det fungerar nog bara på hemmamatcher...

westerlind:
Olle du måste heja högt på MODO i Gävle , dom behöver stödet från smygfansen också. Jag håller mig hemma, som jag sagt tidigare så vill jag ej stå på den läktaren sedan den stora grymma besvikelsen -99.
I går var jag på jobbet på kvällen, vi hade en musikteater på skolan. Missade vinstmatchen, men det kan föra tur med sig att jag inte är i publiken, kanske. MODO vinner mot Brynäs med 4-2.

Skönt att läsa att man kan hoppas på L. Jansson är på backplats snart.
Han behövs verkligen.

Poffa: Det hörs oftast inte vad du skriker (väser) men man förstår dig:-)

Frisco:

Och vad skrek jag för någonting då då? Måste ha varit något om pippin skulle jag tro.

Poffa: Vi hörde dig bara en gång igår. Men då var det inte bara O vänster som hörde dig utan även hela alfabetets bokstäver inklusive de hemlighetsfulla måldomarna i sin holk, hamburgerförsäljaren utanför entrén och föräldrarna till ÖSK´s P-99 som hade träning på uterinken på Skyttis.

knaskamilla:

Utvisad? Moi? Äääh, det är bara för att de vet att de hade fel och jag hade rätt. Avundsjuka kallas det.

Poffa:

Och enligt rykten där jag satt så försökte O Vänster få dig utvisad ur arenan igår (på tal om...).

Sv: Brynäs - MoDo
Poffa: Hög smärtgräns under matcherna kanske?

Frisco:

Med andra ord så sträckte han sig då han höll på att ta av sig utrustningen, för en sträckning brukar man märka då den händer.

Poffa: Jag tror att han spelade hela matchen. Det står ju i texten att de upptäckte skadan efter matchen.

zigge: Snart har stelheten i Vesas plockhandske försvunnit, då är det lugnt.

Frisco: Näe,verkligen inte, o vad ska vi tro om Vesa?Stabil? Eller måste Kimmo söka hjälp? Inom lagets familj? För visst är det väl...

Frisco:

Var det någon som såg när Hasse blev skadad? Vad jag kan minnas så spelade han hela matchen ut och såg inte ut som om han led av någonting i skadeväg.

Poffa: Just för tillfället är det bra att Milo är kvar. Skönt att se att Jansson snart är tillbaka också. Några fler backskador är INTE välkomna.

Frisco: Mighty Ducks of Heaven? Kanske bättre att sköta allt för hand, i jordelivet. Även här är japanerna, som vanligt, tidigt ute.

Frisco:

Se där, vilken himla tur att vi inte har gjort oss av med Dusan Milo som alla så gärna vill.

Dusan, för tusan. Visa vad du går för så belackarna tystnar och MODO vinner matchen.

Brynäs - MoDo
www.modohockey.se/infor.cfm

Målvakt:
35 Kimmo Vesa
(34 Juuso Riksman).

Backar:
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard,
16 Dusan Milo,
27 Martin Johansson,
32 Kari Haakana,
44 Mika Lehtinen.

Forwards:
15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
29 Morten Green -

10 Anders Söderberg,
23 Magnus Hedlund,
18 Peter Öberg -

9 Magnus Wernblom,
17 Fredrik Warg,
11 Tommy Pettersson -

26 Mattias Wennerberg,
4 Jan Öberg,
40 Magnus Gästrin.

Min kommentar inför matchen
Pirro: Nu måste vi vinna borta också
- Oerhört skönt förstås med tre poäng och 4-1 senast. Bara hoppas att vi spelade till oss så pass med självförtroende så att vi nu också kan vinna en bortamatch.

- Brynäs blir en tuff nöt att knäcka. Laget har bra tåga, viker aldrig ner sig. Men kan vi ta med oss krigarstilen senast mot Linköping har vi en god chans.

- Så länge det stod 2-1 i matchen var förstås många av spelarna oroliga, tankarna virvlar omkring hela tiden. Därför gäller det att vinna några matcher i rad för att skapa ett lugn, som också gör att vi kan spela bättre.

- Så här långt hoppas jag alla har förståelse för att vi inte spelar så bra alla gånger. Just nu är det poängen som, är viktigast.

Efter matchen mot Linköping konstaterades ännu en MODO- skada. Nu är det hemvändande NHL-backen Hans Jonsson, som måste vila. Det handlar om en sträckning i ena låret.
- Dusan Milo får gå in i laget, som i övrigt ser exakt lika ut som senast mot Linköping.

Skadorna i övrigt?
- Jocke Lindström har opererat sin skadade axel, men vad det gäller honom vet vi ju att det är kört då det gäller den här säsongen.

- Lars Janssons skadade knä har man gått in och tittat i. Man tog bort en meniskbit och förhoppningsvis är han på is redan till veckan och snart spelklar.

- Vad det gäller Peter Högardhs krånglande rygg finns inget nytt.

knaskamilla:

Enligt envisa rykten från O Vänster så har man bestämt sig för att räkna in de redan nu sålda logerna från den nya arenan i Kempispubliken. Det är därifrån dina 300 toalettbesökare kommer.

Nu lättar vi upp stämningen med en fredagsstory:

Tre kvinnor dog tillsammans I en olycka och kom till himlen. När de kom dit
blev de mötta av Sankte Per som sa "Vi har bara en regel här i himlen,
trampa inte på ankorna."

Så gick de in I himlen, och visst, där var ankor överallt. Det var nästan
omöjligt att inte trampa på en anka . Fast de gjorde sitt allra bästa
för att undvika dem, råkade den första kvinnan olyckligtvis trampa på en.
Sankte Per kommer till henne med den fulaste man hon någonsin sett.

Sankte Per kedjar fast mannen vid hennes sida och säger "Ditt straff för
att du trampade på en anka är att tillbringa evigheten fastkedjad vid
denna fula man!"

Nästa dag råkade den andra kvinnan trampa på en anka och direkt kom Sankte
Per, som inte missar någonting, och med sig hade han en extremt ful man.
Han kedjar fast dem tillsammans med samma förklaring som till den första
kvinnan.

Den tredje kvinnan har observerat allt detta och är - eftersom hon inte vill
bli fastkedjad i evighet med en ful man - mycket, MYCKET försiktig med var
hon sätter fötterna.

Hon lyckas att gå i flera månader utan att trampa på en enda anka, men en
dag kommer Sankte Per fram till henne med den snyggaste man hon någonsin
sett. Lång, långa ögonfransar, muskulös och smal.

Sankte Per kedjar fast dem vid varandra utan att säga ett ord. Kvinnan
kommenterar det hela "Jag undrar vad jag har gjort för att förtjäna att
vara fastkedjad med dig i all evighet?"

Killen svarar, "Jag vet inte hur det är med dig, men jag trampade på en
anka!"

knaskamilla: Ja, envisa rykten gör gällande att ådalsfalangen kommer ner för höstens Gävle-besök den här helgen, tyvärr utan pitoreska Ludvika-inslag. Självklart kommer jag att vara på plats för att försöka göra deras vistelse så angenäm som möjligt - olyckligtvis verkar vi inte som planerat att ha öltältet klart inför deras ankomst, men vi får göra det bästa av situationen.

Klart är att Rodrigues och jag åker upp: Vi jobbar hårt på att få Forden att köra Tonys Peugeout - men han verkar ha något emot det. I värsta fall får jag köra, men det blir inte riktigt samma glädje att kolla lyset i pausen då.

Vet inte hur Selander gör, men givetvis hoppas vi att den stollen också kommer med.

westerlind:

Jag har hört ryktas att NuMo kommer att befinna sig i Gävle någon gång nu i dagarna. Håll utkik!

Frisco: Konstigt att våran gamla mysfarbror Homer har blivit en bitter farbror, kan det vara mentaliteten i Linköping?

Skulle någon av de som var på plats kunna fördjupa sig lite i vad Felsner och andra ohängda sysslade med i tredje? ÖA ger ju en hint men som vanligt inte mer, "märkning" av Salle pratas om här nedan och liknande.
Vad hände?

Två citat från ÖA:
[f]-Det är inte ovanligt med boxplay upp i Ö-vik[/f] (LHC-tränaren Roger Melin under presskonferensen)
[f]-Modo-spelarna är duktiga på att slänga sig och filma.[/f] (Melin igen)

Melin måste stått och slumrat de två första perioderna och SOVIT hela sista perioden. Otroligt.

Björn VII:

Tyvärr var jag inne och bytte bort Martin J och plockade in Jesper D, tyckte att han borde plocka lite poäng snart. Salle drog också på sig minus, därför min nolla i poängjakten.

« · 329905 · »