1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501773 inlägg · 4187 ämnen
« · 335946 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

TIMRÅ INVIGNING!
Visst blir de kuul nä länest fiinaste arena ska invigas . . När länest fiinaste lag SPÖAR MODO!

Sv: MoDo - Frölunda
Björn VII:

Jag tror att min arbetskamrat uppskattade stolen, trots att hon är DIFare.

knaskamilla:

Äh, hon kan väl bara se till att hitta någon som verkligen uppskattar en gratis stol i Kempehallen nästa säsong istället?

Björn VII:

Nu när du säger det, jag undrar om hon vill ha tillbaka pengarna hon lagt ut, hon som betalat för kortet?

knaskamilla:

Nej, det klart - ett leverne som innebär möjlighet att köpa säsongskort till världens viktigaste idrottslag för att sedan låta bli att utnyttja det kommer alltid att bita sig själv i ändan till slut.

Sv: Zajkowski
Ännu en kväll på jobbet för Zakke och Piteå HC. Piteå måste nog anses vara den största överraskningen i Svensk hockey denna säsong.

Idag blev det vinst mot Hammarby med 4-1. Bajen vann skotten med 45-23 och Zakke lämnade isen med godkända 97.8% räddade.

Johan Hägglund(utlånad av MODO tydligen) gjorde en assist för Hammarby.

Björn VII:

Eller: jag har inte råd.

knaskamilla:

Jag menar nog att jag kommer att ta reda på hur du skaffar rätt box, månadskostnaden och dessutom, månadsvis, skaffar fram en listor över de MoDo-matcher du kan skaffa via pay-per-view.

Allt för att du ska kunna säga: "Jag orkar inte" :-P

Björn VII:

Hur menar du nu?

knaskamilla:

Varför inte hosta upp 69:- för att få spela in en rulle/bränna en DVD, du förvärvsarbetande och inkomsthavande?

Själv har jag faktiskt sett matchen två gånger, inklusive Lumber Jack som står och skickar SMS istället för att se på matchen. Är det förresten så att ju närmre man kommer templet, ju mer disträ blir man?

I övrigt så känns insikten om Chris Härenstams allmänna sopighet kanske lite senkommen, men fick man (som Chris igår) Ackeströms interference till en "billig" så är det iaf ganska definitivt. Chris kan i framtiden fortsätta att hålla sig till att fjärta Mouscrons, Genclerbirligis och Sparta Rotterdams laguppställningar utantill.

knaskamilla:

Förmodligen hade Per-Arne dragit in lördagsgodiset för Hasse.

Jag kollade på matchbilderna på hockeyligan.se, och man undrar ju...hur kul hade det blivit för backen som drog omkull Riksman om inte Warg hade rett upp situationen? Ojojoj...

F.ö. grämer jag mig över att jag missade matchen.

Sv: Falcon Rinksite efter omgång 1
Spelstoppet för nästa omgång är:
2003-11-25 klockan 18:00.

Förra omgången
# NAMN R─TT #X #2 LAG
1 mike66 5 0 1 Timrň
2 Gurrani 4 0 1 Modo
3 poffa 4 0 1 Modo
4 Salle 00 4 0 1 Modo
5 Bj÷rn VII 4 0 1 Modo
6 knaskamilla 4 0 1 Modo
7 frisco 4 0 0 Modo
8 Nenne71 3 0 1 Modo
9 keken1 3 0 0 Modo
10 sorkenn 3 0 1 Djurgňrden
11 scim 3 1 0 Modo
12 westerlind 3 0 1 Brynńs
13 krullis86 2 0 0 Modo

Sammanlagt
# NAMN R─TT #X #2 LAG
1 mike66 49 2 14 Timrň
2 westerlind 47 0 13 Brynńs
3 sorkenn 45 3 7 Djurgňrden
4 Gurrani 44 5 10 Modo
5 Nenne71 44 4 14 Modo
6 frisco 44 0 5 Modo
7 poffa 41 2 13 Modo
8 Bj÷rn VII 41 0 12 Modo
9 keken1 35 4 6 Modo
10 knaskamilla 34 0 8 Modo
11 Salle 00 33 2 8 Modo
12 krullis86 29 3 7 Modo
13 scim 27 2 6 Modo
14 linkan_71 19 0 7 Timrň
15 Dream Team 17 0 6 Timrň

Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Zzzzzz på Er själva...vad kan man annat säga om Mannen,Myten,Legenden: Gonatt HA!!!!

Dragan 2k:

Du kom hem snabbt ändå! Hur har du rest?

Tack för gratulationen, förresten. Den segern kom inte en sekund för sent. Otur för Frölunda bara att det var just mot er som vårt MoDo äntligen bestämde sig för att försöka bjuda till lite...

danoj: Jag får hålla med. En fullständigt rättvis seger för Modo. Grattis så här i efterhand. Kom först hem nu därav den sena gratulationen

modoante: just henmkommen till östersund igen får man säga att det det var rättvist. Wargens räddning var ju en pärla...2 poäng där!
På det hela taget bättre än förväntat, man hade ju inga större förhoppningar på ditvägen, desto roligare att åka hem.

Hakaana gjorde en utmärkt insats och salle var kanon likaså...

Emma: Det märkter att modo var tända till tusen dom gav hundra procent i alla närkamper och var det bättre laget.jag var helt övertygad att Frölunda skule göra mål när dom fick öppet mål men en snygg rädding av warg.Men salle var också nära att sätta 3-1 ett skott i ribban.men på det stora hela en rättvis modoseger.

Emma:

Håller med, inget att snacka om, även om vi kanske hade fått ett annat händelseförlopp om Eronen lyckats med konststycket att pricka öppet mål, men rättvisst hade det inte varit.

Grattis till vinsten. Den var välförtjänt.

Sv: Vad säger han?
scim: Kan inte annat än att hålla med...

Martin S: Håller med dig också. Det enda som kan/ska gå vidare rättsligt sett är grova (oprovocerade) överfall som har för AVSIKT att skada motspelarna. Dock vore det bättre att även sköta sånt med LÅNGA avstängningar och kraftiga böter ifrån Disciplinnämnden.

Frisco:

Visst, men det är kass kvalité, och det går inte att ladda hem ;)

scim: Det går redan nu att se Wargs räddning på www.hockeyligan.se

Sv: Lintners påhopp!
Salle: Jag tycker personligen det är fel att polisanmäla saker som händer på isen. I såna fall ska man ju även anmäla en vanlig slashing eftersom jag blir polisanmäld om jag tar en träpinne och går runt på stan och slår folk på armarna...

Visst ska Lintner bli avstängd i några matcher men låt det stanna där.

Salle:

Är det så så är det isåfall illa. All heder åt Martin Palm att han försöker trots sin ringa ålder men han borde nog hålla sig till att sköta ModoTifo, något han sköter exemplariskt bra.
När jag läser en krönika så är jag främst intresserad av att den är välskriven och intressant, och där lämnar ModoMartin väldigt mycket att önska. Frisco kan säga vad han vill, det är värdelösa krönikor, både grammatiskt och innehållsmässigt.

Lintner polisanmäls för händelsen mot HV.

"ISHOCKEY Rickard Lintners överfall på
HV:s Martin Thörnberg i torsdagens
match Djurgården-HV 71 kan bli föremål
för en polisutredning. En pensionerad
polis, som satt i publiken, kommer att
polisanmäla händelsen. "

Salle: >>> dravlet

Hmmm. Forza MoDomartin

Martin S: Såg det. Skulle vara kul att höra folkets kommentarer om dravlet... Dock hade dom korrekturläst det innan tryckning verkar det som.

Är elitserien på väg mot NHL var med i dagens matchprogram under rubriken gästkrönika.

zigge: MoDo var tända från start i denna match. Trampade på, checkade hårt och alla man jobbade hårt.
1-0 snyggt fast lite turligt. Gästrin bryter vid VF:s blå, pucken studsar ut till Antos som lämnar över till Åkes-pojken som kom med fart, rundar backen och gör en lååååång dragning och lägger den med en backhand under Lundqvist arm.
1-1 är ett snyggt VF-anfall där hela femman snurrar ett tag och Niemi får komma fri i slottet.
2-1 i pp. MoDo ute i hörnen och bakom mål tills Salle trampar in och från tekn-punkten så snärtar han upp den högt vid 1:a stolpen.

Sen var det kamp i 3:e perioden med visst chansövertag av MoDo, bla en klockren stolp/ribbträff (precis där dom möts) av Salle. Den kan vi väl kvitta mot Wargs räddning när backen slänger sig och tar med sig Riksman, som gått ut för att täcka, ner på isen. Warg kommer på ett knä och räddar med högerhanden (målvaktsämne?!?!).

Sen så spelar MoDo klokt & fegt (på ett bra sätt) de sista minutrarna. Det kunde ha gjorts 3-1 i öppen kasse men jag tyckte det var bra att Green (?) inte sköt pga icingrisken utan bara la ner i mittzon.

Gästrin matchens lirare (underligt av Allbröd) och Axa´s Uppladdare blev P. Öberg (ännu underligare). Jag tyckte Damgaard och Tobias var dom bästa i afton.

zigge:

Måste säga att Hasse Jonssons kapning av Riksman och Wargs efterföljande enhandsräddning är ett av det märkligaste jag någonsin skådat på en hockeyrink, ska klippa ihop det och lägga upp sekvensen senare ikväll ;)

Frisco: Äntligen vinst. Var helt säker på att Frölunda kvitterat där när Warg slängde sig. Phew, äntligen 3 poäng.

Nu suger vi på den här karamellen ikväll och sedan hoppas vi på en upprepning mot Djurgården på tisdag.

Jag vill bara säga:

Grattis till segern!

Frisco: Bara att gratulera bra jobbat

zigge: Härligt är bara förnamnet. Vilket jobb, vilken skridskoåkning, vilka kämpatag......

Frisco: HÄRLIGT, MODO!! REVANSCHen kom idag från LIF-plattmatchen.
Nu är vi åter om LIF, ikapp Luleå.
Livet kanske återvänder...man glömmer o förlåter snabbt i Håkky, tur det.
Förväntar mig små match-referat (förutom drakarnas).

Fantastiskt härlig seger idag, rättvist också!

Sv: Boork analyserar Modo
Martin S:

Samma match som Salle egentligen avgjorde när han trampade in från kanten mellan två Frölundabackar och hängde en handledare i innerribban. Men den dömdes ut av domaren och även i efterhand av sedan den granskats på video.

Ännu idag en gåta.

Tyckte det syntes tydligt på bilderna att pucken var inne, men som vanligt döms MoDo bort. Hade det fallet varit det omvända hade man kunnat ge sig fan på att det blivit omspel.

Mot Kempis.

zigge: I ena semimatchen mot Frölunda så lyckas MODO få två straffslag. Kyösti och Antos brände varsin mot Mikael Sandberg i Frölunda kassen.

Sudden förlusten i den fjärde matchen hemma i Övik är också Mattias Timanders senaste match i MODO tröjan. Om jag inte missminner mig totalt så var Timmy backen som Peter Berntsson trampade förbi innan han hängde den avgörande kasssen.

Icing-Ove:

Vi är nog många som funderar. Jag är en av dem. Själv tycker jag att centersidan kanske är det största problemet i truppen just nu, långt värre än målvakter hit och dit. Vi har på två säsonger tappat Wahlberg, Hlinka och Öhman och ersatt med Svarten, endast. Personligen minns jag inte när MoDo hade en så svag centeruppsättning senast. Synd med tanke på att det satsats lite kulor på truppen iår.

zigge:

Det var väl då Kyösti Karjalainen blixtrade till och hängde tre baljor i en match mot HV? Annars gjorde inte han någon glad i MoDp-dressen, vill jag minnas. En bra trupp på papperet, för övrigt. Synd att vissa av killarna inte riktigt börja blomma än, då. Musse är ju ett praktexempel...

zigge:
Tackar, oj vilka centrar med spelsinne, Svarten, Hostak, J.Larsson och Gahn, mmm. Jag tycker att det är märkligt att knappt någon funderar på att Modo idag faktiskt har 2st unga fd. backar på centersidan. Även om Hedlund och J.Öberg gör det ganska bra, så önskar man en riktig supercenter att placera mellan Högardh och Werner......synd att Wahlberg gör bra ifrån sig i Tyskland.

Icing-Ove: 95/96 var han där, med tex PR32,Timmander,Jansson,Svarten,Hostak,Kaberle,Jonsson,Jan Larsson,Micke Håkansson,K.Gahn,Lars Byström,Salle,Alavaara m.fl.
Slog HV i kvart, torsk mot VF i semi (1-3)

Boork analyserar Modo
Boork har några tänkvärda funderingar i Expressen. Någon som vet vilken laguppställning Boork hade att basa över då han var i Modo? Kom inte ihåg vilket år han var i Övik.

kärran:

Nej det var ju bara lite groll, absolut inget som liknar det senaste mot HV.

Frisco:
Jag kommer nu ihåg det, men anser att det var mer att han ville försvara Hlinka, inte var det så fult ?

Sv: Brand vid Kempehallen
Frisco: 28 mil i ilfart, MOT NYGATAN!!!

knaskamilla: Den som säker, han.....

- Lintner visste inte om att man får matchstraff i Sverige om man kastar handskarna, berättade Jim Brithén - klart nöjd med sitt slovakiska förvärv.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,106430,00.html

« · 335946 · »