1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502025 inlägg · 4187 ämnen
« · 350610 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Friscos bildgåta XXVI
Huge: Det är enklare än så... Hägglunds tillverkade t-banevagnar under en lång tid.

Salle: "Vagnen liknar en T-banevagn lite grann så då gissar vi på MoDo."

Den associationen skulle vara intressant att höra....
Har det börjat drickas T-sprit i Ö-vik?
(istf hembränt, menar jag....)

knaskamilla: Skulle tro att Frisco ränner fram och tillbaka mellan ståplats och servering/toa.
En typ av "spårvagn" m a o....

Frisco: Har för mig att SL även lånat in vagnar från Tyskland och Holland. Börjar det brännas?

Huge:

På H Höger har vi inga spårvagnar. Däremot har jag ett rabattkort på spårvagnarna i Gbg i min plånbok.

Huge: Fel. Men du har rätt i att de städer du skriver har spårvägar:-)
Den laget jag söker har inga spårvägar i närheten.

knaskamilla: Måste göra dig besviken på denna punkt. Om du tittar noga ser du spårvagnsspår hitom vagnen. Eftersom tågen går i högertrafik genom Nybroplan, borde den alltså komma från höger.
Om den kommer från HHöger, låter jag vara osagt... :-)

Frisco: Vagnen liknar en T-banevagn lite grann så då gissar vi på MoDo.
Dramaten i bakgrunden leder en osökt in på Brynäs dock. Men MoDo blir mitt svar.

Frisco: Tror den är inlånad från Göteborg, Norrköping eller Oslo.
Tippar på Götet, alltså kan det vara Frölunda, GAIS, Häcken eller Örgryte...

Frisco:

Den kommer från vänster, och alltså handlar det om något vänstervridet lag?

knaskamilla: Säg inte det....

Har en kompis i Bandhagen (söder om Enskede Gård) vars pappa var född i Obbola. Obbola - son i Bandhagen (Stockholm) - bilden tagen i Sthlm. Helt logiskt m a o...

Nyborg låter ju faktiskt nästan som Nybroplan.
Där har du den andra anknytningen...

Huge: Du har rätt. Alltså det kan vara vilket lag som helst nästan. Men en gåta måste vara svår.

Lätt ledtråd:
Vartifrån kommer vagnen?

Frisco: Kan det vara Spårvägens GoIF? :-)

Annars kan det ju vara i stort sett vilket lag som helst, om man börjar associera:

Brynäs (kaffe)
Hammarby (ditt favvolag + Sthlmsbild)
Nybro (!)

osv osv :-)

Frisco:

Om jag får gissa så tänker inte Vallin alls.

Vallin: Förklara gärna hur du tänker?

Färjestad är ena laget.

Frisco:

Obbola/Holmsund - Kalix/Nyborg?

Det är nämligen den du ser en bit av i högra hörnet....

Dream Team: I så fall har Kungliga Dramatiska Teatern flyttat till Götet.... ;-)

Huge. Dream Team: Djurgården är inte riktigt rätt trots att det skulle kunna vara det både pga att vagnen har ena ändhållplatsen där och att DIF haft Löfbergsreklam.

Vallin: In your dreams.

Frisco: Nej, tror att det är Frölunda-FBK. Kanske kaffevagnen passerar Järntorget i Gbg vid det aktuella tillfället..?

Frisco:

Kalmar FF - Brunflo Hockey?

Frisco: Ähhhh... En baggis.
Djurgården och FBK, så klart.
Bilden tagen på Nybroplan en försommardag, skulle jag tro.

Friscos bildgåta XXVI
Vilka två lag möts?
[bild]www.frisco.se/hs/vilka.jpg[/bild]

Sv: Gamm-Foppa?
shinzawai: Brithén gav oss prov på kreativ hockey! Fast dagens spelarmaterial kanske inte skulle klara det lika bra...

Fan, vi skulle haft Salle under Brithéns spelsystem.

Gamm-Foppa?
Varför är Foppa sr. så anti till att ta upp tränarkarriären igen? Jag skulle personligen göra bakåtvolter av joy om de ersatte Pirro med vår egna skäggiga surkart. Speciellt efter att ha läst hans åsikter i dagens aftonbladet!

Kreativ hockey? Vi vet inte längre vad det är, kan du visa oss?

Sv: ZZZ-tråd
Äntligen!!!!
zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

Frisco:
Nix, du förstod säkert att jag menade en uppryckning av MODO.

Timrå får gärna finnas kvar, men de får gärna plocka poängen av andra lag än MODO.
Efter mitt sista besök i Timrå, så börjar man tro på att man vågar sig dit fler gånger, de vann ju och fick med sig 2p.

Sv: MoDo - Brynäs 13/12
NuMo: Sett till Luleå matchen så måste Pirro agera lite mera i båset och inte stå overksam under matchen, En kedja med Svartvadet,Werer,Salle och Haakana och Hasse J på back skulle ge rätt hyfsad press på vilket lag som helst i slutet av matchen om läget så med ger.
Sedan vete katten om inte det är läge för ett Coach byte i MoDo för att ge nya impulser i MoDo då det ser rätt statiskt ut ibland!

kärran: >>>Hoppet är det sista som lämnar oss

Så du hoppas att Timrå faller ur denna säsongen? :-)

Vallin:
Var det inte Challe som tippade på att Timrå skulle falla ur förra säsongen, men ack så fel han fick.

Hoppet är det sista som lämnar oss, så vi må önska och hoppas att det reder ut sig till sist.

Såg Colorado - Vancouver (1-1), i de två lagen så tror jag det finns lika många bra spelare som det finns i 12 lag i hela ES.

NuMo: Som förr i tiden när man hade 18-man i truppen. Ner på 2 femmor inför sista perioden.

Frisco: Tyvärr ser laget inte konkurrenskraftigt ut. Det blir till att gå ner på folk omedelbart.

MoDo - Brynäs 13/12
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/32.jpg[/bild]

Laget

Målvakt:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backar:
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström -

7 Jesper Damgaard,
32 Kari Haakana -

44 Mika Lehtinen,
27 Martin Johansson

16 Dusan Milo.

Forwards:
15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
29 Morten Green -

9 Magnus Wernblom,
17 Fredrik Warg
11 Tommy Pettersson -

18 Peter Öberg,
23 Magnus Hedlund,
26 Mattias Wennerberg -

40 Magnus Gästrin,
4 Jan Öberg,
10 Anders Söderberg.

- Jämfört med matchen i Luleå handlar det om marginella ändringar. Vilka, det avgör vi vid värmningen matchdagen.

Pirro inför matchen:

Min kommentar inför matchen
Sista matchen innan juluppehållet - Brynäs hemma igen. Senast, för tio dagar sedan, vann Brynäs efter straffar. Revansch nu?
- Vi ska bara avsluta med tre poäng hemma, säger Pirro Alexandersson. Visst var det dåligt senast i Luleå, men jag tycker ändå det var mera förståeligt än tidigare djupdykningar i höst. Vi hade ingen kraft helt enkelt efter den svaga starten.

- Ändå är jag ganska hoppfull inför mötet med Brynäs. Det har sett bra ut hemma på sistone och vi ska ge allt för att det ska bli full pott. Det som hände i Luleå skakade vi av oss på hemresan och nu fokus på Brynäsmötet.

- Självklart måste vi få ordning på bortaspelet om det ska bli slutspel vad det lider. Jag känner trots allt en viss optimism och helt klart blir vi bättre under säsongen.

- Vi ska försöka slå hål på Brynäs så tidigt som möjligt för att inte det här också ska bli en riktigt seg historia.

Skadeläget?
- Inget nytt. Lars Jansson (knä) och Peter Högardh (mage) hoppas jag ska kunna vara med på träningslägret till veckan. Däremot är som bekant Jocke Lindström (axel) borta säsongen ut.

Noterbart om laget
FOTNOT 1: Under jul och nyår spelar Tobias Enström JVM, Dusan Milo är uttagen i det slovakiska landslaget.
FOTNOT 2: Nästa hemmamatch blir mot Mif Annandag jul. Till veckan handlar det om, träningsläger tisdag- fredag, två pass om dagen. På tisdag (16 december) spelar MODO DM-final i Kramfors.

Sv: Bye bye, adieu, Auf widersehen
Poffa: Trevlig helg trots ditt NHL tycke

Bye bye, adieu, Auf widersehen
Nu tänker jag ta ledigt för helgen.

Man måste ju förbereda (stålsätta) sig för mötet med de galna Gävlarna som kommer upp för att se sitt lag förlora (Cykelkungen Westerlind får dock se sitt riktiga lag vinna).

10-4, 10-4
Poffa är ute

Sv: Rolig T-shirt
65Selander:

Personer som väljer jobb före trevligt sällskap skall vara tysta. :)

Poffa: Din julhelg lär bli lika trist som Dopingligan är över pölen ;-)

Westerlind kommer att dansa i glädjens tecken hela natten lång, dock inte i "Tummen upp tröjan"

Frisco:

Ja, man får väl hoppas att de tar sig i kragen och utklassar gnällspikarna från Stockholm-Wannabe så man får en julhelg som man kan vara lite nöjd med i alla fall.

Frisco: Är det ni som har hela sveriges favvo Hasse Jonsson också?

Poffa: Oki. Nu väntar man med spänning för att se om Pirro tagit bort hela laget till morgondagens match mot Simulant Porslins svarta lag.

Frisco:

Shaggy - It wasn't me

Poffa: Undrar vem som berättade om den tröjan för flera månader sen? Trodde faktiskt det var du.

DB:

Lite då och då?? Tss... ;)

LJ:

Vad ädelt av dig att erkänna ditt misstag.

Poffa: I ärlighetens namn trodde jag att det rörde sig om ett stavfel...

Poffa: Ja, nog är det så, det går inte en dag utan att han tjatar om SpS, så jag har tjuvkollat lite då och då...

DB:

Aaah, länken. Lysande.

Förresten, välkommen till SpS. Antar att det är din bror (modell äldsta) som lurat in dig.

Poffa: Klicka på länken för att se hur tröjan ser ut. Den går även att köpa på samma ställe för endast $ 15.99, jag och min bror tänkte köpa var sin, men man var tvungen att betala över internet med Mastercard. Vi har bara Maestro.

Lumber Jack:

Var du tvungen att förstöra det där skämtet??

Poffa:

Det innebär alltså att en mjälte är överflödig, under förutsättning att man har någon som heter Hart? Är inte slavhandeln avskaffad sen inbördeskriget, eller gäller det även vid giftesmål med nån ur Hart-släkten?

« · 350610 · »