knaskamilla: Måste göra dig besviken på denna punkt. Om du tittar noga ser du spårvagnsspår hitom vagnen. Eftersom tågen går i högertrafik genom Nybroplan, borde den alltså komma från höger. Om den kommer från HHöger, låter jag vara osagt... :-)
Frisco: Vagnen liknar en T-banevagn lite grann så då gissar vi på MoDo. Dramaten i bakgrunden leder en osökt in på Brynäs dock. Men MoDo blir mitt svar.
Har en kompis i Bandhagen (söder om Enskede Gård) vars pappa var född i Obbola. Obbola - son i Bandhagen (Stockholm) - bilden tagen i Sthlm. Helt logiskt m a o...
Nyborg låter ju faktiskt nästan som Nybroplan. Där har du den andra anknytningen...
Huge. Dream Team: Djurgården är inte riktigt rätt trots att det skulle kunna vara det både pga att vagnen har ena ändhållplatsen där och att DIF haft Löfbergsreklam.
Varför är Foppa sr. så anti till att ta upp tränarkarriären igen? Jag skulle personligen göra bakåtvolter av joy om de ersatte Pirro med vår egna skäggiga surkart. Speciellt efter att ha läst hans åsikter i dagens aftonbladet!
Kreativ hockey? Vi vet inte längre vad det är, kan du visa oss?
Frisco: Nix, du förstod säkert att jag menade en uppryckning av MODO.
Timrå får gärna finnas kvar, men de får gärna plocka poängen av andra lag än MODO. Efter mitt sista besök i Timrå, så börjar man tro på att man vågar sig dit fler gånger, de vann ju och fick med sig 2p.
NuMo: Sett till Luleå matchen så måste Pirro agera lite mera i båset och inte stå overksam under matchen, En kedja med Svartvadet,Werer,Salle och Haakana och Hasse J på back skulle ge rätt hyfsad press på vilket lag som helst i slutet av matchen om läget så med ger. Sedan vete katten om inte det är läge för ett Coach byte i MoDo för att ge nya impulser i MoDo då det ser rätt statiskt ut ibland!
Forwards: 15 Andreas Salomonsson, 39 Per Svartvadet, 29 Morten Green -
9 Magnus Wernblom, 17 Fredrik Warg 11 Tommy Pettersson -
18 Peter Öberg, 23 Magnus Hedlund, 26 Mattias Wennerberg -
40 Magnus Gästrin, 4 Jan Öberg, 10 Anders Söderberg.
- Jämfört med matchen i Luleå handlar det om marginella ändringar. Vilka, det avgör vi vid värmningen matchdagen.
Pirro inför matchen:
Min kommentar inför matchen Sista matchen innan juluppehållet - Brynäs hemma igen. Senast, för tio dagar sedan, vann Brynäs efter straffar. Revansch nu? - Vi ska bara avsluta med tre poäng hemma, säger Pirro Alexandersson. Visst var det dåligt senast i Luleå, men jag tycker ändå det var mera förståeligt än tidigare djupdykningar i höst. Vi hade ingen kraft helt enkelt efter den svaga starten.
- Ändå är jag ganska hoppfull inför mötet med Brynäs. Det har sett bra ut hemma på sistone och vi ska ge allt för att det ska bli full pott. Det som hände i Luleå skakade vi av oss på hemresan och nu fokus på Brynäsmötet.
- Självklart måste vi få ordning på bortaspelet om det ska bli slutspel vad det lider. Jag känner trots allt en viss optimism och helt klart blir vi bättre under säsongen.
- Vi ska försöka slå hål på Brynäs så tidigt som möjligt för att inte det här också ska bli en riktigt seg historia.
Skadeläget? - Inget nytt. Lars Jansson (knä) och Peter Högardh (mage) hoppas jag ska kunna vara med på träningslägret till veckan. Däremot är som bekant Jocke Lindström (axel) borta säsongen ut.
Noterbart om laget FOTNOT 1: Under jul och nyår spelar Tobias Enström JVM, Dusan Milo är uttagen i det slovakiska landslaget. FOTNOT 2: Nästa hemmamatch blir mot Mif Annandag jul. Till veckan handlar det om, träningsläger tisdag- fredag, två pass om dagen. På tisdag (16 december) spelar MODO DM-final i Kramfors.
Man måste ju förbereda (stålsätta) sig för mötet med de galna Gävlarna som kommer upp för att se sitt lag förlora (Cykelkungen Westerlind får dock se sitt riktiga lag vinna).
Ja, man får väl hoppas att de tar sig i kragen och utklassar gnällspikarna från Stockholm-Wannabe så man får en julhelg som man kan vara lite nöjd med i alla fall.
Poffa: Klicka på länken för att se hur tröjan ser ut. Den går även att köpa på samma ställe för endast $ 15.99, jag och min bror tänkte köpa var sin, men man var tvungen att betala över internet med Mastercard. Vi har bara Maestro.
Det innebär alltså att en mjälte är överflödig, under förutsättning att man har någon som heter Hart? Är inte slavhandeln avskaffad sen inbördeskriget, eller gäller det även vid giftesmål med nån ur Hart-släkten?