Det må vara pajasvarning när man avsätter andretränaren. Men att ta in en assisterande assisterande yränare, som troligen kommer att stå brevid påhejjaren från kansliet, är väl ändå att verkligen clowna till det hela...
knaskamilla: Jäklar, att jag inte visste det tidigare. Var ner till Sundsvall idag i ett ärende och hade då kunnat ordna hemtransporten av Almtorp. Om han nu inte redan transporterats med massabåt, eller liknande.
Det finns egentligen bara en anledning till det där och det är väl för att reta gallfeber på en viss person här inne. Vem den personen är kan du säkert lista ut.
Vad det gäller hans lön så lär väl MODO fått betala en del för att köpa ut honom för kontraktet. Pengar som man istället borde lagt på att sparka Pirro och hitta en coach som kan få igång MODO.
Men det är ju svårt att göra sig av med trotjänare. Pirro, Jansson, TP...
Visst var han bra men Pirro hade ett ont öga till honom och sen tror jag även det fanns problem med språket. När Pirro ändå blev kvar så var det nog lika bra att han försvann, sen hade han nog också en ganska fet lön.
Vad ska han göra nu då, blev det inget med Ryssland eller?
Bra att man tar in Almtorp, dåligt att göra sig av med Milo.
Milo har visat att han kan göra bra ifrån sig, något som flera andra backar inte visat. Varken Enström, Hasse J eller Haakana har visat upp speciellt mycket och vad det gäller Jansson så är han ju just nu skadad och under den korta tid han var spelbar så visade han inte något.
Tack för tiden Milo och lycka till i din fortsatta hockeykarriär. Vet att det fanns minst en i Övik som ville ha dig kvar.
Maken var konstig idag. Vi hade bestämt en träff på Blåbär för att dricka en kopp kaffe. Jag hade shoppat med väninnorna hela dagen och jag tänkte att han kanske var lite sårad för att jag var lite sen. Men han sa ingenting om det. Samtalet flöt inte alls, han var tystlåten. Jag föreslog att vi skulle flytta oss lite så vi fick mer tystare platser i cafeterian, så vi kunde prata. Han gick med på det men var tyst i alla fall. Jag frågade honom om han hade bekymmer och han svarade: Inget speciellt. Jag frågade om det var mitt fel att han var tystlåten och han svarade: Det är inget, inget du behöver bekymra dig om. På vägen hem sa jag att jag älskade honom, han log och fortsatte att köra. Jag kunde inte förstå hans beteende och jag vet inte varför han inte svarade på min kärleksförklaring. Hemma kände jag att jag min man hade försvunnit långt bort, som om han inte längre ville hitta mig. Han bara satt och glodde på tv och verkade långt borta. Till slut gick jag och lade mig och maken följde kom efter en stund. Förvånande svarade han på min kärlek och på mina smekningar, vi älskade, men han kändes fortfarande långt borta. Kände att jag inte längre orkade, så jag tog upp saken med honom, men märkte att han redan somnat. Grät mig till sömns. Jag vet inte vad jag ska göra. Är redan säker på att han har ett förhållande med någon. Mitt liv är en katastrof.
ETT BLAD UR MAKENS DAGBOK:
Lördag-kväll 030906
Modo förlorade igen, men jag fick ha sex i alla fall.
Jag vet. De börjar alldeles för tidigt (jag vet, för det är kallt på den Allsvenska premiären, t.o.m. i södra Sverige) och slutar alldeles för sent (jag vet, för jag satt och önskade att jag hade haft långkalsonger på mig under hela GIF-Bajen-matchen).
Fan, nu är det snart en vecka sen man fick bevista ovan nämnda etablissemang, och över en vecka tills det är dax igen. Nästan outhärgligt lång väntan. Hur fan står fotbollsfanatikerna ut, som alltid har det så här? Hemmamatch varannan vecka för de allsvenska lagen, och då bjuds det dessutom allt som oftast på undermålig idrottsunderhållning. Fotbollshypen är för mig en gåta, ett mysterium.
Inte många inloggade just nu. Det är nästan så att vi MoDoratorer får hålla koll på varandra. Frisco har lagt sig, Zigge har varit inloggad så länge så att jag misstänker att han glömt logga ut, sen har vi poffamannen då. En farlig typ som vi kommer att få en hård natt att hålla i schack, kära MoDoratorskollegor. Upps! Nu försvann LJ, nu blir det tufft.
Det må vara pajasvarning när man avsätter andretränaren. Men att ta in en assisterande assisterande yränare, som troligen kommer att stå brevid påhejjaren från kansliet, är väl ändå att verkligen clowna till det hela...
Hur vore det att försöka spela hockey istället?