1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502053 inlägg · 4187 ämnen
« · 355094 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: ZZZ-tråd
Lumber Jack: Jag var på jobbet. Men detta är huset mittemot mitt. Någon annan med nyckel till min direktörsvåning hade första parkett till brandbilsuppvisningen.

Sv: ZZZ-tråd
Frisco:

Sluta lek med tändstickorna, grabben.

Sv: Bilden
NuMo:
Världen är hård men orättvis.. :>

NuMo: Jo, och därför bara få för sig helt plötsligt att denna tar jag är ju helt absurt.

Frella: Det är inget fel i det. Det konstiga är att man friar i 99% av fallen.

Vi i Timrå har blivit drabbade iår av denna konstiga sortens utvisning, knepigt värre är det.

Frisco:

Var tvungen att konsultera poffa, men svaret är till slut glasklart: nog fan var vi där bägge matcherna.

knaskamilla: På match 4 var du där va men inte på match 2. Kan Hasse Js puck över sarg vara en sak du tror dig sett i verkligheten men i själva verket sett på TV?

Frisco:

Det var konstigt. Vad man i alla fall kan konstatera med säkerhet är att vi var där.

Lumber Jack: Det är det jag ända sedan 1999 frågat mig om det verkligen var i fjärde matchen. I Aftonbladet kan man läsa att det var i den 2:a matchen.

www.aftonbladet.se/sport/9904/12/per.html

NuMo: När jag var liten blev jag jätteglad när en puck for över sargen. Då blev det tokrace bland ungarna för att ta den. Ibland hann knappt pucken landa förrän nån var framme och glatt tog den. Idag bryr sig knappt nån utom motståndarfansen om en puck far över plexit...

Frisco: Djävulsmatchen, den fjärde i finalspelet.

Paddan: När hände detta? Gavlerinken var dte väl men när?

Lumber Jack:

Är inte Murphy också inblandad i den där regeln?

Paddan: Ja, Modo är ju det laget som är undantaget från regeln. Men desperata förbund och domare gör ju vad de behöver, tom. följer reglerna helt plötsligt.

Paddan: Lex Hasse Jonsson, regeln gäller bara i finalspel och förvissa.

NuMo: På tal om att skicka pucken över sargen så måste väl Hasse Jonsson tillhöra en väldigt liten skara utespelare som faktiskt fått en tvåminutare för detta tilltag.

Paddan: Ingen kan knappast (Hmm? Blev det där rätt?) skicka över pucken som Sjödin gjorde mot Modo hemma sist. När jag var yngre var jag superglad om jag bara fick puckurslingen över isnivå.

va f*n..vad glad att någon Modoit har lärt sig något
om hur man kan använda en dator...;0)

knaskamilla: Hmm, en designidé kan man väl komma med i varje fall. En bild på Wilde skickandes pucken över sargen. Därtill texten "I´m the biggest, the best, better than the rest"...

NuMo:

Attans. Får väl se till att hänga på Nygatan lite oftare efter match då, helt enkelt.

knaskamilla: Nej, Frisco sköter banners, så är det bara. Nästa år kan det bli annorlunda.

NuMo:

Ja, det tycker jag verkligen att de ska. Jag tycker också att vi ska ha en bannertävling, där alla får designa sina egna banners som ligger ute i säg ett dygn var, och sedan röstar man. Något för t.ex. westerlind och miiiike att sätta tänderna i.

knaskamilla: Jag vill inte förringa Friscos genuina jobb med att banna stället. Men knasiga personer skall också ha sin slev av skopan.

NuMo:

Om jag inte minns fel var det någon knasig person som bestämde vad som skulle stå på den bannern.

NuMo: Den ramsan borde sjungas oftare.

Frisco: Fantastiskt snygga banners du gör. Jag märker att det är några jag missat, men jag gillar speciellt den där du saluför Svartvadetramsan. Estetiskt finns det snyggare, men vad, vad, vad är det.... är en fullträff.

Sv: Almtorp in, Milo ut!
Vallin:

Det är möjligt att du har rätt i det, jag har ingen egen känsla för vad som stämmer eller inte i det fallet. Det jag vet är att de som är missnöjda i större utsträckning än de som är "omissnöjda" gör sig hörda, det är bara att kolla på modohockeys forum för att inse det. Det kan vara lätt att tro att det finns en majoritet för de missnöjda om man utgår från de som ger sig ut i etern för att släppa ut lite luft i ballongen.

Saken är den att man borde göra sig av med alla modoiter i ledande ställning om man utgick ifrån alla oinvigda åsikter, om att det görs så många missbedömningar som de tycker att de gör, en betydligt mer drastisk åtgärd än att bara enkelt skicka en förstetränare för att vara populistisk.

Poffa: Va?

Frisco:

Va? Adress? Va??

Vallin:

Ja, jag hjälper då gärna till och sparkar.

Nu har jag lagt ut de banners jag hittat på adressen www.frisco.se/hs/banners/
Är det nån ni saknar?

NuMo:

Givetvis är inte alla odelat negativa till Pirro, vilket jag förstår och respekterar. Hoppas att det inte verkade som att jag förde allas talan i mitt utspel, för det var verkligen inte meningen. Dock tror jag definitivt att en majoritet av MoDos supportar skulle vilja se Pirro få foten från tränarsysslan.

Vallin: För din och alla andras kännedom. Jag har ambivalenta känslor angående Pirro, något jag deklarerat här tidigare, fast med andra ord. Jag tycker att man skall vara mycket försiktig att kasta trotjänare på soptippen, vi har inte så många att ösa in och Ö-Vik är trots allt inte paradiset på jorden om man vill locka hit dugliga tränare. Jag är inte övertygad om att inte Pirro kan utveckla sin spelteori så att det konstrueras fler mål, för det är i offensiven det inte fungerar. Har vi gjort mål så har vi ju nästan säkert vunnit nuförtiden, så konsten att snålspela kan karln. Klarar han av att få spelarna att bli effektiv framåt så? Ja, det är det jag inte vet, men jag är inte så snabb att dissa som många andra. Jag tror inte att föreningen väljer att behålla någon man inte tror på, varför skulle de det?

Vallin:
skönt att höra...men för mig var det första gången
att se att någon Modoit ville att Pirro skulle göra
något helt annat än vad han gör idag,,,

faktiskt så önskar jag er lycka till för
som jag skrev tidigare behöver hockey Sverige norrländska lag med...

gud:

Blev inte speciellt ledsen, men däremot upprör det mig när du kommer med ett såpass kontroversiellt uttalande utan att ha torrt på fötterna. Nog om detta, du har tydligen insett ditt misstag och jag är beredd att glömma alltihop.

knaskamilla:
jag är dum...jättedum...loooovar..usch vad dum jag är...

Heja Poffa...

Vallin:
då vet jag det..sorry att du/ni skulle bli så ledsna för mitt påstående..

men jag gillar allafall Poffa för det...;0)

gud:

Hur kan du få för dig att kläcka ur dig nått så jävla dumt när du uppenbarligen inte läst ett inlägg här tidigare? Blir bara så trött på såna som dig...

gud:

Tänk om du hade insett innan du skrev ditt första inlägg att du inte hade koll eftersom du inte läst allt som skrivits, då hade du sluppit verka så...dum.

knaskamilla:
så ofta besöker jag inte denna gästbok...verkar som om jag har missat en jädra massa...helt ok för min del när Modo inte tillhör min värld av ett lag som spelar hockey...;0)

hoppas att ni ändock kan lösa frågan om en tränare som kan föra Modo lite mer framåt än vad som sker idag...

Norrland behövs i Svenskhockey....

gud:

Men nu tror jag väl!!! Mig veterligen finns det INGEN MoDoit på SpS (eller på hemsidan heller för den delen, men den ger jag inte mycket för) som tar Pirro i försvar längre. Har du följt dialogen på det här forumet i höst så skulle du veta att i princip varenda en av MoDo-supportrarna har ondgjort sig över Pirro sen typ tionde omgången. Hävdar du att det är annorlunda?!

gud:

Jag t.ex. skulle gärna sett att Pirro fått sparken. De flesta här håller nog med så skärp dig, kom in i matchen!

Vallin:
det var inte ett svar på min fråga...

gud:

Säg att du skämtar?!

gud:

Hahaha. Ungefär alla som uttalat sig om tränarsituationen överhuvudtaget... Du kan ju läsa gamla inlägg och bilda dig en uppfattning efter det.

Vallin:
jag har faktiskt svårt att kamma mig..
men om jag hade hår så skulle jag gärna göra det...

ok..du skriver att det är en del av er som har krävt
att Pirro ska syssla med något helt annat...

då kan du berätta för mig vilka det är??

gud:

Men kamma dig! Mer eller mindre alla MoDoiter här på SpS har krävt Pirros avgång ett längre tag nu!

Poffa:
imponerande..du ska ha full respekt...
du är den första Modoit som har nämt att man
kan faktiskt sparka Pirro...WoW...

se o lär övriga Modoiter....

Sv: Anders Melinder in i Modos bås
Lumber Jack: Snart kommer nog hela Leksands styrelse att stå i båset. Det kan kanske behövas då Randy brukar sticka iväg när det är dags för skutan att sjunka.

« · 355094 · »