Lumber Jack: Jag var på jobbet. Men detta är huset mittemot mitt. Någon annan med nyckel till min direktörsvåning hade första parkett till brandbilsuppvisningen.
knaskamilla: På match 4 var du där va men inte på match 2. Kan Hasse Js puck över sarg vara en sak du tror dig sett i verkligheten men i själva verket sett på TV?
Lumber Jack: Det är det jag ända sedan 1999 frågat mig om det verkligen var i fjärde matchen. I Aftonbladet kan man läsa att det var i den 2:a matchen.
NuMo: När jag var liten blev jag jätteglad när en puck for över sargen. Då blev det tokrace bland ungarna för att ta den. Ibland hann knappt pucken landa förrän nån var framme och glatt tog den. Idag bryr sig knappt nån utom motståndarfansen om en puck far över plexit...
Paddan: Ja, Modo är ju det laget som är undantaget från regeln. Men desperata förbund och domare gör ju vad de behöver, tom. följer reglerna helt plötsligt.
NuMo: På tal om att skicka pucken över sargen så måste väl Hasse Jonsson tillhöra en väldigt liten skara utespelare som faktiskt fått en tvåminutare för detta tilltag.
Paddan: Ingen kan knappast (Hmm? Blev det där rätt?) skicka över pucken som Sjödin gjorde mot Modo hemma sist. När jag var yngre var jag superglad om jag bara fick puckurslingen över isnivå.
knaskamilla: Hmm, en designidé kan man väl komma med i varje fall. En bild på Wilde skickandes pucken över sargen. Därtill texten "I´m the biggest, the best, better than the rest"...
Ja, det tycker jag verkligen att de ska. Jag tycker också att vi ska ha en bannertävling, där alla får designa sina egna banners som ligger ute i säg ett dygn var, och sedan röstar man. Något för t.ex. westerlind och miiiike att sätta tänderna i.
Frisco: Fantastiskt snygga banners du gör. Jag märker att det är några jag missat, men jag gillar speciellt den där du saluför Svartvadetramsan. Estetiskt finns det snyggare, men vad, vad, vad är det.... är en fullträff.
Det är möjligt att du har rätt i det, jag har ingen egen känsla för vad som stämmer eller inte i det fallet. Det jag vet är att de som är missnöjda i större utsträckning än de som är "omissnöjda" gör sig hörda, det är bara att kolla på modohockeys forum för att inse det. Det kan vara lätt att tro att det finns en majoritet för de missnöjda om man utgår från de som ger sig ut i etern för att släppa ut lite luft i ballongen.
Saken är den att man borde göra sig av med alla modoiter i ledande ställning om man utgick ifrån alla oinvigda åsikter, om att det görs så många missbedömningar som de tycker att de gör, en betydligt mer drastisk åtgärd än att bara enkelt skicka en förstetränare för att vara populistisk.
Givetvis är inte alla odelat negativa till Pirro, vilket jag förstår och respekterar. Hoppas att det inte verkade som att jag förde allas talan i mitt utspel, för det var verkligen inte meningen. Dock tror jag definitivt att en majoritet av MoDos supportar skulle vilja se Pirro få foten från tränarsysslan.
Vallin: För din och alla andras kännedom. Jag har ambivalenta känslor angående Pirro, något jag deklarerat här tidigare, fast med andra ord. Jag tycker att man skall vara mycket försiktig att kasta trotjänare på soptippen, vi har inte så många att ösa in och Ö-Vik är trots allt inte paradiset på jorden om man vill locka hit dugliga tränare. Jag är inte övertygad om att inte Pirro kan utveckla sin spelteori så att det konstrueras fler mål, för det är i offensiven det inte fungerar. Har vi gjort mål så har vi ju nästan säkert vunnit nuförtiden, så konsten att snålspela kan karln. Klarar han av att få spelarna att bli effektiv framåt så? Ja, det är det jag inte vet, men jag är inte så snabb att dissa som många andra. Jag tror inte att föreningen väljer att behålla någon man inte tror på, varför skulle de det?
Blev inte speciellt ledsen, men däremot upprör det mig när du kommer med ett såpass kontroversiellt uttalande utan att ha torrt på fötterna. Nog om detta, du har tydligen insett ditt misstag och jag är beredd att glömma alltihop.
Hur kan du få för dig att kläcka ur dig nått så jävla dumt när du uppenbarligen inte läst ett inlägg här tidigare? Blir bara så trött på såna som dig...
Tänk om du hade insett innan du skrev ditt första inlägg att du inte hade koll eftersom du inte läst allt som skrivits, då hade du sluppit verka så...dum.
knaskamilla: så ofta besöker jag inte denna gästbok...verkar som om jag har missat en jädra massa...helt ok för min del när Modo inte tillhör min värld av ett lag som spelar hockey...;0)
hoppas att ni ändock kan lösa frågan om en tränare som kan föra Modo lite mer framåt än vad som sker idag...
Men nu tror jag väl!!! Mig veterligen finns det INGEN MoDoit på SpS (eller på hemsidan heller för den delen, men den ger jag inte mycket för) som tar Pirro i försvar längre. Har du följt dialogen på det här forumet i höst så skulle du veta att i princip varenda en av MoDo-supportrarna har ondgjort sig över Pirro sen typ tionde omgången. Hävdar du att det är annorlunda?!
Lumber Jack: Snart kommer nog hela Leksands styrelse att stå i båset. Det kan kanske behövas då Randy brukar sticka iväg när det är dags för skutan att sjunka.