1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502638 inlägg · 4187 ämnen
« · 366970 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Svarten borta resten av säsongen
AudibleGiraffe:

Nä, nu får det banne mig vara dags att ge Gästrin chansen som center. Han värvades till MODO som center och många (även jag) trodde han skulle bli vår andrecenter efter Svarten. Om vi inte skall förstöra den här grabben totalt så borde han få chansen nu, när vi har akut centerbrist. Ge han en ordentlig chans redan från start nu när vi möter LHC på lördag. Han vill säkert göra en bra match mot sina gamla lagkamrater.

Poffa:

En matchbiljett, MODO - Linköping, säljes alternativt bytes mot enkel biljett till Algeriet.

Det är tungt nu.

westerlind:

Med tanke på att Wernblom står vid sidan av isen och kurerar sig från sin hjärnskakning så lär det nog mycket till om han skall ta tag i det. Men förhoppningsvis så blir det som du säger, man börjar spela som ett lag igen.

Poffa: Salle testades väl som center i ett slutspel och gjorde succé för några säsonger sedan. Dags att testa igen???

Paddan: Hoppsan - var kanske inte rätt läge att skämta om Brynäs idag. Oerhört tråkigt om MoDos kamp om slutspelsplats istället för på isen skulle avgöras pga skador på nyckelspelare.

Det ni får be och hoppas om är kanske en Z-effekt: När ingen längre kan vänta på att Svartvadet ska ta tag i spelet så måste de andra kliva fram. Kan det här vara vad som behövs för att Wernblom ska tända till och inse att nu är det dags att börja kriga?

Paddan:

Nog är det väl förbannat också. Skadelistan börjar bli riktigt löjlig nu. Frågan är väl om det inte är dags att kolla på om träningarna verkligen är så bra för spelarna egentligen. Det kan ju inte bara vara otur att MODO:s spelare år efter år är de mest skadedrabbade i ES.

Det här riskerar i vilket fall som helst att bli droppen som fick MODO att rinna över kvalstreckets brant. Skall vi gissa på att vi har en panikvärvning i MODO:s dress innan nästa veckoslut?

Poffa: Jahapp, det här var inte den start på dagen jag hade hoppats på. Det är väl bara att gratulera övriga lag då, härmed har vi definitivt bokat en av platserna i kvalserien...

Sv: God Fortsättning...
Frisco, Poffa Vallin m fl:

Vilken härlig bild - ser ni vilken lycka och stolthet Brynäs coach utstrålar?

Poffa:

Vi hörs nästa säsong i allsvenskan!

Saxat från modohockey.se:

"MODO Hockeys landslagsforward PER SVARTVADET skadades i gårdagens match mot HV71 under matchens sista minuter.

- Pers skridskoskena fastnade i isen samtidigt som han stötte ihop med en motspelare och fick en vridning på fotleden, säger Bengt Hedin MODO Hockeys Sportchef

- Efter röntgen visade det sig att fotleden var av på två ställen. Per kommer att opereras under dagen och blir därmed borta från resten av denna säsong, fortsätter Hedin

- Ett mycket hårt slag för oss att tappa vår genomgående bäste spelare under slutskedet av serien och den intensiva kamp som är om slutspelsplatserna. Detta, samtidigt som vi har ytterligare 5 spelare på skadelistan.

- Att hitta en ersättare med Pers kvaliteer är svårt för att inte säga omöjligt. Men vi kommer att i detta läge öka intensiteten och nyttja alla kontakter för att hitta nya spelare till laget, avslutar Bengt Hedin."

Svarten borta resten av säsongen
Fotleden bruten på två ställen, han opereras idag och kommer missa resten av säsongen.

Morsning och goodbye!!!

Sv: Poängjakt SportSnackare!
NuMo:

Det kan ju vara så att trädet lägger ner massor av tid på att fundera över spelares poängskörd och kolla hur de ligger till vad gäller poängjaktspoäng och sådär, samt byter spelare lite nu och då, medan äpplet håller sig till i princip samma lag som hon haft hela säsongen med undantag (ibland) för när någon blir skadad och därmed utbytt ur hennes poängjaktslag.

Sv: ZZZ-tråd
scim:

Jag glömde: ZZzZZzzz

Poffa:

Bra initiativ!

(Jag kom föresten på en annan kanontrilogi som jag såg om i veckan: Indiana Jones, vilka klassiker, så när som på den andra filmen som lämnar en del att önska)

ZZzzzZZZZzzZ ZzzZZzZz

Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
Poffa:

Det är väl Kieslowski också? Jag har dessvärre inte sett någon av dessa men har hört att de ska vara rätt pretentiösa, hmm, jag får väl försöka få tag i dem och bilda en egen uppfattning!

scim:

Jag vill faktiskt framhålla ytterligare en serie med filmer förutom de du redan nämnt. De tio filmerna om de tio budorden. Fantastiska filmer, otroligt välgjorda.

Poffa:

Indeed, synd bara att de inte kunde hålla en jämn nivå på trilogin (notera stavningen), Sagan om de två tornen blir ju tyvärr lite väl mkt MTV emellanåt. Nåja, gjort är gjort och enda sättet att råda bot är väl att köpa mig en DVD-brännare och göra en scim's cut.

Hursomhelst är trilogin som helhet en av filmhistoriens bästa i konkurrens med Trikoloren och Gudfadern-trilogin. Det trodde man inte när man fick veta att Peter Jackson skulle regissera!

scim:

Sagan om Konugens återkomst är underbar. Jag väntar nu med spänning på den ultimata DVD-boxen innehållandes Sagan om Ringen-triologin. Ett måste i var mans filmhylla i sommar.

Poffa:

Jag tvivlar inte på att du har dålig humor, tro mig ;)
Ärligt talat så kändes ju storyn både simpel och ointressant, men det kanske berodde på de otroligt trista huvudkaraktärerna?
Nej, Sagan om konungens återkomst ligger fortfarande högst på listan bland fjolårets bästa filmer, med Narc som något avlägsen, men ändock tvåa.

scim:

Monsters Inc. är bättre och Shrek står väl sig tämligen bra men nog tyckte jag att det var en mycket bra film. Tyckte också att animationerna var riktigt schyssta. Sen är det säkert så att jag har taskig humor, men jag skrattade riktigt gott åt mycket i filmen.

Poffa:

Ähh, både Shrek och Monsters Inc. slår den med hästlängder, speciellt den senare. Jag tycker inte att animationerna var bättre än de tidigare nämnda filmerna heller, och det var långt mellan skratten, det var väl mest de vegetariska hajarna, sköldpaddorna och fiskmåsarna som fick en att dra på smilbanden emellanåt, nej, jag hade roligare när jag såg trailern.

scim:

Där ser man. Jag gav den fyra slagskott av fem möjliga. Tyckte att det var en av de bästa tecknade filmerna på mycket länge.

shinzawai:

Nåja, du sa något i den stilen iaf, sedan förfinade jag det hela. Jag köper förövrigt inte din definition då den jämställer aggressiv forechecking med defensiv ;)

Filmen då? Jo DVD-spelaren klarade brända skivor ypperligt, synd att filmen inte var så bra som jag väntat mig, den får två Svartvader av fem möjliga.

Scim: Det har jag aldrigt sagt om Salle, däremot har jag sagt att han var mer en def-spelare än off-spelare innan han stack till DIF! Och det står jag för.. Han är fortfarande bättre i det defensiva (vinna puck) än det offensiva (förvalta puck) iofs, tycker jag..

Jaha, då ser det tungt ut. Enligt ÖA så vill man inte gå ut med någonting från MODO-håll om hur allvarlig skadan är men mellan raderna kan man ändock läsa att det ser mörkt ut. Kraftig svullnad efter en vridning och svårt att stödja på foten.

Min gissning: Kraftig stukning, minst två-tre veckor.

www.oea.se/sport/2349.html

ZZzZzzzzZz...

Sv: Poängjakt SportSnackare!
knaskamilla: Kärran fortsätter att övertyga. Det mest intressanta är ju totalen, vilket visar vilken tuff liga SpS har.
Ibland faller äpplet långt ifrån trädet.

Supertotal
Kerstin Andersson 77p
RALF LINDSKOG 75p
Fredrik Lönnebrink 73p
Christian Ahlström 71p
Jon Persson 70p
Johan 68p
Kent Lundström 68p
Magnus Östman 67p
martin nordlöf 67p
Robert Öberg 66p

1 Kerstin Andersson 17 / 77 poäng (5)
2 Martin Sellgren (Hawerchuk) 16 / 34 poäng (0)
3 AudibleGiraffe 16 / 29 poäng (0)
4 R Eriksson ( L. Jack) 16 / 25 poäng (2)
5 Peter Sahlander (Salle) 16 / 14 poäng (-1)
6 Morgan Stafrin (Paddan) 13 / 16 poäng (2)
7 André Söderholm (Deas) 12 / 18 poäng (0)
8 Björn VII 11 / 60 poäng (4)
9 Leffe 11 / 21 poäng (3)
10 P-Å Nordquist 11 / 6 poäng (5)
11 Frisco 10 / 38 poäng (1)
12 Maud Nordquist 8 / 33 poäng (1)
13 NuMo 7 / 13 poäng (5)
14 Mattias Viberg (scim) 6 / 33 poäng (-1)
15 Nikki Axelson 6 / 22 poäng (4)
16 Linn Engvall (Kapusta) 6 / 6 poäng (-1)
17 Per Lundgren (poffa) 5 / 30 poäng (3)
18 Knas 3 / 33 poäng (-3)
19 Nenne 2 / -3 poäng (-5)

Poffa:

Tyckte det såg ut som nr 15 på ryggen? Då kanske Salle lämnat i alla fall? Om han inte konverterat till rightare, förstås...

Vallin:

Spelar Salle vänsterback? Tycker det ser ut som en rightare, vilket innebär att vi har kvar Svarte Petter även nästa år i så fall. Damn!

Martin S:

På bilden från hockeyspelet här nedan ser man tydligt att Salle spelar på vänsterbackplats. Ingen fara att han lämnar MoDo alltså, då detta måste vara från nästa säsong.

Poffa: Vill bara säga att jag också bara druckit LOKA på den där bilden. Det kanske är nått med den drycken...?

Poffa:

Ibland ser man konstig ut på bild...

För övrigt vill jag bara påpeka att jag ser lite berusad ut. Märkligt, jag som bara druckit Loka...

Salle: Vet inte hur vanligt proffsklausuler är i hockeykontrakt. Spelaren kan ju lämna för NHL oavsett om han har kontrakt eller inte.

Karin:

Så kanske det var, ja. Man hinner ju inte se allt i dessa hårda bataljer som förekommer. Det jag vet är att jag fick stryk i avgörande matchen i alla fall. Jädrarns Frisco!

Poffa:

Ja, så är det ju, såklart! Hade inte uppmärksammat den blåvite killen först och nu såg jag dessutom att Zacke(?) fortfarande är kvar i kassen. Klar tvåa, killen deltar ju helt klart i spelet genom sin tydliga interference på Kuparinen.

Poffa: Om jag inte missminner mig så pågår det även ett slagsmål bakom Brynäs kasse mellan en MoDospelare och en sjätte Brynäsare som även han egentligen inte ska vara på isen. Det blir kvittning med andra ord.

Vallin:

Nu skall du få höra...

Eftersom MODO har enorma skadeproblem så spelar Foppa som högerback för MODO. Brynäs hade lite problem ute på högerkanten och lånade in finnen Kuparinen som tung anfallsspelare (det är den där blåvita figuren man ser bakom MODO-spelaren). MODO-spelaren som just för tillfället går en holmgång med Kupan är egentligen på väg av banan och här ser vi ett tydligt bevis på att MODO ofta har problem med sina byten. Sex utespelare på banan borde helt klart renderat i en tvåa.

Salle:

Jag har precis utrönat att vi tagit ut målvakten och spelar 6-4 (BIF har tydligen en kille på botbänken) så mest troligt är det Foppa som klivit ner på backplats. Lite märklig coaching, kan tyckas, men Pirro kanske är kvar i båset nästa säsong? Men då är iofs en match mot BIF knappast möjlig, om inte de också åker ner i Allsvenskan...

Vallin: Jag tycker den låga tyngdpunkten, den goda balansen och kroppshållningen påminner om hockeyguden med #21 på ryggen.

Men vad vet jag.

Frisco:

Dessutom står det en MoDogubbe på högerforwardsposition i BIF. Har vi tagit ut målvakten? :)

Martin S:

Nog stannar Salle alltid, speciellt då Modo förhoppningsvis byter tränare till nästa säsong. Kung Sune är ett hett tips.

Martin S: Alla skriver väl kontrakt med proffsspelsklausuler numer.

Frisco:

Är det Hasse "gjuten i landslaget" Jonsson på högerbackplats i MoDo, så det är därför han spelar i blågul dräkt? Eller är det ett nytt försök att han liksom en tiger i volleyboll ska ha en speciell dress för att lätt bli igenkänd? Tycker inte att det ska vara ett problem i bordshockey... ;)

Poffa: Har verkligen MODO skrivit ett långtidskontrakt med Salle som går att bryta efter varje säsong? Låter inte alls rimligt men jag antar att inget är omöjligt.

Om lite kamrater från TV Pucken 1988 kommer till hösten så tror jag att Salle stannar oavsett vad han har för typ av kontrakt.

Nej kära kamrater, det var trevligt att träffas ikväll men omständigheterna kunde givetvis varit bättre! Nu ska jag ta och rensa hjärnan och samtidigt testa min DVD-spelares förmåga att spela upp brända DVD-skivor.

Nu: Finding Nemo!
Sedan: ZzzzZZZZZzz
Imorrn: Tentaplugg
Lördag: Tenta 09-15, Match 15 (Avfärd 13), hmmm

Frisco:

Måste varit i en match mot dig, Frisco. Någon av de andra behövde jag inte koncentrera mig så där intensivt mot.

Poffa:

Visserligen hade hon felparkerat sig själv, men busschauffören hade även parkerat sin buss tvärs över vägen, och två fel blev verkligen inte ett rätt.

« · 366970 · »