För sent, det blev ett paket á 215 kr, inkluderande ett stycke musmatta, en röd-vit-svart halsduk (med dubbla kvalserie-användningsområden i vår då alltså) och en gammal supporterguide för att avrunda det hela.
(Uppmaningen till fler redan betalande finns här, men den är så pass diskret att den nog går att missa)
F.ö. så har jag nog ett bra tips om du inte vågar fråga chans på Janne, ge honom en biljett till en MoDo-match i present, han brukar bli glad då verkar det som.
Nej, jag funderar på en annan typ av uppoffring - köpa några av de där MoDo-souvenirerna som snart verkar ha samma färgschema som Husum.
Sen kliade det iofs också när jag gick förbi en affär i Halland som sålde en dörrmatta med Leksands märke på, men jag måste hålla mig - pengarna ska gå i rätt ficka.
scim: Tja, jag vet faktiskt inte hur många medlemskap till det kan tänkas behövas. Men den här killen bör väl inte vara alltför dyr, och dessutom så blir han ju "hemvändare".
Om inte annat så kanske det går att utrusta Karlin med en rullator för att ta sig ut till mitten av isen och sedan rycka bort denna när matchen börjar. Då ska du se att även han kan bli en tillgång på centerpositionen.
Forza fullt utvecklad internetdemokrati i ideella föreningar.
Vad den här föreningen behöver är fler anonyma sportsocksmän, utflyttade till villaförorter i Stockholm med världsförbättraridéer och hat till sin födelseort.
Jag tror nog att du får vara med och skriva i tråden fast du betalt medlemsavgift sedan du var nio år. Du får kanske ha en lite annan inriktning på ditt inlägg än vad andra haft på sina, men det gör väl inte så mycket? Du skulle ju t.ex. kunna skriva en roman om de år du varit medlem och publicera i ett inlägg på modohockey.se... ;P
Nu fyllde jag f.ö. i att jag vill bli medlem också, och hoppas på att jag blivit rikare tills att inbetalningskortet dyker upp...
Trevligt, det verkar vara en småputtrig film. Man ska nog lägga några slantar på att se den, så kanske man lär sig något.
I övrigt tycker jag det är orättvist för oss som betalat medlemsavgift sedan vi var nio år gamla att man inte får vara med och skriva i trådar om att man blivit medlem i ett tufft läge, själv var jag en sådan medgångssupporter att gjorde jag det efter 80-talets näst bästa säsong - vad får man för bild av sig pga sådant?
Sen hoppas jag att man återlanserar en sak helt i westerlinds personliga integritetssmak som man hade i början av 90-talet. Nämligen publicering av namnet på samtliga betalande medlemmar i medlemstidningen.
Så man verkligen får veta att det inte bara var internet-snack idag, om inte annat :-)
För alla er som missat Radio Västernorrlands nyhetssändning serverar jag er här en länk till aktuell sändning med en telefon-intervjuad Bengt Hedin. Vad förvånad dom ska bli på åfissijälla när det visar sig att, hör och häpna, han har begripit situationens allvar. Troligen har han väl läst på forumet...
scim: Nja, jag misstänker att det är Tummen, Janne och NuMo själv. Det är väl de som finmejslat hans karaktär och gjort Lumber Jack till den gentleman han är idag?
NuMo: Hmm, nu trodde jag ju att tråden skulle handla om något annat än vad den egentligen gör. Antog att det handlade om något fusk med cykelstöd under det där Tour de Köpmanholmen.
Så har man då trillat dit på en ansökan om medlemskap i MoDo Hockey. Efter 20 år av supportande och en stor dos av ångest genom majoriteten av dessa år så var det väl dags att även plånboken fick känna lite ångest.
knaskamilla: Ja men behöver du bara ett så räcker ju dina pengar finfint: 400 - 200 = 200 kronor kvar för dig att ha kul med under januari.
Men visst kan jag köpa ett medlemskort åt dig - det tycker jag du är värd. Jag ska ordna det på en gång: För att det inte ska ta så lång tid så ber jag dem skicka det direkt från Gävle.
A) Två? Det räcker om du köper ett! Det räcker om jag bara köper ett också. B) Nej. C) Det faller ju på sin egen orimlighet, då en resa till Sthlm kostar mer än vad jag har på mitt konto nu.
Landsflykt av Brynäs IF? Ska du fördrivas från Brynäsland, menar du? Det dröjer nog inte länge innan de insett ditt rätta supporterskap ändå, ska du se...
Vad är det du vill ha stöd med? A) Räcker det inte med att köpa två medlemsskap? B) vänder du dig till mig för att ha råd om du gör rätt när du väljer att lägga dina sista slantar på att gå med i MoDo? C) Frågar du mig om pengar eftersom du vill ha en förevändning att komma hit och hälsa på mig?
Är du illa ute och behöver låna pengar så visst kan jag väl ordna det, Kamilla. Men - det får på INGA villkor finansiera medlemskortet i den där klubben du nämnde. Visst kan jag väl se emellan fingrarna för det, men f-n inte uppmuntra till sånt destruktivt beteende - det skulle ju vara som att langa sprit till småbarn och jag skulle dessutom drivas i landsflykt av Brynäs IF.
Satt och läste lite på modohockey.se (med betoning på lite) och fastnade i en tråd (se länk) som fick mig att känna ångest över att jag inte har mer än 400:- på mitt bankkonto för tillfället, för nu känner jag att det är dags att bli medlem i MoDo Hockey. Gissar att ett medlemsskap går på 200:- (varför ska det vara så svårt att passera som ungdom nuförtiden??), vilket för tillfället inte är ekonomiskt hållbart för mig... =( Nåväl. Det får bli när nästa lön kommer!
Jag hör aldrig mig själv när jag skriker på sittplats, jag hör bara någon knepig typ som sitter längst ute vid gången och har för vana att skrika högt.
Martin S: Vad som händer med lönen beror på vilka försäkringar spelaren har. I vissa fall tar försäkringen över efter 30 dagar, som i Petters fall för att ta ett exempel från våran klubb, medan klubben i andra fall - som Skuggans - måste stå för lönen i 3 månader innan någon försäkring tar vid. Räkna alltså med att Modo får stå för Svartens lön i minst en månad från det att han blev skadad.
knaskamilla: sittplats är bajs. man inser hur ful man låter när man skriker för full hals och hör sig själv. på ståplats är det andra som skriker samtidigt och då slipper man höra sig själv skråla.
Sant, men sittplats är ju liksom...bättre. Igår fick vi f.ö. det definitiva beskedet: det kommer inte att finnas något H Höger i den nya arenan. Mörker...
(Undrar just om man ska börja betala det där sittplatskortet snart? (Kärran får inte svara på den frågan p.g.a. jäv.))
Hihihi...desto yngre, desto bättre :-)
Jättecool f.ö. - jag hade en likadan tröja själv (liksom ganska många i skolkataloger från 92-93).