1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502714 inlägg · 4187 ämnen
« · 367823 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Svarten borta resten av säsongen
scim:

I fullkomligt mörker ser man ingenting. Inte ens mörkret.

Poffa:

Ser du mig någonstans i mörkret? Jag är nämligen fast där jag också.

Lumber Jack:

Jag har inte riktigt kommit så långt än. Jag tycker fortfarande att det är ett fullkomligt mörker...

Poffa: Den ljusnande framtiden är vår! Mot templet i Hörnett!!

Frisco:

Han verkar ju inte främmande för att gå ner och ställa sig i båset. Så bort med Pirro och ner med Svarten, ge han chansen att öva sig. Han skall ju trots allt ta över i en ledande position i MODO när den aktiva karriären är slut.

Ur dagens Expressen: www.expressen.se/index.jsp?a=95575

Boork: De måste byta filosofi för att överleva på toppnivå
www.expressen.se/index.jsp?a=95577

Pål Emik:

Det brukar sitta ganska fint med åtminstone en positiv spelare, om inte annat rent dramaturgiskt ifall någon skulle tänka sig att skriva en bok om säsongen.

Storyn blir nog ganska medioker och händelsefattig annars, ungefär som tja...

Allting har sin plats, sin tid...på nätet
Så har jag äntligen lyckats lägga någon form av innehåll bakom nästan 90% av menyalternativen, det skulle man väl då nästan kunna kalla för en hemsida.

Så, välkommen in då på en siffermacka eller två, och till det kanske en bild på förväntansfulla människor, en ödesdiger dag i april 1999? Eller varför inte ta reda på hur många landslagsmän Hoting producerat genom åren?

Angående innehållet så ska det sägas att det samlats ihop under ett antal år med skrotade idéer och därför kanske inte är helt koherent i design och länkningsvägar överallt, men känn dig då fri att lägga en anmärkning i gästboken.

www.arvet.cjb.net

Ulf Dahlen hälsar "vänligt, men bestämt att hans karriär är över" Det går att läsa om det i ÖA, så gör det!

Sollefteå vann serien i div.1 en gång med minus i målskillnad. Om de klarade av det så borde MoDo kunna bli kvar i ES utan en enda positiv spelare.

Sv: ZZZ-tråd
Logga ut? Var sitter den knappen?

Jag får banne mig sova på saken... ZzzZzzZzz ZzzZzZZzZ

Här var det lugnt. Jag tror minsann jag ska ta och lyxa till det och logga ut över natten. Ja, så får det bli...

zzzZZzZzZZZZzzz....

Godnatt alla. Dagens godnattbild får bli denna länken till min favoriträlsbuss: www.sjk.se/tag/lokbild/tgoj_x21r.jpg

Z z z zZZZZZ z zZ Z z Zzz

Sv: Westerlind, nu är det dags att visa ditt stöd!
knaskamilla: Håller med, när jag jobbade på järnvägen i S-Vall och ta hand om växlingen ibland i H-Sand så var det ungefär som att va i "dödens väntrum"

Kickan och 65:an: Vore det inte bättre att föra denna LHF- BIF diskussion i någon annanstans? Jag vet två platser som vore bättre...

westerlind:

Vacker stad, ja, men mer än så är det inte. Jag blev nästan deprimerad sist jag var där när jag insåg att jag bott i DEN DÄR staden i tre år.

knaskamilla: Prata inte illa om Härnösand, det är en vacker stad där det kommit mycket trevligt ifrån. Jag till exempel.

65Selander:

Ungarna på scoutlägret där det var 32 000 deltagare från hela världen och i alla möjliga åldersgrupper? På scoutlägret där jag inte ens var ledare, utan bara funktionär? Hmm...nä, du har fel.

Däremot har det varit alldeles för många TIKare på sommarlägren jag jobbat på. Att folk i Härnösand inte vet bättre!

knaskamilla: Kan tänka mig att ungarna fick nog på ditt predikande om MoDo samt att du hotade med Werna om dom lydde dig !!

Godernatt på er Nattsuddare!

westerlind:

Jag betvivlar att det kommer att ske någon mer gång under mitt liv. Jag har varit på ett, det får räcka.

knaskamilla: När ska du på scoutläger då?

Frisco:

Suck. Att vissa aldrig lär sig... Nej, jag ska inte på scoutläger då.

knaskamilla: Ska du till Docksta på scoutläger då eller?

65Selander:

Hade det varit vecka 10 hade jag kunnat stå och hälsa välkommen vid Dockstabaren, men nu får det nog vara.

Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
Poffa: Det är just det som jag hoppas att LHC kommer att göra imorgon, men risken är väl inte särskilt stor.
Men så länge det finns hopp...
äh faan, lika bra att börja käka Losec på en gång.

knaskamilla: Vi skall käka i Docksta och sedan förväntar vi oss att det står en hederskortege efter byvägen. Vi åker 0000 från Gävle!

westerlind: Inte visste jag att Stefan Rehn är Brynäsing. Hyfsat odds på det eller?

Paddan:

I fold...

Paddan: Vilka linjedomnare det är i en hockeymatch tycker jag är så totalt ointressant så jag orkade inte ens skriva det.

Frisco: Knivigt det här, men jag sitter med bra kort på hand så jag väljer nog att höja din Ulf Gyllander med en Anders Karlberg och Fredrik Molander!

65Selander:

Vad ska du göra i Övik på natten? Ska du inta chokladmuffins?

65Selander: Damnit, om ni inte skulle lita på mig så vet jag inte vem ni skulle kunna lita på.

När anländer bussen? Jag kan ställa alla väckarklockor jag har plus mobilen för att hinna vakna till dess, och jag brukar ju normalt ta mig upp ur sängen när jag jobbar så det borde funka även en lördag.

Visst är det lite synd om MooDoo. Någon slags hatkärlek känner man ju för dem, även om det första ledet i det sammansatta ordet i regel har dominerat genom åren. LHF har varit otroligt skadedrabbat den här säsongen, men nu börjar det se ljusare ut. "Bara" Skuggan, Petter och Junkka på skadelistan som det ser ut nu. Att mista Svarten är jantagligen för MooDoo samma sak om om vi skulle mista Rönnqvist, alltså mer eller mindre en katastrof, så visst känner jag lite medlidande med dem även även om det hela känns positivt för våran del.

Portello: Ska han ha en av dem som byxor då? Fast han kan ju få låna ett par halsdukar, hattar, flaggor eller vad han nu behöver.

Eftersom jag tror att jag alltid måste köpa en tursouvenir innan varje match för att det inte skall gå åt helvete har jag i princip hela souvenirsortimentet hemma, och vissa grejer har jag flera av. Fast inte originalmatchtröjorna dårå eftersom de inte mångfaldigas på samma sätt. Dessutom har jag koll på vilka grejer som verkligen är turiga och vilka som inte är det. Kauppilas vita tröja från 00/01 är i särklass turigast.

Ulf Gyllander.

westerlind: Annars finns det en annan Zeunertsprodukt med varunummer 71455 som är god.

westerlind: Klart man litar på Kickan, frågan är om hon är vaken när bussen kommer in. Fast först så mellanlandar vi ju i Ö-vik på natten ;-)

Förövrigt så tycker jag lite synd om MoDo som har hamnat i denna sits med alla hemvändare mm och så blir det bara kattskit med dåliga matcher samt en j-a massa skador.

Fridens Liljor på er!

westerlind:

Finns det Norrlands Pils nu? Vilken tur! Det var med stor sorg jag köpte den allra sista Pilsen av gamla sorten ur kylen på skolpuben. Nu kan man alltså snart förvänta sig en ny, förbättrad variant! :)

65Selander:

Äh, jag vågar inte lita på Kickan, jag dricker kall pilsner redan nu: Zeunerts Merke i TILL-glas från Östersund - kan det bli bättre? Ijenkligen skulle jag ha suttit och avnjutit Zeunerts nyhet Norrlands Pils, men den har slagit Solna med häpnad, så allt var slutsålt.

Synd, men jag är glad ändå.

Kickan: Var inte snål nu Kickan. Låt han låna både en med nya och en med gamla.

65Selander: Så du kommer också upp? Kul! Klart jag bjuder på macka och pilsner då. Du kan få låna en mycket finare tröja än de som finns på bilderna också. Vad föredrar du? En med gammelloggan (Jesses gamla tröja från 1984-1987 någon gång) eller någon av tröjorna med nya loggan?

Undrar hur defensivt Modo kommer att spela imorgon med tanke på hur det såg ut mot HV i torsdags?

Dessutom kommentarade Pirro i Aftonbladet att han tyckte laget var för stillastående mot HV??? Kan det bli annat när han lägger upp taktiken själv.

Frisco:

Han behövs säkert i J-20, men idagsläget skulle jag kasta in honom i A-laget direkt med tanke på hur det ser ut.

M@D@: Hellström ska spela J-20. Perfekt det. Han får chansen senare i a-laget.

Poffa:

Otroligt att Hellström inte får chansen. Wennerberg ser ut att ha bly i benen och jag tror inte Hellström skulle göra det sämre

65Selander:

Nu förstår jag inte...förväntar du dig att Kickan ska vilja bjuda på pilsner och macka bara för att du haft en MoDotröja på dig? Jag tror du missuppfattat något - Lule och MoDo är INTE samma lag (Norrland är stort!)...

matsby: Äh du är bara avundsjuk! ;-)

Man måste bygga broar, nu förväntar jag mig att Luleåkickan bjuder på kall pilsner och macka den 24/1 när man rullar in med bussen på morgonen!

westerlind:

Det var det jag visste, Selander provar fler tröjor än mig, jag har tagit på mig en brynäs tröja en gång och det får jag leva med resten av mitt liv..

westerlind:

Jag tänkte just skriva att han såg ut att försöka le lite fånigt flirtigt på den första bilden - snacka om att han fick napp (dubbelt upp, t.o.m.)!

Björn VII: Nej, det tror jag inte. Möjligen den här, när den fula ankungen plötsligt förvandlas till en ståtlig tiger - lägg märke till hur hela NuMo glittrar av lycka:

[bild]www.shell.linux.se/wlind/images/LJ_NuMo_Selander.jpg[/bild]

Om Disney producerar så sjunger de antagligen i den här scenen.

westerlind:

Är det där slutscenen i filmen? Dumt att avslöja det iofs, om det skulle vara så...

ZZZzzzZZZ

Björn VII: Ascool.

Då tycker jag den här är väsentligt mycket coolare, från den tiden laget i fråga ansåg att matchtröjan gärna fick ha något karaktäristiskt drag som gjorde att den gick att skilja från andra Västernorrlandslag:

[bild]www.shell.linux.se/wlind/images/NuMo_MoDotroja.jpg[/bild]

Snubben i tröjan har dock inte drabbats - han är alltid cool.

« · 367823 · »