Generöst att ge mig en halv poäng, men jag var ju faktiskt rätt ute med vintersport och vägövergång. :) Borde fattat att det var en slalombacke med tanke på hur bred den var.
- Jag har pratat med flera klubbar. Och med Modo i dag (läs fredag). - Nästa vecka fattar jag beslut om vad jag ska göra: om jag fortsätter på isen eller utanför isen. Jag har gott om erbjudanden, men jag vill verkligen brinna för det jag väljer.
knaskamilla: Jaså gjorde du? Jag är djupt imponerad - Själv hade jag väldigt svårt att känna igen den, eftersom man bara ser ingången och grusplanen härifrån.
Här är utsikten fotograferad ikväll - lite mörkt, men bortanför den röda bilen på tvärgatan börjar Stadshagens idrottsanläggning med omklädningrum och grusplan. Gräsplanen syns till höger om man går ner mellan husen.
Äh, sluta fjanta dig nu - jag hade inte aning om vad b) var för något - i annat fall skulle jag väl ha fått två poäng av Frisco?
I övrigt så hörde jag att Brynäs nu bara ligger två mål före MoDo i tabellen, så jag tror att bildgåtan var dedikerad till helt rätt person idag. Hitta på någon anledning för folk att tycka synd om dig istället för att sitta här och gnälla ;-)
Jag kände igen den från din balkong, fast sen skrev ju Björn till mig vad det var, så då kunde jag inte gärna skriva det här och inte bli anklagad för att fuska.
westerlind: Där får du och Wallin en halv pinne var:-) Till och med Frisco har åkt över vägen där på skidor. Men det gick inte så fort som Klammer och Enn skulle åkt.
Varför gör du bildgåtor specialdesignade för westerlind när vi har hockeyfritt, medan hans lag (nå, vi kan väl låta honom låtsas det ett tag till...) spelar idag? Såg f.ö. nyss i BIF-boken att Brynäs inte leder längre. Kul nyheter!
Hmm... C borde vara anknutet till någon form av vintersport, eftersom det ser ut som en övergång över en stor väg. Men vad är egentligen den där diffusa vita masken som också ringlar över nämnda övergång?
Fan, Frisco, jag hatar dina jävla bildgåtor! Jag klarar dem aldrig!
Nu tar vi en snabbildgåta på denna ickehockeydag. Vart är bilderna tagna. Tre olika sporter. Vill ha ort och plats. [bild]www.frisco.se/hs/bildgat.jpg[/bild]
Äsch, den här föreningen hette ju "Alfredshem" från början - det var ju inte bara fel namn på området, utan också ett namn som kom från en kille från Gefle. Klart att man kan ha gett fel namn åt saker från första början, själv kallade jag t.ex. Vällingby för "Lallingby" när jag bodde i norra Sthlm som 2-4-åring.
Om jag ville ha välling så hette det ju "lalling".
knaskamilla: Tack Knas. Fin länk. Tänk vad härligt att käka en semla i början av juli. Till det en mugg glögg och en lussebulle. Som mat före det har man naturligtvis ätit surströmming och kräftor.
knaskamilla: Det har alltid hetat "negerboll". Sedan kom någon ängslig människa på att piska upp en hetskampanj för att byta ut detta anrika namn mot det mer politiskt korrekta - "chokladboll". Fantastiskt trevligt att folk kämpar för sånt som är viktigt här i världen.
Nu väntar jag med spänning på att någon tar tag i frågan om det djupt skymfande "eskimåsväng" och att det nedlåtande "lappskojs" omedelbart får ny språkdräkt för att eliminera all sån här otrevlig smygrasism.
Jag hittade den bland en massa länkar om "Glögg året runt - bra för hälsan", "Lussebullar - lyx året om", "Grillmiddag på altanen på sista april - jättebra idé (om man vill frysa när man äter)" m.m.
Sen kan man ju undra vad det han skriver har att göra med "Spelarnas låtar?"...