1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502831 inlägg · 4187 ämnen
« · 371348 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: VF-MoDo Matchen
NuMo: Vad säger du om Rådbjer (o)bedömning på tacklingen i ryggen på en MoDo-it. Där är han ju riktig ute och cyklar.
Sen TP:s boardingutvisning som är en just axel-mot-kroppentackling 1m ifrån sargen. Boarding innebär väl en alltför hård tackling EMOT sargen?!?!

jenza:

Så dåligt som Modo spelade i andra så har man inte förtjänat något flyt i tredje, men hoppas går ju.

jenza: Hmm, vem har nu hamnat på skadelistan? Får som vanligt inte webradion att fungera. Jäkla skitdator med uselt modem.

Vilken olycklig sekvens då Högardh missar öppet mål och sedan Kahnberg får göra 1-0. Och skadelistan växer så det knakar.

Men med lite flyt (för ovanlighetens skull) så kan det bli poäng ikväll!

NuMo:

Det är väl bara att låta bli att släppa in en spelare.

NuMo: Eftersom vårt PP verkar bestå av att man i princip stillastående passar pucken till valfri motståndare så ska vi inte spela PP. Dessutom så tycker jag att man borde kunna prova någon annan back än Enström i PP, han är alldeles för omständig och drar ner tempot något otroligt.

scim: Tyvärr blir Modoiterna hånade. Man borde få låta bli att spela powerplay om man vill.

NuMo:

Man måste tydligen det, tredje gången gillt nu.

scim: Nu skulle det vara ganska skönt om vi kunde göra ett mål i överläge. Man måste ju inte följa statistiken.

NuMo:

1-0.

Nu tänker Pirro:

"Nu måste vi backa hem om vi ska vinna det här"

Hoppsan, utvisning, för det andra laget.

Ojojoj. Nu spelar vi en man mer, så blir det hål bakåt.

Salle: Ja, du vill ha ut fler modoiter du.

Faan. Först missar Högardh friläge, sen bara släpper man förbi Kahnberg.

NuMo: En hög klubba alt rouching (samma som Mika åkte ut på) på Salle samt en fet interferance i mittzon (på P. Öberg?!?!).

Nu iväg till 2:a per

Forza MoDo och #14

Salle: Jag har inte sett något som skulle rendera frölundautvisning ens enligt bedömamodomått.

NuMo: Det finns även tendenser att Rådbjer kommer göra ännu en obra match. Han har blåst för skitgrejer emot MoDo och sen när vi klarat av alla utvisningarna så har han insett att nivån var löjligt låg och därmed höjt den ett snäpp. För annars hade vi sett minst en VF-utv i slutet. Sen kommer den succesivt att höjas ju närmare slutet vi kommer.

Dock så spelar vi ok smatidigt som VF inte imponerar som tur är.
Dock så MÅSTE kingen ha lite tålamod ibland innan han mörsar iväg pucken i rundeln från bakom mål.

Jag måste säga att vi spelar uppoffrande och bra i numerärt underläge, men uselt i spel fem mot fem. Riksman hur stabil som helst, för även om det bara har varit ett riktigt bra läge, friläget i början, så har det varit en del styrningar och förlupna puckar, som skulle kunnat gå in. Riksman räddar alla eventualliteter. Högardh verkar återigen vara den som vi får lita på, det finns tendenser i luften när han är inne.

NuMo: Otroligt! Det är inte kört. Kom igen nu. Igelkottsförsvar.

NuMo:

Ähh, det här går ju bra, ta en till.

NuMo: Vi ska ha in en puck i baken innan vi slutar ta utvisningar. Vad är det här. Nu är det kört!

scim: Fan, vi kör lite till. Det här var ju ofarligt.

NuMo:

Och nu PP för Frölunda, men det gör inget, de är ju bara näst bäst i serien.

VF-MoDo Matchen
Puhh! Ett friläge på en gång. Riksman agerar vägg som tur är. Det känns redan jobbigt.

Sv: NuMos hällakaka
westerlind: Ja, det är fantastiskt vad man kan göra med mjöl.
Fleece-släng dig i väggen.

NuMo: Tack, det gick emellertid inte lika proffsigt till som jag ville påskina förut. De första två kakorna blev inte riktigt så som jag ville ha dem, så det kremerade stoftet fick gå till sin sista vila i min recycling bin. Bildvinklarna är också noga valda för att inte visa så mycket av Tjernobylolyckan som drabbat mitt kök.

Men det var goda kakor, så jag tackar för receptet NuMo. Tror jag ska skicka några till knas som ett litet tack för alla goda muffins hon har bjudit mig på.

PS. Jag smakade nyss på några till, men nu var de inte lika möra och smaskiga - men jag tror man skulle kunna sy en utmärkt plockhandske av dem.

NuMo: Oj oj Vem minns inte Farmors hällekaka med varm choklad samt Hästkött på mackorna *dregel*

westerlind: Jag måste verkligen ge dig beröm, du får allt att se så proffsigt ut. Härligt litet gulstick i bilderna ger den rätta hemmaatmosfären. Det ser ut att vara Söndagsmorgon med Hasse Tellemar, med Ring så spelar vi, i bakgrunden.

NuMos hällakaka
Nu börjar snart hockeyn: då är det viktigt att vara mätt och belåten, för efter matchen är man om man har tur möjligen mätt - om man gör som jag.

För en tid sedan fick jag ett enkelt gammalt fäbodrecept på hällakaka av NuMo. Idag hade jag slut på allt att äta och jag orkade inte gå och handla, så jag beslutade mig för att sätta min hälsa på spel och testa att baka detta fantasieggande bröd:

====================================
NUMOs HÄLLAKAKA

Jag brukar göra bröd så här. Blanda mjöl och vatten och lite salt i en plastpåse/bunke. Vattnet skall vara så varmt att du nästan inte kan doppa ner ett finger i det. Det skall vara så mycket mjöl att det blir en deg, inte en smet eller smörja, ej heller som en tegelsten. Dela degen i små bollar och kavla ut dem till små runda kakor, ungefär som en handflata i diameter. (Eller mindre.) Några milimeter tjocka skall de vara. Ta din stekpanna och värm den på spisen till den blir riktigt het. Grädda brödet i den torra stekpannan liten stund på båda sidor. Använd stekspade att vända. Du får goda halvtjock-kakor som är mjuka aningen sega. De är otroligt goda med smör, ost, renskav, hästkött eller vad fan du vill. Ätes med fördel varma där smöret får smälta på dem. Testa. Det går snabbt.

=====================================

Sagt och gjort - jag satte igång på stubben och det var inga problem alls. Riktigt säker på att jag var på rätt spår blev jag när brandvarnaren drog igång och började låta som Poffa.

Hur det smakade? Magiskt.

Här är några bilder från skapandeprocessen:

[bild]www.shell.linux.se/wlind/images/Olle_bakar/skarbrada_deg_narbild.JPG[/bild][bild]http://www.shell.linux.se/wlind/images/Olle_bakar/Olle_kavlar_NuModeg.JPG[/bild]

[bild]www.shell.linux.se/wlind/images/Olle_bakar/brodet_graddas.JPG[/bild][bild]http://www.shell.linux.se/wlind/images/Olle_bakar/graddat_brod_narbild.JPG[/bild]

Sv: Timmy kommer hem reda nu ?
Lumber Jack:

Långskottet gick inte ens på mål...men det gör inget. Nu tar vi hand om Frölunda och Timrå. Sen kommer förhoppningsvis några spelare tillbaka.

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
scim: Aldrig hört talas om matchen eller bomben?
www.svenskaspel.se :-)

scim:

Jaha, det vart ingen Timandet. Men Werna, Warg och Jansson är på G. Lyssna till herr Hedin.

Lumber Jack:

Jag är kvar på skoleländet så hjärnan fungerar väl inte riktigt men att Modo skulle lösa Timander från det kontraktet är ju en direkt omöjlighet då det handlar dessa otroliga summor.

Gandi:

Timander är 29 år, han har många år kvar. Vilka långtidskontrakt syftar du på? Enda missen som jag ser det är Jansson. Svarten och Salle kan du väl knappast vara missnöjd över!?

scim: Gandi verkar stå på min och Poffas sida tolkar jag det som...

Räcker det som förklaring. :-))

scim:

Väl hemma från skoleländet har hjärnan åter börjat fungera och något slog mig. Som NHL-spelare har man mig veterligen endast betalt under grundspelet. Vilker innebär att Timander endast har c:a två månader kvar att plocka ut lön för innevarande säsong, alltså vid en eventuell övergång. Vilker innebär att det skulle röra sig om 400 000 $, i dagens kurs c:a 2 850 000 kronans mynt. Lite andra förutsättningar, dock en jävla massa pengar.

Gandi:

Skriv gärna lite utförligare och berätta vilka du syftar på.

Vallin: Kan väl aldrig vara bra att dra på sig flera långkontrakt med spelare som har bäst före datumet bakom sig det räcker väl med dom som är

Lumber Jack: Allt hänger på hur långt i från är han en chans i NHL eller hur nära är NY Islanders att göra en trade där Timmy ingår, Jag är inte så säker på att Islanders är så pippi på att släppa Timmy men jag hoppas att jag har fel då vi hockeyälskare får en back profil som är knalltuff och inte viker sig en tum!

Lumber Jack:

Det är en tanke men NHL-lag brukar väl inte vara så tillmötesgående?

scim: Vad är det som säger att Islanders inte väljer att köpa sig fria för typ 2-3 millar och Timmy flyttar hem och börjar få pröjs med en gång från MoDo. Då blir inkomstminskningen inte allt för stor. En tanke bara.

scim:

Som sagt, ett riktigt långskott. Skulle dock vara kul att få hem honom till nästa säsong på ett långtidskontrakt och inte pga lockouten. Hans härliga tryckare i sarghörnen ser jag gärna i Kempehallen igen. :)

jenza:

Instämmer, en värvning av Timander känns inte så hemskt logisk just nu. Dessutom kan ingen vid sina sinnes fulla bruk tacka nej till 4,2 miljoner för att få spela de sista matcherna i elitserien.

Sv: Friscos bildgåta XXVI
knaskamilla: Varför vet ingen än. När? Annandagen 2002 på väg hem från Luleå. Vad som hände, det var nåt fel som blev trasigt..

Från expressen:

"Han har ett envägskontrakt med New York Islanders som betalar honom 1,2 miljoner dollar säsongen 2003/04.
När nu halva säsongen återstår betyder det att "Timmy" har cirka 4,2 miljoner kronor kvar att kvittera ut."

Varför skulle han välja bort 4,2 miljoner kronor bara för att komma tillbaka nu när han kan komma tillbaka till nästa säsong? Och en till back är inte vad Modo behöver just nu.

scim:

Nä, sådan lyx har inte jag råd med...

knaskamilla:

Så länge du inte har TV med canal+ hemma så!

scim:

Nu ska vi se här...Frölundamatchen såg jag inte ens på plats, om det var den som var den 22:a november. DIF-matchen såg jag dock live. Fan, är det så illa att jag ska måsta stanna hemma ikväll?

Vallin:

Sedan har vi vinsterna mot Frölunda och Djurgården, men de var på hemmaplan de också så Kamilla såg nog inte dessa.

Kamilla:

Håll dig borta från teven!

Vallin:

Hmm...pratar vi inte hemmamatch nu?

knaskamilla:

Segermatchen mot Timrå då Werner hängde tre? Fast den kanske du såg live? Jag satt iaf framför TV:n och jublade... :)

« · 371348 · »