Det är gamla hederliga sektion F. Nu mest ett tillhåll för personer som brukar hylla en polis med designerdrömmar och bittra uttalanden som främsta kännetecken, med att hänga upp signerade idolbilder på honom. När det senare inte passade var det tydligen ironi, fast vi andra vet...
Poffa: Äsch, vem bryr sig väl om så triviala saker som en bilkö när man kan sitta och bara fascineras av den underbara vattenfarkost som tagit form under ett stort antal år i Hörnett. Återstår att se hur många minuter den kommer att flyta efter sjösättningen.
Poffa: Jo bilkön har man ju råkat ut för... Mestadels på att vissa står kvar 5min efter matchen istället för att masa sig till det fordon som är avsatt för transport hemåt.
Gränslandet har ingen brådska till bilarna. Vi har hjärtat i Kempis och stannar och tackar spelarna efter matchen, som riktiga supportrar. Dessutom måste det alltid vara minst femminutesr gnäll/beröm för matchen.
Varför jäkta? Man får sitta i samma jäf*a bilkö ändå.
Paddan: Om jag är avundsjuk på nån så är det ju på din sektion. Man tjänar ju flera sekunder på väg till bilen efter matchen jmf med Gränslandet som sitter under gåt-skylten.
Björn VII: Tycker att Lars-Luckas verkar vara i tunnaste laget, däremot så verkar han inte ha några problem med växvärken, än så länge. Åldersmässigt så verkar ju MoDo också vara helt rätt ute när man väljer att satsa på denne spelare.
Lars-Luckas fyller då iaf min juniorkvot för i år, men det skulle ju självklart se bra ut om han verkligen fick lite istid också, och inte bara är truppmedlem.
Salle: Jaja, inte vara avundsjuk. När du blir större så ska du se att du också får råd att skaffa dig sittplats och slipper stå där och pinas i din replicatröja ;)
Hmm, knepigt...skulle det alltså stå något på det där konstverket målat med fingerfärg? Däremot så ser jag någon form av skylt i taket som skall guida Poffa till pausutrymmena.
Vilket jävla tjat det är om juniorer just nu! Hellström är duktig, inget snack om saken. Men att skicka med honom och låta honom debutera i detta känsliga läge är FEL. Killen skall satsa på J20 resten av säsongen och vi skall låta de tre kedjor vi har spela den här matchen. De orkar det och får dessutom fyra dagars vila/träning efter Timrå-matchen. Dessutom kommer vi med största säkerhet ha med ytterligare någon spelare av de skadade på tisdag mot Brynäs.
Själv tyckte jag det var kul med The Muppet Show-musiken för bortalaget och det Status Quo-aktiga för hemmalaget. Det var ju bättre musik för bortalaget, förstod ju vem som helst.
I övrigt var man ganska storöd över ljusshower, underhållningsprodukten i stort och det anhang med griniga gubbar som alltid hade sett något bättre och snyggare än vad Sasse och Bysse bjöd på, för att inte tala om de egna "favoriternas" prestationer.
De borde ha märkt biljetterna med:
"Gavlerinken - En omtumlande upplevelse som kan göra ditt barn lätt konfunderat."
Jag har varit en dålig människa - jag har inte lagt ut det rätta svaret på min bildgåta. AM vinner eftersom han var den enda som hade åtminstone lite rätt. Eller helt rätt? Han hade i alla fall rätt på NÄR det var, Annandagen 2002. På väg hem från Luleå var också rätt. Men jag vet inte, "det var något fel som blev trasigt"? Hmm...
Nåväl. Det var en intressant resa. På vägen upp stannade vi och åt i Skellefteå, och fick där höra att spelarbussen åkt fast i en fartkontroll. På vägen ner blev det ett ofrivilligt stopp för vår buss, men snälla som vi var slapp M*gnus som körde bussen betala sina fortkörningsböter själv. Sedan gick bussen alltså sönder (hyfsat nära Övik!) och vi fick åka i tropisk värme för att den inte skulle gå sönder ännu mer. På bussen satt minst tre tjejer som önskade att det enda alternativet att ta sig till Övik skulle vara att lifta med spelarbussen, där de kunde tänka sig att offra sig på att sitta bredvid vissa utvalda spelare. (Hur matchen slutade? Torsk, säger Frisco...)
Nu har jag en ny bildgåta. Frågan är: vad står det på skylten på väggen?
westerlind: Höjdpunkterna under de 297 dagarna som jag tvingades bo i Gävle var att man fick gratis Läkerol vid insläppet i Gavlerinken. Små påsar med 3-4 stycken i varje. Tog ca 30 stycken varje match. Så man hade nånting att göra under de tråkiga 2,5 timmarna som följde.
Ja, en tråkig skandal där våra tjusiga svarta tröjor såldes ut för kortsiktiga intressen. Vi lockades att under några år under 24 timmar om dygnet leverera den produkt som marknaden förväntade. (eller hur var det nu, Björn?)
Sedan kom vi till sans och återgick till de klassiska oerhört stiliga Brynäströjorna.
Björn VII: Har du någon bakgrund till att man valde just svart som dominerande färg och att märket hade den oregelbundna form som även senare MoDo-märken fick?
AIK, förresten - står det för Alfredshems Idrottsklubb?
Salle: Självklart är jag medveten om att det är ett gigantiskt kliv. Men jag tror ändå att han skulle palla det utifrån vad jag vet att han presterat på internationell nivå och sett honom själv i J-20 serien. Tror han uppfyller kraven på fysik, tempo och spelförståelse, speciellt defensivt. Självklart ska man inte låta juniorer spela bara för att de är juniorer, utan för att de är tillräckligt bra att testas i hetluften, och jag tror att han är det. Därför i ett läge med skador i truppen tycker jag det känns som ett ypperligt tillfälle att låta honom följa med på sin första bortamatch. Man behöver ju inte matcha honom så jättehårt precis.
AudibleGiraffe: Man skall inte "bara" kasta in en 17-åring i ett sånt här läge. Då är det bättre att gå med de 3 kedjor som finns. Låt MoDo slussa in killen i ett bra tempo. Sen att han säkert inte skulle göra bort sig men det är ett STORT kliv från j-20 till ES. Dessutom i ett viktig/kritiskt läge av serien, derby och med många spelare borta som ger honom "mycket"speltid. Kan göra med skada än nytta (personligt & för laget) OM han inte pallar trycket.
Frisco: Såg att du tagit med några av MoDos klubbmärken i toppenbilden, kul idé.
Ni har ju alltid lyckats få till en överraskande formgivning på klubbemblemen, även om kanske inte designeliten i Sverige dansar och sjunger över den. Det som jag tycker slår alla rekord är pärlan här nedanför, lätt modofierad av mig. Det tog mig ett bra tag innan jag insåg att det stod AIK i texten - jag såg den istället ungefär som en av dem som gett namn åt bollen med choklad i:
AudibleGiraffe: Ok. Det är alltså bara att peta in en 17-åring i A-laget direkt utan att han tränat med a-laget. Av alla inmedjunisinlägg tog nog detta 1:a priset.
Frisco: Sitta på bänken i en match ja. Tycker det är ypperligt tillfälle att testa honom mot Timrå borta nu, troligen pga att vi inte kommer att vara det spelförande laget.
Man har ju bevisat att man tror på honom, annars hade han väl aldrig blivit uppkallad i första taget???
AudibleGiraffe: Hellström har ju fått vara med a-laget på matcher och träning. Nu är det J-20 laget och 2 matcher i helgen som gäller. I höst däremot så ska han in i laget. Han får försöka ta platsen från Herr Sundström så han får lira mellan #21 och #19.
Idag, hörde jag ett rykte (av någon som haft rätt förut) att paketet Calle Johansson/Uffe Dahlén kan vara på väg till MODO, trots att Calle J är rädd för att bli ett rundningsmärke, och trots att Uffe redan nobbat MODO.. De vill göra comeback tillsammans, och Salle och Calle är tydligen bra polare sen tiden tillsammans i Washington.
Vore en knall, och jag skulle bli OTROLIGT förvånad om det stämde, men tillåt mig utbrista; MUMMA!
Forwards: 14 Peter Högardh (?), 29 Morten Green, 15 Andreas Salomonsson -
11 Tommy Pettersson, 23 Magnus Hedlund (?), 9 Magnus Wernbom
26 Mattias Wennerberg, 40 Magnus Gästrin, 10 Anders Söderberg -
18 Peter Öberg - 12 Jonas Almtorp,
Pirro inför matchen: Det var ett ganska förnöjt men sargat MODO Hockey som kom åter till Örnsköldsvik sent onsdag eftermiddag. Två poäng i Scandinavium värmde förstås med tanke på alla skador i truppen.
- Vi kan inte annat än vara nöjd med de senaste matchernas utdelning poängmässigt med tanke på hur vi får slita på manskapet, säger Pirro Alexandersson.
Länsderby mot Timrå, säsongens 5:e? - Blir förstås en ny svår match, likvärdig de vi nu spelat mot Färjestad, HV, Linköping och Frölunda. Vi får hela tiden ta en match i taget och göra det bästa av situationen.
- Vad det gäller laget har det väl knappast varit ovissare någon gång tidigare. Inte förrän vid värmningen hemmavid matchdagen vet jag vilket lag jag kommer att ställa upp med.
- Hur som helst var jag enormt stolt över grabbarnas kampmoral och på det sätt de genomförde matchen i Scandinavium. Riksman visade vägen i början och Salomonsson var hur bra som helst, han har verkligen stigit fram.
Någon förklaring till alla skador? - Går inte att ha eftersom det oftast har handlat o m rejäla saker. Men klart att många blir skadebenägda då vi måste slita så hårt på manskapet. Men någon gång ska väl eländet ta slut.
Noterbart om laget SKADELÄGET: Helt borta: Joakim Lindström (axel), Per Svartvadet (bruten fotled), borta säsongen ut, Hans Jonsson (mellanhandsben), Fredrik Warg (höft), Lars Jansson (knä) och Kari Haakana (befarat brott i handleden). Kanske spelar: Peter Högardh (knä) och Magnus Hedlund (lårkaka). Spelar: Magnus Wernblom, åter efter hjärnskakningen mot Färjestad borta på Trettondagen.
NuMo: Jag säger som jag alltid brukar skriva ja; Må det sämsta laget för dagen förlora. På nåttvis så känns det ändå som om det är set-boll för Timrå i den här matchen. Matchbollen smashar vi in såsmåningom.
Salle: Det med hjälmregeln snackade vi om vid våra bord på Olearys igår. Tyvärr blev inte diskussionen riktigt avslutad då jag avslutade den på eget bevåg.