scim: Äh, varför ska vi behålla Riksman, han agerade ju levande såll i de två första matcherna den här säsongen. Nä, bort med Riksman och in med...Sune...
Jag tyckte det verkade som om de hade noll koll på vilka frågor de läst. Sjödins mage frågades det väl fem gånger om, Petrés skada ett par gånger och säkert ett par-tre gånger frågade man om nyförvärv.
Martin S: Det var inte knaskamilla den här gången i alla fall. hennes fråga skulle i sådana fall ha varit format till ett påstående. Lite misstänkt att hon slutat att lyssna på webradion iofs.
Jag undrar också vem som ställde frågan! Och vad blev svaret? Fick vi något svar? Har de någon smak, BIF-kommentatorerna? (Westerlind har det ju bevisligen inte, i alla fall. Mina hetaste kandidater om jag ska gissa på frågeställare är f.ö. nämnde westerlind samt en lång kille i Östersund.)
Vad skönt det var med den där MoDoiten som satt nära kommentatorerna, förresten! Hade det inte varit för honom hade man fått vänta säkert två sekunder extra med att få reda på att MoDo gjorde 2-0...
Poffa: Jag hörde också Janne Ö frågan och att den personen som ställde den är en sportsnackare rådet det inget tvivel om. Varför de sedan tog upp frågan live kan man fråga sig. Själv får vi också in en hel del frågor som vi sållar.
Det var faktiskt inte jag som pyntade tårtan, och det låg faktiskt mycket omtanke bakom (säger hon som gjorde det). Det heter förresten ananas, det där som inte är bananer. Tror jag.
Annars: SKÖNT med en seger! 2-0, det är ju det jag sagt hela tiden. Blir det undergångsstämning (värre än vanligt) i BIF-boken nu, tro?
scim: Sitter här och funderar efter det att Riksman fått sin fjärde nolla för säsongen. Kan det vara så att Riksman är den mest underskattade målvakten i MODOs historia? Kritiken har varit massiv på modohockey.se och Juuso har varit knappt värd något men trots detta så har Riksman fyra nollor och förpassat Vesa till bänken resten av säsongen.
Helt otroligt att inte SpS skall hålla för hundra inloggade. Tjugo minuter i ingenmansland i stratosfären. Obehagligt och frustrerande.
Tänkte just skriva att det var olyckligt att domaren skulle ge Brynäs en chans att komma in i matchen genom att tvinga Modoiterna att spela PP, men så gör vi mål. Vem hade kunnat gissa det?
Mycket taktiskt riktigt drag av mig att gå på toaletten och uträtta behov i matchens slutskede, det visade sig fullkomligt genialt och resulterade i 3 välförtjänta poäng.
Salle: sedan kan man också fråga sig när Vilse i skogen blev en hockeylåt eller tycker dom att den låten passar mot MODO som har kopplingar till skogen och är det då Brynäs som är helt borta i MODOs defensiva djungel?
NuMo: Jag tror att Gavlerinken har den (absolut) sämsta DJ:n i ES. Har inte hört nån "bra" låt om man inte klassar "Klappa händerna när du är riktigt glad" i ett 0-1 läge som bra.
scim: Ingen har missat något. Petré hamnade i ett moment 22 där han flera gånger förklarade att Brynäs har andra hockeyspelare nu när man har andra spelare och att man har ett annat spel nu när andra hockeyspelare börjat iom. att de gamla har slutat osv.
Har för mig att Sune Ö. hade 3 en säsong också. Petters 8 stycken är f.ö. rekord för hela serien, men hotas nu av både Norrena och Liv (snart) med 7 hittills under säsongen.
NuMo: Juuuuuuuuso är på väg mot sin fjärde nolla denna säsong. Hur många MODO målvakter har haft så många nollor en säsong? PR hade det 98/99 men sedan?
Hade du en näve bananer och (nu har jag glömt bort vad de andra heter, det är inte apelsiner, och inte clementiner, så jag gissar grapefrukt eller nectariner) som du bara släppte över tårtan eller? Det ser minst sagt aningen kaotiskt ut.
Det kan ju iofs ha varit AM som passade på att fråga när jag lämnade (honom och) datorn obevakad för en stund...