1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503593 inlägg · 4188 ämnen
« · 391645 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Det skulle bli väldans vackert, se länk

Frisco:
Port Ellen - Center vore det ultimata namnet på Proppskåpet.

Paddan: Det är nog bäst att man bygger hallen vägg i vägg med Bowmoredestilleriet.

Frisco: Ja, ok, jag kan väl gå med på din kompromiss då. Fast det är klart, elitseriematcher på lördagar på Islay tror jag skulle kunna bli en smärre succé. Tänk vilken stämning det skulle vara under matchuppladdningen. Frågan är dock hur många som hittar till arenan efter en rundtur på destillerierna.

Paddan: Jag är rädd för att den nya arenan byggs på Islay om Laphroaig ska bli huvudsponsor. Själv föredrar jag nog Bowmore arena och namnet på en ev. framtida träningshall kanske kan bli Bunnahabhain?

Salle: Jag tycker att Laphroaig Coliseum låter som ett intressant namn. Självklart skulle man erbjuda smakprov i pubarna.
Annars så drar jag fram mitt gamla förslag: Bergströms Rökeri Arena

Paddan:

Jo, men det lät ju så knasigt utan att ta med "makt", så det blev som det blev. Fast för att vara riktigt ärlig var det så att jag fick reda på det från den höga makten via en annan hög makt.

Frisco: Detta har du helt rätt i. Troligtvis kommer Carlsberg i snar framtid lägga ner all sin läsktillverkning och bara brygga öl. Då kan dom slå ihop distibution med Coca-Cola som dom har i många länder.

Norrlands Guld Arena. Osså bara Spendrupöl i pubar mm. Nej Tack! Då är det ju nästan bättre att Anheuser-Busch sponsrar.

Norrländskt klingade namn säger ni... Kokkaffe & Snus Arena säger jag

Salle: Om Carlsberg sponsrar så är jag tveksam till om de vill att arenan ska heta nåt med Pepsi då de väl inte har avtal med dem allt för långt in i framtiden?
Trocadero Arena kan den väl inte heta. En ganska vattstark dryck med smak av fosforsyra, äpple och apelsin. Ska det vara Norrländskt ska den heta nåtr med Tranbär eller nåt annan Norrländskt bär kanske. Fast både Pepsi och Trocadero innhåller väl koffein så det kanske kvittar ändå?

Paddan: Kanske den gamla godingen: 21, kan falla alla på läppen.

Salle: Spendrups Julbock Arena skulle väl passat alldeles utmärkt, om nu arenan varit placerad i Gävle.

Men någonstans måste väl ryktet om Norrlands Guld tagit fart, antar jag. Kanske i tanken hos någon funderande supporter.

Salle: Tyckte mig se i någon länk om WHA att Foppas före detta hemmaarena i Quebec också begåvats med Pepsi i arenanamnet.

Paddan: Spendrups-varumärke? Är det Trocadero så OK. Annars får det vara. Men Carlsberg kanske kan gå in och då blir namnet självklart "Pepsi Center - Europe". Dessutom blir det dubbelhemmaplan för Foppa.

Björn VII: Ok, får väl gardera mig mot någon form av besvikelse genom att gnola på en viss låt av Iggesundsgänget.

Undrar bara hur stor substans det kan finnas i de rykten som cirkulerat ett bra tag om ett visst varumärke i Spendrupskoncernen som ny huvudsponsor till MoDo.

Paddan:

Eftersom han är online men inte svarar ska vi nog inte utreda det här närmare, funderar på lite champagnerus istället - skulle detta nu vara sant så är det ju den största förlusten för jantelagen i Örnsköldsviks kommun sedan John Peel spelade Eilert Pilarm på BBC.

Men jag tror att jag sagt liknande saker tidigare och avvaktar lite diskret istället.

Björn VII: Hmm...högre makt...kan det vara Lumber Jack? Men då blir jag bara lite fundersam på den där maktaspekten.

knaskamilla:

Jag hade ju för mig att du var troende ateist, så Peter kan inte ha kommit till dig i sömnen. Kan du nu inte bara vara så snäll att säga vem det var istället?

Paddan: förmodligen Fjällräven har ej hört någon annan nämnas.

knaskamilla: Tyckte precis att jag hörde dörrarna slå igen på flyttbussen. Så han har nog varit ordentligt förberedd, kanske till och med tipsad av NilssonJ om arenabygget.

Då återstår den oundvikliga frågan: Vilket lokalt förankrat företag får sätta sitt namn på arenan?

knaskamilla: Vila är dessa höger makter ?

Enligt rykten från högre makter är det klart att arenan ska byggas. Det vore ju jävligt kul om det var sant... Fast man undrar vad Bumpaberra har för framtidsplaner - kommer han att vara den första som drar från stan? ;)

Sv: Risk att Frölunda blir än mer förbannade?
Dragan 2k: MODO är ute efter två backar till.

Man har redan kontrakterade:

Tobias Enström
Jesper Damgaard
Hans Jonsson
Lars Jansson
Oscar Hedman

När man nu var intresserad av Lars Jonsson börjar man dock fundera om Timander kommer. Personligen tror jag stenhårt på att Kaberle kommer trots sin stora succé i NHL den gångna säsongen.

Kaberle - H.Jonsson
Hedman - Timander/Lars Jonsson
Enström - Damgaard
L. Jansson

AudibleGiraffe: Det borde luta åt Timrå det tycker jag också. Frölunda är ute efter en spelare som ska ta sjätte backplatsen. Är lite osäker på hur det ligger till med backplatserna i Modo men men.

Så här kan vi summera det: I Timrå får han mycket speltid. I Modo får han spela med Foppa, Steen och så några till. I Frölunda blir han en världsstjärna. Vore kul med Lars Jonsson i truppen men inte hela världen om han väljer ett annat alternativ.

Sv: Söberberg till SkAIK
AudibleGiraffe: Tja, spelar det någon roll då? ;)

Paddan: Är han inte idrottsinvalid nu?

Portello: Mattias Karlin!

Poffa: Det verkar som att skellefteå invaderas av ett gäng Modoiter, tre än så länge men det är ju inte klart ännu. Vem kan bli nästa som lämnar er för spel i Skellefteå?

Dragan 2k: Kanske blir Timrå som knäpper båda klubbarna på näsan.
Han skulle kanske få mest istid där...

AudibleGiraffe: Frågan är varför man ska dra ut på det så. Han har säkert redan bestämt sig. Då är det väl säkert bara slutförhandlingar som pågår - vem vet det kanske handlar om NHL klausuler:-)

AudibleGiraffe: låter precis som den spelartyp vi behöver det blir många Jonsson att hålla isär.

NuMo: Duktig PP-back. Spelskicklig, bra skott och bra skridskoåkare.

Var förresten draftad i första rundan år 2000 av Boston. Är ju självklart
fortfarande ung när han är född 82 och stor utvecklingspotential. Skulle vara en riktigt bra värvning, no question about it.

Poffa: Om Jonsson kommer sa far vi nog tacka Magnus Hedlund for detta. Hedlund ar uppvuxen i Borlange med Jonsson och spelade i samma lag anda till Hedlund borjade hockeygym i Mora och Lars borjade i Leksand.

Hm..Tobbe o Jocke ar polare med Steen, Hedlund med Jonsson. Ingen annan MODO spelare som har vanner i Elitserien?

Sv: Prishöjningar
Björn VII: Nejdå, Martin slipper mig som stalker. Däremot kunde det väl vara trevligt att låta sina gäster sitta på avbytarbänken...

Paddan:

Hmm...du stalkar väl inte stackars Martin? Lonken kan säkert leta reda på en filt som Martin och bara Martin använt också.

Annars funderar jag på litet av en arkeologisk undersökning under stora stå ifall det blir en totaldemolering, detta efter att jag sett på bilderna från renoveringen av Smidjegrav. Tyvärr verkar ju faktiskt som att det bara är två personer som har sparat matchprogram från förr.

Frisco:

Perfekta platser, förutom om man vill se bra på storbildsTV:n. Du är bara avis.

Björn VII: Arenaauktion, det låter spännande. En sån där stor spotlight kan man ju alltid ha användning för.
Eller man kanske skulle köpa den yttersta biten av spelarbänken.

knaskamilla: Man får väl hoppas att ni blir erbjudna bättre platser i den nya arenan så ni slipper sitta bakom kortlinjen och bredvid sidlinjen även där.

knaskamilla:

Jag hoppas mest på en nördfestival av stora mått - nämligen en arenaauktion av så mycket av interiören som är möjligt. I Amsterdam kunde man shoppa loss på hela bänkrader och resultattavlor när Ajax flyttade från De Meer till Amsterdam ArenA, och i London var det visst folk som gick loss på Wembleys vita torn och flyttade hem dem till trädgården.

Var du sitter någonstans i den nya arenan? Äh, mitt inlägg blev längre än ditt! (...men jag skulle ändå tro att de har någon form av smidig överföring av de säkra och lönsamma basmissbrukarna.)

knaskamilla: Så du menar att man skulle tvingas sitta på målad spånskiva även i det nya Snyggjanne Icepalace?

knaskamilla: Nej ni får samma platser i Kempis.

Jag gick och klurade på det där med sittplatserna när jag gick hem idag. När nya arenan blir klar - kommer de som redan är seriekortsinnehavare då att erbjudas likvärdiga platser i nybygget?

Sv: Spelprogrammet 2004/2005
Poffa:

Tråkigt att det inte är ngn MIF-match på en lördag. Hur kul är SSK, liksom?

Poffa: Alldeles riktigt, jag får väl skylla på att jag hade eftertentafest igår...

Lördagslista:

041009 MODO - Brynäs
041023 MODO - Linköping
041030 MODO - Färjestad
041120 MODO - Södertälje
041211 MODO - Frölunda
050205 MODO - Mora
050219 MODO - Djurgården
050226 MODO - HV 71

Lumber Jack:

Jag får det till åtta...

Frisco: 7 lördagsmatcher på hemmaplan får jag det till, alltid något.

Poffa: Hmm, det är verkligen skumt det här. Först säger Frölunda att de inte alls har något intresse av att värva Högardh och vad händer...
Och så nu det här med Antos.
Nä, nu jäklar ska jag ut och transpi...eeh jag menar konspirera... och mörklägga något slumpvis valt forum.

Söberberg till SkAIK
Antos har idag skrivit på för SkAIK. Allt enligt Norran...[Se länk]

AudibleGiraffe: Vilken spelartyp är det. Vill han ha mycket puck och spelfördela. En sådan behöver vi definitivt i PP. Eller spelar han mer fysiskt? Jag har fått för mig att det är det förstnämnda, men jag vet för lite.

NuMo: Absolut inte. Lars Jonsson är ju otroligt mycket mer talangfull och redan nu bättre. Han tog dessutom ett stort steg säsongen som gick och visade vad han kan. Han kommer definitivt att lira i NHL snart.

« · 391645 · »