Paddan: Då får man säga att det var tur för honom att han inte blev till i Red Deer, St Johns eller i Victoria!
På tal om våran amigo Mats i Göteborg så har han sagt i någon intervju att han skulle få det mycket svårt att förhandla med en viss agent igen. Samma agent är nämligen agent åt två av Sveriges bästa 87or(Två utav Ritola, Zakrisson o Pettersson, har glömt bort vem som han inte är agent åt). Behöver jag säga i vilken klubb som dessa spelare spelar?
Sedan tycker jag helt seriöst att MODO bör ställa över några spelare i premiären mot Brynäs i Gavlerinken...eller vänta..Är det möjligt för MODO att flytta sin hemmamatch från omgång 2 till före omgång 1? Detta skulle om våra tips går in ett oerhört stort medialtintresse och MODOs sponsorer och bortalagets sponsorer skulle bara stå och njuta eller? Dessutom skulle ju comebacken få ske på hemmaplan.
Ingen som har några kontakter inom fastighetsmarknaden i Övik? Enligt åfficiella så har en viss målvakt köpt lägenhet. Jag finner dock detta svårt att tro på. Varför köpa lägenhet?
Paddan: Tror nog inte att man behöver oroa sig för nyheter och sådant. Brukligt är att man tar en daglig backupkopia på sajten för att täcka upp sådana här internetkatastrofer.
knaskamilla: Så borde det vara. När jag in för att läsa i forumet var det tomt. Sedan fanns trådarna där. Nu är det tomt igen förutom ett nyinsatt inlägg.
Nu trodde jag du pratade om någonting som skrevs på andra forum där vi båda håller till och inte om modohockey.se. Se där vad lite ouppmärksamhet kan göra.
Ja, det är som om hela världen är en enda stor konspiration mot de stackarna. Hoppas de lugnar ner sig snart, annars kommer halva bunten att dö av förhöjt blodtrykco ch andra halvan kommer att simma bland sillarna sedan de i ren desperation dränkt sina sorger.
Nej, Kempis skall inte bygga om (ifall inte makten över arenan skulle råka gå till en viss SAIKare helt plöstligt). Det blir en ny arena i hamnen inne i stan.
Det har jag inte tänkt på! Illvilliga TIKare...grr... Ska man se något positivt i det hela är det väl att även tre TIKare drabbats av magsjukan (fast vad är väl tre TIKare mot tio MoDoiter?).
Nu var det ju inte så att H Höger var de sjukdomsspridande i sammanhanget. Det var ju helt klart så att diverse mindre pack i form av TIK-anhängare var de som (förmodligen helt avsiktligt) spred sjukdom omkring sig.
Själv står jag förresten (än så länge) över det här med att vara sjuk. Det är ju bara veklingar som blir dåliga...:)
Var inte utgången av april räknat på en inlämnad (d.v.s. ej tillbakadragen) Nutekansökan? Fast ska man tro de högre makterna är det ju redan klart att den ska byggas...
Precis, jag räknar med att få en bekräftelse på att vi även i framtiden kan åtnjuta de härliga kopparna kaffe vid ett bord bakom H Höger. Den här gången med utsikt över hamnen istället för en vacker vy mot en skräpslänt.
Enda anledningen till att man drog tillbaka sin ansökan om pengar från Nutek var att man fått förhandsinformation att ansökan inte skulle godkännas. Anledningen till underkännandet? Arenan saknade en kulturistisk högborg och en samlingspunkt för alla hockeyälskare. Denj saknade med andra ord ett H HÖGER!
Undrar om Poffa, Moström m.fl. var i närheten av att ha rätt angående vart Söder eller fabriken var från Kempis räknat? [bild]www.frisco.se/hs/kempsode.jpg[/bild]
Det KOMMER inte att finnas H Höger i den nya arenan, det har vi fått "löfte" om. Vi har också blivit förnekade rätten att sno med oss H Höger-skylten för att åtminstone få det att kännas rätt på vår nya sektion. Förjävligt.
Ni andra:
Jag tycker att man ska rikta in sig på att ge bidrag till den kapitalsvaga delen av H Höger. Bidrag utan att få någon stol tillbaka för det, alltså.
NuMo: Men då är det väl bara att jämföra årsredovisningar mm, för enligt någon viss person på modohockey.se:s forum så är det ju bara företagsanställda som fått sina kort betalda av företaget som har sittplats i Kempehallen. Undrar fortfarande var man hittar det där gratiskaffet som man tydligen också skall ha rätt till.
NuMo: Tänk vad förvånad personen, som har säsongskort för just den platsen, skall bli när denne infinner sig till match och ser att det är ett stort hål där det tidigare funnits en stol.
knaskamilla: Jag tycker att klubben skall införa ett betalsystem som gör att den som bjuder högst skall få stolen. Man skall alltså kunna köpa stolen av någon fattig sate. På det sättet kommer det in en massa nya kulor och det är viktigt.
Frisco: Wow, det gick ju sketasnabbt från beslut tills dess att arenan var färdigbyggd. Tänk vad man kan åstadkomma med hjälp av ett förstamaj-tåg och en Jehovas församling.
Som ordförande för H Höger vill jag å det bestämdaste inte kommentera den saken. Vi kan varken bekräfta eller förneka. Alla spekulationer kommer bara att försvåra den kommande processen för inblandade personer och företag.
Paddan: Blir väl särskild platser väldigt nära rinken där man kan häckla valfri spelare eller domare. Har hört från säkra källor att en viss person gärna vill se Olle Lindqvist som huvuddomare.
Frisco: Fast jag har hört att det finns en väldigt kapitalstark grupp med investerare som inom kort kommer att presenteras som sponsorer för arenabygget. De kallar sig för H Höger-fraktionen.
På tal om våran amigo Mats i Göteborg så har han sagt i någon intervju att han skulle få det mycket svårt att förhandla med en viss agent igen. Samma agent är nämligen agent åt två av Sveriges bästa 87or(Två utav Ritola, Zakrisson o Pettersson, har glömt bort vem som han inte är agent åt). Behöver jag säga i vilken klubb som dessa spelare spelar?
Sedan tycker jag helt seriöst att MODO bör ställa över några spelare i premiären mot Brynäs i Gavlerinken...eller vänta..Är det möjligt för MODO att flytta sin hemmamatch från omgång 2 till före omgång 1? Detta skulle om våra tips går in ett oerhört stort medialtintresse och MODOs sponsorer och bortalagets sponsorer skulle bara stå och njuta eller? Dessutom skulle ju comebacken få ske på hemmaplan.
Ingen som har några kontakter inom fastighetsmarknaden i Övik? Enligt åfficiella så har en viss målvakt köpt lägenhet. Jag finner dock detta svårt att tro på. Varför köpa lägenhet?