1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503598 inlägg · 4188 ämnen
« · 392120 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alexander Steen
Paddan: Då får man säga att det var tur för honom att han inte blev till i Red Deer, St Johns eller i Victoria!

På tal om våran amigo Mats i Göteborg så har han sagt i någon intervju att han skulle få det mycket svårt att förhandla med en viss agent igen. Samma agent är nämligen agent åt två av Sveriges bästa 87or(Två utav Ritola, Zakrisson o Pettersson, har glömt bort vem som han inte är agent åt). Behöver jag säga i vilken klubb som dessa spelare spelar?

Sedan tycker jag helt seriöst att MODO bör ställa över några spelare i premiären mot Brynäs i Gavlerinken...eller vänta..Är det möjligt för MODO att flytta sin hemmamatch från omgång 2 till före omgång 1? Detta skulle om våra tips går in ett oerhört stort medialtintresse och MODOs sponsorer och bortalagets sponsorer skulle bara stå och njuta eller? Dessutom skulle ju comebacken få ske på hemmaplan.

Ingen som har några kontakter inom fastighetsmarknaden i Övik? Enligt åfficiella så har en viss målvakt köpt lägenhet. Jag finner dock detta svårt att tro på. Varför köpa lägenhet?

Sv: Operation mörkläggning!
Klantigt i vart fall. Återstår att se om det dyker upp några nyare (gamla) nyheter och inlägg...

Fv 's forum är åxå alla nya inlägg borta plus ny information..där ligger åxå bara gamla inlägg kvar som skrevs i slutet på april

Salle: Det är nog därför allt är borta. Modo har kanske kommit till sans när det gäller prissättningen?

knaskamilla: Inte så konstigt att man inte kan kika på nästa säsongs priser då... Jag trodde nästan att jag sett i syne tidigare.

Dragan 2k:

Med Proventek vet man aldrig...det kanske snålar ooch bara gör backups varannan vecka, eller sådär?

Paddan: Tror nog inte att man behöver oroa sig för nyheter och sådant. Brukligt är att man tar en daglig backupkopia på sajten för att täcka upp sådana här internetkatastrofer.

Dragan 2k: Hmm...kan det måhända vara en mask med ungefär samma namn som en spelare som så när hade fört upp Bodens IK till elitserien.

knaskamilla: Så borde det vara. När jag in för att läsa i forumet var det tomt. Sedan fanns trådarna där. Nu är det tomt igen förutom ett nyinsatt inlägg.

Lumber Jack:

Min gissning är att hela sidan kraschade, och det som ligger ute nu är en säkerhetskopia som är ngn vecka gammal.

Poffa: Nyheten om Steen är borttagen och forumet är tömt, vad händer?

Poffa:

Nu trodde jag du pratade om någonting som skrevs på andra forum där vi båda håller till och inte om modohockey.se. Se där vad lite ouppmärksamhet kan göra.

Lumber Jack:

Ja, det är som om hela världen är en enda stor konspiration mot de stackarna. Hoppas de lugnar ner sig snart, annars kommer halva bunten att dö av förhöjt blodtrykco ch andra halvan kommer att simma bland sillarna sedan de i ren desperation dränkt sina sorger.

Lumber Jack:

Det adderar ju sannerligen lite extra krydda till vardagen, det här mörkläggningstjafset. Undrar vad det är man inte ska få veta den här gången?

Poffa: Jaha, nu är dom igång igen, Sveriges svar på JFK-utredningen. Mörkläggning fortgår i oförminskad skala, i min burk i alla fall...

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Lumber Jack:

Det är godkänt det också...

Poffa: Nog kan det tänkas att jag ler ibland vid den tiden, men då kommer sjukdomen framåt middagstid istället...

Lumber Jack:

Givetvis. Söndagmornar skall man vakna klockan 07.30 med ett leende på läpparna och lagomt utvilad. Gör inte du det varje söndagmorgon?

knaskamilla: Plöstligt? Kan man skylla på uttorkning, måntro?

Lelle:

Nej, Kempis skall inte bygga om (ifall inte makten över arenan skulle råka gå till en viss SAIKare helt plöstligt). Det blir en ny arena i hamnen inne i stan.

Poffa:

Det har jag inte tänkt på! Illvilliga TIKare...grr... Ska man se något positivt i det hela är det väl att även tre TIKare drabbats av magsjukan (fast vad är väl tre TIKare mot tio MoDoiter?).

Poffa: Gäller det även om söndagmornar, eller?

Ska Kempis byggas om oxå, eller?

jenza:
Alla satsar tydligen på att bygga ut.
SSK jobbar också på att få till övertagandet om Scaniarinken och sedan få till det med utbyggnad osv etc.

Frisco:

Nu var det ju inte så att H Höger var de sjukdomsspridande i sammanhanget. Det var ju helt klart så att diverse mindre pack i form av TIK-anhängare var de som (förmodligen helt avsiktligt) spred sjukdom omkring sig.

Själv står jag förresten (än så länge) över det här med att vara sjuk. Det är ju bara veklingar som blir dåliga...:)

knaskamilla: Det låter ju bra men "högre makter" låter lite skumt...

jenza: Om inte jag minns alldeles tokigt så skulle de väl ta beslut i frågan i mitten av maj.

Poffa: Lägg ner H Höger omgående. det sägs i gamla Hörnettskrifter att sjukdomar och annat elände drabbar de som har med H Höger att göra.

jenza:

Var inte utgången av april räknat på en inlämnad (d.v.s. ej tillbakadragen) Nutekansökan? Fast ska man tro de högre makterna är det ju redan klart att den ska byggas...

Borde inte ett beslut komma snart angående arenan? Jag har för mig att det sades ugången av april, nu är det ju maj så...

knaskamilla:

Precis, jag räknar med att få en bekräftelse på att vi även i framtiden kan åtnjuta de härliga kopparna kaffe vid ett bord bakom H Höger. Den här gången med utsikt över hamnen istället för en vacker vy mot en skräpslänt.

Mer H Höger åt folket!!

Poffa:

Det måste ju nästan innebära att de bestämt sig för att bygga H Höger ändå, om det nu är klart med byggandet?

Rättelse angående H Höger i nya arenan:

Enda anledningen till att man drog tillbaka sin ansökan om pengar från Nutek var att man fått förhandsinformation att ansökan inte skulle godkännas. Anledningen till underkännandet? Arenan saknade en kulturistisk högborg och en samlingspunkt för alla hockeyälskare. Denj saknade med andra ord ett H HÖGER!

Söder - Norr - Fabriken (från Kempis räknat)
Undrar om Poffa, Moström m.fl. var i närheten av att ha rätt angående vart Söder eller fabriken var från Kempis räknat?
[bild]www.frisco.se/hs/kempsode.jpg[/bild]

modoante:

Det KOMMER inte att finnas H Höger i den nya arenan, det har vi fått "löfte" om. Vi har också blivit förnekade rätten att sno med oss H Höger-skylten för att åtminstone få det att kännas rätt på vår nya sektion. Förjävligt.

Ni andra:

Jag tycker att man ska rikta in sig på att ge bidrag till den kapitalsvaga delen av H Höger. Bidrag utan att få någon stol tillbaka för det, alltså.

NuMo: Men då är det väl bara att jämföra årsredovisningar mm, för enligt någon viss person på modohockey.se:s forum så är det ju bara företagsanställda som fått sina kort betalda av företaget som har sittplats i Kempehallen.
Undrar fortfarande var man hittar det där gratiskaffet som man tydligen också skall ha rätt till.

Paddan: Ja, men man kan ju sätta dit en ny stol. Jag tycker att man ska rikta in sig på de kapitalsvaga stolarna.

knaskamilla: Jag undrar hur blir det om vi får en nya arena kanske inte H Höger finns där:)

NuMo: Tänk vad förvånad personen, som har säsongskort för just den platsen, skall bli när denne infinner sig till match och ser att det är ett stort hål där det tidigare funnits en stol.

NuMo:

Vilken stol är det du tycker att man ska bjuda på?

knaskamilla: Jag tycker att klubben skall införa ett betalsystem som gör att den som bjuder högst skall få stolen. Man skall alltså kunna köpa stolen av någon fattig sate. På det sättet kommer det in en massa nya kulor och det är viktigt.

Poffa:

Som delaktig i H Höger undrar jag - vilken del av H Höger är den kapitalstarka?

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Wow, det gick ju sketasnabbt från beslut tills dess att arenan var färdigbyggd. Tänk vad man kan åstadkomma med hjälp av ett förstamaj-tåg och en Jehovas församling.

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: hmmm tycker Kempahallen låter bekant.Har ett svagt minne att jag har varit där:)

Paddan:

Som ordförande för H Höger vill jag å det bestämdaste inte kommentera den saken. Vi kan varken bekräfta eller förneka. Alla spekulationer kommer bara att försvåra den kommande processen för inblandade personer och företag.

Paddan: Blir väl särskild platser väldigt nära rinken där man kan häckla valfri spelare eller domare. Har hört från säkra källor att en viss person gärna vill se Olle Lindqvist som huvuddomare.

Paddan: Ska bli intressant att höra/se vad de har att säga.

Frisco: Fast jag har hört att det finns en väldigt kapitalstark grupp med investerare som inom kort kommer att presenteras som sponsorer för arenabygget. De kallar sig för H Höger-fraktionen.

Per HApps: Det ser ut som Portello Arena (Port Ellen) redan är byggd.

Mycket vackra bilder på den sidan.

« · 392120 · »