1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503653 inlägg · 4188 ämnen
« · 396587 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Smileysasarna
Paddan: Det går alldeles utmärkt att välja bort smilies. Ingen fara på taket du.

knaskamilla: Ursäkta en utböling, men vad är poängligan för nåt??

Paddan:

Smileys kan man nog inte välja bort. Däremot, om det blir ett sådant forum som det känns som att det kommer att bli, är det ganska troligt att man kommer att ha möjligheten att välja att ignorera inlägg av en viss användare. Då får du väl sätta folk som använder för många smileys på din ignore-lista, helt enkelt...

Känns för övrigt som att det kommer att bli mindre konkurrens i Poängjakten till hösten. Kanske man skulle engagera sig lite mer då?

Sv: Foppa kan ju stå över matcherna mot Timrå i vinter
Björn VII:
Törs du inte lova det? :))

Smileysasarna
Jahapp, så sitter man här och bläddrar i någon publikation om bland annat tidernas märkligaste säsong. Ser att man nu kommer att försöka koppla samman medlemskap i MoDo Hockey och ett eventuellt medlemskap på modohockey.se.
Betyder det då att man som medlem i MoDo Hockey kan välja bort smileysasarna i inläggen?

Sv: Junkka
Lumber Jack: Eeh.. minnet är idag dåligt men långt. Figurerna är ju fastklistrade för evigt, men sketchen tyvärr inte detsamma..??

Dream Team: Själv föredrar jag A(n)gne och Svullos gamla Checklistesketch.

gusse: Liba, Prozaska, Rusznak.. listan kan göras lång med gamla Tjeckiska hjältar!!

På 80 talet fanns det en tjeck hos hette VLK...det är sant..fler tjecker...Lala ...

Sv: Foppa kan ju stå över matcherna mot Timrå i vinter
Per HApps:

Håhåjaja, Draper blir nog en isbjörn i Berlin, haj i Köln eller lokomotivförare i Jaroslavl i vinter, skaruse. För övrigt väntar jag fortfarande på att Craig Billington ska komma och köra skoter, Adam Deadmarsh testa Statt och Paul Kariya får besöka Ulvön samt ha det mysigt i största allmänhet i Öviks kommun.

Men jag lovar inte att cykla någonstans...

Sv: Radiosporten "avslöjade"...
Poffa:

Real MoDo låter bara fasligt mycket som en kvällstidningsjournalist som har standardiserad kunskap om vad respektive lag står för...

Real Madrid - Ofta en stor samling av Europas och ibland även världens bästa spelare, ibland resulterande i en hel del silvergods. Stöttade av kungahus, Franco och miljoner supportrar.

MoDo Hockey - Ofta en stor samling av världens bästa spelare på andra sidan atlanten, då och då resulterande i silvermedaljer. Stöttade av Torbjörn Fälldin och de från Ångermanland utflyttade.

Siempre enemigo de los kvällstidningar - Siempre MoDoista!

knaskamilla: Äh, det var ju bara för oss dödliga det.
Förresten, får man med en flugsmälla då när man skaffar bredband?

Paddan:

Jaså? Jag trodde det var bredband som var den senaste presentflugan. Så säger de i alla fall i radioreklamen.

knaskamilla: Äh, det kanske helt enkelt var så att Skägget ville vara generös och ge även den andre sonen ett hemligt telefonnummer!

Poffa:

Jag tycker att det säger att Foppa varit snål tidigare och inte haft någon fast telefon i sitt hus.

knaskamilla:

Att det avslöjandet inte säger någonting.

Poffa:

Det var ju ungefär det jag menade. Som någon konstaterade på modohockey.se: den där artikeln innehåller ju inte ens något riktigt citat. Hade han sagt något till AB hade artikeln varit längre...

På tal om proffsen, vad säger man om westerlinds avslöjande på HF om att Skägget varit in på Teliabutiken i stan och beställt ett telefonabonnemang åt sonen, med hemligt nummer?

knaskamilla:

Mest troligt så har han inte sagt någonting. Aftonbladet lyssnade på Radiosporten igår och fabricerade sedan ihop hela artikeln.

En sak är i alal fall klar och det är att ingenting är klart vad det gäller Timmy. Han har minst en match kvar i slutspelet och innan dess FÅR han inte skriva på någonting. Han åfr inte ens förhandla med någon annan klubb än Philly. Så att det skulle vara helt klart är bara bull.

Poffa: Hmm...Real MoDo låter väl ändå bättre än False MoDo...

Dream Team:

Själv undrar jag vad Timmy skulle svara om man frågade honom vad han sagt till AB... För övrigt drömde jag i natt att han skrivit ett tvåårskontrakt med Philadelphia.

Hawerchuk: Undrar när Expressen börjar bråka om dom "rättigheterna"..?

Poffa:

Real Modo. Är sponsorn i farten?

Men Aftonbladet...

"Mattias Timander klar för elitserielaget"

"Sedan tidigare har Sportbladet avslöjat att Foppa, Niklas Sundström, Tommy Salo, Mattias Timander och Frantisek Kaberle alla spelar för Modo nästa säsong."

Hoppsan... ZZzzzzzZZzzz...

Lumber Jack:

Real MODO. Låter oroväckande. Förhoppningsvis är det här det Real som kommer klara av att gå hela vägen. Bara vi slipper någon motsvarighet till paret Beckham.

Real MODO. Ståpäls!

Poffa: Ryktesfloran fortsätter att breda ut sig...

Sv: ZZZ-tråd
Dream Team:

äh va fasen hann du före :P

ZzzfoppazZ ZZzzzfoppaZzzz ZzzmortengreenZZzz

Zzz Zzzäta Zzz Zzz

zZzz zZzz zZzz

Gillar Zdeno Ciger också..

Paddan:

Jag har alltid tycket att Shayne Toporowsky är ett jävligt coolt namn. Med ett sånt namn gör det inget att man inte kan åka skridskor.

Paddan: Det riktiga United är på väg tillbaka!

Lumber Jack: Hmm, kan det ha med något visst kval till PL att göra?

Paddan: Lasse Deng är ett annat bra namn.

Förövrigt ler både jag och Högardh för tillfället...

Dream Team: Sen kan man också välja några av Conny Strömbergs fd klubbkamrater i EV Weiden som Jan Penk, Michal Piskor och Milan Blaha. Guldnamn alla tre!

Under avdelningen svåruttalade namn har vi ryskklingande Nikolaj Drozdetskíj, Jindrich Kokrment (Tjeckoslov.) och för att rikigt ta ned stämningen på fryspunkten (men kanske inte så svårt dock) Miroslav Frycer (även han Tjeckoslov.).

Sv: Alex Steen
Poffa: Gott! Och jag är nog lika övertygad om att jag aldrig hört talas om honom, ja, förränn nu då, alltså. Lite konstigt, med tanke på att dom spelade tillsammans i Slovakien under VM -99.
Ja, för bröderna Vlk borde väl t.o.m Lasse Kinch ha läst sig till, innan en hockeymatch..(??)

Frisco: Då får jag väl kontra med denne killen som har ett för sporten väldigt intressant efternamn.

Jag märker nu att jag inte har någon vidare koll på internationell hockey, men jag kom i alla fall på ett namn till som är rätt lustigt: Rauli Raitanen.

Frisco: Hahaha, tog några sekunder innan jag fattade vad du menade med den där kommentaren.

Paddan: Jag lägger till Sergei Zholtok. Om han sen klär sig i byxor ibland vet jag inget om.

z zzZZ z z zzz
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Dream Team:

Ja, jag är nu helt säker på att det Vladimir jag pratar om. Detta efter att ha sett statistiken du länkade till.

Martin S:

Som jag skrev tidigare: hoppas att MoDo värvar över honom. Tror att det kan bli något riktigt bra av grabben. Han har det väl i generna?

Paddan: Helt korrekt. Undra förresten om Lill-Milo hamnar i Sverige nästa säsong. Lill-Lill- Horava(Petr) är back i det Tjeckiska juniorlandslaget förresten.

Martin S: Han är väl kusin till Lill-Milo

knaskamilla: Det finns det nog fler som gör.. ;)

Martin S: Matchstraff två raka matcher i Kempis.

Poffa: Vladimir var back, men det finns en till Vlkare som var forward.. eller faktiskt två till, Petr och Jaroslav, fast det är Petr som iaf jag minns..

(Se länk)

« · 396587 · »