1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503661 inlägg · 4188 ämnen
« · 397916 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: På tal om politik
NuMo:

Ytterligare en intressant tanke är hur det blir med NHL och NHLPA. De har tidigare INTE givit tillåtelse till WADA att utföra dopingprov på sina spelare utan endast de som ställt upp i VM och OS har kunnat bli testade.

Om WADA nu inför strängare regler så lär de ju knappast tillåta sådana undantag längre.

Även NFL och NBA har haft sådana undantag, mig veterligt.

Det verkar vara mer ett sätt att slippa dopingtesta och stänga av slumvist utvalda på petitesser i stället.

Hawerchuk:

Det finns ju INTE 25 miljoner elitutövare på absoluta världsklass, så nog är det fler än sådana som kommer få underordna sig det här systemet. Det fanns ju dessutom tre olika klasser, A, B och C som man kunde delas in i.

Poffa:

Men det var väl bara elitutövare på absoluta världstoppen som skulle kollas, som jag fattade det. Ändå, det är helt orealistiskt, opraktiskt och integrititeskränkande sätt att arbeta mot dopning. Hårdare avstängningar istället. Livstid! Minst!

NuMo:

Det här förlsaget är mycket märkligt. Hur i all världens namn skall man kunna organisera hela denna apparat som skall hålla reda på allihop. Det är 25 miljoner idrottsutövare världen över som det handlar om.

Dessutom undrar man hur de gör med t ex ES. Skall spelarna där behöva berätta var de skall vara hela tiden, eller hur fungerar det?

Min gissning är att det här förslaget kommer skrotas redan innan första juli.

NuMo:

Rent spontant: det måste ju skapas en massa arbetstillfällen. Jag menar, vem fan ska sitta och hålla koll på allt?

På tal om politik
WADA:s nya dopingbekämpninspolitik trodde jag var ett 1:a april skämt. Snacka om att glömma bort människan i alltihopa. Att göra en människa livegen alla dagar året om går bra, men att stänga av en som verkligen fuskat med stereoider för livstid, det fegar man på. mycket märkligt. Jag tycker att kraven på idrottsutövaren från WADA:s sida är i det närmaste åtalbart.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,482577,00.html

Sv: pirro
Spud:

Det är inte en beskrivning av en människa, utan en beskrivning av en tränarfilosofi som Pirro företräder.

Att snabbt slå om från anfall till försvar var ju en av hans ledord, så det stämmer ju väl med beskrivningen.

Sv: Matchtröjor
AudibleGiraffe:

Hmm. Tro om man kan byta ett tips på ny lägenhet mot en finansierad Snyggjanne-tröja? Jag menar, det borde ju ligga i hans intresse också att hans tröja blir såld...

Fast själv har jag ju nackdelen att även om jag köper en tröja så kan jag inte använda den. Inte ens Antos eller Hedlunds tröja skulle fungera. Det gör ju iofs att man slipper tänka särskilt länge på ifall man ska bjuda på någon tröja eller inte.

knaskamilla: Om jag hade pengar, radediriderajderideraderideraj..

Hur nu än låten går... Paddan och jag har dock diskuterat om hur vi ska få våra tröjor finansierade.....

Poffa:

Jag förstår att det är du som går under psedonymet "Jocke Juto"
på budgivningen på tröjorna ;)

knaskamilla:

Ge det lite tid. Auktionen har varit ute i lite drygt 24 timmar och många har nog inte hunnit med ännu. Dessutom har auktionslistan inte uppdaterats på en dryg timme.

Hmm. Att ingen bjudit på tröjorna 27, 4, 40, 1 och 35 kan jag förstå - men är det inte lite knepigt att ingen velat ha Hedlunds tröja? Ska man kanske tipsa de där dalmasarna som då och då frågar på MoDo-forum och i MoDo-gästböcker om auktionen?

Sv: Hlinka till World Cup!
Albert Hall:

Det är skillnad på Milóu och Mílo.

Sv: pirro
Spud:
Ja, men är det så konstig när laget heter Stars i andranamn och Micke P får dubbel lön. Mycket är uppochned i Knäckebrödsland...

pirro
Jag har i år funderat rätt mycke på hur pirro agerar och hur han ibland måste tänka, det jag alltid kommer fram till är det kanske inte så många som är intresserad av men om jag skulle beskriva honom i ett par meningar så skulle det kunna vara en motsats till de floskler som Leksands sida på SF har beskrivit honom på.

"● Per-Arne "Pirro" Alexandersson,tränare, Modo
En tränare som tycker att man ska vara lika snabb att slå om från anfall till försvar som från försvar till anfall. Han kan även bänka "stjärnor" som inte gör skitjobbet. "

Alltså det där är enligt mig den värsta tänkbara förvridning av en människa jag sett, är det bara min åsikt eller är det fler som anser att det där beskriver inte "pirro" ett dugg.

Albert Hall: Hundar och öststatsvärvningar är väl förövrigt ingen bra kombination uppe hos er i permafrostens land...

Albert Hall:

Nu stavades väl ändå hundkräkets namn för Milou medans den bortflyende backen hette Milo. Skillnaden är betydande.

knaskamilla:

Ni ska väl inte spegöra Obsut för hans namn som haft en back från samma land som hette likadant som Tintins hund. Fast han blev ju bortmobbad, dock inte på grund av namnet vad jag vet.

Sv: ZZZ-tråd
Salle:

"Jag har varit efter hela dagen och inte verkar det ha försvunnit nu heller."

Vadå hela dagen? Hela tiden, Salle. Hela tiden...

knaskamilla:

Poffa kommer använda tröjorna med värdighet. Det är det enda som betyder något.

Paddan: Jag säger inte så mycket när jag nyser. Det stänker så på omkringvarande.

YaQoP:

När jag kollar så ser jag att Obsut gjorde hela 3(!) matcher i rätt lag i NHL. Han åstadkom tyvärr ingenting i Col Avs.
0 mål, 0 assist, 0 utvisningar och +/- 0.

Salle: Hmm...är det inte det man säger när man nyser?
Obsut, Obsut, Obsut...prosit!

knaskamilla:

Du är inte helt fel ute där, eller jo det är du. Men du har en poäng.

knaskamilla: Det är bara du! :-)

Jag tycker det låter som nån medicin.
"Ta två Obsut så lindras baksmällan dubbelt så fort" (OBS biverkningar finnes)

YaQoP:

Är det bara jag, eller låter Obsut som något man tillverkar i fabriker? Sulfat, Obsut etc...

Salle: Tack Kamilla.

Icing-Ove: Snart slår väl WWF (World Wildlife Foundation) ner på Brynäs, HV71, MIF, LHC och alla andra klubbar med djurnamn.

Och www.starregistry.com kontaktar Leksand och vill veta vilka stjärnor som dom tagit utan att betala 29.95$/st för...

lizzard:

Obsut lirade också en sväng i Colorado härom året.

Albert Hall: Martin S Glömde inte Obsut, Jaroslav Obšut (Vancouver Canucks/Manitoba - AHL). Bara du som missade namnet

Lite skojig kvällsläsning finns på länken. Säg så här, jag börjar mer och mer förstå varför Steen lämnade västkusten.....

Och jag tycker inte om Kaffe så en kopp Classic hjälper inte.

Frisco: Jag har varit efter hela dagen och inte verkar det ha försvunnit nu heller. Hoppas nattens vila kan bota mig.
Så därför: Jag fattar inte... gaiS???

Frisco:

Bajen gjorde väl inget mål ikväll, dom "fick" väl ett ;)

Frisco: Nej nu är det sags att se "Bajens" mål på Avspark i TV3 och sen sova. Bjuder på ett inlägg jag gjorde i Timrås gästbok idag som underligt nog raderades bort därifrån.

---

Sv: Come On Baby Light My Fire!

Ture Tall: Intressanta favoritlag du har:

Favoritlag: 1. TIK
2. GAIS

Jag trodde det hette gaiS.

---

[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

knaskamilla: Rund. Som en fotboll?

Salle:

Nähä, jag vet skillnaden! Absolutflaskan är rund och Bacardiflaskan lite mer oval. Yepp. Så är det.

Lumber Jack: Hon drar nog Absolut Citron och Bacardi Lemon genom samma kam också för den delen.

Lumber Jack: Troligen:-)

Frisco: Äh, rött eller vitt. Hon drar såväl Riesling som Cabernet Sauvignon över samma kam...

Frisco:

Jag skulle gissa på att det enda som skiljer tröjorna åt är färgen. Jag kan dock inte garantera att så är fallet.

knaskamilla: Rött och Vitt, nästan lika. Njae nu svamlar du mer än vanligt.

Frisco:

Där av mitt "nästan".

knaskamilla: Är inte en tröja vit och den andra röd?

Tydligen blev det i varje fall 7 assists på 13 matcher för Milo, inte illa pinkat.

Martin S: Det är väl inte direkt förvånande att inte Milo finns med i World Cup-laget. Han fick ju knappt någon speltid i Lausanne, räknades som lagets fjärde utlänning om jag inte minns fel.

Martin S:

Han har redan landat en gång, men dom släppte visst iväg honom igen! Lite vågat tyckte ju jag...

Salle:

En annan intressant fråga: hur ska Poffa använda tröjorna? Tröjan med långa snören, Lehtinen-tröjan och Damgaardtröjan... Och hur kommer det att se ut med både en Poffa och en Paddan i #44? Kommer de att ringa varandra före match och kolla ifall den andre har Lehtinen på ryggen, så att de slipper komma nästan likadant klädda?

Salle: Tja, jag har inte hunnit fundera så mycket på den frågan än så länge, men det kanske går att skapa ett EU-projekt för att räkna ut den effektivaste användningen av de där tröjorna.

« · 397916 · »