1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503659 inlägg · 4188 ämnen
« · 398170 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchtröjor
Lumber Jack:

Äääh, det är ju du och NuMo som trissar priset bara för att kunna skryta om hur mycket pengar Janssons tröja genererar. Att ni använder er av falska namn gör det hela än mer uppenbart.

Poffa: Roligt att se huggsexan om Janssons hemmatröja, stora spelare generar höga priser...

Sv: På tal om politik
Albert Hall:

Svartvadet tycker att det här med WADA:s nya förslag verkar krångligt. Jag är benägen att hålla med...

[Se länk]

Sv: ZZZ-tråd
Jaha, då var det dags för att såga lite timmer igen.

ZzzZZzZ ZZz zZz

[bild]elouai.com/images/yahoo/a24.gif[/bild]

Sv: Samme på MittNytt...
Martin S: Nej, men Edin.

El Aka Ali: Spelade Lage Dahlqvist hockey?

Martin S: Lage

Martin S:
my misstake..inte den vägen, fast via övik då :-)

Kalle K: Brukar? Vilken fler än Nordgren har gått vägen MODO-Sundsvall-TIK?

knaskamilla:

Näpp...vi brukar ta era spelare som inte ni tycker platsa, sedan skickas dom till bobcats för lite grundträning, SEN är dom mogen för Timrå och leka med er i SA

Salle:

Hoppas att Övik fortsätter att vara "hemma" ett tag framöver. Timrå förtjänar honom inte. Eller, jag menar, de har ju inget behov av en sådan gräslig diva i sitt lag...

knaskamilla: Det var ett långt (ca 3min som börjar ca 14.45 in i sändning) reportage från Samuel som är på besök hemma i Ånge. Där har han visst varit skådespelare i unga dar.

Lite aktuellrapport om hockey så sa han varken ditt eller datt om spel i ES. Dock så var Timrå tänkbart men Ö-vik var "Hemma just nu".

Sv: pirro
Spud: Nu sa jag ju iofs. att "slå om från anfall till försvar" stämde bra med beskrivningen.

Jag funderar mest på var "en värsta tänkbara förvridning av en människa" från dina sida betyder.

Milo är väl att betrakta som en storstjärna, eller?

OJ, så gärna jag skulle vilja se honom i MoDo igen! Enligt MittNytt har han 2-3 år kvar av sin NHL-karriär. Blir spännande att se var han hamnar...

Samme på MittNytt...
...snart.

Sv: Nytt rykte på forumet
Paddan:

Det finns inget så vackert som kärlek mellan...eller, hur fan var det där?

Paddan: Wow, nu har du allt suttit och skåpsupit mitt på blanka tisdagen. En hjälmar...du är go´ du...

Salle: Hahaha, nej något sånt har jag inte. Däremot skulle jag kunna tänka mig en sån där SF-liknande hjälmar som vissa team brukar använda till de tankningsansvariga.

Paddan: Har du en Iceman-replica också. Är inte race-overaller varma?

Poffa: Precis, tänk vad bra Lehtinen skulle bli nästa säsong när han får reda på att jag äger en av hans avlagda matchtröjor.
Eller så blir det som för Räikkönen, ett enda elände...

Paddan:

Ja, då kan vi väl avfärda det där ryktet. Kändes dessutom konstigt då man vet vad man har i MIKA.

Poffa:

Jepp. Jag kom förresten på att jag hade förträngt NilssonJ. Han torde ha fått upp statistiken lite till åffisjellas fördel.

knaskamilla:

Ryktena stämmer mycket sällan, men det är ändå lite intressant att läsa och skvallra om.

Poffa: Enligt den där sidan så har Mikkola kontrakt med Kärpät till 2006.

Poffa:

En stilla undran bara...hur ofta stämmer rykten som dyker upp på modohockey.se? Någon som fört statistik? Jag tror SpS leder med minst 1-0 i sanna rykten, jag... ;)

Paddan:

Ja, det kan du ju glömma. Du har redan lyckats råna till dig en vit, så den röda tänker jag försöka lägga beslag på.

Poffa: Det var så lite så. Men betalningen lämnas helst i form av en röd Lehtinen-tröja...

Paddan:

Jajjemen. Tack och bock...

Poffa: Är det den här du tänker på
www.sbsharks.com/huhuareena/

Nytt rykte på forumet
Ilkka Mikkola, finländsk back från Jokerit sägs vara högaktuell för spel med MODO Hockey enligt en snubbe på modohockey.se.

Nu tänkte jag gå in och kolla upp det men så inser jag att jag tappat länken till den finska motsvarigheten till hockeymagasinets transfersida. Därför, finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med länken?

Frisco:

Jo, fast jag har liksom ingen användning för den, då jag misstänker att den inte duger som tält - heller. För övrigt håller jag på att betala av ett sittplatskort med den knapra lön jag får ut... ;)

Albert Hall: Tja, jag hade faktiskt ett bud liggande ett bra tag på Milos tröja, men drog tillbaka det imorse då jag insåg mina ekonomiska begränsningar...

Sv: Lance är slut? Norge dominerar!
Lumber Jack: Underbart att få se slutet i alla fall. Forza Pantani!

knaskamilla: Jag har ju redan 2 kungliga Modotröjor det får räcka. Däremot tycker jag att du ska ge dig in i auktionen och köpa en ÄKTA tröja.

knaskamilla: Snygg-janne gör sig tydligen bättre i vitt, eller nått...

Paddan:

Synd att Riksmans bortatröja redan hunnit gå. Jag hade kunnat tänka mig att ge ett bud på den, jag såg honom göra tre matcher helt i min smak i den i vintras.

Varför bjuder ingen på Milous tröja?

Paddan:

Hmm. Det är klart, man får ju mycket tyg för pengarna...

knaskamilla: Nu är Haakanas tröja uppe i 1200 kronor!

Sv: Lance är slut? Norge dominerar!
Frisco: Uppförsbackar i pastaloppet, ÄNTLIGEN!

Undra om inte det blir ledartröja i vinter, istället för den gamla ledarhjälm på skytteligeledaren. En gul och fin, Tour-inspirerad.

Sv: pirro
NuMo: Men då var det bara vackra ord, för de matcher jag såg med herr Pirro vid rodret såg det mer ut som att aldrig slå om från försvar.

Snabbt slå om från försvar till anfall skulle nog för övrigt alla tränare säga attd e var för.

Blixthockeyn var väl ett samlingnamn på detta.

Bänkadet av storstjärnor.. är det Milo som det syftas på eller?

Nu ni, Salles hemmatröja 2500 kronor bjudet. Verkar bli fight om den.

knaskamilla:

Ja, att Borg skulle ge sig in i leken är väl inget oväntat.

Poffa:

1000:- för Haakanas tröja...? Såg förresten att folk bjudit på Snyggjannes båda tröjor, och att Borg gått in och bjudit på Hedlunds. Snart får Frisco gå in och bjuda på Kingens tröja, tycker jag... ;)

Poffa: Oj, tack, så jag tog hem auktionen. Jäklar, det var inte illa.
800 kronor för Lehtinens matchtröja var ju ett riktigt fyndpris.

Börjar för övrigt bli tuffa priser på vissa tröjor. Senaste budet på Salles hemmatröja är 2000 kronor.

Paddan:

Jaha, man får väl säga grattis då till ett stycke vit Lehtinen-tröja. 800 riksdaler är ren stöld...

Poffa:

För att inte tala om proffsboxning. En sport där man ju verkligen skulle ha nytta av dopingpreparat av olika slag. Anabola steroider, adrenalin, ja i princip allt utom lugnande saker dårå. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om man vid en närmare granskning skulle finna att sporten är totalt nedlusad med doping. Jag har nog aldrig hört talas om en enda dopingfälld proffsboxare. Däremot har jag sett dom falla av andra saker.

knaskamilla: Nu vet jag inte riktigt hur det ligger till med Paddan och hans jobbsökande, men om han fortfarande är ledig så vore det väl något för honom ?

« · 398170 · »