TACK,, det var glada nyheter, nu är det bara för TIK att skjuta högt ifrån halva plan så kommer vi fortsättningsvis att behålla första platsen som storbror i Norrland ;-)
Glada nyheter kommer slag i slag. Först får vi läsa av Frisco att Salo skriver på idag och sedan skriver ÖA att kommunpolitikerna i princip är helt överens (bortsett från FP:s Jarl "Bumpaberra" Strömbäck) om att godkänna arenan.
Härligt! Bra spelare och en ny fin arena. Dubbelhärligt!
Poffa: Visst. Annars kunde man ju tycka i så fall att MODO hellre skulle kommit med ultimatumet när man spelade mot Skellefteå i elitseriematcherna(om de hade spelat där dvs :))
Det är ingen som vet säkert, jag bara gissade och kom med ett antagande.
Om det är fjantigt eller ej låter jag vara osagt. Låter fjantigt men bara MODO och Wernblom vet exakt hur hela affären gick till och det kanske finns något där som gör att man kan tänkas ställa sådana krav.
Ja, det kanske stämmer att du missade den matchen. Jag minns att jag, Frisco och 3500 andra var där i alla fall. För vi skrattade ganska hårt och länge åt "knuffa Karlin mellan blålinjen och kortsidedörren"-leken.
Först säger man blankt nej till att låta SkAIK ersätta TIK, då SkAIK värvat till sig just Werna, Antos och MaJo (naturligtvis är det mest Werna det handlar om). Sedan har man nu gått med på det hela och därför kan man kanske anta att MODO som ultimatum satt att Werna inte får spela matchen mot MODO.
För mig är det ganska svårt att komma ihåg sådant säkert, med tanke på att jag inte kunde närvara p.g.a. jobbandet. Jag hade dock för mig att det var något mer än första isträningen jag hade missat. Hmm...när jag tänker efter kanske jag inte missade första isträningen i somras? Eller också gjorde jag det.
Jaha. Nu har man fått svar på sin fråga om biljetterna då. Typ.
"Säsongsbiljetterna går åt som aldrig förr, finns det något mål från eran sida att sälja slut hela säsongen nu i sommar eller kommer ni att spara ett antal biljetter till varje match? -->Vi har sålt ca 240 nya årskort, i år säljer vi också för första gången på länge säsongskort på rad 1. Vi kommer dock inte att sälja ut samtliga biljetter som säsongskort. Ett antal biljetter kommer att vara undanlagda för bortasupportrar, bussresor, media samt matgäster."
(Det vore intressant att veta vad "ett antal biljetter" är... ;))
Förra försäsongen spelades en match hemma. Inte så svårt att komma ihåg då man fick se en något märklig syn. Mattias "meniskskadan" Karlin kunde inte ta ett skär själv utan fick hjälp att ta sig till blålinjen vid presentationen.
Poffa: Äh, sånt tarvligt beteende kan man väl inte syssla med. Nu får ju äntligen Skellefteås supportrar se mötet de trodde skulle bli av i elitserien. Wernblom mot sina forna lagkamrater. Lär nog bli en fin ljudkuliss kring den matchen kan tänkas.
När man invigde Kempevallens konstfrusna ishockeyplan i slutet på femtiotalet spelade man just mot Skellefteå och kansliet fick då ta in extrapersonal för att kunna ta emot alla samtal från Skellefteåsupportrar som ville följa matchen via bokat långdistanssamtal.
Läste ett inlägg på modohockey.se om Jämtland Hockey Cup. Timrå väljer cupen i Lugano och ersätts av Skellefteå. MODO ville tidigare inte gå med på detta i och med bland annat Wernbloms flytt, men har nu ändrat sig.
Skall vi gissa på att Skellefteå måste ställa över Werner, Antos och MaJo i matchen mot MODO?
Modo har startat en ny reportage serie på sin sida.. man inleder med den hetaste mannen i MODO Peter Blomqvist som till synes har samma läromästare som Bosse Ringholm i charm. I övrigt inte så värst mycket nyheter.
knaskamilla: Kanske det, är inte så vidare värst intresserad av KB65.
Conny däremot seglar mot högre höjder i och med kontraktsskrivandet med Graz 99:ers. Erste Bank Eishockey Liga blir alltså den fd Bjästabons nästa erövring.
YaQoP: i malmös gästbok fick jag veta att man ska hålla sig till ämnet. Det skulle vara intressant att höra kopplingen the reds möte till biluthyrning.
Ni skall komma ur egen zon först. :)