Visst blir Salo en förstärkning, han borde vara en utav dem främsta målvakterna i Elitserien nästa säsong......
Men erkänn att bilden nedan framkallar minnen....så här i efterhand kan då jag inte göra något annat än att skratta..men just då det hände så var det allt en klump i halsen.
Det klär dig inte så bra att försöka vara provocerande genom att överdriva, trots att du är luling... ;) Riksman spelade ju för övrigt upp sig rejält under andra halvan av säsongen, men det är klart - att Kung Cannabis försvann inför förra säsongen var ju en klar förlust. (Länge sedan man såg några bilder på honom här nu, förresten...)
Det positiva med det där är ju att han redan gjort det. Jag menar, en sådan sak lär man ju inte göra två gånger... Nä, nog fan blir Salo en förstärkning!
knaskamilla: hAN HAR VÄL deklarerat för AB. , säger de i alla fall. Eriksson och Timander tror jag inte på förrän jag ser dem, men de är ju välkomna, självklart.
knaskamilla: Det var nån riktigt patetisk artikel där dom hävdade att Timander hade sagt att han var klar för MODO. Men den såg väldigt märklig ut, för det fanns inget citat så att säga....
Vad är det här, då? "En av de första hemvändarna som officiellt gjorde klart för återkomst i Modo var Philadelphias Mattias Timander som den 19 maj deklarerade att han lämnar NHL för Ö-viksklubben."
Såvitt jag vet har han fortfarande inte deklarerat något sådant...eller har jag sovit mig igenom något intressant?
Poffa: Ni har tydligen inte fattat någonting. Under benämningen "Botniabanan" har det mellan Svedjeholmen och Hörnett byggts en landningsbana för det mycket bombfyllda flygplanet B 52, a.k.a.Big Ugly Fat Fucker, denna gång laddat med världens giftigaste och dödligaste hockeybomber. "Infrastruktur för Gud " har projektet kallats i de hemliga rullarna på Kommunikationsdepartementet...
Kanske har vi några hockeyanalytiker att lita på här inne ändå. Kan det verkligen vara sant att Salo redan skrivit ett [f] två! års kontrakt.[/f]
Kan det vara sant att Jansson har skrivit ett kontrakt som garanterar honom 1000 matcher i Modo? Nä, alla rykten kanske inte är sanna även om de verkar troliga. ;o)
Jag vet vilka spelare det handlar om. Det är dels Salo sen är det en blivande NHL spelare det handlar om.. ;) En riktig superstar, enligt kuriren i luleå har modo uppvaktat Erik Lindberg i piteå..
Paddan: Det gör du innan du far. Själv så sätter jag mig på min morris så jag är väl där strax före hjul Hoppas man inte kommit på ett sätt att få upp planet i luften innan dess.
NuMo: Jaha, har Reodor varit med och tagit fram planet. Jamen varför sa du inte det från första början. Dags att bege sig ut till Öviks Flygplats då. Vem meddelar CNN, ESPN, USA Today och alla de andra småaktörerna?
I mina ögon är Sedinarna troligare än Kaberle. Bröderna vill inte vara kvar i Canucks då de får så dålig speltid. Chansen att någon annan klubb är villig att ge bra betalt till dem och Canucks är knappast troligt och att Cancuks skulle släppa dem gratis till någon klubb är definitivt inte troligt.
Då återstår elitserien eller Europa. I det läget ser jag MODO som det enda alternativet.
MoK: Mest troliga är väl Foppa, Timander och Kaberle. Däremot känns inte Sundström lika säker längre eftersom han sagt till tidningarna att han vill stanna ett år till i NHL. Men han kanske mörkar...
Sedinarna har sagt att MODO var ett alternativ, men det känns ändå osäkert.
Spud och alla. En sak som inte ni vet är att Foppa i alla hemlighet köpt ett privat. Det är utrustat med specialdäck gjorda av Reodor Fälgen och är lindade med otaliga varv hönsnät för att kunna ta upp de oerhörda G-krafter som behövs för att kunna bromsa upp på korta flygplatser. Dessutom har man förberett flygplatsen med sånna där bromslinor som man har på Hangarfartyg. Flygplanet är dessutom utrustat med dubbla krockkuddar och gumminos, så nog går det att landa alltid, bara man träffar rätt. Jag förstår inte varifrån alla negativa skeptiker kommer.
Hälge: Det var ju trevligt att du gratulerade till J20-guldet. Det riktiga SM-tecknet skall det väl trots allt spelas om. Tror jag ska satsa mina pengar på Mora som SM-guldvinnare.
Äh, det finns nog ändå knappt något säsongskort kvar i Kempehallen, så du behöver inte oroa dig...
NuMo: Hmm, hade för mig att dessa plan var tagna ur trafik. Tycker mig ha sett en bild på en Concorde fraktad sjövägen upp till Skottland. Eller så var det bara väldigt snåla skottar...
NuMo: Har inte du hört talas om att de inte används längre? Dessutom skulle öviks landningsbana inte ens räcka till hälften av vad en concorde behövde under sin livstid.
Men erkänn att bilden nedan framkallar minnen....så här i efterhand kan då jag inte göra något annat än att skratta..men just då det hände så var det allt en klump i halsen.