1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 504898 inlägg · 4189 ämnen
« · 404480 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Nonsens, pajkastning samt viss svenskaundervisning.
Nu tycker jag att vi flyttar diskussionen till en mer rättvisande tråd.

Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla: Humor är ett intressant verktyg.

Se bara vad man kan lära sig av följande historia:

A panda walked into a cafe.
He ordered a sandwich, ate it, then pulled out a gun and shot the waiter.

'Why?' groaned the injured man.

The panda shrugged, tossed him a badly punctuated wildlife manual and walked out.
And sure enough, when the waiter consulted the book, he found an explanation.

'Panda,' ran the entry for his assailant. 'Large black and white mammal native to China. Eats, shoots and leaves.'

Paddan:

Det är säkert den där jävla Renberg, som inte hade råd att köpa sig en egen bil med plasma-tv i...

knaskamilla: Jäklar, någon har tydligen snott Mackes bil... ;)

Paddan:

Haha. Jävla Stockholmare, de där hockeyligan.se! Skiter totalt i oss norrlänningar, som vanligt...

Funderar på om de har någon egen tidszon där nere i Göteborg, för enligt Hockeyligan.se var Frölunda det första elitserielaget att träna på is, vid 11-tiden idag. Om jag inte fått helt fel på min tidsuppfattning så har jag bestämt för mig att jag idag klockan 09.30 befann mig i Kempehallen och såg på säsongens första isträning för MoDo Hockey. Dessutom gick väl LHF på is vid 10-tiden.

Mycket nu som jag inte fattar...

Salle: Att Skägget uttalar sig så positivt om Tymmy och Eriksson måste ju tolkas väldigt trovärdigt. Nu tror jag att jag tar och tar ut lite i förskott.

Salle: Verkar vara väldigt svårt att uttala ÄnnÅHäll...eller vad det nu heter.

Så det är alltså onsdag eftermiddag som Foppa kommer att träna med laget. Knepigt, Allehanda som aldrig brukar ha fel.

Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
P4 Västernorrland fick en intervju med Salo och Kent. 14.30 Sändningen.

Salo säger inget speciellt men Kent uttalar sig tveksamt om linje 19´s framtid i MoDo (iår) men säger att Anders Eriksson och Mattias Timmander är mer trovärdiga.

Sv: Matchtröjor
Paddan: Sen så heter det faktiskt "skull" och inte "skulle", ärthjärna!

Poffa:

Jag tyckte ni sa virka, jag.

Poffa: Jo, det är klart där har vi väl den enda osäkerhetsfaktorn.
Frågan är dock hur pass uppskattade de speciella tomtehjälmarna blir under mellandagsmatcherna. Men det var ju för ovanlighetens skulle en intressant idé från Salle...

Paddan:

Vad sa vi tidigare i dag? Stickade tröjor som det stod Alfredshem på var väl en variant. Osäkerhet fanns ju om Lonken kunde sticka dock.

Poffa: Hmm, har min datorskärm helt kajkat ihop eller är de stora fälten på ärmarna på Frölundatröjan blåfärgade?
Såg lite halvmystiskt ut.

Men, nu gäller det att bli först med en fjärdetröja då...
Design på den, någon? ;)

knaskamilla:

Långa snören verkar vara någon form av terapi för många. Så fort de ser ett snöre är de tvingade att vara där och dra och peta, känna och klämma. Innerst inne vill nog alla ha långa snören men törs inte erkänna det.

scim:

Det har du rätt i. Undrar varför folk envisas med att ha dem långa, då? Hmm...

Kul med blockflöjtandet. Grattis! Säg till när du lärt dig något roligare, så kan vi bilda blockflöjtsorkester.

knaskamilla:

Snören går ju som tur är att klippa av så det är väl inget speciellt stort problem hursomhelst.

Nej, nu tror jag att jag ska och kila hem från jobbet, den här dagen har varit alldeles särskilt produktiv, jag har nämligen lärt mig spela Mary had a little lamb och nästan lärt mig spela Oh when the saints på blockflöjt.

scim:

Jag tycker nog att det verkar som att VF har kortare snören på sina tröjor också. Fast det verkade iofs som att Salo och Steen hade kortare snören på sina än på den där bilden också, så det kanske bli bra till slut det där...

Sv: php-forum
Petey21: Håller med angående luleås forum, där man inte ens är intresserad att respektera rubriken i en tråd. Startar manen ny tråd med unik rubrik så kan man ge sig attan på att det redan debatterats i en annan tråd med en helt malplacerad rubrik. - Då blir det smisk.

Min erfarenhet säger mig att de php-forum jag sett inte blir någon hit för modoiter. Jag tvivlar på att detta blir någon mötsplats för oss heller. många verkar gilla php men få verkar ändå välja sen forumformen.

NuMo: Smaken är väl olika. Själv gillar jag php bäst av alla, de har det bästa från två världar: att alla inlägg i en tråd är öppna och läsbara utan extra klick (som Sportsnack), och att trådarna inte är ihopnästlade med varandra (som det officiella forumet). Samt möjligheten att helt skippa trådar som inte verkar intressanta att ens läsa.

Det officiella forumet är jobbigt med allt klickande för att läsa varje enskilt inlägg i en tråd, men tack och lov är det inte som Luleås forum, det måste vara det sämsta forumet jag någonsin sett sedan uppstarten av Internet (nästan åtminstone), går man inte vilse där behöver man knappast karta eller kompass ute i skogen heller. ;)

Petey21: Själv trivs jag inte i ett php-forum. Det finns flera som den du presenterar med ett utrymme för just Modo. Jag tycker att Modos forum är bra, men det kunde förbättras på en del punkter. Hur som helst. Här är det riktiga komplementet.

scim: Jag tycker tröjan såg bra ut på Steen och Salo med utrustningen på, förhoppningsvis kommer en fin bild i någon tidning i morgon.

Poffa:

Man kan ju alltid hoppas, det är ju rätt underhållande att se när Ahdrian skämmer ut sig. Är det någon som vet hur det går med deras juridiska granskning av Steen-affären föresten?

NuMo: Ja, men det bästa vore nog om den officiella sajten kunde göra ett vettigt forum och inte använda samma teknik och databas som man använde runt 98. Inofficiella forum brukar inte locka så många besökare, men ändå. :)

scim:

Ge dig till tåls tills i morgon. Då kommer det säkert en bild på Steen, Salo och Kent i ÖA. Då får vi se hur högt texten sitter. Det lilla jag hann se så satt texten bra mycket högre än den verkar göra på killen på bilden.

Undra om den bilden (den som kommer i ÖA i morgon) kommer dra igång Steen-debatten igen?

Dessutom undrar jag om det inte är risk för att Ahdrian kommer vilja stämma MODO, tryckeriet och designern när han inser att MODO var före med en tredjetröja.

Poffa:

Den kan kanske komma till sin rätt om man har axlarna i höjd med pannan men annars har jag svårt att tror att texten hamnar på något vettigt ställe.

Petey21: Ja då har ni äntligen fått ert PHP-forim då. Må det frodas i välmående.

scim:

Det är ju bara för att killen på bilden inte vet hur man fyller ut en tröja. På med skydd och en del muskler och vips så sitter texten på kalaskulan istället för på spelkulorna.

php-forum
Lite smygreklam mitt i debatten om tredjetröjor och juniormålvakter. På mångas begäran finns det nu ett php-forum för Modoiter (och andra hockeyfanatiker med för den delen), kanske ett alternativ i forumsdebatten då många inte tycker att det officiella forumet är så bra. Kolla länktipset. Och nu över till debatten igen. :)

knaskamilla:

Det är snyggare när texten inte ligger i punghöjd.

[bild]www.modohockey.se/store/bilder/stora/306.jpg[/bild]

Sv: I morgon börjar allvaret!
Petey21: Han lirar i J20. Han blev förresten uttagen som reserv för U20 landslaget. Något han aldrig blivit tidigare. Han var en av anledningarna till att MODO J20 tog SM-guldet givetvis.

knaskamilla:

Det som gör det är ju färgen och tysnittet, inte designen.

Poffa: Okay tackar, det kan ju vara bra att ha en tredjemålvakt med, någon som vet var Öhman kommer att spela i vinter? I J20 eller blir han utlånad som Zacke blev ifjol?

Petey21:

Om du vill veta mer om Robert Öhman så följ länken.

www.modohockey.se/juniorer/spelareVisa.cfm?ID=56

Ser ut som MoDos tredjetröja på nåt vis, med texten och snörningen och så. Kan ju alltid hoppas att MoD använder den i serien med "vid särskilt festliga tillfällen" och inte bara på försäsongen.

Såg förresten när de fotade Salo och Steen i dessa tröjor på träningen, att den tilltänkta(?) matchtröjan är något annorlunda mot den man kan köpa, den har en liten Modologga ungefär där kapenens C brukar sitta, och de två loggorna på ärmarna är borta.

Poffa:

Fast den är snyggare.

scim:

Den är ju i princip exakt likadan som MODO:s tröja är. Texten på snedden, en rand runt armen, snörning i halsen, ingen krage och klubbmärket (det nuvarande) på armen/axeln.

Poffa: Tycker den är riktigt lik MODOs nya...

Petey21:

Målvakten du syftar på är Öhman. Stod i J20 året som gick.

Poffa:

Det hoppas jag, för denna var snyggare än vår pseudo-retro tröja.

Vem var den mystiske "extramålvakten" som var med på båda halvor av träningen? Jag trodde det var Zacke och Salo först, men när han tog av sig masken såg han inte ut som Zacke, och sen kom Zacke med först efter halva träningen (bytte väl av Salo?). Visste inte att de hade en juniormålvakt som tränar med a-laget.

"Vi vill våga vara annorlunda och pröva något nytt, säger Frölundas vd Mats Ahdrian."

Annorlunda och något nytt var orden, sa Bull.

Frisco:

Nu har Frölunda gjort vad MODO gjorde för ett halvår sedan. Nämligen införskaffat en tredjetröja. Kan vi dunka oss själva i ryggen och hävda att vi har del i framtagandet av även denna tröja?

www.gt.se/index.jsp?a=165790

På tal om isträningar så slog det mig just att flera tusen kommer att se (har sett?) Werner snubbla omkring på isen och fuska sig igenom övningar i år... ;)

knaskamilla:

Träningar ska inte vara behagliga!

Paddan:

Låter som en behagligare träning än den de skulle ha haft på den tid du skrev först, du...

Paddan: Jag var ordentligt ute och cyklade med B-Jun:s träningstid. Den var från 16.30 till 17.50. Bara som en allmän information, alltså...

Paddan:

Jag tror nog att ÖA är ute och cyklar, det är iofs inget ovanligt.

Poffa: Hmm, om Foppa ska träna på eftermiddagen imorgon så bör man väl i sådana fall sno B-jun:s tid från 16-18.20. Eller kan det vara så illa att Allehanda skrivit något galet?

Paddan:

Meeen, döh! Till hösten har han inte tid att skjutsa dig, då ska han ju spela hockey i MoDo!

« · 404480 · »