1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 504882 inlägg · 4189 ämnen
« · 404763 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Jefla TP, du lovade ju!!!
Vallin:
enligt uppgift så väsar han formen på smitingen varenda dag som solen lyser :-)

Poffa:

"– Kanske det, men jag har inte lovat något, säger Tommy och skrattar högt."

... :)

Minnet sviker en gammal man. Jag skulle ju ha en länk med också, men inte då. Den föll ur minnet så fort jag började skriva. Håhå jaja.

www.allehanda.se/sport/2995.html

Jefla TP, du lovade ju!!!
Tommy Pettersson kan man inte lita på. Här går han och lovar att han skall lägga av med hockeyn och börja spela innebandy med oss istället, men vad gör han?

Skriver på för någon liten skitklubb i Österrikiska ligan och tjänar pengar istället. Nä, om det här tycker jag inte. Men det är roligt för TP, kanske.

Sv: Retrotröjan...
Poffa: Man kanske väljer att vara lite okonventionella och placera dessa på högra sidan, eller...för att göra domarna riktigt konfunderade...på ärmarna.

Paddan:

Nä, jag var in och kollade. Artikeln fanns där men ingen bild.

Vänster sida alltså. Undra var de skall få plats med C och A som våra kaptener och assisterande kaptener skall ha på tröjorna?

Poffa: Eeh, förlåt, vänstra sidan blir det ju, lite lagom förvirrad som vanligt.

Tidningen Ångermanland brukar väl sällan visa bilder på hemsidan, eller för den delen sällan uppdatera sportsidorna på hemsidan.

Paddan:

Till högra? Jag tyckte någon sa att det var på den vänstra sidan. Finns bilden ute på nätet?

Poffa: Bilden i pappersupplagan av TÅ var inte så mycket bättre. Men klart är i varje fall att man tagit bort MoDo-loggorna från axelpartiet, eller rättare sagt överärmarna, och flyttat loggan till högra sidan på tröjans framsida.

Frisco:

Tyvärr var det ingen riktigt bra bild på hur MODO:s äkta retrotröja ser ut i ÖA idag. Jag hade hoppats att de skulle valt någon av bilderna de tog rakt framifrån. Då hade man kunnat se om det såg bättre ut på en hockeyspelare med utrustning än det gör på en liten finnig supporter.

Poffa: Håller med dig (för tredje gången tror jag) att den är snygg, betydligt snyggare är Modos dito. . Lite dålig fantasi dock.

Frisco:

Hmm, tog jag inte upp det här igår? Fast jag tror det var ien tråd som hette "matchtröjor..." eller nåt sånt. Snygg är den i alla fall. Även trots att de snott exakt den design som MODO har på sin retrotröja.

Sv: Nonsens, pajkastning samt viss svenskaundervisning.
Vallin: Rätt tolkat. Jag rensade endast tråden "Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm".

Sv: Linje 19 Reloaded?
scim:

Det var det kanske? Lätt att blanda ihop. Var det XP som skrev att Kaberle var i princip klar, då?

Med det menade jag nog att jag först bara hade tänkt att skriva stökig men sedan lade till dryg utan att byta ut ett ord som jag kanske borde ha bytt ut.

Stjärnback? =)
Enligt TÅ har modo gjort klart med en stjärnback =) Nog för att jag är väldigt nöjd med Muir men de behöver väl inte ta i så de spricker?

knaskamilla:

Var det inte Aftonbladet som gjorde det antagandet?
Och vad menar du med "så stökig som dryg"?

Poffa:

Det var det säkert. Och som visste att Timander redan skrivit på. Men, grejen är ju den att även om Expressen har fel ang. Weinis så KOMMER inte alla proffs att få plats i MoDo. Mest orolig är jag faktiskt över att Samme skulle hamna i TIK. Fast det förstås, så stökig som dryg som han var på O'Learys förra onsdagen är det nog bra om han inte spelar i MoDo till hösten.

Poffa:

Tråden har sin grund i att vår "vän" Lothar dök upp här igår och började gapa i vanlig ordning och precis som vanligt fick han mothugg. Det var bara det att tjafset pågick i fel tråd så därför startade jag en ny som på ett bättre sätt skildrade ämnet.

Dock slutade tjafset ungefär där, så den här tråden innehåller ingen pajkastning, utan endast viss svenskaundervisning och eventuellt lite nonsens. (Fast en diskussion mellan endast MoDoiter kan väl innehålla nonsens...?)

knaskamilla:

"Enligt uppgift till SPORT-Expressen" är väl så vagt det någonsin kan bli, är nog bara kafferastsnacket som ligger bakom det antagandet ska du se.

Nej, blir det elitseriespel för Weinhandl den här säsongen så är jag övertygad om att han hamnar i Modo.

knaskamilla:

Var det inte Expressen som enligt uppgift visste att Lasse Lindgren skulle träna MODO den här säsongen?

"I år siktar HV71 på att försvara SM-guldet. Men i jakten kan de tvingas klara sig utan Pasi Määttänen. [...] Enligt uppgift till SPORT-Expressen kan New York Islanders Mattias Weinhandl ersätta vid NHL-lockout."

Gud, vad jag börjar känna mig splittrad! Å ena sidan har jag börjat tro att Foppa bara kommer hem om det blir lockout, men å andra sidan vill jag verkligen inte se en massa bra MoDo-NHL-spelare i andra lag (vilket förmodligen kommer att hända om det blir lockout). Samme i TIK, t.ex. Så gräsligt! Eller Weinis i HV. Huvva...

Poffa:

Aha. Nu förstår jag! Min gissning är att den MoDorator som rensade bort den fjantiga diskussionen igår tyckte att världen behövde veta att alla ord är verbala, och därför lämnade kvar inlägg som från början faktiskt hörde till det sammanhang du efterlyser.

Poffa:

Men herregud, hur ska jag kunna veta det? Fråga Vallin!

knaskamilla:

Efter att ha varit borta 12 timmar från SpS så kommer jag tillbaka och skall läsa den här tråden. Problemet? Det finns banne mig inget sammanhang.

Vad handlar den om?

Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla:
Det är väl ALDRIG någon vallfärd när MoDo visar upp sig i Kempis, inte ens när det är match ;-)

knaskamilla: Kul med det årliga jippo som de har i Skellefteå. Troligen fuskade han liiite.

Frisco:

Det låter ganska troligt. Jag gjorde det ju t.ex. Såg för övrigt att 3700 personer kom för att se Werner. Kul för honom. Undrar om han ändå fuskade sig igenom övningar?

knaskamilla: Jo nåt tiotal extra kanske kommer och tittar. Ca 70 igår var lite kasst. Men det var nog fler än hockeyspelarna som började jobbet efter semestern igår?

Frisco:

Men då ska man tänka på att han är mer upphaussad än på länge också. Folk har en förmåga att påverkas av sådant.

knaskamilla: Tror inte att det blir någon vallfärd. Det har inte blivit någon vallfärd till NHL-spelarnas träningarna de senaste åren heller trots att #21 varit med.

Foppa tränar i Kempis idag, skriver ÖA. Foppa tränar i Kempis imorgon, skriver TÅ. Tro om folk vallfärdar idag, eller om växeln bara blir nedringd?

Frisco:

Måste säga att jag håller med dig. Skandal att MaJo inte fick mer istid, framför allt i PP. Han gjorde ju bra med poäng i Löven och jag tycker inte att vi kan skryta med backspelet i PP (eller i PP överhuvudtaget) förra säsongen.

Frisco: Jag har sett tillräckligt. Om du på något vis tror att Martin Johansson håller hög elitserieklass så är det du helt ute och cyklar.
Han var under sin tid i MODO aldrig riktigt ordinarie under varken Brithén eller Pirros tid. Ingen annan elitserieklubb var intresserad utav honom. B-back i elitserien, ja visst.

Krävs ingen Pelle Bäckman för att se att han är kass i egen zon. Annars hade han väl fått spela med tanke på poängskörden. Sen att du är partisk för att han är en favoritspelare är väl inget konstigt det heller.

AudibleGiraffe: Det är nog inte det. Svårt att veta hur det ligger till när man inte sett honom in action så mkt.

Frisco: Ingen idé att upprepa vad jag nyss sa uppenbarligen.

AudibleGiraffe: B-backen!!??

Du är helt otroligt. Den enda spelande backen Modo hade efter att Milo lämnat Modo. Man skulle väl tagit bort MaJo och satt in 35-40 juniorer kanske?

Vallin:

Nja, men det har ju inte alltid hindrat folk...

Frisco: Oj vad du tar det hårt när man attackerar b-backen...

AudibleGiraffe: Så en back fipplar bort poängen medan en forward bara vinner poäng?

knaskamilla:

Är det verkligen så smart att opponera sig när man inte vet vad man pratar om?

Frisco: Det jag sett räcker för att bekräfta hans fippel. Han fipplade bort en och annan poäng säsongen som gick pga hans slarv i egen zon.

AudibleGiraffe: Det märks att du inte sett Modo mycket de senaste åren.

Frisco: du menar skandal att fippelbacken nummer ett i egen zon inte nämns? :)

Paddan: Skandal att den skönspelande MaJo inte nämns.

Paddan:

Ja, är det ordlöst torde det rimligtvis inte räknas som verbalt... Men jag vet inte, kanske Lothar kan förklara det där?

Vallin:

Om du ändrar dig och ska opponera dig, se till så att det är i form av en ledande fråga.

knaskamilla: Är det inte så att verbal kommunikation är all kommunikation som sker med ord, skrivna eller talade, medan en icke-verbal kommunikation är sånt som förmedlas med hjälp av exempelvis gester.

Frisco: Förstår att du fick en tår i ögat när du såg att de glömt bort mannen, myten och legenden MaJo i artikeltexten.

« · 404763 · »