Icing-Ove: Har kollat in Sedinartikeln och måste säga att jag blir lite förbryllad över deras agerande, kräver både mer istid och mer pengar. Om istiden skulle utebli (går det verkligen att skriva in såna grejer i ett kontrakt???) så accepterar bröderna att spela i MoDo för kaffepengar (tackade nej till 1,7 miljoner dollar i årslön från Vancouver). Händer det ingenting denna vecka så håller jag nog med dig om att vi hittar Sedinarna i MoDo nästa säsong. De har så att säga medvetet målat in sig i ett hörn. Håller MoDo´s ekonomi för detta??? Grabbarna bör väl ha en topplön med elitseriemått mätt (ca. 2 miljoner SEK/år). Foppa & Macke ska ju också ha lön & det kommer en säsong efter 04/05.......
Du menar att om de hade stått längst upp på läktaren så hade de sett ganska bra ändå? Nä, inget försvar är försvar nog. Att först gnälla över urusla platser och sedan ställa sig där, när det finns en massa bättre platser lediga, det är bara korkat.
knaskamilla: Ett visst försvar till kvällens bortaklack krävs nog iaf. Kempis borta sektion suger verkligen, frånsett de 2-3 översta raderna. Låt mig gissa att antalet timråiter inte översteg 20?? I det fallet lär dom nog ha knött upp sig på de trots "sikt-över-hela-isen-platserna" rätt mediokra platserna...
Jocke och Steen var ju nästan de enda som gjorde något konstruktivt med pucken... Jag glömde för övrigt att nämna Zakke. Tycker att han gjorde ett bra jobb, även om han hade mycket hjälp av att Timråspelarna verkade tro att han var tio meter lång och därför sköt över mål mest hela tiden.
Lars Jansson andvänder inte kroppen i år heller... Var inte Jocke Lindström lite mycke puckkär emellanåt eller var det bara jag som drömde igen?? Däremot verkar Jeppe vara lika bra i år åxå..
Det här gillar jag bäst ur Martins matchrapport på åffisjella: "02.45 Drygt tre minuter in på den första perioden. Inget av värde har hänt ännu." =)
Nåväl. Tråkig match. Som fan. Andra halvan av sista perioden lite intressantare, men mest för att domaren var urkass. Det såg ut ungefär som att MoDos försvarsspel i vinter kommer att bestå av uppställningen: en back och fyra forwards.
Annat intressant: det fanns massor av lediga sittplatser. Vad gjorde Timråfansen? Tja, bild kommer nog imorgon.
Icing-Ove: Vågar man fråga om du kan klippa ut den nedre texten och lägga in här i gästboken? Man var tvungen att registrera sig för att läsa och jag får väl kalla mig lat, men jag orkar inte. Tack på förand.
Ok, mycket kan hända, men dessa killar verkar vilja lira i Kempis i höst. Jag tror inte att Crawford lovar istid bara så här och Näslund är nog lite less på att sticka tillbaka och dra med sig familjen över igen.
knaskamilla: Som du ser har mitt lilla knep lyckats.
Idioterna som brukar förstöra omröstningarna om man ger dem chansen har fått en egen knapp att trycka på - så blev vi av med dem. De representerar nästan 40% av knapptryckarna så man ser ju vilken roll de hade spelat om man låtit dem florera fritt.
Fjorton har röstat i övrigt och vi har bland dem bara en klentrogen. Jag tycker det ser positivt ut. Majoriteten tror faktiskt att Timrå mer eller mindre kommer att bli en munsbit denna säsong, eller åtminstone den här matchen, om jag ska tolka siffrorna försiktigt.
Modo har övertygat hittills på försäsongen, ändå, vi väntar ju på något ännu godare och blir det så så tror tom. jag på en lycklig säsong.
Det får mig att tänka på...undrar om min gamla mor lyckats hämta ut mitt säsongsko...jag menar, min biljettbunt än? Jag har då inte sett till något sådant.
Mats:
Bänkgrannens plats kan jag nog inte sälja. Men du kan ju kolla med min gamla mor om hon ämnar missa någon match i vinter. Det finns en minimal chans att det isf sammanfaller med någon av de matcher jag kommer att missa.
Jag satt precis och ctrl+c:ade från "inför matchen" på åffisjella, men jag antar att jag inte behöver ctrl+v:a det nu, när du redan konstaterat att jag inte alls spred lögner om Wennerberg...
Poffa: Fast å andra sidan är ju inte det mitt problem :-) Hennes mamma vill nog ha tillbaka så mycket som möjligt av pengarna för säsongskortet så jag safftar nog på med ett rejält bud som hon inte kan tacka nej till, money rules u know ;-)
Det där med Styf-tröjan kommer inte direkt att öka dina chanser. Det enda hon kommer få förklara är hur i H-E hon tänkte då hon sålde platsen till en sådan som dig. ;-)
Poffa: Tror nog att det är knaskamilla som skulle få det jobbigast, att förklara efteråt varför det suttit en sån djävulskt trevlig TIK supporter med Styf tröja på hennes plats :-D Vid varenda nersläpp i mittzon så skall jag skrika "SKJUT HÖGT" om Salo platsar och får stå någon match :-P
Sitter du på H Höger lär du knappast se en hel match och en hel plan. Vi har nämligen vårt eget lite speciella sätt att ta hand om de icke rättrogna hundarna...:-)
Poffa: Ha..det går fler tåg, det är ju inte det sista mötet denna säsong. Tror jag skall maila in ett anbud till knaskamilla på derby plåtarna, kunde ju vara kul att få se en HEL match och en HEL plan när det är derby i kempis ;-)
Svagt. Mycket svagt. Här trodde man att man skulle få slänga lite käft öga mot öga, mano an mano. Men icke. Lite hängig... Blaha blaha. Jag säger som Hasse Alfredsson: " Under franska revolutionen högg de huvudena av folk som limpskivor. Tjoff, tjoff, tjoff...". Komma här och vara lite hängig.
Jaja, krya på dig och se till att njuta riktigt mycket av Timrås seger. Det blir säsongen enda mot MODO.
Poffa: Var själv på väg att åka upp men är lite hängig så det blir sängen direkt efter jobbet,...och som en kollega sa,, om DU inte orkar åka upp då måste du verkligen vara sjuk..ja det är väll så.
Du kan inte sälja bänkgrannens plats också? Det skulle vara en njutning att se Bert Callawa...förlåt, Mike's nuna ska det visst vara, omringad av Modoiter.
Om man grundligt läser ÖA idag så ser man att det under "inför matchen" står att Wennerberg blir borta ett par veckor till efter smällen han fick på nyckelbenet i sista matchen i Mästarcupen.
knaskamilla: Jorå jag ska hälsa att du hälsar till frugan. Dessutom så tycker jag du ska fortsätta med att sälja hemmamatcher till bortafans från utomsocknes. Ett "Vinnarinnakoncept" skulle jag nog vilja påstå att det är. Stå på dig mot etablissemanget...
knaskamilla: Jo jag glömde att tillägga att miiike är som en halvbror för mig även fast vi knappt är släkt. Jag har nästan daglig kontakt med honom men jag föredrar ändå att skicka mäjl om såna här viktiga saker än att ta det mellan två ögon..
Jag ska hälsa miiike att det faktiskt finns en del Modoiter som är riktigt snälla, gulliga och omtänksamma. Fast Poffa är en elak filur han...
Ps. Jag ska hälsa att du åkte förbi den stora Nolbyknölen...
Njaa. Jag är skeptisk. Jag tycker allt att han måste kämpa lite till för att få en sån hedersbetygelse. Jag menar, sittplats på H Höger. Det är ju bara marginellt större än att vinna Nobelpriset.
Och detta crappy resultat gör att vi för första gången sedan 1991 inte har någon svensk med i Ryder Cup. Som tur är så blir det trots detta stor golfunderhållning den 17:e till 19.e september då Ryder Cup avgörs på Oakland Hills.
Vi får nöja oss med att vicekaptenen Anders Forsbrand och Langers två assisterande kaptener Joakim Haeggman och nyutnämnde Tomas Björn finns med.