1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505176 inlägg · 4189 ämnen
« · 411370 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo-S/T Hockey
Dream Team:

Personligen är jag inte alls orolig, vem som har rätt får tiden utvisa.

Det jag är mest less på är bara den skadeglädje alla verkar känna när Salo fummlar, och de tycker jag inte för att han står i Modo, var inne på samma linje redan efter Salt Lake City.

YaQoP: Salos "räddning" kan bli att tempot och klassen på spelet i elitserien är sämre än i NHL/landslaget, så han fixar det ändå. Vet inte hur många VM han har hoppat in i sedan slutet av 90-talet, men det är ju en klart märkbar nedgång kvalitetsmässigt för honom själv där.

Jag skulle inte alls känna mig speciellt säker på Tommy Salo, sett till de senaste 2-3 säsongerna...

YaQoP: Salo har varit i nedgång både i NHL och landslaget, det är svårt att komma ifrån det...

Men men, han vänder det i MoDo! =)

YaQoP: Jag håller helt med dig. Sattsa på Salo.

Dream Team:

Att jag skrev troligtvis har två innebörder:

1. Ja, han måste visa att han duger i elitserien också, hittils har han släppt in 1mål på två matcher i Modo.

2. Han kommer troligtvis bli elitseriens bästa målvakt efter vad han visat de senaste 6-7 åren. Han har inte varit på uppgång de senaste åren, men det har inte Edmonton varit heller.

Ärligt talat är jag mer och mer orolig över Salo i MoDo. Hoppas han skärper sig där! Billig lär han väl inte varit heller...

YaQoP: Känns det inte som om Salo måste bevisa sin storhet i just MoDo och elitserien innan han får ett sånt högt betyg? Troligtvis så heter sveriges bästa målvakt Henrik Lundqvist...

Sv: ZZZ-tråd
Onsdagen den 1 september 2004. Dagen då Tommy Salo visade att han är Sveriges bästa målvakt, ja utan att spela.
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Sv: WC
knaskamilla: Heja heja. Hoppas på en bra match i ickehockeyarenan.

Sv: Forsberg och Timander klara?
Mano:

Ungefär så här...

I artikeln frågade man först Bengt Hedin varför Timander var med på fotograferingen och svaret var "för att få ihop 22 spelare. Vi hade även med Niklas Johansson och Robert Öhman.".

Sedan kom frågan om vad som händer med Timander och hans kontraktssituation. Svaret var då att en intensiv diskussion förs mellan Timanders agent och Philadelphia. Timander har erbjudits ett två- eller treårskontrakt som han tycker är smickrande, men MODO har inte gett upp hoppet.

Angåedne Sedinarna står det följande:

"Det finns en viss dispyt mellan Sedinarnas agent IMG och Vancouver. Bröderna är inte fullt nöjda med vad de erbjudits med tanke på att det gick så bra ifjol. IMG har satt press på Vancouver och de har en daglig diskussion. Enligt Bengt är det bara till MODO:s fördel att det dröjer med beslut.

Foppa har sagt att han väntar till efter World Cup och sedan bestämmer sig, avslutar Bengt Hedin.

Poffa: "Sedinarna verkar dock vara längre från NHL än åtminstonde jag trott. Förhandlingarna mellan IMG (Sedinarnas agentur) och Vancouver verkar kyliga."

För oss som inte kan läsa pappersvarianten, vad sades som underbyggde det? Om när det gäller Timmy, var det då ett förslag från Philly vi pratar om, inte ett från Modo?

Poffa:

De va mycket ogenomtänkt av mig de där, men släng in någon från marknadsavdelningen som utfyllnad, som sagt någon som är i Modo Hockey iaf.

knaskamilla:

Måste man åka till Stockholm bara för att gå på toa?

knaskamilla: Lite långt till WC tycker jag men men....

WC
Nu drar jag till Sthlm. Heja!

YaQoP:

Lonken var ju redan med...

Poffa:

Fylla ut lagfotot?
Måste va jordens sämsta idé, om han nu inte ska lira med Modo.
Kunde ju lika gärna Lonken dragit på sig lite utrustning och fyllt ut, han ska ju iaf vara i Modo kommande säsong.

Poffa:

Äsch, vilken tråkig förklaring. (Niklas Johansson var det också, väl?)

Hoppas, hoppas, hoppas att Sedinarna hamnar i MoDo i vinter! Det skulle ju dessutom vara positivt för TIKare och BIFare också, som då skulle kunna gnälla över: Salo, Sedinarnas hörnsnurr samt Foppas skadebenägenhet. Grattis till alla i sådana fall, alltså.

Så har vi då fått förkalringen till varför Timander var med på lagfotot. Eller har vi? I dagens pappersvariant av ÖA står det i alla fall att han var med för att fylla ut lagfotot. Samma sak gällde Robert Öhman och ytterligare en junior.

Dessutom säger Bengt Hedin att Timmy fått ett förslag som det förs en diskussion om. Sedinarna verkar dock vara längre från NHL än åtminstonde jag trott. Förhandlingarna mellan IMG (Sedinarnas agentur) och Vancouver verkar kyliga.

Salle: Jag läste spanska på gymnasiet och hade också Tage som lärare och gjorde några besök i detta rum.

knaskamilla: Gammal... Vem... Jag är inte en dag över 34år, än...

Salle & Paddan:

Jag med min ungdom har aldrig varit i närheten av det ni beskriver. Verkar vara tur att man inte är en sådan där gammal stofil!

Paddan: Jag hatade detta rum under tyskan... Man visste aldrig när Tage droppande in i "samtalet" med sin torra stämma och korrigerade ett uttal eller påpekade ett grammatiskt misstag. Storebrorsamhället rumsifierat.

Konstigt nog hade det inte samma effekt på mig på Margareta Sundins engelskaklasser?

Salle: Sånt hade vi faktiskt också när jag läste tyska på Umeå Universitet, för drygt tio år sedan, kom jag alldeles nyss på.
Hmm, undrar varför man behöver ha en 3,5 timmars föreläsning om sånt? Har bandspelarna blivit så mycket mer avancerade?

Paddan: Nej det var ett sånt rum på Nola där Tage Wahlstedt kunde tjuvlyssna på alla elever en och en när dom talade in tyska meningar på band...

Frisco: Jahapp, så var den här trevliga kvällsunderhållningen överstökad.

Kanske bäst att studera insidan av ögonlocken en stund så man är "pigg och utvilad" när Lev Semjonovitj Vygotskijs insatser skall diskuteras. Undrar förresten vad man gör i ett röstlabb, är det något sånt som Bush använde för att vinna förra valet?

Varför är politik viktigt i Sundsvallstrakten?
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Dream Team: Repris?

Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
Icing-Ove: Ja det kan jag hålla med om. Ett SM-Guld skulle kunna vara den "morot" han tycks behöva för att vilja fortsätta satsa. (om det blir lockout förstås)

knaskamilla:

Tror samma sak, den som står mot Tjeckien (utan att göra bort sig) får nog fortsätta resten också.
Alltså är det läge för Tellqvist. Tror inte Salo står två dagar på raken.

YaQoP:

Själv hoppas jag att han står imorgon, så jag får se honom live någon gång innan ES-starten...

Kalle K:

Han står ikväll :)

Dream Team:
Gode gud gör så att han inte står i kväll...amen..

Portello:

Skottet som Tellan släppte in får ju Vitryssens skott att framstå som världens bästa skott. En projektil i stil med de värsta Air To Air-misilerna.

Dream Team:
Nej den blundern sitter för evigt etsad på näthinnan..
Grodhopp..skydda masken och hjälmen..."rysning"

Dream Team: Tycker att tellqvist sil var i klass med Salos.Skillnaden var att Salos var i en viktig match vilket Tellans inte var.

Kalle K: Går det ens att göra en sämre insats än just vid målet mot Vitryssland, ärligt?! Sämre än så borde det inte gå att bli..

Kalle K:

Där har du fel, grabben. Faktum är att många spelare blivit bättre sedan de kom till MoDo. Det hetaste exemplet (eftersom vi pratar målvakter) är väl Petter Rönnqvist.

knaskamilla:
Nämen ingen spelare har väll blivit bättre sen dom kom till MoDo?
Tar för givet att han är mycket sämre nu när han dragit på sig eran tröja.
;-)

Kalle K:

Undrar om Timråspelarna i sådana fall är korkade? Jag menar, inte ens skottet Salo släppte in i OS gick fem meter över mål...

Poffa: Vi sätter väl punkt där, helt enkelt. Min teori hade från början lite tunt på fötterna iom att jag ju inte var där, och liknar väl kanske mest en dåres förvarstal...

Men man ser faktiskt hela plan från de platser där TIK-klacken INTE står..=)

Kalle K:

Du menar förståss en sån, inte sånna. :P

knaskamilla:
Dom kanske missade att Salo snubblat in i WC laget? dom trodde nog att det var han som stod i målet och därför medvetet sköt högt, han har ju fipplat in sånna puckar förut ;-)

Dream Team:

Så vi drar alltså slutsatsen att så länge de stod längst upp så var det okej, men om de står långt ner så var det riktigt korkat att stå där istället för att sitta på långsidan? Så uppfattar jag det i alla fall. Då tycker jag vi låter en bild säga mer än tusen ord...

[bild]www.sportsnack.net/user/files/4/pict0008_resize.jpg[/bild]

JanT:
Håller med, Näslund är lite av en gåta, men tror ändå att chansen på ett SM-guld kan locka honom kvar. Han känner ju att Canucks inte har en chans på NHL bucklan.

Icing-Ove: Kommer han att spela i MoDo vid en lockout? Kommer han att lägga av helt om det blir lockout? Jag blir inte klokare av den där artikeln. Hur som helst tror jag inte att Markus Näslund spelar hockey någonstans säsongen 2005/2006.

Mano: Nu finns artikeln om Näslund på canucks forum. Se länken.

Icing-Ove: Funderade lite och kom på att Näslund en gång i tiden hade sagt att han skulle återvända till MoDo om det blev lockout. I annat fall var det Canucks som gällde. Letade lite på nätet och hittade den här artikeln. Har han ändrat sig nu? Jag tror inte heller att Sedinarna kommer att tjafsa om lönen så länge de får en topplön med ES-mått mätt.

JanT:
Jag betalar, det är lugnt. Nä, men det finns en skillnad i var klubbkänslan finns. De är inte giriga killar, de vill lira hockey. Men blir det MODO så tror inte jag att det blir nåt tjafs om lönen, bara de får lira mycket hockey. Däremot vill de inte bli "lurade" på istid och pengar i Vancouver, där de inte riktigt trivs under Crawfords ledning.

« · 411370 · »