1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505209 inlägg · 4189 ämnen
« · 412732 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hlinka
Albert Hall:

Osmo snäppet bättre? I så fall måste han vara Luleås sämsta spelare just nu. För så obotligt kass som han var i MODO... Herregud!

Sandströms klubbar. Följ länken.

Hostak var bra i Luleå, om han var bättre eller sämre än i Modo vet jag inte.
Osmo var ett snäpp bättre i Luleå.
Junkka var lika dålig i båda klubbarna.
Tellström är oerhört mycket bättre i Luleå.

YaQoP: Han blev nog inte bättre men det var väl Boorken som tyckte att han var för gammal & dålig för att behålla i MoDo. Dock så höll väl Hostak samma höga nivå i flera år innan hans rygg tog slut på hockeykarriären i förtid.

Salle: Sasse var i Luleå innan han missade en straff i Globen.

knaskamilla: Det var ju Boden som gjorde han bra och när han lånades in till Luleå till slutspelade så tackade han för förtroendet!

Fast alla vet väl att Det var i Brynäs han utvecklades ;-)

knaskamilla: Sasse är väl undantaget som bekräftar regeln. För visst lirade han ett tag i Luleå innan det blev Boden för honom?

Salle:

Blev Hostak så mycket bättre i Luleå verkligen?

Jag kan minnas fel men minns jag rätt var han snarare bättre i Modo än i Luleå.

Salle:

Johan Jonsson/Tellström...

Salle:

Osmo Suotokorva eller hur han nu stavar det?

Albert Hall: Du kan vara lugn. de flesta/alla fd MoDo-spelare som flyttar till Luleå blir mycket bättre än vad dom var här. Ex Junkka-Andersson, Hostak och det fins säkert nån till.

Poffa och scim:

Jag tycker nog att Hlinka är en hygglig forward, men inte att han är den poängproducerare som jag anser att Lule behöver. 32 pinnar på 86 matcher i Modo är för lite tex.

scim:

Och att du äger en orginaltröja med 30 Hlinka på ryggen färgar inte alls ditt omdöme? :-)

Hlinka var en humörspelare av stora mått. Fungerade det var han riktigt bra, hade han en jobbig dag stämde inte ens den enklaste lilla grej. Den största fördelen med Hlinka var vad som fanns utanför banan, inte vad han gjorde på isen.

Albert Hall:

Ähh, Hlinka var riktigt bra, han hade ett väldigt bra skott men tyvärr använde han det inte alltför ofta.

Sv: Papper, stan är full av papper...
Poffa: Äh, det är väl bara drygt 50.000 biljetter som skall skrivas ut och med den takten som de skrevs ut under slutspelet så torde vi nog hinna börja köa till invigningen av den nya arenan innan biljetterna är färdigutskrivna.

Sv: Papper, stan är full av papper...
Paddan:

Jag tänkte precis fråga samma sak. Ståplatsarna kan redan nu hämta ut sina biljetter, medans vi som betalt kopiösa summor för att få parkera våra arschlen i lugn och ro drabbas av någon form av biljettbojkott.

Jag vill ha mitt sittplats-ko... sittplats-buntmedbiljetter. NU!

Papper, stan är full av papper...
Någon som har en aning om när det är tänkt att de skall skicka ut sittplatsbiljetterna? Biljettskrivarna torde väl jobba för högtryck med tanke på de kopiösa mängder biljetter som skall skrivas ut.

Slutar väl med att man får hämta ut biljetten i biljettkassan inför varje match...

Sv: Ze njo wäbbpäjdsch
NuMo:

"Skrivet av:
Wolf
Bra idéer Kamilla och Petey21. Vi fixar så att man kan editera och citera inlägg samt att man ser vilka forum och trådar som har nya inlägg. Kommer inom kort.

/Wolf"

Konstruktiv kritik verkar man ta del av också.

Spud:

Hoppas verkligen inte.

Poffa: "Skiter i vad användarna tycker". Det verkar ju inte stämma riktigt eftersom man ändrat för att man lyssnat på användarna. Dessutom måste man ju ha lagt ut omröstningen i frågan av någon anledning.

Hlinka
Kanske kan få se den gammle igen. Nu i ny dress..

YaQoP:

Synd att skalet får en att baxna av hur fult det är. Som vanligt lever Webcom i tron att det de gör är jättesnyggt. Det första vi fick lära oss när vi pluggade Webbutveckling och Webbdesign var att göra en enkel variant först och sedan fråga användarna vad de tycker.

Webcom gör som de vill och skiter i vad användarna tycker.

Poffa:

Håller med, tycker det är i princip samma sak som förrut, lite annorlunda utséende på menyn till vänster ungefär. Forumet är rätt konstigt och en sak som jag iaf hade sett fram emot var en uppfräschning av multimedia delen. Lagom besviken man blev när man fortfarande kan ta hem samma gamla crap på Staal osv.

Förhoppningsvis pågår uppfräschningen under en tid och att detta bara är skalet som bytts ut.

Lågvattenmärke nummer 1:

Under rubriken NYHETER kan man klicka på alternativen:

Nyheter
i
din
handdator

Nyheter
i
din
wap
-
telefon

Snyggve!

knaskamilla:

Det kan man visst och du har helt rätt, numret stavas med ett m.

Poffa:

Det kan du nog inte göra, nej. (Jag undrar förresten om inte "numret" stavas med ett m?)

knaskamilla:

Spontant har jag bara en sak att säga. Vilken jävla skit det blev. Jag som hoppats så mycket på nya sidan och så blir det bara pannkaka av alltihop. My God så gräsligt!

Utan att på något sätt skryta så skulle jag vilja påstå att jag skulle gjort det hela bra mycket bättre på bra mycket mindre tid.

Dessutom en fråga, om jag skapar en användare nu, kan jag fylla i mitt medlemsnummer senare och på så sätt få tillgång till alltihop? Jag har ju inte med mig medlemsnummret på jobbet i alla fall.

Paddan:

Ja, där håller jag faktiskt med dig. Jag har ju suttit hela sommaren nu och mentalt ställt in mig på ett PHP-forum. Trodde aldrig jag skulle bli besviken över att det INTE blev det!

knaskamilla: Det kanske är just sånt man eftersträvar. Eller så är det så enkelt att man inte tänkt efter före...
Då hade nog faktiskt till och med ett PHP-forum funkat bättre än det här hemmabygget.

Paddan:

Det här kommer ju att göra det stört omöjligt att föra diskussioner med enskilda personer. Jag menar, så kassa som folk varit på att förstå vilket inlägg som besvarats/borde besvaras tidigare kommer det här att bli katastrof.

knaskamilla: Tja, med tanke på att biljetthanteringen tog ett steg tillbaka så blev man väl inte förvånad att utvecklingen skulle visa sig vara en hoppborg utan kompressor. Jag känner mig lurad på mitt Mekkano, istället fick jag en kotte och tre avbrutna tändstickor.

Åh nej! Är det bara jag som inbillar mig, eller finns det verkligen ingen möjlighet att svara på ett specifikt inlägg i nya forumet? Allt kommer bara i kronologisk ordning, helt enkelt. Kan ju bli...drygt.

scim:

Det kanske saknas konkurrens? Fast å andra sidan så skulle väl konkurrens inte hjälpa, så länge folk (t.ex. hos MoDo Hockey) inte har någon känsla för vad som är snyggt och inte.

knaskamilla:

Ja, man funderar ju verkligen om Darwins teorier verkligen är applicerbara i Övikstrakten.

scim:

Det är något knepigt när ett företag som Webcom överlever...

knaskamilla:

Totalt gräslig är min dom, min 13-åriga lillasyster kan knåpa ihop lunarpresentationer som ser bättre ut än vad Webcom åstadkommit.

scim:

Totalt gräslig är den inte. Vi slipper t.ex. plottret på förstasidan. Frisco klagar dock på att man måste scrolla i sidled (fast jag tycker att han ska skaffa en bättre skärm). Själv förstår jag inte varför man gjort om typ hela sidan förutom toppframen. Du kan väl förresten inte mena att du hade höga förväntningar på något Webcom producerar?

Angående de spännande nyheterna - var inte det bara på forumet?

Är det bara jag som anser att den nya designen är totalt gräslig?

Att kalla det en ny sida är ju en ren och skär lögn, det enda man gjort är att byta till en design som andas tidigt 90-tal samt att byta till ett (förhoppningsvis) bättre forum, vilka är de spännande nyheterna?

Sv: Vojne, vojne...
Eftersom tråden är försvunnen från åffisjella nu hamnar det här i stället. Måste bara få kommentera något jag undrade över i en tråd om supporterföreningar där. Så här står det på Syds åffisjella:

"Foppa Tour 2004

28-30 oktober"

Ja, jag säger då det... Undrar om det därmed är officiellt att den gamla klassiska Foppaland-touren bytt namn?

(Kanske borde jag sova i stället för bekymra mig om sådant nu?)

Sv: ZZZ-tråd
Martin S: Undrar hur lång tid det tog för Malmö att komma från Centrala Övik och hem till Malmö idag? Nästan så att det gått fortare med spark.

z 323427

Martin S:

Haha. Hade jag tagit flygbuss hade det tagit lite längre tid än 2,5 timme att ta sig från centrala Övik till centrala Sthlm... Så klart jag åker Arlanda Express!

knaskamilla: Ta Arlanda Express nästa gång från Arlanda så tjänar du 20 minuter.

Salle: Vill man vara med i poängjakten och kunna läsa på fråga spelarna forumet så ska man iår vara en betalande medlem till MODO Hockey.

Martin S: När du säger medlemmar i MoDo Hockey menar du såna som betalar medlemskap i idrottsföreningen eller registrerade medlemmar på forumet (dvs dom som kunde skriva där innan rekonstruktionen)?

Frisco:

I onsdags var jag också till Gideå. Det tog mig sammanlagt 2,5 timme från att jag klev på flygbussen i Övik till att jag befann mig på Centralen i en lite större stad.

I fredags åkte jag tåg. Det tog mig sex timmar från Centralen i den lite större staden till mitt hem i Övik.

Paddan: Nej nej, med mitt ÅK TÅG menar jag alla operatörer på den Svenska tågkartan. Jag har faktiskt en förhoppning att få åka med BK Tåg på Tjustbanan nån gång under de närmaste året.

Frisco: Hmm, är ÅK TÅG någon form av avknoppning från BK TÅG?

Idag har jag varit på Gideå International Airport. Inställda flyg. Folk överallt. MFFs damfotbollslag var också överallt. Domare till Superallsvenska matcher sprang omkring och letade taxi 10 minuter före avspark på Domsjö IP.

Så går det när SAS opererar. ÅK TÅG!
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

På det nya forumet så kommer även icke medlemmar åt samtlig information utom just fråga spelarna delen. Så vitt jag vet så kommer poängjakten iår endast att vara för medlemmar i modohockey.

Jag kommer att vara huvudmoderator på forumet men jag söker också några personer som kan hjälpa mig med detta. Känner du att detta kan vara ett jobb för dig? Skicka ett mail till mig.

Albert Hall:

Typiskt er rabiata lulingar...

« · 412732 · »