Jag presenterade den så kallade tioårsregeln som finns för skattetekniska skäl. Om han nu väljer MODO så kan det ju vara den som håller oss supporters på halster.
Frisco: På tal om föredettingar. Skall man tolka Foppas intervju efter matchen så blir det Modo om det blir Lockout, NHL om det inte blir det. Så vi får nog vänta ett år till kanske...eller kanske inte.
Poffa: För att motbevisa tidigare insändare tänker jag härmed slå fast att ikväll är HELA tre kronor under isen....inklusive eventuellt kommande TIK spelare som Z o Coma.... O du, Frisco; för vad du gör, nämn inte mig i samma mening som Bobcats!!!!!!
Poffa: Han lider ju bara av att spela i fel omgivning......fattar inte varför Sedinarna plockades bort?? Den kedjan verkade ju fungera. Men Hardy har stirrat sig blind på en drömkedja som bara existerar på papperet...
Kanon att MoDo är villiga att förbarma sig över föredettingarna Forsberg o Näslund samt redan gjort så med Salo....de två förstnämnda skulle inte platsa i Timrås fjärdekedja o vad Salo går för i dagsläget vet vi redan. Han lever fortfarande på OS-guldet -94...för över 10 år sedan!!!!
Frisco: Hahaha, nja jag hade inte direkt några tankar på det. Däremot känns det väl lagom kul med seminarium från kl 16 på en torsdag. Fast hoppar du in istället för mig på seminariet om Utvecklingspsykologiska teorier, och givetvis gör en VG-insats, så kanske jag hinner upp till Luleå... ;)
Frisco: Tja, idag har det väl varit mindre att göra än vanligt, tack vare Öviks Buss som inte kan hålla reda på sina busschaufförer och därmed lyckades ordna så att jag missade den enda obligatoriska föreläsningen/seminariet denna vecka, vilket i sin tur innebär att jag måste genomlida någon form av restseminarium på sen eftermiddag och kväll den sjunde oktober. Måttligt road.
Så, nu har jag fått klaga färdigt, för stunden, tror jag...
Paddan: Oki. Spelarna har nån typ av id-nummer. Du som inte har något att göra kan ju kolla alla nummer från 1-999 för att se om det ligger nån dold spelare på något av numren.
Hittade ingen gammal Riksmantråd så jag använder mig av en Zakketråd istället.
--- Text-TV ISHOCKEY I dag blev det definitivt klart att Juuso Riksman spelar i det italienska laget Alleghe den kommande säsongen. Finländaren var förste- målvakt i Modo den gångna säsongen. ---
Ja, han deltog bland annat i VM i Wien 1987. När han gjorde mål mot Kanada i 9-0 matchen blev han så glad att kanadickerna tyckte att han hånade dem. Därefter var han aldrig särskilt populär däröver.
Jag såg en träning i fjol vintras när de övade straffslag. Micke kunde inte låta bli att vara med och sköt garanterat mest mål av samtliga. Om det säger mer om hans målsinne eller Luleås målskyttar låter jag vara osagt.
Albert Hall: Micke "Shake Your Head" Andersson tillhör ju forntiden i MoDo men han blev bättre än han var i MoDo när han kom hem från Amerikatt. För visst lirade han i Luleå innan tränarkarriären.
Nu börjar du ju prata forntid på riktigt! Vad jag minns så var den gode Juha inte någon speciellt lysande stjärna i alla fall.
Om du nu ska dra upp forntid så kan du ju lika gärna ta upp Hardy Åström också. Fast han lirade egentligen aldrig i Lule Hockey, utan i ett av dom lag som sedemera slogs ihop till Luleå HF, IFK Luleå.
Osmo gjorde ett par hyggliga säsonger runt år 2000 men blev sedan snabbt sämre. Han avgjorde faktiskt den sjunde kvarten mot Modo 2001 med sitt 3-2 mål. Assisterad av Hostak.
Osmo har lagt av sedan ett par säsonger. Senast lirade han i Ryska ligan för otroliga pengar.
Jag presenterade den så kallade tioårsregeln som finns för skattetekniska skäl. Om han nu väljer MODO så kan det ju vara den som håller oss supporters på halster.