1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505194 inlägg · 4189 ämnen
« · 413293 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Föredettingar
NuMo:

Jag presenterade den så kallade tioårsregeln som finns för skattetekniska skäl. Om han nu väljer MODO så kan det ju vara den som håller oss supporters på halster.

Poffa: Vad sitter det i då? Det kan ju inte vara löneförhandlingen med Modo som strandat.

Poffa: Det tror jag att han har gjort.

Personligen vill jag ha Foppa lika mycket i Colorado som i Modo, kanske jag som blir minst besviken här inne om han inte väljer ES kommande säsong.

Poffa: Det är bara att vänta till den 15:e och se vad som händer. Dock kan man ju hålla tummarna.

NuMo:

Själv tror jag att han inte bestämt sig.

Poffa: Jag tror ändå att han spelar i NHL om det inte blir lockout. Tolka det hur du vill.

NuMo:

Betydelse, ja. Men att det nu var klart att det blir spel i Colorado om det blir säsong sa han inte.

Alltså är inget klart, oavsett vad som händer där borta i NHL.

Poffa: Jag tolökar det som att han faktiskt sa att det hade betydelse vad som hände over there, eftersom han faktiskt sa det.

Poffa: Jag tolkade det som: "Den där jävla Börje Johansson, han ska ha en fet smäll..."
Eller såg jag fel match, kanske

NuMo: Jag såg ingen intervju.

NuMo: Tillbaka på ruta ett, som vanligt då, alltså..

NuMo:

Jag tolkade det som om han inte bestämt sig, oavsett vad som hände där borta.

Frisco: På tal om föredettingar. Skall man tolka Foppas intervju efter matchen så blir det Modo om det blir Lockout, NHL om det inte blir det. Så vi får nog vänta ett år till kanske...eller kanske inte.

rupert: >>>O du, Frisco; för vad du gör

Det står Sundsvall efter ditt namn och inget lag i presentationen. Klockren smygsundsvallsfan som jag ser det.

Poffa: För att motbevisa tidigare insändare tänker jag härmed slå fast att ikväll är HELA tre kronor under isen....inklusive eventuellt kommande TIK spelare som Z o Coma....
O du, Frisco; för vad du gör, nämn inte mig i samma mening som Bobcats!!!!!!

Frisco:

snälla, blanda inte in rönallarna hos oss. Vi har det tillräckligt jobbigt ändå med vår "samarbetspartner".

rupert:

Nä, hela Sverige är fullt av enögda personer. Det bor ungefär 100 000 15 mil söder om min nuvarande position.

rupert @ Sundsvall:

Dina bobkatter då? Tillåt mig skratta.

Poffa: He He He....så enögd kan endast en nolaskogsare vara!

rupert:

Vad säger att det inte är Foppa och Näslund som fått spela i fel omgivning?

Foppa klart bäst i Sverige så här långt.

Poffa: Han lider ju bara av att spela i fel omgivning......fattar inte varför Sedinarna plockades bort?? Den kedjan verkade ju fungera. Men Hardy har stirrat sig blind på en drömkedja som bara existerar på papperet...

rupert:

Jo, det är ungefär som med Timrå och Zäta...

Föredettingar
Kanon att MoDo är villiga att förbarma sig över föredettingarna Forsberg o Näslund samt redan gjort så med Salo....de två förstnämnda skulle inte platsa i Timrås fjärdekedja o vad Salo går för i dagsläget vet vi redan. Han lever fortfarande på OS-guldet -94...för över 10 år sedan!!!!

Sv: Zajkowski
Frisco: Hahaha, nja jag hade inte direkt några tankar på det. Däremot känns det väl lagom kul med seminarium från kl 16 på en torsdag.
Fast hoppar du in istället för mig på seminariet om Utvecklingspsykologiska teorier, och givetvis gör en VG-insats, så kanske jag hinner upp till Luleå... ;)

Paddan: 7 oktober. Tur att det är bortamatch då. Men du kanske hade tänkt åka norrut så för att se ditt andralag Sälarna?

Frisco: Tja, idag har det väl varit mindre att göra än vanligt, tack vare Öviks Buss som inte kan hålla reda på sina busschaufförer och därmed lyckades ordna så att jag missade den enda obligatoriska föreläsningen/seminariet denna vecka, vilket i sin tur innebär att jag måste genomlida någon form av restseminarium på sen eftermiddag och kväll den sjunde oktober. Måttligt road.

Så, nu har jag fått klaga färdigt, för stunden, tror jag...

Paddan: Oki. Spelarna har nån typ av id-nummer. Du som inte har något att göra kan ju kolla alla nummer från 1-999 för att se om det ligger nån dold spelare på något av numren.

Frisco: Hmm, nej, min tröja förblir beigebrun även under reklampauserna ;P

Bilden på Tommy Salo är riktigt rolig. Nyvaken eller vad?

Frisco: Hittar man ingen Riksmantråd så kan man ju alltid skapa en istället.

Paddan: Är tröjan röd under reklamen?

Frisco: Hmm, undrar om han klarar av frågan om vad pasta heter på italienska?

När du ändå har plockat fram Zakke-tråden så är det väl lika bra att publicera en spelarbild.

www.modohockey.se/spelare_visa.cfm?id=704&sasong=7

Reklamtätt värre vid axel- och halspartiet på de nya tröjorna.

Hittade ingen gammal Riksmantråd så jag använder mig av en Zakketråd istället.

---
Text-TV
ISHOCKEY I dag blev det definitivt
klart att Juuso Riksman spelar i det
italienska laget Alleghe den kommande
säsongen. Finländaren var förste-
målvakt i Modo den gångna säsongen.
---

Sv: Papper, stan är full av papper...
Icing-Ove: Hmm. en länk från gårdagen i en annan gästbok ser jag. Kul är den i alla fall. Passar nog bättre i Timrå än i Jönköping.

Sv: Papper, stan är full av papper...
Hoppas att man inte gör om detta misstag vid skyltningen på nya arenan....

Sv: ZZZ-tråd
Scim, Lumber Jack och NuMo. 3 föredömen.
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Sv: Hlinka
Frisco:

Ja, han deltog bland annat i VM i Wien 1987. När han gjorde mål mot Kanada i 9-0 matchen blev han så glad att kanadickerna tyckte att han hånade dem. Därefter var han aldrig särskilt populär däröver.

Jag såg en träning i fjol vintras när de övade straffslag. Micke kunde inte låta bli att vara med och sköt garanterat mest mål av samtliga. Om det säger mer om hans målsinne eller Luleås målskyttar låter jag vara osagt.

Albert Hall: Han har nog spelat någon av landskamperna utomlands i alla fall;-)

Frisco:

Ja, jag glömde Frölunda. Jag hade för mig att han varit utomlands istället. Förlåt.

Hlinka var väl framförallt en defensiv forward?

Albert Hall: Är det mannen på länken du menar?

Salle:

Nej, han har aldrig spelat i LHF. Kiruna AIF-Löven-Modo, tror jag att de svenska klubbar han representerat är.

Albert Hall: Micke "Shake Your Head" Andersson tillhör ju forntiden i MoDo men han blev bättre än han var i MoDo när han kom hem från Amerikatt. För visst lirade han i Luleå innan tränarkarriären.

Paddan:

Nu börjar du ju prata forntid på riktigt! Vad jag minns så var den gode Juha inte någon speciellt lysande stjärna i alla fall.

Om du nu ska dra upp forntid så kan du ju lika gärna ta upp Hardy Åström också. Fast han lirade egentligen aldrig i Lule Hockey, utan i ett av dom lag som sedemera slogs ihop till Luleå HF, IFK Luleå.

Poffa: Osmo blev väl proffs på filtvärmning under tiden i MoDo, har jag för mig.

Hmm, utvecklades Tåjtimaa i Lule eller blev det även där en stagnerande formkurva, minns inte riktigt?

Poffa:

Osmo gjorde ett par hyggliga säsonger runt år 2000 men blev sedan snabbt sämre. Han avgjorde faktiskt den sjunde kvarten mot Modo 2001 med sitt 3-2 mål. Assisterad av Hostak.

Osmo har lagt av sedan ett par säsonger. Senast lirade han i Ryska ligan för otroliga pengar.

Albert Hall: Tycker inte heller att det känns som att Hlinka är rätt man för Luleå. Då ser jag hellre Jeff Hamilton som www.kuriren.nu skriver om.

Sasse satt mest på bänken i Luleå. Han blev bättre i Boden sedan, av alla ställen.

Jörgen Bemström var väl också ett snäpp bättre i Lule även om han gjorde resan tvärtom mot de andra som nämnts.

Poffa: Och Junkka lika dålig som i MoDo... Det går inte. Till och med Wilde (du får ursäkta Paddan) var bättre än Junk(ka) i MoDotröjan.

« · 413293 · »