1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505209 inlägg · 4189 ämnen
« · 413843 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Föredettingar
Dream Team: Ex MODOiten Mattias Månsson spelade för FBK mot MODO i MästarCupen också pga att någon spelare saknades pga skada.

Icing-Ove: Det är väl i första hand för att täcka upp för skador som han spelar med VF. Det står ju också på sidan du länkade till:

"Likit Andersson, 31, killen som "vikarierar" för Richard Demén-Willaume, fick ett bra betyg av Stephan Lundh efter matchen, men rapporter från Skövde säger att han såg trött ut tidigt!"

Ex-modoiten Likit Andersson är tillbaka.....i Frölunda.

Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
Ikväll ska tydligen Canucks GM Dave Nonis tala i radio (Sportstalk) så vi får väl hoppas på en "sur och uppgiven" Nonis gällande Bröderna Sargsnurr.

Sv: Ze njo wäbbpäjdsch
Deas:

Ja, det är ju i alla fall vad han har lovat. Chansen att han håller sitt löfte är väl iofs ganska liten, om jag får gissa.

knaskamilla: hehehehe, bumpis flyr kommunen innan allt rasar samman ;)

Albert Hall:

Äh. De måste bara förstå först att man måste registrera om sig för att kunna skriva på forumet, så de dyker nog upp så småningom...alla de försvunna skribenterna. Fast kanske inte Bumpis, för han lär ju ha fullt upp med flyttandet. Det är nära nu!

Jag måste bara få säga att forumet på Modos officiella sida har höjt kvalitetsnivån alldeles otroligt den senaste veckan. Tänk att det bara behövdes att Kamilla skulle ta över där för att det skulle ske! (Bara hon nu inte får storhetsvansinne och börjar publicera bilder på Hirsch i kalsonger där med.)

Fast roligare har det nog inte blivit än. Jag saknar NR22, johanmodo och några till för att det ska bli kul att läsa där igen. Hoppas dom kommer tillbaka.

Sv: Zajkowski
knaskamilla:

Idag är det inget plugg, idag är det studentsportardag.

knaskamilla: Kan tipsa om att Strömbers också är ett jobbigt företag som säljer allehanda sportböcker!

När man tvekar så börjar dom räkna upp andra Brynäsare mm som är från samma område!

Ett knep är att få be att ringa dom istället...

Paddan:

Nä, men det var något om guld och silver och autografer och numrerade exemplar som skulle göra den värd pengarna. Jag föreslog att han skulle köpa den själv i stället.

knaskamilla: 4000:-, det var ju ett hutlöst pris, ingick det då en tur i Peter Åslins rullstol?

För övrigt så måste väl fotografen i varje fall ha lyckats riktigt hyfsat med ett kort, fast det kanske bara har med tröjnumret att göra...
www.modohockey.se/bilder/spelare/2004/975.jpg

65Selander:

Äh. Det är helheten som är det viktiga! Du är säkert bara avis för att Hirsch gör sig så bra på bild...

[bild]www.ornsat.com/kamilla/peterhirsch.jpg[/bild]

Paddan:

På tal om bok så ringde det en snubbe från något sportförlag i Västerås till mig nyss. Han sa mitt namn säkert 30 gånger under samtalet. Mycket störande! Sedan hade han mage att försöka sälja boken om Icebreakers för nästan 4000:- till mig. Som att man skulle vilja betala så mycket pengar för en bok (författad av Hasse) man läser ut på en timme...

YaQoP:
Det verkar som om fotografen lyckats ge vissa spelare ett större högra öga, se bara på Salo och P.Öberg :-)

knaskamilla: Det är väl bättre om dom spelar bra hockey än att se bra ut på bild!

åh tjejer.. ;-)

knaskamilla: Äh, vadå, boken "Den mångkulturella skolan" har legat uppslagen på sidorna 14-15 i minst en timme, så visst läser jag...

YaQoP:

En bra fotograf kan sätta ljuset bättre än sådär. Dessutom kan en bra fotograf få folk att se normala ut på bild. Jag menar, han kan ju inte gärna ha tagit bara EN bild av varje spelare. Är det där verkligen de bästa??

knaskamilla:

De sitter väl knappast i fotografen, eller glömde han be dom säga omelett?

jag diggar Tobbe Enströms frilla.

Dream Team:

Jag håller med. Borde inte Paddan ha böcker att läsa, nu när han pluggar?

Paddan: Hmm.. lite att göra, säger jag.. ;)

knaskamilla: Salo använder ju mask så du kan fortsätta att inbilla dig, det är du ju bra på. Nä, sanningen är nog den att en polotröja under matchtröjan så att man sluppit se långhalsarna och adamsäpplen kunnat vara på sin plats. Sen har ju spelarna kunnat kamma sig framåt morgonkvisten också. En sämre fotograf som inte kunnat lägga skärpan på varenda liten grop på ansiktena, så de framsodo som kratrar, hade kanske hjälpt, men en sämre fotograf vill vi ju inte ha.

NuMo:

Jaha. I sådana fall önskar jag ett byte mellan Salo och Hirsch.

knaskamilla: Gnäll å gnäll. De ska väl inte förskönas heller. Det är bara att acceptera att hockeyspelare är fulare än du inbillat dig. Det är ärligare att byta spelare än fotograf. Jag värjer mig mot tanken på retuscherade spelare alá americano.

Efter att ha tittat igenom spelarbilderna på åffisjella har jag bara en sak att säga: MoDo borde byta fotograf. De har ju lyckats göra folk fulare än vad de egentligen är! Stackars spelare, de kommer ju att få leva med de där bilderna i ett år. Minst.

Dream Team: Men han är väl ursäktad med tanke på att han inte kunnat träna riktigt på hela sommaren, i början kunde han ju inte ens gå en golfrunda, och när han tränade med MoDo kunde han ju inte gå för fullt, och då hade han ju dessutom en hel del att ta igen redan då. Så formen kommer, bara skadorna inte stoppar honom. Men det såg ut som att han inte höll igen i WC åtminstone, vad gäller det fysiska spelet. Så med lite mer träning så kommer han att vara i toppform i vilket lag det nu än blir.

Poffa: Visst fanns det intentioner hos Foppa, helt klart. Men han är ju helt naturligt oceaner ifrån toppform, lindrigt sagt. Men han fick väl åtminstone se att han inte hindrades av magmuskelskadan, inte som det lät iaf. Fast nu kanske han inte vågade fullt ut heller. Man har ju inte sett den Foppa i WC som man vant sig vid, som spelar fysiskt och är som en bålgeting i närkamperna. Vinnarskallen fanns säkert där som vanligt, men tyvärr tröt ju orken..

Dream Team:

Tyckte ändå man kunde se en gryende form i Peter i gårdagens plattmatch. Han försökte, han kämpade och han ville. Sedan hade han inte turen, inte riktigt orken och inte medspelarna som kunde hjälpa till.

Petey21: Eller så har han velat vänta med att skriva på för att känna efter att kroppen känns ok. Svaret på det har vi väl fått i WC. Värre då med formen, som väl har sina orsaker i bristen på sommarträning..

Petey21:

Nja, att skriva kontrakt skulle ju innebära att han tvingats svika Modo om konflikten skulle avbrytas.

Det skulle mer logiskt vara så att vid en konflikt så skriver han kontrakt med Modo. Blir det inte konflikt så blir det NHL.

Sen har vi alla andra spekulationer i tredjehand.

Jag tror att han kommer att spela i MoDo oavsett om det blir lockout eller inte, för om han bara tänkt spela här om det blir lockout kunde han ju redan ha skrivit ett kontrakt som t.ex Huselius och ett antal andra spelare gjort med andra lag, som gäller bara om det blir lockout. Och skulle han redan bestämt sig för att spela med Colorado om det inte blir strejk kunde han ju ha skrivit på kontraksförslaget han fick av dem redan i juli... och att anledningen att det inte blir offentligt med MoDo än har att göra med sponsorer, Poffas skatteteori, eller något annat.

Själv tror jag fortfarande benhårt på att Foppa redan är klar för MoDo. Aldrig tidigare har jag litat så mycket på någon källa som nu. (Om det visar sig vara fel ska jag anlita någon som kan utdela stryk med järnrör, eller nå't.)

Magnus: Du får nog räkna bort EN från dina antaganden i alla fall.

Ursäkta om jag beblandar mig i er interna diskussion. Men är det ingen som funderat på att Foppa kanske har världens ångest för att komma hem? Han VET att om han spelar i Modo så förväntar sig ALLA i Övik att han ska bära laget till guld. Samtidigt VET Foppa att han inte kan göra det på egen hand.
Pressen från de egna är alltid den värsta och en press somliga har svårt att hantera. Foppa lämnade Modo som en förlorare och är, tror jag, livrädd att återvända som en.

Hoppas att Foppa spelar i Modo kommande säsong, lockout eller ej. Blir liksom mer förlåtande om vi förlorar mot er med Foppa i laget känns det som.
Lockout hoppas jag INTE på, av helt egoistiska skäl.

NuMo: Inte undra på det, att döma av framsidan på någon sån där skvallertidning (nu talar jag inte om Aftonbladet eller Expressen) så slits han mellan två brudar, Anine Bing och Emma Andersson. Snacka om tungt...

Poffa: Det tolkar jag som att han väljer NHL i fall han inte känner sig på topp. Han ser ju sleten ut just nu.

NuMo:

Jag svarar "Faan, jag är ju bäst, Nu blir det treårskontrakt med MODO."

Poffa: Vilket skulle det moraliska vara i sådana fall? "Jag känner mig inte i form, så jag tar ett skitår i Modo" Eller "Faan jag är ju bäst, NHL nästa".

NuMo:

Alternativet är ju att han inte bestämt sig och därför varken kan säga bu eller bä. Kan ju vara så att han också tar med sin skadesituation i beräkningarna. Han vill helt enkelt känna hur bra han är fysiskt och utifrån det och diverse andra faktorer ta ett, i hans ögon, så välgrundat beslut som möjligt.

Martin S:

Jag delar inte fullt ut din positivitet. Modo skulle nog tjäna på att sprida ut sina positiva nyheter under längre tid i stället för att låte den ena nyheten dränka den andra.

Om han nu har bestämt sig så kan det ju vara att spela för Modo. Då sviker han ju Colorado om det inte blir lockout - likafullt. Har han å andra sidan bestämt sig för Colorado så sviker han ju inte Colorado, utan snarare Modo, om det inte blir lockout.

Helt klart är i alla fall att han har bestämt sig för att hålla oss på halster ett tag till.

Oavsett vad Mr Forsberg säger i olika intervjuer så tror jag han har bestämt sig angående nästa säsong. Varför dröja med beslutet? Jag tror fortfarande att han spelar i MODO i höst och jag kan tänka mig två orsaker

1) MODOs nya arenasponsor kanske har synpunkter på att dessa båda nyheter ska komma samtidigt. Kan ni tänka er publiciteten som detta får?

2) Han vill inte svika Colorado och väntar tills det blir officiellt att det blir lockout och då sviker han inte Colorado då han meddelar att det blir MODO.

Salle:

Måste de inte ha kontrakt med en NHL-klubb för att få pengar från strejkkassan?

Poffa: Angående ev 10-årsregel. Om det nu skulle bli lockout så får han ju fortfarande lön från NHLPA´s "strejkkassa" antar jag. Då är det ju bara för Foppa att inte skriva sig i Sverige så är väl det problemet löst och han kan spela i MoDo för lite växelpengar.

Poffa: Men det är ju inget att hymla om i sådana fall. Det är ju bara att säga att han inte kan börja arbeta här förrän efter det, så jag tror inte på den teorin.

Poffa: Och just den dagen ska de ta första spadtaget på nya arenan.

Poffa:

spetember? Kommer otokber därefter?

NuMo:

Till 15:e spetember? Jag vet inte, jag bara spekulerar. Precis som alla andra här inne.

Poffa: Hur många dagar till gäller det?

« · 413843 · »