Det här hör ju inte hit, men drygt 5.700 pers på Hovet måste ju vara långt från slutsålt. Så inte ens ett fyndpris på 1200 kronor för samtliga matcher i grundserie plus slutspel samt en replica är tydligen tillräckligt. Det är väl fotbollens fel, antar jag...
Salle: "Mina njurar sitter ca 20cm nedanför där Foppa "puffar" Malmström, I min biologibok kallades det området för skuldror."
Jaså, dina sitter 20cm nedanför. Då behöver jag ingen biologibok för att konstatera att ditt arsle är utrustat med 2 njurar. Ta´t lugnt när du sätter dig ner.... ;-)
Paddan: "Riktigt trevlig match och faktiskt skönt att se att Brynäs för ovanlighetens skull inte åkte lämmeltåg efter domaren efter varje avblåsning... :)"
Akta dig så att vi inte kallar in Djoos igen.... ;-))
Salle: Knuffen utdelades bakifrån och tar väl ungefär i njurtrakten, som det ser ut. Var har du dina njurar? Donerat bort dom, eller....? Min teori baseras på vad jag sett. Malmström försvinner ur bild efter knuffen, ngt lätt nedböjd och med knapp styrfart mot sargen. Har svårt att se att den eventuella sargkrocken skall ha tagit illa.
Huge: Jomenvisst, trötthet och viss avslappning kan nog ha inverkat en hel del. Ser dock väldigt oskyldigt ut på tv-bilderna. Eftersom jag inte sett vad som hände på det ställe där kamerorna inte filmade så är det väl onödigt att spekulera alltför mycket, utan bara inse att det var en olycklig sekvens i matchen.
Sjödins knuff på Foppa tycker jag faktiskt inte var så allvarlig.
Riktigt trevlig match och faktiskt skönt att se att Brynäs för ovanlighetens skull inte åkte lämmeltåg efter domaren efter varje avblåsning... :)
Paddan: Han blev väl heller inte allvarligt skadad. Däremot tror jag att Malmström kan ha varit avslappnad när han är på väg att byta. Foppas dutt kan ha tagit olyckligt i njurtrakten. Ibland kan en till synes lätt knuff bita mer än man tror. Ngn förespråkade tidigare införandet av 2-domarsystem. I samma andetag raljerar man över att linjemännen går in och påpekar saker som domaren inte sett. Konstig logik. Sjödins knuff på Foppa var ju lika lätt som den Malmström fick. Foppa var inte riktigt i balans och fick en vänsterhandske i ryggen, en dutt som sker i så gott som samtliga närkamper av samma slag. Denna gång resulterade det i kvittering. Surt för oss, tur för er. För övrigt en bra premiärmatch där vi låg närmast en 3-poängare.
scim: Personligen tycker jag att det är starkt av Foppa att visa hur säker han är på sin manlighet och sexualitet så att han törs klappa en annan kille lite smekfullt inför hundratusentals TV-tittare...
RavenLord: Foppa rörde knapp Malmström. Han puffar lätt (och ta mig på orden) Malmström i ryggen (iofs) som (troligen oförberedd på en puff) tappar balansen och faller in i sargen.
WarhawK: Hmm, förstår inte hur man överhuvudtaget skulle kunna bli allvarligt skadad av en sån där knuff. Malmström får ju inte ens någon märkbar "fartökning" av den där knuffen när han åker i riktning mot båset. Själv tycker jag det är lite smått parodiskt, men nu har ju domaren dömt och Foppa fick 2+10 för det "råa överfallet".
scim: Ok var det händerna enbart kanske ? har ju inte den exklusiva reprisen som du har "avundsjuk" Spelar ingen roll tror jag om de är klubba händer eller hela kroppen du använder så länge det sker bakifrån
WarhawK: Självklart så är vi glada att Malmström inte blev allvarligt skadad. Men han kunde lika gärna snubblat och råkat lika illa ut för den puffen som han får av Foppa var inget ojuste utan bara olycklig.
NuMo: Jonsson tyckte väl också att Sjödda var värd ett och annat efter hans mycket ännu jättefuligare påhopp i sammanhanget.
Sa jag förrseten huvudet? Jag menade ju att Malmström tog sig åt njuren när han åkte till båset efter felskäret som han fick. Dåligt slipade grillor och det är helt klart materialaren som istället för Floppa borde fått stå i skamvrån med dumstrut på flinten.
Min konstiga åsikt i det här specifika fallet är väl att t.o.m mormor på 92 pannor och med en haltande rullator borde stått pall för det fula påhoppet som Foppa åstadkom.
Jag tycker dock att det var juste av Foppa och be om ursäkt i vilket fall som helst.
RavenLord: Ingen förstår vad du menar nu. Trodde vi var överrens om att vi inte vet vad som hände + att du inte var tvillingsjäl med den döende svanen.
Jag skrev vad jag trodde, och du tog det tydligen väldigt hårt, varför vet jag inte. Men faktum är ju att jag inte ens var först med att uttrycka den åsikten, en Brynäsare hann först.
Vart är diskussionen inte vuxen? När du kallar oss patetiska? Checking from behind ska utdelas vid tacklingar i ryggen inte vid "löjliga knuffar" som du själv uttrycker det.
Frisco: eftersom du anklagar ravenlord för vara tvillingsjäl , kan du ju fråga flera av era supportrar t.ex scim om han min tvillingsjäl eftersom han vet varför jag skriver saker angående lockouten
NuMo: Ni är fan patetiska som inte kan före en diskussion på en vuxen nivå. Tacklingen i ryggen tycker jag som många här var en löjlig knuff men den var trots allt i ryggen och vad som hände med Malmström mer än att han vad jag hört slog skallen i sargen vet jag absolut inte. En som klagat på klubbor i ryggen och liknande saker bakifrån är ju Forsberg
Frisco: Den frågan kan du ju då även ställa till några av era med supportrar i modo som vet varför jag skriver vissa saker angående lockouten fast dom inte känner mig ju ?
RavenLord: Som jag ser det så kan det ju fortfarande hända saker till följd av tacklingen. Innan han gled ut ur bild hade han ju inte några problem med balansen i alla fall. Nu är han ju ur fas med en decimeter vilket kan innebära att han slår huvudet i något köksskåp i morgon bitti. Jag tycker att domaren skulle ha avvaktat till då, för att vara helt säker. Jag förstår ju om han inte har tid med det, men en av de assisterande domarna skulle ju kunna följa Malmström hem och skvallrat i morgon.
Sjödin: Klubban i ryggen på foppa. Två minuter och det var väl helt riktigt. Men speciellt fult var det ju inte.
Foppa: Puff i ryggen. Möjligen två minuter för interference, svårt att säga efter att bara sett matchen på teve.
Malmström: Om han inte filmade är han inte tränad för att spela i elitserien. Punkt.