Nikki: Därimot hade ni en junior i norrbottens tvpucklag idag. Tobias Forsberg.Hans storebror spelar i Piteås a-lag. Han kallas f ö Foppa. Tobias bror alltså.
Hej alla öldiggare och även ni andra också för den delen! Nu är det tävlingdags igen...
Vems är den vänstra handen närmast den skeva pokalen i Njurunda ishall? Kom ihåg - endast tre stycken gissningar per nickname. Har man fler än ett nicknames har man m.a.o större tjangs att vinna storkovan:
Jo, men då var inte Arvedson långtidsskadad. När han väl konstaterats som det så hade Johansson fixat sitt på annat håll och Wallin var signad för farmarspel i AHL och då återstod Berglund. Om du är uppmärksam så ser du säkert att Berglund är den enda forwarden som FBK värvat. Jag kan ju nämna att de nyligen tackade nej till Nylander. Om de velat ha fler forwards så var väl det ett konstigt drag? Om nu Johansson inte kan acceptera det utan vill sura på annat håll så är det upp till han själv. Det är ju inte så att han är någon Foppa direkt... :)
Bengt: Andreas Johansson har väl också gått ut i media och sagt aldrig mera FBK? Så vitt jag vet så ville Johansson till FBK men Loob stängde dörren och sa att vi minsan inte behövde några spelare.
Arvedson blev långtidsskadad och behövde ersättas. När Arved fick sin diagnos så hade Adde redan skrivit på för ett annat lag. Att FBK nu värvat backar är ju ganska orelevant i Addes fall. Jag är nöjd att Loob "vänt på kappan".
Poffa: Ja, man skrattar lite smått.Tycker mest synd om Andreas Johansson som absolut ville till FBK, men FBK har ju stålars och MODO:s lag känns ju än mer äkta nu.
Ja, vad säger man. Laget som absolut inte skulle värva några NHL-spelare (lockoutade) för det vore ju så orättvist och hemskt och Looben var arg på MODO och bla bla bla...
Men det är ju tur att Looben står för sin sak. Aldrig att han skulle vika från sina principer. Stolt Gotlänning som han är. KAPPVÄNDARE.
Poffa: Jo det hajar jag men hade man vart han så hade man tröttnat. Får verkligen hoppas han lever upp till alla förhoppningar folk har om han. Vilket han säkerliogen gör om han håller sej hel o kry.
Alla andra får sin beskärda del, men här handlar det om Foppa. Foppa är kung i Övik, ja han är banne mig Gud. Att han får all fokus beror på flera saker, men framför allt beror det på att han är så otroligt duktig och med ett så stort hjärta för klubben och Övik.
"Varför fick inte Foppa komma in ensam på isen? Varför fanns ingen läcker spotlight som följde honom? Varför rabblade man inte meriter tills stämningen nådde kokpunkten? Och varför i hela friden avbröt man jubelkonserten när den precis började bli magisk? Då var det, som sagt, dags för gitarr."
Någon mer än jag som snörvlat sig igenom ÖAs sportdel idag? Inte så oväntat, förresten, att Foppa hade sagt till om att han inte ville ha långa hyllningar... Fast han hade sagt två minuter och tidningen verkade ha klockat det till en minut och femton sekunder. Snål-MoDo!
Frisco: Här kommer en nostalgitråd som följer modellen Frisco förespråkar. Lite tändvätska inför det som komma skall, men då tror jag ändå att jag föredrar att döpa om den till en Sitt vackert tråd.
knaskamilla: Det finns inget försvar i världen för den här jeppens agerande! Hur f-n man kan vara så urbota dumt funtad begriper jag inte!
Stressad? Ja, det är nog den enda (?) "förklaringen". Men nog borde väl de som håller i den biten av arrangemanget ha kunnat förutse ett ovationsartat välkomnande. Det var väl ändå det som var litegrann målet med kvällen, eller?
i kväll tyckte jag faktiskt att Gästrin var den stora överaskningen. Han tog för sig mer än jag sett förr. Flera egna initiativ och en härlig kämpaglöd. Forza!
"Det var bara en sak. När ovationerna egentligen bara hade börjat, en minut hade gått, avbröt speakern Janne Forsberg applåderna med att berätta att Janne Schaffer minsann skulle spela nationalsången. Tråkigt. Har man väntat i tio år på att kungen väl ska komma hem så är det väl tråkigt att man inte har fem minuter över att hylla honom."
JanT: Trodde det kanske var han som stod, de har juh vissa likheter..helt plötsligt får han juh för sej att kasta in puckarna i eget mål istället för att rädda dem..
knaskamilla: Vi får väl se var sagan slutar, personligen har jag Frölunda & Linköping som de hetaste guldkandidaterna. MoDo & FBK får nöja sig med att vara outsiders i min lilla värld. Om lockoutlirarna försvinner så tror jag stenhårt på Färjestad.
Real Madrid? Värva ihop en massa skitbra spelare från överallt? Det tror jag inte. De har bara värvat tre spelare som inte är MoDoiter egentligen, och fler lär det inte bli.