1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505268 inlägg · 4189 ämnen
« · 423580 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lockout
NuMo: Haha, du skojar med mig.

De där filantroperna är ju här och spelar gratis - ungefär som Y-hjälp. De är så godhjärtade så att de spelar bara för att de så högt älskar den cellulosastinkande staden - vilket alla som bor där tror på i varje fall.

Jag hoppas Bosse Ringholm kommer på någon ny finurlig skatt - målskatt tycker jag skulle vara bra: 50% på varje klantskott som blir mål och 25% på varje turpass som blir assist.

Fast i MoDos fall blir det kanske inte så mycket pengar - men då kan man ta kilometerskatt på bröderna Sedin. Det skulle bli finfina pengar.

Sv: Lockout
westerlind: De ska fan inte ha nå pengar. Bröd och vatten ska de ha, duger inte det så får de spela i Brynäs.

Lockout
Det är mycket tjat om lockout i NHL och spelare som kommer hem: Kan det inte vara så att det är en konjunkturnedgång i Amerika och att de helt enkelt blivit övertaliga? Om nu alla dessa sjärnor ska få spela i Sverige så får de väl ta skeden i vacker hand och ta de pengar de får. Ska nu skäggfarbrorn och sargbröderna spela så tycker jag MoDo ska säga till på skarpen - ska ni spela så ska ni spela, och inget annat.

Jag förespråkar lockin - har de kommit hit så ska de f-n i mig inte släppas lösa igen. Såna där legosoldater ska lära sig att veta hut.

Tack och lov har vi inga såna problem i Brynäs - men vi har ett lag med anor och klubbkänsla.

Sv: ZZZ-tråd
scim:

Lyllos som kan se den matchen! Keegan är en varböld redo att spricka...

Poffa:

F1? Jag hoppas jag sover tillräckligt länge så att jag inte riskerar att se det spektaklet. Däremot hoppas jag att vaknar innan matchen mellan mitt kära Man C och Arsenal startar på C+.

Varje match ett steg närmre att bli av med Keegan!

ZzzZzzZzz

Sv: Natthelgstävling #66
Paddan:

"ekonomiskt drabbad"

Poffa: Du ska alltså kinesa... ( Arne H-varning där döh.)

Med tanke på att det är F1 alldeles för tidigt i morgon så får det bli ZZZZ för min del också. Skall bli intressant att se kvalet på den helt nya banan.

Natt på er, pennfajtare!

Dream Team: Äh det är ju gamlingen Homer Simpson...

ZZZZzzzZZZZZäta på er ZZZzzzzzzzzZZZZZZZäta

Frisco: Rolf "Råttan" Edberg, måntro?

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
westerlind: Jo nog är ni ironiska alltid. Själv så försöker jag alltid att hålla mig intill lagens långa arm och aldrig skämta om så allvarliga saker.

Fyfaen vad jobbig måndagen kommer att bli...

Det finns inte ens en rejäl matchtråd utlagd här ännu?

ZZZZZZZZzzzzzzzzZZZZZZZZäta ZZZZZzzzzZZZZZZäta

Frisco: Hmm, en kille som kör buss och deppar och en som nästan heter som #27 i Luleå och tydligen är lite mer glad.
Tja, det var ju intressant.

westerlind: Weinis är söt! (Gammalt åfissijällt ordspråk)

mike66: Hahaha, skönt att någon har förmågan att vara ironisk här.

Undrar varför alla modoiter är osportsliga och fula? Jag tror det är för att de flesta är ungkarlar - utom kvinnorna. Skicka en Pajalabuss till torget i Övik, och en till Bjästa så tror jag vi får ett renare och mer artsitiskt spel även i denna obygd.

mike66: Hmm, det där med "handling the butt.." betyder det att han sitter med i disciplinnämnden?
I sådana fall borde han väl vara jävlig, eller vad det heter.

Frisco: Då kommer han billigt undan. Böter ska det också vara. Jag tycker mig också se att han även utför en butt-ending-checking from behind för att avsluta med en rejäl in the head-butting to the neck area. Litegrann av illegal or dangerous equipment också. sen så gör han en handling the butt with hands by a player. Det hela avslutas med en prevention of infections by blood.

Jag yrkar på livstids avstängning..!

Frisco: Det tänkte jag inte på, ujujuj, då riskerar han ju att rispa upp sig på sargreklamen. Den där HSB-reklamen verkar vara riktigt vass.

Frisco:

Nu är ju Weinis inte en sådan som självmant kastar sig in i sargen, vilket alla Brynäsare med klubbkänsla gör stup i ett.

Paddan: Glöm inte att de bara är ca 5 meter från sargen.

Frisco: Löjligt. Han hjälper bara till med att dra upp fjädern.

Frisco: Jäkla råa sällar, dessutom har ju den där Ponken i målet klubban höjd för att kunna märka Wajniss.

mike66: Buttar han? Då ska det ju vara minst 2+10+10+10+10+10+10+10

Frisco: Skojaru? Han buttar ju bara på han.

Lumber Jack: Helt otroligt. Johansson fulkomligt brutalknuffar Weinhandl framför sig. Tommy Sjödin sa nog nåt i stil med att Johantjon jöjde inte Wainitttjj.

Frisco: Rå satan, dessutom på en enögd! Vad ssäger Tommy Ssjödin?

mike66: Färdig!

Kolla Daniel Johansson. Han fick inte ens 2 minuter för situationen. SKANDAL!
[bild]www.brynas.se/bildarkiv/2004-2005/2004-09-21/2004-09-21-1-2.jpg[/bild]

Sannes: Nu har vi hållt upp inläggsskrivandet i 6 minuter. Säg till när du har läst klart så kör vi vidare sen igen...

mike66:
Tror du en räcker.....

Jag skall ju försöka att läsa ikapp dagens skörd och det är inte lätt i den farten Ni skriver just nu.....

Sannes: Ta en Wirre så häng ru mä...

Och nej westerlind det är inte så enkelt som 250kg love. :-)

250kg kärlek:

Rek Tan Gel?

Dream Team: Alldeles riktigt.

Kinas fyrkantigaste man då?

Lumber Jack: Men då säger jag Thin Lizzy istället. Nån av dom måste ha varit engelsman?

Paddan: Me know the drill ;)

mike66: Fy på sig, nu snurrar han i sin irländska grav!

Det var då själva den.....
Attans vad inlägg Ni skriver, jag hinner inte med.
Inte lätt att vara trögtänkt......

Dream Team: Äh, jäklar vad snabb du var. Chi Ko-Sing Hockey skulle det ju vara.

250kg kärlek: 2,50 kg of Love

250kg kärlek: Ben Rangel

Paddan: Chi Kosing, eller Tom Peng Pung..

250kg kärlek: Stickan Andersson?

250kg kärlek: Phil Lynott

Paddan: Jag tyckte precis att du skrev Knas när du skrev Kinas. Ojojoj vad dessa 3,5:or kan sätta sig på fel sinnen.

Hälge: Nej. Han hette Åke.

Paddan: Urk och blä: TPP.

Måste bara få flika in med en som jag tror inte så många hört och som kanske inte har så mkt med sport att göra, men vad f-n:

Vad heter Englands smalaste man?

Frisco: Du menar han Finnen Hackihälinen eller var det en Norrbagge du tänkte på?

mike66: Vad heter Kinas mest ekonomiskt drabbade ishockeyförening?

« · 423580 · »