Paddan: Jomenvisst, den däringa tragiska händelsen har för alltid etsat sig fast på våra hornhinnor. Men han som jag har på presen är inte Ronnie utan Gunnar som också gick bort samma år fast i cancer och de körde för samma stall.
Apropå F1 så ser jag nu att det faktiskt finns en gb för att snacka om sånt här i, men det skiter jag i. Har jag satt igång diskussionen här på Modo-sidan så tänker jag faen i mig avsluta den här också - sådäså...
westerlind vill bada...hmmm....jag kan se westerlind med en öl i ena handen och en cigarett i den andra när han står med badkallingarna på i vattenbrynet....
slashpuppie: Jojo, min lillesyrra är också en såndäringa sjuttiotalist. Själv tycker jag nog att det ändå måste vara de gamla nittonhundrafemtiosexorna som har haft de största framgångarna ute i det idrottsliga livet ändårå.
mike66: "Ganska ointressant pres. Men om man ska var lite postiv så var det mer bokstäver i den än i westerlinds."
Det gäller att kunna komprimera informationen - Den är anpassad efter bildningsnivån på de som huserar här: 100% som läst min presentation har läst 100% av min presentation. Det är jag till 99% säker på.
Idag så startade J20 SuperElit där MODO är regerande mästare och det ska bli intressant att se om den tredje generationen MODO spelare kan försvara sin titel.
Ligger just nu under med 3-2 efter två spelade perioder mot Luleå. Nya Alexander Edler gick in och gjorde poäng redan efter tre minuter. Edler som är 192 och väger 91kg är ny från Jämtland och blev draftad redan i den tredje rundan i sommar. Mitt tips är att Edler gör byten i elitserien innan säsongen är över.
Tobias Viklund spelar inte matchen, däremot är Mattias Hellström med.
Hedlund får nog åka åttor runt målburen eller något annat på lördag för då har Chara inte kommit än. Han kommer först i mitten på oktober, så först den 30:e oktober kan det bli aktuellt med kramkalas och då i Ö-vik.
Pausreportage med bla Lonken & MoDo-bakom kulliserna under TV-puckpauserna. Det har varit om klubbor, Hockeygym och Kempis inre.
Roligt och intressant faktiskt. Visste ni att Lonken kan skilja på alla spelarnas klubbor på resp knopp utan att titta. Coolt! Dom enda som har helt lika, förutom färgen på yttersta tejpen, är Twinsen.
Ja, han var duktig i närkamperna mot Holmström. Det var faktiskt även Enström som på ett mycket fint och resolut sätt stod upp då Holmström försökte åka genom/förbi Enström.
Så länge som man åker skridskor och inte går in i Charas björngrepp så är det stor chans att man kan utmanövrera jätten.
Frisco: Intressant att se Hedlund mot Holmström i torsdags, Hedlund gav sig inte i första taget utan försökte så gott han kunde att störa Holmström överallt på isen. Hedlund må vara liten, men han är tjurig så det räcker och tvekar inte att gå på kropp.
knaskamilla: Glömde att det finns nåt som heter PPV inom fotboll också. Olearys Götgatsbacken sänder 19.00 Fotboll: Sundsvall-AIK som huvudmatch men de brukar ha flera matcher igång samtidigt så de visar säkert IFK Göteborg-Kalmar FF. Ring och fråga vetja: Telefon: +46 (0)8-644 69 01. Eller maila [email protected].
Är det förresten någon som vet om de visar MoDos match på måndag någonstans i Sthlm? Om det dessutom är på ett ställe där de visar IFK Göteborg spela tråkboll är det ännu bättre.
Gamla klyschor är allt du duger att komma med. Inget annat var att förvänta sig.
Runt runt i cirkulära kvadranter, det är melodin för våra tvillingar. Plötsligt ligger pucken i motståndarnas kasse, det är som magi, trolleri helt enkelt. Hur gick det till? Vi måste se en gång till! Och visst, snart ligger pucken där inne igen och skvalpar på svag is, men inte blev någon klokare för det.
Foppa han låter bara pucken ligga vid sina fötter han, tills någon stackars sate kommer och skall ta den av honom. Förstår han inte att den inte är hans att ta? Nåväl, plötsligt som han ligger på rygg och sprattlar, "puffad" av en kungaaxel förstår han sitt misstag och låter gärna någon annan försöka nästa gång, trots att det inte är lönt. Närhellst han behagar glider vår Foppa mot kassen och tråcklar pucken in och ut och in och ut i aviga och räta tills en kasse har bildats. Efter det har alla blivit klokare - Han är ju vår kung.
Äh, du får gagga hur mycket du vill. Vore det inte bäst om modoiterna fick lalla omkring som de ville och åka hit och dit runt i rinken? Sånt där pajasåkande i cirklar leder inte till mycket, även om det kan synas vackert för obildade människor på landsbygden.
Själv gillar jag skridskofantomerna i Brynäs som kraftfullt kliver in i anfallszon ock klipper till på skarpen rakt upp i krysset. Inget trams eller tvekan, pang på rödbetan in i MoDo-kassen. Eller också en fladderpuck i axelhöjd så fixar Sållo resten.
Det finns många fina skatter att ta ut om man vill. Konskatt på de spelare tvillingarna och foppa snurrar runt, fast foppa kör ju gärna över sina koner först, men då kan man ta ut böter för nedskräpning, eller osedligt lösdriveri på olämplig plats. Forsberg har ju dessutom börjat bruka rökar i krysset, en sak som kung Cannabis en gång i tiden tog sig också. Är det tillåtet, både det ena eller det andra? En sa k våre ju om man tog bort kryssen för motståndarna oc hörnen likaså, det är bästa sättet att neutralisera Foppor och tvillingar. Äsch! Nu har jag visst totalt flippat ut, men jag antar att du ändå greppat det nödvändiga av det jag inte menade.
b.f1-facts.com/ul/a/839