1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505269 inlägg · 4189 ämnen
« · 424480 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Salo vs. Kiprusoff
TIKA: Kiprusoff. Är det han goalien som varit ordinarie i NHL en halv säsong under sin karriär?

Sv: En åtråvärd stund med Forsberg
Lundström 6: Pensionär? Fjöööddinn?

Sv: Försäkrings/skattefrågan
Poffa: Aftonbladet har full koll som vanligt ;)

Sv: Hockeyälskare på andra sidan Atlanten...
Denneny:

Tänk A2-storlek, iofs.

Lumber Jack:

Har Rogers Sportkanal släppt något matchschema ännu - så man vet när man ska visa sin uppskattning (med äkta amerikanske a5-plakat kanske?) gentemot herrar Bettman och Goodenow? Två män som är på väg att bli några av de största inom europeisk ishockeys utveckling under efterkrigstiden.

Tänkte att de amerikanska supportrarna kunde få se vår uppskattning, typ.

Lumber Jack: Bara att hoppas att vare sig Vinnerborg eller Ljungby finns på isen när suktande hockeyfanatisker därborta ska se på matcherna. Det kan vålla en proteststorm som får Janet Jackson / Justin Timberlake Superbowlframträdande att verka som en matiné i söndagsskolan.

Poffa: Sedinarna som allt som oftast räknas som en enhet har kanske fått gå som tre denna gång, i nån slags form av retroaktivitet?

Hockeyälskare på andra sidan Atlanten...
... suktar efter vårt kära MoDo. Tro fan det, kvalitet säljer.

Lite synd om den inkompetenta domarkåren bara, dom kommer att bli fullständigt utskrattade.

Deas:

"Weinhandls Modo är det elitserielag som har flest lockoutspelare, hela fem stycken."

Fem? Sedin, Sedin, Weinhandl och Pierre Hedin får jag till fyra stycken. Vem har jag glömt som Aftonbladet har koll på?

En åtråvärd stund med Forsberg
Lite att läsa om eran Pensionär

se länk

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

Kalle K: Weinhandl har mig veteligen ett nytt ettårskontrakt med Islanders. Sedinarna har ju också kontrakt. Klart de åker om NHL drar igång igen, det där handlade bara om skattefrågan. Då han säger hela säsongen antar han väl att NHL inte drar igång än på ett tag.

Deas:
Har väll med att göra att han inte har något kontrakt skrivit där borta oxå,,eller?
annars kan han ju inte stanna om konflikten skulle bli avblåst.

Weinhandl till Aftonbladet idag:

"- Jag, bröderna Sedin och Pierre Hedin är så unga att vi inte har hunnit skrapa ihop någon förmögenhet. Jag har bara spelat i NHL i två säsonger, säger Weinhandl.
Du stannar säsongen ut?
- Ja, absolut. Jag har inte ens kollat upp hur mycket jag måste betala, men visst stannar jag. Det skulle kännas dumt att dra mitt under säsongen."

Precis det jag trodde och hoppades på. Otroligt skönt besked!

Deas:
Det ryktas att Timrå har lånat in tre forvards från Selånger Bady som skall stå vid blå och slå rundpallare mot Salo!
Så skaka av skräck ni bara! Säg åt n'Tommy att sy igen hålen i plocken om det inte skall bli storstryk!

TIKA: Men tanke på kapaciteten så är nog den som släpper in minst mål bäst....

Om Peter Forsberg kommer upp i någorlunda klass så är han mycket bättre än Robert Carlsson.

TIKA:
Ja, men tanke på att Salo är genomusel, klantig, slut som artist, gammal, seg, trött och modoit...så har du nog rätt :-)

Salo vs. Kiprusoff
Kommer Kiprusoff upp i den kapacitet som han har, så är han en mycket bättre målvakt än Salo.

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Frisco:
Ja jag antar att ni kommer att vissla ut erat MoDo när vi gör mål på mål..
;-)

Kalle K: Välkommen till Kempehallen. Medtag öronproppar.

Poffa: Patrik Sjöberg har gått bakåt de senaste åren trots att han aldrig varit framåt.

yaqop:
Själv så skall jag sitta och mysa på H Höger i kväll,,trevligt
hehe...

Kvällens domare är Patrik Sjöberg, som till sin hjälp har Lill-Åke Andersson och Klas Nilsson. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag skall skratta eller gråta åt detta.

Sv: Friscos bildgåta #99
Dream Team: Rätt rätt rätt.

björne: Vad yrar du i då?

Dream Team: Neeeeeej!

Trollhättan

Frisco: Hallå eller! Flygledartornet finns på Trollhättan Vänersborgs Flygplats.

He shoots and he scoores...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:

Japp! Inget undgår ett tränat öga... Nu har vi äntligen hittat tillbaka till lägenheten också, efter att ha sett en nattbio som slutade med alldeles för liten marginal till sista nattåget hem.

Landvetter
Midlanda
Bromma
Kallax
John F. Kennedy

Frisco: en vild gissning utan att ha sett den själv. Skavsta?

yaqop: Jobbigt läge du. Som innehavare av 1 st. säte i en av supporterbussarna upp i morrn känns det i motsats till dig rätt så bra. Det blir en väldigt intressant match att beskåda, där på förhand dock MoDo känns som en rätt klar favorit. Kan Timrå fixa att kriga till sig en pinne får man vara nöjda, tror jag.

Läser på Hockeyligan där Kent Forsberg uttalar sig inför matchen och jag kunde inte hjälpa att flina lite då jag läste detta:

"- Timrå har ju också förstärkt fint. Nu har man ju en målvakt som är nästan lika bra som vår. Dessutom är en spelare som Henrik Zetterberg alltid sevärd, säger Kent Forsberg."

Jo, Tommy Salo har visat sig från sin allra bästa sida såhär långt, och har inte gjort någon besviken. Vilket nog var väntat, trots en på förhand ganska besk kritik och många tvivlande röster. Men, svar på tal, brukar det ju heta!
Miika Kiprusoff har stått en match i elitserien, och man kunde se mot Brynäs att det nog var lite sega ben där, så kort efter flygresan. Det gick även att urskönja lite matchovana, för det var allt lite långsamt i sidled.
Vad han egentligen kan är det nog inte någon som tvivlar på, inte med tanke på de kommentarer som hörts, iaf. Men visst måste det föreligga iaf en viss ironi hos "skägget", i den här kommentaren?

18 timmar till nedsläpp och jag har ingen biljett. Gaaaaaaah !!!!!!

En poängkung uttalar sig inför drabbningen.

Sv: ZZZ-tråd
Tord Lundström, Pär Djoos och Lunkan. En sak har de gemensamt.
Zz zzZ Zzz z zZZ zz
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

TIKA: Jag tror iaf på en riktigt bra match där modo får ses som favoriter med deras nhl spelare. Men Timrå ska man aldrig räkna ut, jag tror att de blir en bra o, underhållande tillställing där Timrå vinner med 4-3 efter sudden death o, efter storspel av "kipper"

knaskamilla: Fan, du har upptäckt vår hemliga pub.

knaskamilla: Tja, det hoppas jag att du vet själv, om inte annat kanske du kan fråga någon var du är.
Själv känns det som att jag sitter hemma och försöker intala mig själv att det svammel jag skrivit idag skall tas för en seriös analys av en grupprocess.

Paddan:

Joru. Lätt att bli lurad. Var är jag egentligen?

knaskamilla: Hmm, var det verkligen Bruxelles som du skulle besöka? Tycker att den sista...eller om det är första...bilden ser ut att vara misstänkt lik Brandenburger Tor.

Sv: Lennart Norberg # 21
NuMo: L-G är originalet. #21 borde ha bannlysts i samtliga klubbar efter att L-G la av. Sedan kan Floppor och liknande avskräde låtsas vara 21-or så mycket de vill.

Salle: Håller med, egentligen känns den mer hans än Foppas, men Foppa är ändå #21.

Hallå alla. Flyg(ledar)tornet då?

NuMo: Nog är han 1:a hos mig också men Frestadius har en inteckning i den också med sina 627 matcher under 17 säsonger.

Martin S: Du menar att den som hade den föst är den rättmätige ägaren? Jag vet inte det jag. Alla som haft den tycker jag är den rättmätige ägaren. Sen är ju #21- Foppa för mig. Om jag måste sammanknippa nummer och namn.

Frisco: En annan liten episod utspelade sig där nu i somras då en älg som förirrat sig upp på bron ställde till med ännu mer störningar än vad vägarbetena redan gjorde. Annars är älgar både på Tjörn OCH på bron faktiskt ganska vanliga...

Martin S: Helt klart, men nu sa ju mr Norberg detta med glimten i ögat ska tilläggas.

Historien om tröja #21

Kenneth Sahlén, f, 1963-65 - hade 1962-63 nr 13, 1965-68 nr 16
Lennart Norberg, f, 1965-71
Bengt Sundberg, b, 1971-73
Robert "Robban" Frestadius, b, 1973-90
Peter "Foppa" Forsberg, f, 1990-94, 2004- (hade 1989-90 nr 16)

Om någon äger rätten till #21 förutom Foppa så borde det vara Kenneth Sahlén som hade den innan mr Norberg.

« · 424480 · »