Har Rogers Sportkanal släppt något matchschema ännu - så man vet när man ska visa sin uppskattning (med äkta amerikanske a5-plakat kanske?) gentemot herrar Bettman och Goodenow? Två män som är på väg att bli några av de största inom europeisk ishockeys utveckling under efterkrigstiden.
Tänkte att de amerikanska supportrarna kunde få se vår uppskattning, typ.
Lumber Jack: Bara att hoppas att vare sig Vinnerborg eller Ljungby finns på isen när suktande hockeyfanatisker därborta ska se på matcherna. Det kan vålla en proteststorm som får Janet Jackson / Justin Timberlake Superbowlframträdande att verka som en matiné i söndagsskolan.
Kalle K: Weinhandl har mig veteligen ett nytt ettårskontrakt med Islanders. Sedinarna har ju också kontrakt. Klart de åker om NHL drar igång igen, det där handlade bara om skattefrågan. Då han säger hela säsongen antar han väl att NHL inte drar igång än på ett tag.
Deas: Har väll med att göra att han inte har något kontrakt skrivit där borta oxå,,eller? annars kan han ju inte stanna om konflikten skulle bli avblåst.
"- Jag, bröderna Sedin och Pierre Hedin är så unga att vi inte har hunnit skrapa ihop någon förmögenhet. Jag har bara spelat i NHL i två säsonger, säger Weinhandl. Du stannar säsongen ut? - Ja, absolut. Jag har inte ens kollat upp hur mycket jag måste betala, men visst stannar jag. Det skulle kännas dumt att dra mitt under säsongen."
Precis det jag trodde och hoppades på. Otroligt skönt besked!
Deas: Det ryktas att Timrå har lånat in tre forvards från Selånger Bady som skall stå vid blå och slå rundpallare mot Salo! Så skaka av skräck ni bara! Säg åt n'Tommy att sy igen hålen i plocken om det inte skall bli storstryk!
Kvällens domare är Patrik Sjöberg, som till sin hjälp har Lill-Åke Andersson och Klas Nilsson. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag skall skratta eller gråta åt detta.
Japp! Inget undgår ett tränat öga... Nu har vi äntligen hittat tillbaka till lägenheten också, efter att ha sett en nattbio som slutade med alldeles för liten marginal till sista nattåget hem.
yaqop: Jobbigt läge du. Som innehavare av 1 st. säte i en av supporterbussarna upp i morrn känns det i motsats till dig rätt så bra. Det blir en väldigt intressant match att beskåda, där på förhand dock MoDo känns som en rätt klar favorit. Kan Timrå fixa att kriga till sig en pinne får man vara nöjda, tror jag.
Läser på Hockeyligan där Kent Forsberg uttalar sig inför matchen och jag kunde inte hjälpa att flina lite då jag läste detta:
"- Timrå har ju också förstärkt fint. Nu har man ju en målvakt som är nästan lika bra som vår. Dessutom är en spelare som Henrik Zetterberg alltid sevärd, säger Kent Forsberg."
Jo, Tommy Salo har visat sig från sin allra bästa sida såhär långt, och har inte gjort någon besviken. Vilket nog var väntat, trots en på förhand ganska besk kritik och många tvivlande röster. Men, svar på tal, brukar det ju heta! Miika Kiprusoff har stått en match i elitserien, och man kunde se mot Brynäs att det nog var lite sega ben där, så kort efter flygresan. Det gick även att urskönja lite matchovana, för det var allt lite långsamt i sidled. Vad han egentligen kan är det nog inte någon som tvivlar på, inte med tanke på de kommentarer som hörts, iaf. Men visst måste det föreligga iaf en viss ironi hos "skägget", i den här kommentaren?
TIKA: Jag tror iaf på en riktigt bra match där modo får ses som favoriter med deras nhl spelare. Men Timrå ska man aldrig räkna ut, jag tror att de blir en bra o, underhållande tillställing där Timrå vinner med 4-3 efter sudden death o, efter storspel av "kipper"
knaskamilla: Tja, det hoppas jag att du vet själv, om inte annat kanske du kan fråga någon var du är. Själv känns det som att jag sitter hemma och försöker intala mig själv att det svammel jag skrivit idag skall tas för en seriös analys av en grupprocess.
knaskamilla: Hmm, var det verkligen Bruxelles som du skulle besöka? Tycker att den sista...eller om det är första...bilden ser ut att vara misstänkt lik Brandenburger Tor.
NuMo: L-G är originalet. #21 borde ha bannlysts i samtliga klubbar efter att L-G la av. Sedan kan Floppor och liknande avskräde låtsas vara 21-or så mycket de vill.
Martin S: Du menar att den som hade den föst är den rättmätige ägaren? Jag vet inte det jag. Alla som haft den tycker jag är den rättmätige ägaren. Sen är ju #21- Foppa för mig. Om jag måste sammanknippa nummer och namn.
Frisco: En annan liten episod utspelade sig där nu i somras då en älg som förirrat sig upp på bron ställde till med ännu mer störningar än vad vägarbetena redan gjorde. Annars är älgar både på Tjörn OCH på bron faktiskt ganska vanliga...
Kenneth Sahlén, f, 1963-65 - hade 1962-63 nr 13, 1965-68 nr 16 Lennart Norberg, f, 1965-71 Bengt Sundberg, b, 1971-73 Robert "Robban" Frestadius, b, 1973-90 Peter "Foppa" Forsberg, f, 1990-94, 2004- (hade 1989-90 nr 16)
Om någon äger rätten till #21 förutom Foppa så borde det vara Kenneth Sahlén som hade den innan mr Norberg.