1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505282 inlägg · 4189 ämnen
« · 426029 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Öh, vad händer egentligen...
Icing-Ove: Green har bara 2 assist hittills. Kom igen Danmark.

Sv: Storebror vs. Lillebror, de ungas batalj
Icing-Ove: Johan Jonsson (b) tillhör ju A-laget. Talang och storlek finns men han får nog i första hand räkna med istid hos juniorerna. Så länge det är lockout, iaf. Både Thomas Fahlqvist (c) och Emil Lundqvist (b) spelade en hel del under försäsongen. Lundqvist en av de bästa i mötet med MoDo, har jag för mig.

De spelare som lovar allra mest är nog ändå tre spelare som var med om att ta SM-silver i U16 ifjol. Oskar Johansson (b), Erik Moe (b) och Christopher Erixon (c). Samtliga födda 1988. (Erixon ej med i dag, dock)

Får jag tippa blir svaret Erik Moe.

Icing-Ove:
Fel, Wernblom klev in i matchen med ett assist.....

Icing-Ove: Erik Moe som ifjol fick Lillstrimma-priset i TV-pucken. Bara 16 år... och spelar i förstafemman.

Morten Green är center i Rögles tredjekedja ikväll, de leder 3-0. Wernblom verkar ha gått och fiskat ikväll igen.....

Icing-Ove: Förmodligen en inköpt finne... ;-)

Dream Team:
Vem är nästa storstjärna i Timrå? Finns det nån super-junis i laget?

Poffa: Zajkowski i målet. Ser man till laget i övrigt känns många av spelarna igen till efternamnen. Tommy Enström, Niklas Öhman, Andreas Molinder, Patrik Ödmark m.fl. Vart föregångarna funnits är det ingen tvekan om! =)

2-0, nu.. Pär Edblom.

Storebror vs. Lillebror, de ungas batalj
I J20 Superelit spelar idag MODO hemma mot Lillebror. 3.35 in i första tog MODO ledningen med 1-0 genom Patrik Ödmark.

Sv: En åtråvärd stund med Forsberg
knaskamilla: Spam: Enligt mig så är det helt ok. att diskutera med samma argument i flera gästböcker. Sannolikheten att man skulle få exakt samma svar och därmed samma debatt är obefintlig.

knaskamilla: Ska bli intressant att se svaret.

Per HApps:

Undrar hur många gästböcker man måste kopiera in samma sak i för att det ska räknas som spam? Vad säger du, du som är übermoderator?

Sv: Logga
scim: Visst är det ett snyggt matchprogram och det ligger dessutom just nu, tillsammans med ett par nummer av modoiten och en matchkalender från 79-80, i en minst lika snygg pärm i min bokhylla.
För att inte tala om det fina bordsstandar från 60-talet som pryder mitt vitrinskåp...

Sv: Biljettåtgången
Slutsålt mot Frölunda 5 oktober, mot Timrå 28 oktober och mot Färjestad 30 oktober.

Per HApps: Det är inte SJ som bygger Botniabanan.

Icing-Ove: Jag hittade då ännu en Floppa ja. Förrseten så tror jag inte att jag har läst så mycket flippflopp sedan farfar eldade upp uthuset i Nyland 1983, vart jag läste det? I Nya Norrland såklart....

[bild]www.ilongobardi.it/foppa/immagini/promo_2.gif[/bild]

Per HApps:

Det finns Foppa, stor-Foppa men även denne gamm-Foppa som nästan ingen känner till. Detta är den enda bilden på den mystiske mannen med det magiska skägget:

www.cassiciaco.it/ITA/001ago/Agostiniani/regola/regola1adnot.htm

Denneny: Acceptera sin historia måste man göra. Var bara så ovanligt att se någon plocka fram en så gammal logga som den. Man blir lite nostalgisk :)

Per HApps: Jag gillar den där artikeln. Läste urartikeln som de sen spunnit vidare på. Då frågade AB ett par TIKare om de tyckte att foppa fick särbehandling, alla svarade nej. Sen hade en sagt att de tyckte att foppa just fick särbehandling. Då skrek AB ut en härlig rubrik...

AB är för mig helt ointressant, jag reagerar inte på nåt som de skriver för jag antar att det är ett par mil ifrån verkligheten. De kan ljuga vinkla och förvränga. Mitt förtroende för dem är slut sen länge så jag bryr mig inte längre men tycker synd om dem(om det finns nån kvar) som litar på vad de skriver.

Per HApps:

"Ja ä inte bitter."

Om det nu stör dig så fruktansvärt mycket, varför läsa det, varför älta det och varför ironisera sig över det så att allting tar fart på nytt igen?

Frisco:
Är så djävla trött på detta ältande om Peter Forsberg. Man kan ju tro att all satans reportrar i mediasverige har bosatt sig i Ö-vik och köpt årskort i Översteprästernas helgedom där dom tävlar om att få skriva ordet Forsberg så många gånger som möjligt i samma mening.

Synd bara att inte SJ hunnit bygga klart Botniabanan, för nu går ju lämmeltågen från Fjollträsk via ovigd mark, Gävle & Timrå.
Men har dom tur så har dom väl med sig heligt vatten från ismaskinerna i Kempehallen som dom kan badda pannan med när Gavlerinken och Sydkraft Arena passeras.

Detta börjar likna Jehovas Vittnens värsta härjningar i villaområdena på 80-talet. Fattas bara att Wennerholm börjar knacka dörr för att sprida läran om Forsberg.

-Du "får" denna Bibe... nej Aftonblad, men skänk gärna en slant.

Denneny:

Vilket grymt läckert matchprogram och vilka äckligt snygga matchtröjor!
Det var bättre förr!

MoDo - hej, hej, hej!

mok:

Aldrig fel att acceptera sin historia...

[bild]www.grunka.se/bjorn/program27_2.JPG[/bild]

Däremot ska bannerskaparen ha lite ris för att han har tagit Paninis hemmaritade variant av MoDo AIK-loggan. Grrr.

Poffa: Men visserligen så har ni ju plockat gamla loggor så jag får la överleva med den :)

Poffa: Nej klart ni inte kan det. LIfes goes on typ.... irriterar mej över fotbolls loggan för Frölunda här i göstboken bara :)

mok:

I så fall har du varit inne på åfficijella och det kan vi inte ta något som helst ansvar för.

Poffa: Jo jag vet många är ironiska men har snacket med en del som faktiskt är fullt alvarliga :) Trot eller ej!

mok:

Vad det gäller logotyperna i bannern så är det väl så att man använt sig av de gamla logotyperna för båda föreningarna. Innan fotbolls- och hockeysektionerna skiljde sig åt så var väl de båda samlade under den logotyp som ligger i bannern, eller?

mok:

Inte känsliga, ironiska...

Icing-Ove: Att vissa av er bara orkar tjata om det. Tycker det var rätt av Ahdrian att kolla med advokater vad som egentligen gäller med avta, via fax/muntligt. För att i framtiden veta vad man har att rätta sej efter. Vissa av er verkar rätt känsliga där uppe.

mok:
Säg ingenting till Ahdrian och hans advokater bara, snälla....

Logga
Gött o se att ni har koll.
Inte visste jag MoDo skall möta Frölunda i fotboll?
För det är inte Frölundas hockeys logga ni lyckats lägga upp.

Sv: Poängjakt Hockeysnackare
hmm, eller så spekulerar de bara :P Jaja, jag är fortfarande tveksam till den där miljarden dock.

Deas:

Expressen sa också att det var helt klart med Lars Lindgren som ny tränare för MODO.

Poffa: Enligt Expressen beräknas Forsberg ha en förmögenhet på ca 500 miljoner. Precis som jag gissade då =)

knaskamilla: Kan inte låta bli att lägga mig i erat kärleksgnabb men måste få svara på ditt inlägg där du skriver följande-

"Det står i alla mina ordböcker att "våran" i skrift är fult. Jättefult, står det att det är. "

Har du funderat på att köpa en ordbok från 2000 talet istället för dom från Bokrean från -89

knaskamilla:

Jag är starkare än du - jag är starkare än dig.

jag är starkare än han - jag är starkare än honom.

Jag använder mig av de två senare, dit här även ordet våran. Du använder dig och också av jag är starkare än dig, men våran är inte godkänt. Blanda och ge, blanda och ge.

Poffa:

Ser du inte själv skillnaden mellan mitt exempel och ditt exempel? Vilket ord jag satte in i mitt, som absolut inte går att sätta in i ditt? Pah!

Hä ä int lätt å förklar för dom som int förstår...

knaskamilla:

du - dig
han - honom

Vari ligger skillnaden? Om du vill ha fler exempel så ger jag dig Frödings dikt "Våran präst".

Att du sedan skulle vara starkare än mig, det skrattar jag bara lite lätt överseende åt.

Poffa:

Nej, nu blandar du faktiskt ihop. Frågan var aldrig om det hette "jag har sett han". Frågan gällde något annat, vilket jag inte minns nu vad det var. Det handlade dock om något i stil med om man säger "jag är starkare än du" eller "jag är starkare än dig". Där har jag fått lära mig att man skall använda "du", eftersom den meningen egentligen ska lyda "jag är starkare än vad du är" men två av orden plockats bort. Jag säger nog "jag är starkare än dig", dock.

Det står i alla mina ordböcker att "våran" i skrift är fult. Jättefult, står det att det är.

knaskamilla:

Är det fult för att du tycker det eller står det i någon ordlista att det är fult?

Jag hänvisar till en artikel i Svenska Dagbladet www.svd.se/statiskt/kultur/sprak/sprak00/sprak000820.asp

"Många människor anser dock att formen våran aldrig bör användas i skrift, och vissa vill förvisa den även från talspråket. Egentligen är det egendomligt att den har fått en sådan stämpel av vardaglighet, med tanke på vilken gammal hävd den har i språket; våran hör hemma i det kasussystem som försvann ur svenskan redan under medeltiden. Vi har flera rester därifrån kvar i dagens språk, t ex han i "jag har sett han" och talets (och ibland skriftens) dom. Bägge är gamla kasusböjda former, liksom adjektivändelsen -an som en gång markerade ackusativ och finns bevarad i några stående uttryck: "i godan ro", "i högan sky", "på ljusan dag".
I stället för att motarbeta former som våran bör man naturligtvis glädjas över de möjligheter till stilistisk variation de ger. De gör inte språket fattigt utan rikt."

Lägg speciellt märke till raden "jag har sett han". För ett tag sedan kom detta upp på en av H Högers små trevliga träffar. Jag hävdade att "Jag har sett honom" var det rätta men du ändrade mig till "Jag har sett han". Våran är alltså på samma form som "Jag har sett han", det är väl aldrig så att du blandar och ger friskt i ditt sätt att skriva det svenska språket?

Poffa:

Våran kommer aldrig att bli accepterat i skriftspråket. Det är så FULT! Lär dig att skriva vettigt i stället... ;)

knaskamilla:

Bahf! Man kan skriva både vår och våran. Talspråkets ord har blivit accepterade i normal text medan man i vårdad text skall använda sig av ordet vår istället för våran. HA!

Poffa:

Man skriver "vår", inte "våran". Ha.

Frisco:

"...som enligt gulliga Timråiterna sjunger om."

Sov en stund till, vettja. Annars kommer svensklärarinnan våran att hugga som en kobra.

Kalle K: Äh, han menar nog den skäggige tränare som enligt gulliga Timråiterna sjunger om.

Kalle K:

Om han påstod det vill jag å det bestämdaste dementera.

westerlind:
Påstår du att Knaskamilla är en skäggig modoit?

Sv: FyllHasse tror inte längre på Fylleklacken.
ähh vi dyker upp fast vi skall ju vara lugna i år...det blir sånt liv annars...vi har ju precis köpt en buss..var o hämtade den i dalarna i dag så lördags klacken finns men skall väl int eagera i nån större skala för tillfället...

« · 426029 · »