65selander: 2002-11-02 15:00 Brynäs IF - MODO Hockey 0 - 1 ( 0-0, 0-0, 0-0, 0-1 ) 4587 Gavlerinken Referee: Henriksson, Hannu Linesmen: Orelma, Antti Kautto, Juha
Internationellt domarutbyte [I helgen kommer Sergey Karabanov från Ryssland till Sverige för att döma matcher i (RUS) hit och dömer i Karlstad och Göteborg.]
Nu har Paddan både fått Hjerpe och sida, dock ingen Hjerpe ännu på sidan, vilket leder till att han måste få svar på ett mer handgripligt sätt än vad sidan just nu kan erbjuda. Hockeysnack.
Karln var från Vasa, hette Håkan Hjerpe och spelade hockey - då kan jag nog nästan sätta en grundplåt i €-sar på att han idag är i besittning av ett bolag som kan det där med leksaker för stora pojkar.
65selander: Du kan få den trådbussen som vi stod och väntade på i två timmar i Riga innan vi gav upp. Tydligen var koppartråd eftertraktat på den tiden.
Djurgårdens Jimmie Ölvestad och Färjestads Emil Kåberg slogs i lagens möte den 23 september. De har nu blivit avstängda i två matcher av Svenska ishockeyförbundets disciplinnämnd. De båda kombattanterna klarar sig dock från böter då slagsmålet "i sig inte innefattat särskilt allvarlig slagväxling". Både Ölvestad och Kåberg har redan avtjänat en matchs avstängning, men får nu vila igen i lördagens omgång. Ölvestad missar Djurgårdens bortamöte med Södertälje och Kåberg får stå över Färjestads match mot Modo. (TT)
knaskamilla: Jag som trodde att det där var Hardys avskedsgåva från förbundet. Ja, alltså en anställning som chaufför, eller vad de nu kallas, på just den där spårvagnen.
Salle: Det är ju det som är så svårt när man laddar för en riktigt stor fest som man sett fram emot länge. Övertändning kan göra att man somnar klockan nio eller så håller man natten ut. Oavsett vilket så blir man bakfull dagen efter.
mok: Elitidrott handlar om att vinna. Inte vara rädd för att vinna för att fallet kan bli stort. Ingen skulle byta bort framgång för att inte riskera ett fall efteråt. I vårat fall så kommer säkert vinsterna, det hoppas vi på, men underhållningen i matcherna är så pass högt att man ändå njuter. Att inte vinna SM-guld är inte att falla, så ser inte jag det. Men däremot så blir fallet tungt om vi inte ens lyckas göra oss gällande till åtminstone semifinal. Risken för det finns, men direkt troligt är det ju inte.
mok: Det är ju en egendomlig lokal effekt av Jantelagen som gör att vi inte riktigt än känner oss mogna att köra över motståndarlagen, utan vi vill istället se till att det blir spännande som möjligt så länge som det går, för annars så kanske C+ och PPV överger oss pga överlägsenhet. Det har vi ju en bitter erfarenhet av från en match i Hockeykväll 1993.
NuMo: Som sagt bara å passa på o njuta så länge det går. Men ju större det är ju tyngre blir fallet :) Även om Foppa snurrat på o Sedinarna snirklat omkring har ju inte resultaten imponerat direkt.
Vägen är viktigare än målet. Vi Modoiter njuter nu, varenda jäkla match. När slutsignalen gått står man där och är besviken över att det redan är slut. Nu har vi ju turen att kunna åka hem och se många matcher igen på video. Läsa spaltmeter i tidningar osv. Detta underlättar när man tvingas vänta till nästa match. All spilltid sitter man på olika forum, framförallt hockeysnack. Jag är glad över att övriga Sverige får provsmaka vad Modo egentligen innebär.
Klart det hade varit bättre. Det bästa hade varit om alla MODO:s bortamatcher sändes medans ingen hemmamatch gick på TV. Då skulle man ju var jättenöjd. Men med tanke på att vi fram till novembers slut fått se mer MODO-matcher än vi gjort på de tre tidigare säsongerna sammanlagt så gråter jag inte.
knaskamilla: Äntligen. Som jag letat efter min spårvagn som jag fick i 30 års present. Ena dagen hade jag den. Sedan när man vaknade var den borta. Var hittade du den?
Kom i håg att detta inlägg har aldrig varit skrivet!