Alternativ A är så dumt att det inte ens är värt att nämnas men jag kommenterar det ändå. Att flytta laget helt går inte och att göra det någon enstaka gång skulle varken göra till eller från i det långa loppet.
Alternativ B är ingen dum tanke, men den har funnits i flera år. Varje lördagsmatch har O'Learys haft öppet och det har varit billig öl för medlemmar i The REDS/MODO Support. Första gången var det kanske 15 stycken, numer är det allt som oftast bara vi som sitter på H Höger som är där och svänger en bägare eller tre.
Poffa: Jag har två alternativa førslag på hur ni skulle kunna løsa ert problem. Alternativ A: Spela matcherna på andra orter såsom Sollefteå, Hærnøsand, Bjæsta och Kramfors. Alternativ B: (førordas) Supportklubben anordnar resor till hemmamatcherna. Resan inleds från någon lokal inne i stan dær supportrarna kunnat dricka en eller flera øl vid eventuella behov. Det ær viktigt att supporterklubben kommer sammlat.
Angående omröstningen så säger jag så här, det kommer bli marginellt bättre på tisdag men den nästkommande vardagsmatchen hemma kommer vara lika trist (supportermässigt) igen.
Jahapp. En gång i tiden hette det visst Foppaland Tour...
"Syd åker uppåt ! Även i år anordnas Foppa-Tour eller Foppa-Resan som den även kallas. Datumet är 28/10 - 31/10.
Vi åker från Göteborg natten mellan onsdag och torsdag för att var uppe i god tid till matchen mellan MODO - TIMRÅ.
Fredagen innehåller bland annat MODO Hockey:s träning, suvenir shoppen och mycket mera. På lördagen är det match mellan MODO - FBK, självklart är vi med på den. Har du inte bokat resan så finns det några platser kvar."
Poffa: Jag tror faktiskt att en supporterkultur med uppbyggande stämning på någon stampub innan match är lösningen. Men den kulturen krockar i viss mån med andra intressen i Ö-Vik.
Missförstå mig inte, jag hoppas att det lyckas. Men efter 27 år i Övik, 20 år på hockey och 10 år i klacken så vet jag väldigt väl hur snacket går på stan. Snacket om hur enormt pinsamt det är att stå där och skrika.
Jag skriver inte det här för att i efterhand kunna säga "vad var det jag sa", jag skriver det för att belysa verkligheten i Kempehallen. Så länge som den här inställningen finns i Övik kommer det inte fungera och att göra det Hellge vill kommer tyvärr inte ändra den inställningen hos gemene man.
Moment 22 råder i det här fallet, man får inte mer "vanligt" folk att skrika om det inte är häftigt att stå i klacken och man får inte "häftighetsfaktorn" om man inte får mer folk till klacken.
Personligen så tror jag tyvärr att det bara finns en lösning på problemet, att lägga ner supporterföreningen ett par år. Drastiskt kanske, men det skulle skapa ett sug efter en ny förening och om då rätt personer skulle kunna starta upp med ett sånt sug så skulle det kunna bli väldigt bra.
Nu på lunchen var tidigare nämnda hockeyspelare på biblioteket tillsammans och frågade försynt om man kunde kopiera papper där. Jag tror de sitter ihop.
spud: Nu råkar jag svara för poffa, vilket inte är meningen. Jag är för Hellges "artikel", men själva debatten som varit präglas precis som poffa säger av nånannismen.
Poffa: Är det som du skriver så kommer det aldrig bli nån förändring, ingen kan skapa stämning själv. Alla måste hjälpas åt, och Hellge kommer minsann vara med och sätta fart.
Jävligt tråkigt att läsa din inställning, känns mer som om du skrev den för att i efterhand kunna säga "vad var det jag sa".
Kan du inte berätta för oss vad som krävs för att nå en förändring då?
Fascinerande att Hellges inlägg ramlat från forumet till krönikesidan. Undrar vems initiativ det var att lägga det där?
Annars håller jag med dig. Det känns lite som att folk tycker det är bra, men när det väl kommer till kritan vill de mest bara se andra göra det. Lite som med den där promenaden från stan till Kempis första hemmamatchen, där inte ens han som tog initiativet till promenaden genomförde den (om jag förstått det hela rätt)...
Han verkar i alla fall ha noterat att H Höger finns, det är ju positivt. =)
Poffa: "Nånannismen" var et bra ord. Det ska jag genast lägga på minnet.
Frisco: På tal om biljettkrängning så hörde jag att det av någon anledning säljs bra med biljetter här till nästa torsdags drabbning mot Modo. Det måste nog bero på att folk äntligen räknar med att Renberg gör come-back då.
Stolt Tall kastar skugga øver Kempehall Det ær sællan publiken bjuds på trall Storebror skørdar poæng efter poæng både på plan och før sitt supportgæng Nyfikenheten ær nu stor hos Lillebror om man skall komma ikapp Storebror Men Lillebrøder ær blyga och førsynta hur skall de våga ramsorna ryta
Lumber Jack: Jag som gärna vill följa hockeyn koncentrerat, byter ju gärna min plats på ståläkteren mot någon sugen klackförståsigpåare på sittplats. Det hela är omfördelningspolitiskt.
Poffa: Äh, det är bra att lite nytt blod försöker få igång det hela. Även om du har rätt i hur det brukar gå, så kanske det blir lite förändring denna gång. Men det underlättar inte nyrekrytering till klacken att det alltid är utsålt direkt.
Uppropet för bättre stämning på läktaren har gått ut. Tanken är god, även om man uttrycker sig på ett lite märkligt sätt. Känslan av "nånannismen" (nånannism är när man häftigt förespråkar något men anser att någon annan skall göra det) är stor, uppropet kommer från någon som anser att andra skall göra som han mer eller mindre kräver.
Själv känner jag att fiaskovarningslampan blinkar ganska fort och ganska starkt. Min tro är att detta inte kommer fungera, inte ens vara nära att fungera faktiskt. Kalla mig olyckskorp eller pessimist om ni vill, själv känner jag mig väldigt mycket som en realist.
Med tanke på att jag inte hade en aning om vilket jefla hus ni pratade om (visste inget om köpande och ägande av huset) så känner jag mig inte ansvarig för att med bristande ledtrådar inte kunna lista ut vem du menade. Jag skyller allt på dig och anser det självklart att du får ta på dig skulden.
För övrigt var du ju inte säker på vem den andre spelaren var...
Känns bra att någon här har koll på saker och ting... ;) Poffamannen behövde ungefär 40 ledtrådar innan han förstod. Först när vi rett ut vem det var kom han på att han läst i ÖA om att Gästrin köpt herrgården.
knaskamilla: Spelaren är Gästrin tror jag, och att kalla det för hus är väl en underdrift. Undra om han stött på några spöken som enligt uppgift ska finnas i huset..
NOLASKOGARE OCH TALL Nolaskogare hugga och tugga Yxar viner runt stubbar och nubbar Stolta talls stam ingen yxa rubbar Ynken nolaskogare så hemmåt snubblar
Du har dålig koll på historik, med andra ord. Hmm. En vidare ledtråd är att det är en av våra kvinnliga vänner som har en far som bott i huset där den här hockeyspelaren bor nu. Jag önskar inte prata klarspråk, slipper jag göra det då? =)
Ärligt talat så fattade jag inte det där med vänners far bott tidigare. Den andre är väl endera Enström, Hedman eller Viklund. Det var liksom en mindre bra förklaring.
Ja, jag tycker också att det är konstigt. Jag har nog ingen möjlighet att ändra det heller, tror jag. Får väl ägna resten av arbetsdagen åt att se på TV, helt enkelt...
Poffa:
En av spelarna bor i ett hus där en av våra vänners far bott tidigare. Den andra är ganska ung och spelar back.
Två dagar i rad har jag lunchat på Harrys. Två dagar i rad har samma två MoDo-spelare också gjort det. Jag börjar undra om de är mobbade och därför inte släpps in på Mammamia...
(Tyckte det var alldeles för dött i den här gästboken, därav denna viktiga information.)
Denneny: Tja, jag får komma ihåg att plocka med mig det fina standaret nästa gång det är dags att hyra en Åkerman-grävare och löpa amok längs gatorna i Bjästa.
Kan ju behövas något annat som kan distrahera Frisco när tydligen Parant nu skall upphöra.
Jo, man känner nästan en aning om att hockeyklubborna i det bruna fältet har något att göra med det ena eller andra - Myllärinkatu, eller Mjölnaregatan ska iaf ligga rakt in i stan från Vasklot och Umeå-färjorna så tycker du att det grävs lite för lite i Bjästatrakterna eller är alldeles för prydligt och ogrushögigt i Övikstrakten just nu så vet du var du ska vända dig med hopp om rabatt.
Frisco & Denneny: Oy, oy, oy, Håkan Hjerpe...det var inte igår direkt som man såg honom senast. Kanske passande att "rink" skulle finnas i företagets adress. Hmm, webdesign av en Mäntylä...släkt till Tuukka månne?