Paddan: Jag kopierade bilden och kikade på den förstorat i ett bildprogram. Då ser det ut som Lego-/Tetris-block i vissa ord. Men det låter/ser ut som en sångtext om nån kille, en tjej och en biltur till sjön
Salle: Jag använder mig av en sån där gud förbjude och jag har i varje fall lyckats dechiffrera de tre första orden i första raden, sen orkade jag inte engagera mig något mer.
Till den det berör: Ni får lov att förstora texten bredvid Gästrin alternativt klippa in den i ett inlägg. Inte ens en stor skärm gör det enkelt så hur är det då för all stackare som sitter på en 15" eller (gud förbjude) ännu mindre.
Jesper Damgaard fick kliva av bussen i Bureå när MODO var på väg till Luleå och kasta sig i en taxi för vidare befordran till BB i Örnsköldsvik, där hans fru födde familjens första barn, en dotter.
Paddan: Jag tror inte att en 25 år gammal hockeytröja från en, i USA, obskyr turnering med ett "okänt" lag och dessutom inget namn på är rätt ointressant. Skulle säkert få bättre betalt på blocket el tradera då "vi" lättare skulle hittat den. 7$ är ju som sagt inget men det blir säkert lika mycket i fraktavgift för att få hit den.
Salle: I nr 1 1980 av Modoiten finns det bilder från mötena med Dynamo Berlin i Europacupen, och det var då definitivt inte någon sån där tröja som användes. Det verkar vara de vanliga matchtröjorna med Flygvapnetreklamen
scim: Om man tittar noga på den så kan man hålla med på fake-teorin då det inte är rätt typsnitt och inte MoDos färger. Har försökt hitta ett sätt att får kontakt med säljaren och höra hur han/hon kommit över den mm. Men det verkar inte vara nån funktion som ebay tillhandahåller.
För några sekunder fick jag för mig att de gjort ett freudianskt misstag i webbadressen "...dtp" och avslöjat några initialer i den eventuella sponsorn. Tog mig faktiskt fem minuter av stirrande och funderande ut i det blå för att inse att de inte tabbat sig.
Det bästa av allt måste ändå vara bilden på en gapskrattande Elvy med tilltugg i högsta hugg, har inte Bumpis flyttat ännu bör genast en affischkampanj med denna härliga bild tryckas upp i megaformat och spridas över hela norra Ångermanland. :-)