Martin S: Knepigt, jag minns inte att Solstollarna var den typen av program "Och när Samantha Fox och Mandy Smith landade på Ribban i Malmö..." Tänka sig att sånt sändes på barnvänlig tid...usch säger jag bara!
Salle: Jaha, det var Rolf han hette, tänk om jag hade vetat det då hade jag kanske fått bukt med den här förargliga snuvan som jag dragit på mig. Den medicinen som någon kuckelimuckdoktor gav mig i lördags på matchen hjälpte då absolut inte...ja inte mot snuvan i varje fall...
Paddan: Klart du tycker det... Små sjuka Råttor, Hästar och Kaniner får hjälp av en viss Doktor Krall. .. Förkylda [f]paddor[/f] kan få smådjursmedicin och goda råd av Rolf.
mok: Gaus, Roms och Brummund Dal, tror jag det var.. hehe.. vilka minnen ;) Glömmer ju aldrig slutet i varje avsnitt, där man helt förstenad ställdes inför nåt oerhört hemskt och överraskande..
Dream Team: Haha visst e det så. Har vaga minnen från denna serien när jag var ung får jag säga. Det var la några bröder med oxå? Brummendal eller nått :)
mok: Jomenvisst, bröderna Gaus, Roms och Brumund Dal har fått alldeles för lite utrymme under de senaste åren i Svensk television. Kräver ett snart repriserande i en kanal som man kan se utan att behöva köpa på sig massa knepiga boxar och annat jox.
knaskamilla: Är ni religiösa fanatiker? Lukasevangeliet 23:43-44 Jesus, tänk på mig när du kommer i ditt rike. Jesus svarade: Sannerligen, redan i dag skall du vara med mig i paradiset.
Nej. Jag köper såklart säsongskort för att kunna sitta på min plats alla matcher jag kan gå på. Nu har det blivit väldigt olyckligt i höst, men sådant händer. För övrigt säljer jag biljetter till de matcher jag inte kan se för att ha råd att betala...säsongskortet.
Antos gjorde det första målet och senare ett ass. Antos avgjorde den förra matchen i OT. Åker upp till Umeå den 16 för att se Björklöven- SAIK. Det ryktas om 3 bussar från Skellefteå, så det blir säkert bra drag i hallen. Det dröjer ju ända till den 21 okt innan MODO spelar hemma igen, så det passar med en hockeyutflykt.
Planerar ev. att åka ner till Sundsvall och se SAIK fred 5/10 och sedan fortsätta ner till Gävle för att se Brynäs-MODO. Det är minsann inte lätt att åka på MODO:s bortamatcher i år, de ligger ju mest på vardagar. Detta gör det helsvårt om man jobbar.
knaskamilla: ang NuMo så har ryktena nått ner till Stockholm att han siktades i Köpmanholmen jazzande runt på Westerlinds pärons Brygga innan färden fortsatte till Sollefteå där han vaknade till liv igen!
För att ta död (?) på diskussionen om årets sänkta maxkapacitet så hittade jag en lämplig tråd. I och med åffisijällas uppdatering av sin Kempehallen-sida, ser man att årets antal ståplatser är exakt lika många som fjolårssäsongens. Nämligen 1 727 stycken. Minskningen har istället skett på antalet sittplatser som släpps till försäljning - från 3 459 stycken inklusive VIP-loger till årets 3 373 inklusive VIP-loger.
Anledningen? Kanske att det finns sådana där Hemskt Viktiga Hockeymänniskor Från Stora Hockeyvärlden som bara måste få komma in, på bekostnad av den genomsnittliga mekverkstadens eller frisörsalongens bekostnad och möjlighet att köpa VIP-biljetter?
Det andra stycket kan tyckas vara lite tendentiöst, men å andra sidan är det ju sällan det startas upprop för den typen av biljettköpare. Hur som helst måste då all ökning i armbågsutrymme på ståplats vara kopplad till de slopade gratiskidsen framme vd räcket.
Ambroo: Jag har verkligheten väldigt nära mig. Imponerad att det inte tog mer än 2 timmar innan nån svarade på inlägget. Svaret jag väntade mig innehöll exakt de orden som jag tänkte när jag skrev inlägget. Nu kan man gå och lägga sig och sova med ett leende på läpparna.
Salle: Ajajaj, det var ju mindre trevligt. Själv kikade jag nyss in på dreamteam och ser att mitt bästa lag just nu ligger på tionde plats totalt. Jäklar, verkar ha satt in formtoppen alldeles för tidigt!
Paddan: Prata inte Poker... Åkte precis ur en Turnering på ett skitmisstag... låg 27:a av 74 (av totalt 2000 startande) osså går jag "all in" på en A J i klöver. Förlorar mot ett par i 10...